Malmin lentokenttä!

Oho

Senile membrane
Sijainti
Lounaalla
Törni sanoi:
Muutaman minuutin googletuksen jälkeen löytyi Belgiasta vuonna 1909 rakennettu edelleen toimiva kenttä (Kiewit-Airfield).
Toi Kiewit-Airfield on ollut suljettuna vuosikymmeniä ja nykyinen kenttä on avattu 1969. Malmi on ollut lentokenttäkäytössä yhtäjaksoisesti suunnilleen koko olemassaolonsa ajan.

Malmin rakennusten säilyttmisessä ei ole mitään järkeä jos kenttä lähtee alta, lähinnä kyse ois suolan hieromisesta haavaan.

WebSlave

Trackman
Sääli, ettei noin keskellä kaupunkia olevaa kenttää voi hyödyntää autourheilukäyttöön. Tuohon saisi vähäisillä muutostöillä näppärän pikku lisän Suomen kilpailukalenteriin. Sellainen muistikuva minulla on, että autokilpailuja olisi Malmilla joskus käytykin.

-Edit- Jahas, piti vähän loiventaa kolmanneksi viimeistä mutkaa (sininen), ettei loppuosa mene aivan syheröksi. Hidas se on noinkin.

Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
WebSlave sanoi:
Sääli, ettei noin keskellä kaupunkia olevaa kenttää voi hyödyntää autourheilukäyttöön. Tuohon saisi vähäisillä muutostöillä näppärän pikku lisän Suomen kilpailukalenteriin. Sellainen muistikuva minulla on, että autokilpailuja olisi Malmilla joskus käytykin.
Loistava ehdotus, Suomen Grand Prix keskelle Helsinkiä! :D

Onhan noita lentokenttäratoja muuallakin...

WebSlave

Trackman
ettelbruck sanoi:
90-luvun puolivälissä ainakin kahtena vuonna, rata tosin ei ollut ihan piirretynlainen...
Tuo minun piirtämäni vaatisi muutamaan kohtaan uutta tietä, joten ei mikään ihme. ;)

Örfil

Guest
Olisko Nummelan kentästä korvaajaksi? Sieltä ajaa autolla n. puolessa tunnissa Huopalahdentielle.