Maratonpolli

Maratonpolli


  • Äänestäjiä yhteensä
    13
  • Äänestys suljettu. .

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Omalla kohdalla se on taasen se mukavin liikuntamuoto. Olen tosin juossut lenkkiä tällä hetkellä viimeiset n. 20 vuotta, välillä ollut pieniä taukojaksoja, eli siihen on kehittynyt jo vahva addiktio.
Joo, endorfiiniin jää kai aika helposti koukkuun. Kyllä mä pyöräilystä ja hiihtämisestä tykkään, mutta juoksu on jotenkin liian monotonista omaan makuun.
 

Örfil

Guest
Onhan se, etenkin jos ei ole mahdollista saada vaihtelua siihen lenkkiympäristöön. Samoja kulmia jolkottelemalla homma alkaa maistua sen puolesta kyllä puulta.

Osin tuon takia (ja saadakseni monipuolisempaa liikuntaa) aion hommata murtsikat ens talvena. Talvi kun rokottaa aina lenkkipolkujen valikoimaa raakalla kädellä.

Ja fillarointi muuten jäi aika lailla kalkkiviivoille. Piti ajaa vaikka mitä päiväkeikkoja tänä kesänä, mutta ei syty vaan into fillarointiin. Alle viisi kertaa käynyt tänä vuonna :(
Nämä nyt lienevät juurikin niitä makuasioita :ahem:
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26846
Arvostan omalla tavalla tätäkin. Itsellä on jotakuinkin päinvastoin ollut. Pitänyt aina kokeilla kauanko jaksaa juosta tai pyöräillä tms. tyhmää.
Mutta kun siitä on tullut kiksejä.:eek:
Juoksemisesta en oo koskaan tykänny, mut useamman tunnin pyörälenkkejä joskus kiertelin, itseasiassa kakarasta asti. Reilu kymmenen vuotta sitten huomasin, että lenkin jälkeen kotona vähän aikaa lepäiltyä alkoi tulla huono olo. Hengittäminen oli vaikeaa ja rintaa pisti. Kerran en meinannut päästä lenkiltä kotio, kun erehdyin pidemmän tauon pitämään eikä sen jälkeen meinannut lainkaa kestää hengästymistä.

Työhöntulotarkastuksessa 10 vuotta sitten ekan kerran mitattiin keuhkojen tilavuus (tms.) sellaisella laitteella johon puhallettiin ja mun tulos jäi reilusti suositusarvojen alle. Se laitettiin pitkälti mittausmenetelmän huonouden piikkiin, muttei ole vuosien aikana tulokset parantunu, vaikka laite vaihtunut. Joudun aina lääkärin puheille sen jälkeen ja olen vakuutellut, ettei ole mitään ongelmia hengästyessä. Työterveyslääkärille riittää, kun tulos ei ole huonontunut työpaikalla oloaikana. Oikeasti lopetin ne pyörälenkit silloin ja olen vältellyt pitkäaikaista hengästymistä. Nyt jos totuuden työterveydessä mainitsisi, alkaisi kovat tutkimukset johtuuko työstä. Mut ei tosta ole ollut mitään haittaa, kun ei liikoja rehki ja kotonakin on nykyään enemmän tekemistä (koska tietokone), ei tartte ympärs' kyliä mankeloida.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18206
Ei enää

Tähän ketjuun voisi laittaa ison Maran kuvan ja sitten kommentoida humoristisesti, että ei ole maraton polli enää. Ja jäädä odottelemaan kulli pystyssä vihernaamahymiöitä.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13715
Juokseminen on jokseenkin tylsin liikuntamuoto jonka tiedän, joten maraton on jäänyt kokematta. Ei ole montaa kilometriä yhteen menoon tullut juostua.
Sama, ei kanssa jaksa innostua pelkästä juoksemisesta. Mutta, siksi kuntorastit.
 
Ylös