Tässäkin topicissa asia on jo monesti mainittu, mutta vaikka syy on 99,9% todennäköisyydellä ollut kuljettajan, ja täten inhimillinen, on tämä joillekin mahdoton yhtälö ymmärtää. Asia olisi paljon helpompi sisäistää, jos syypäänä olisi ollut tekninen vika tai jokin muu, ei-inhimillinen voima. Ikäään kuin "kasvoton pahuus".
Kyse ainakin minun kohdallani on siitä, että minua jotenkin häiritsee, että tapahtumille, varsinkin tällaisille täysin selittämättömille "freak accidenteille" ensimmäiseksi lähdetään hakemaan syyllisiä. Tapaus on murheellinen, ja se on päällimmäisenä mielessä. Perimmäinen syy voi olla kuljettajan nappulavirheessä (tjmv.), mutta se on ainakin minulle varsin sivuseikka. Ikäviä asioita tapahtuu joskus, ja ne ovat ihan yhtä ikäviä riippumatta siitä mistä ne johtuivat.
Aikanaan, kun tapahtumien kulku on saatu selvitettyä ehkä joitain asioita muutetaan, ehkä ei. Mutta tällaisista tapauksista on aina mahdollisuus ottaa jollain tapaa opiksi. Jos jotain opittavaa on (ja tällä viittaan siihen, ettei ihan kaikkea millään voida ottaa huomioon koskaan).
-Edit- Olisiko vastaava onnettomuus voinut tapahtua jollekin aktiivikuskeista? Ehkä, emme tiedä.