Markus Niemelä

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Kiehtovaa. Itse luokasta ymmärrän yhtä paljon kuin sika satelliitista, mutta mielenkiintoinen aluevaltaus yhtä kaikki.

...mikähän tämä toinen sarja, josta neuvoteltiin, mahtoi olla?
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Olis kyllä kiva kuulla millaisia mahdollisuuksia olisi realistisesti ollut tarjolla. Ja mihin luokkaan Markus tavoitteli paikkaa täksi kaudeksi. Tuskin tämä nyt valittu luokka oli kuitenkaan Niemelän ensisijainen tavoite, vaikka hienoahan se on, että edes jotain löytyi vaikka, rahoittajat olisivatkin tiukassa.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3207
Sijainti
Lahti
Uusi aluevaltaus ja näyttävä laji. Amerikkalaisten ihmekeksintöjä. Vaikeaa verrata oikein mihinkään. Speedwayta muskelikirppuautolla?
 

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Jos tuon amerikanreitin kautta kulkee, siihenkin vain taidetaan tarvita runsaasti tuohta. Toisaalta, jos tuolla sprint careissa menestyy, voi tie aueta Truckseihin ja sieltä Nationwiden kautta Sprint Cupiin? Näin ainakin tuon amerikan junnuportaan olen käsittänyt.

Onnea ja menestystä valitsemallesi tielle, hyvä että joku uskaltaa, pakon edessä tai ei, valita toisenkin reitin toiselle huipulle. :thumbup:
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Tämä viikon vanha uutinen, selvittää pintapuolisesti Niemelän tilannetta. Bongasin akk:n etusivulta. Heidän sivunsa on kyllä viime vuonna muuttunut fiksumpaan suuntaan nettitv:neen.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Jos oikein ymmärsin Radio Suomen haastattelusta, niin Markus Niemelä olisi saanut tulevalle kaudelle paikan Fykkösistä, jos olisi ollut 7,5 miljoonaa euroa sponsorirahaa takataskussa tallia varten?

No, tuleva kausi menee Amerikan Sprint Car sarjassa, mikä näyttää vähintäänkin hullulta touhulta. Niemelä ajaa kertomansa mukaan myös joitakin formulatestejä tänä vuonna. Kyseisen formulaluokan olen kyllä autuaasti unohtanut. Joku jenkkisarja kuitennii.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Jos oikein ymmärsin Radio Suomen haastattelusta, niin Markus Niemelä olisi saanut tulevalle kaudelle paikan Fykkösistä, jos olisi ollut 7,5 miljoonaa euroa sponsorirahaa takataskussa tallia varten?

No, tuleva kausi menee Amerikan Sprint Car sarjassa, mikä näyttää vähintäänkin hullulta touhulta. Niemelä ajaa kertomansa mukaan myös joitakin formulatestejä tänä vuonna. Kyseisen formulaluokan olen kyllä autuaasti unohtanut. Joku jenkkisarja kuitennii.
Offtopic mutta tuossa linkitetyssä jutussa puhutaan Bruno Sennan mukanaan tuomasta 10 miljoonasta eurosta. Se ei kyllä alkuunkaan pidä paikkaansa mikä voidaan päätellä jo Campoksen tämänhetkisestä tilanteesta.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3207
Sijainti
Lahti
Entäpä jos Markus ajaa koko loppu-uransa ajan noita samoja muskelikirppuja hiekkaovaaleilla, ja on elämäänsä vallan perusteellisen tyytyväinen? Syö omenapiirakkaa, nai Peggy Suen ja kasvattaa keskivartalon jykevyyttä?

Aina ne kaikki on menossa jonnekin! Sitä kautta sinne ja tätä kautta tänne. Mitäpäs jos jäätäisiin tähän ja ajettaisiin tätä? Meinaan jos mellevältä tuntuu?
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Aina ne kaikki on menossa jonnekin! Sitä kautta sinne ja tätä kautta tänne. Mitäpäs jos jäätäisiin tähän ja ajettaisiin tätä?
Niinhän monet ovat tehneetkin. Ja muutamat tehneet kunnioittavan uran ja tilin näissä autoissa. Mutta ihan samalla tavalla sitä tässäkin maailmassa joutuu rappusia kävelemään ylöspäin kohti huippua. Olisihan se mehevää nähdä Markus esim. Chili Bowlissa ajamassa Kahnea ja Stewartia ja heidän tiimejään vastaan. Tai jopa heidän tiimeissään(!). :thumbup:
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3207
Sijainti
Lahti
Olisi toki, mutta "huippu" on käsitteenä kuin horisontti. Se kaikkoaa aina kun pääsee lähemmäksi. Tai sitten voi tietysti jäykästi ajatella, että huippu on F1, tai Nascar, tai WRC, tai MotoGP tai joku mikä lie. Sitten voi loputtomiin arvuutella, mikä olisi kenties ollut kaikkein kukkein aikakausi ja kuka oli se lopullinen huippukurko.

Ei silti, itse olen aina ajatellut, että on hauskaa kun ajotaiturit heittäytyvät rohkeasti uusien lajien ja haasteiden pariin. Jotta ei se siinä mielessä niin hauskaa sitten minun kannaltani välttämättä olisikaan, jos Markus-setä ajaisi eläkeikään saakka hiekkaovaaleja. Hänen kannaltaan hubaa kuka tietää, tuskin edes hän itsekään. Vielä.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Jos oikein ymmärsin Radio Suomen haastattelusta, niin Markus Niemelä olisi saanut tulevalle kaudelle paikan Fykkösistä, jos olisi ollut 7,5 miljoonaa euroa sponsorirahaa takataskussa tallia varten?

No, tuleva kausi menee Amerikan Sprint Car sarjassa, mikä näyttää vähintäänkin hullulta touhulta. Niemelä ajaa kertomansa mukaan myös joitakin formulatestejä tänä vuonna. Kyseisen formulaluokan olen kyllä autuaasti unohtanut. Joku jenkkisarja kuitennii.
Niin, kyseessähän ovat tutut Jensen Motorsport ja Formula Atlantic.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18373
Niemelän epäonni jatkuu Amerikassa

Raumalaisen kilpa-autoilijan Markus Niemelän debyyttikausi Sprint Car -luokassa jatkui keskeytyksellä myöhään sunnuntaiyönä ajetussa kilpailussa Venturan radalla Kaliforniassa. Niemelä, 25, raivasi tiensä alkueristä semifinaaliin asti, mutta kolaroi ensimmäisellä kierroksella ja joutui keskeytyksen myötä ulos varsinaisesta finaalilähdöstä. Keskeytys oli Niemelälle kolmas peräkkäinen.

Niemelän kilpailu alkoi lupaavasti, sillä hän oli oman harjoitusryhmänsä nopein ajalla 13,89. Ensimmäisessä alkuerässä sattunut ajovirhe kuitenkin tiputti suomalaisen semifinaalin lähtöpaikalle kymmenen. Finaaliin pääsee jokaisen semifinaalin neljä parasta kuljettajaa.

- Itseluottamus paranee koko ajan ja pikkuhiljaa alkaa myös tottumaan näihin ovaalikisoihin. Sopeutumista nopeuttaisi tosin se, että pääsisi välillä maaliin ja saisi täydet kisakierrokset ajettua, Niemelä totesi.

- Semifinaalissa ajattelin, että minun on pakko nousta pari paikkaa heti lähdössä ja onnistuinkin nappaamaan kaksi sijaa, mutta lähtö jouduttiin ottamaan uusiksi ja uusintastartissa ajoin kolarin heti ensimmäisessä mutkassa. Tästä kolarista en kyllä voi ottaa syytä omaan niskaan, mutta ihan sama kenen syy on. Lopputulos on kuitenkin sama eli kisa keskeytyi, Niemielä jatkoi.

Kauden viidennen osakilpailun voitti amerikkalainen Greg Taylor. VRA Sprint Car -sarjan seuraava osakilpailu ajetaan kahden viikon kuluttua.

Lähde: Plaza.fi 19.4.2010, 10.03
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Niemelä NASCAR:iin?

http://www.ls24.fi/urheilumuu/markus_niemel%C3%A4n_seuraava_haaste_saattaa_olla_nascarsarjoissa_2553846.html
26.05.2010 klo 09.00 |

Raumalaiskuljettaja Markus Niemelän seuraava aluevaltaus saattaa olla Nascar.

– Viikko sitten tuli yhdeltä Nascar-tiimiltä mailia, että he haluaisivat mut ajamaan normaalin ratakisan, kun niiden ovaalikuskit eivät osaa kääntää, Niemelä naurahtaa.

Niemelä uskoo, että hänen ajamisensa Sprint Car -sarjoissa yhdistettynä aikaisempaan formulakokemukseen on herättänyt mielenkiintoa. Yhdysvalloissa liki kansallisurheilun asemassa oleva autourheilumuoto olisi myös uotilalaiselle itselleen mieluisa vaihtoehto.

– Oli puhetta, että he haluaisivat ajattaa mua ensi kaudella. Se olisi kyllä mielenkiintoista kattoa. Tilanne on vähän fifty-fifty, katsotaan jos päästään sopimukseen, Niemelä miettii.

KIMMO MÄKELÄINEN, LÄNSI-SUOMI
 

Jonathan Royal

Well-known member
Liittynyt
28.5.2000
Viestit
397
Sijainti
pyhäranta
Kas, tämä jantteri on meikäläiseltä mennyt tyystin ohi. Onneksi tulee luettua roskalehtiä:
http://www.iltalehti.fi/formulat/2010100812484119_fo.shtml

Enpäs tiennyt että Niemelä kääntää rattia soraovaaleilla USACissa. Sieltähän on ennenkin perinteisesti ajeltu NASCARiin asti, ja näemmä aikasempien postausten mukaan jotain yhteydenottoja tullutkin. Ovatkohan sitten jääneet rahasta kiinni? Meinaan puutarhanhoitoajat ovat NASCARissakin ohi ja rahallahan sinne mennään - ei aina taidolla. Ruotsalaiset ehtivät jo voittaa tämän "kamppailun" ensimmäisellä NASCAR Cup-sarjan kuskillaan (Ekström), mutta ehkäpä Niemelä on ensimmäinen joka käy siellä voittamassa jotain :D
 

Silppu

Member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
17
On hienoa, että joku (=Markus Niemelä) näkee vaivaa tuollaisen tv-projektin takia, joka valottaa autourheilun muitakin puolia kuin kapeaa median välittämää. Olen nähnyt sarjasta promopätkiä, ja sisältö vaikuttaa monipuoliselta. Eikä sarja ole mitään duudsonia, vaikka lehtien driftingkuvasta niin saattaisi päätellä. Niemelä on itse tehnyt valtavasti töitä sarjan eteen, mm. editoinut.

Kaiken kaikkiaan tervetullutta ohjelmistoa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18373
Niemelälle mieluinen sopimus

Turun Sanomat 4.11 2010 22:41:34

Raumalainen kilpa-autoilija Markus Niemelä on tehnyt sopimuksen kauden suurimman Sprint Car -kilpailun ajamisesta lajin ykköseksi rankatun Cory Krusemanin tallissa. Niemelän sopimus varmistui keskiviikkona, vain päivää ennen kilpailun avauspäivää.

Kruseman on myös kaksinkertainen Oval Nationals -voittaja ja ajaa itse tallinsa toista autoa. Sopimuksen myötä Niemelä on tiettävästi ensimmäinen eurooppalainen koko kilpailun historiassa.

Keskiviikkona Niemelä varmisti sopimuksen kilpailun harjoituspäivänä, jolloin raumalainen oli nopeampi kuin osa lajin suurimmista nimistä.

Niemelä lähtee kilpailuun nöyrällä asenteella.

– Tosi hieno tilaisuus päästä ajamaan tänne jo tulokaskaudella, vaikka olen tosin ihan ylivoimaisesti kokemattomin kuski näissä karkeloissa. Täällä on kaikki parhaat kuljettajat paikalla, ja monet heistä ajavat lähes sata kilpailua yhdessä kaudessa, kun taas minulle tämä on koko elämäni kahdeskymmenes ovaaliratakisa.

– Uskon että nopeuden puolesta olen ihan ok, mutta kilpailukokemusta ovaaleilla minulta vielä puuttuu, Niemelä summaili.

Niemelälle harjoituspäivä oli samalla hänen debyyttinsä tehokkaimman ja keveimmän Sprint Car 410 -luokan autolla. Raumalaisen uudessa ajokissa on 850 hevosvoimaa ja se painaa ilman kuljettajaa 490 kg.
Hieno homma Markuksen sopimus.
 
Ylös