WebSlave sanoi:
Yleensä ei. Jos jää, on taktiikkaa jouduttu muuttamaan kesken kaiken, mikä on yleensä merkki siitä, että jotain on jo mennyt pieleen.
Esim. Kanadassa Nicon ja Alonson oli bensamäärän takia pakko tulla varikolle, vaikka varikko oli kiinni.
Normaaliradoilla alle 3 kg. Yleensä aika-ajojen kolmannessa osuudessa kulutetun bensan korvausmäärä pyörii jossain 2,5-2,7 kilon tienoissa, ja se on järjestään ollut hieman yläkanttiin. Pitemmillä radoilla tietenkin korvataan (ja kulutetaan) enemmän, ja lyhyellä Indyllä vastaavasti vähemmän.
Niin, eli siltikin minun lyhyen matikan mukaan Kimillä olisi ollut polttoainetta pysyä radalla sen kaksi-kolme kierrosta enemmän.
Jos kaksien ensimmäisten stinttien pituudet olivat M 21.31 K 24.27 ja uskoisin, että Kimi otettiin aikaisemmin ensimmäiselle variko käynnille kuin oli tarkoitus, koska oli jäänyt Kovalaisen taakse. Mutta sitähän ei sitten tiedä olisiko Kimillä riittänyt löpö nuihin kierroksiin vai ei.
Sitä tässä vain ajan takaa, että jos polttoainetta olisi riittänyt niin Kimi olisi luultavasti ohittanut Massan varikkokäyntien aikana, koska ajoi huomattavasti nopeammin kuin Massa.
Mutta samapa nuille spekuloinille kun kisa on mennyt jo, eikä tämä meikäläisen mietiskely vaikuta lopputulokseen vaikka kisa olisi ajamatta. :thumbup:
Kävi vain mielessä, että turvataanko Ferrarilla Massalle parempia sijotuksia kuin Kimille, tuntuu olevan nuo taktiikatkin Massan puolella..?
Luoja tietää, minä en... :alppu: