Massa vs. Räikkönen

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Coulthardin haastattelu alkukaidesta jäi mieleen, kun hän viileästi totesi Kimin äärettömän nopeaksi kuskiksi. Keke mainitsi eräässä lähetyksessä, että Montoya olisi joskus kesällä myöntänyt Kimin olleen nopein hänen tiimikavereistaan. Tiedättekö tarkemmin?

Minäkin ihailen taitavaa autonkäsittelyä ja kilpailutilanteissa reagointia. Myös Alonso osaa käsitellä autoa, josta mielestäni ovat hyviä esimerkkejä lukuisat lipsahdukset, joita tällä kaudella on nähty. Ei siksi, että niitä on tapahtunut, vaan ettei niistä ole aiheutunut suuremmin haittaa, tai vaurioita autolle eikä varsinkaan keskeytyksiä. Rookie yleensä jää radan sivuun. Taitava kuljettaja pystyy ohjaamaan autoaan vielä rajojen ulkopuolella, niin auton kuin radankin. Tällä kaudella Alonso on todistanut, että hän osaa käsitellä myös yliohjaavaa autoa.

Täytyy myöntää, että Massa onnistui alkukaudesta suhteellisen hyvin, kun Ferrari ei ole vielä Kimillä toiminut. Etukäteen uskoin, että nimenomaan Kimi olisi saanut vauhdin esiin uudesta autosta ja renkaiden toimimattomuudesta huolimatta, muttei kokemuksen tuomaa rutiinia näköjään Kimikään helpolla ylitä. Tästä eteenpäin tasoero on selvä ja tulee kasvamaan. Arvelen, että myös Alonso osoittaa nopeutensa Hamiltoniin verrattuna vielä pitkään yllättävissä olosuhteissa ja mikäli tiimillä tulee vaikeuksia säätöjen kanssa.

Ohittajina Kimi ja Alonso ovat olleet jo muutaman kauden mestaritasoa, kuin Schumi parhaimmillaan.
 

cccp

Banned
Liittynyt
15.1.2007
Viestit
373
2Lman sanoi:
Ohittajina Kimi ja Alonso ovat olleet jo muutaman kauden mestaritasoa, kuin Schumi parhaimmillaan.
Varikkotaktiikalla ohi kun ei ajamalla pääse?
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
rasva sanoi:
Tuo on totta. Tuskin hamilton olisi 16v sauberilla mestaruutta voittanu. Varmaan ois schumille hävinny pisteellä tai kahella.
Jos toisen keskustelutaso on tuota luokkaa niin ihan turha edes yrittää luoda mitään kehittävää asiaa. Ymmärsit aivan varmasti mitä tarkoitin mutta jos on paska provoilija niin on.

Palstan taso on aivan perseestä, näille uusille vittupäille joku tasokoe ennen kirjoitusoikeuksien myöntämistä.
 

rasva

Well-known member
Liittynyt
21.7.2007
Viestit
97
sakuraba sanoi:
Jos toisen keskustelutaso on tuota luokkaa niin ihan turha edes yrittää luoda mitään kehittävää asiaa. Ymmärsit aivan varmasti mitä tarkoitin mutta jos on paska provoilija niin on.

Palstan taso on aivan perseestä, näille uusille vittupäille joku tasokoe ennen kirjoitusoikeuksien myöntämistä.
huumorintajua vois kans testata. Mutta anyway kaikkea paskaa saa täältä lukea kaikista muista kuskeista. Heti kun jotain paskaa kohdistuu räikköseen niin alkaa kauhea itkeminen. Jotta kaikki olisivat iloisia sovitaan että kuskien paremmuus lasketaan keskeytyksien määrällä kärkipaikoilta.
Niin ja kyseessähän oli paska läppä jonka muut sivuuttivat ihan iloisesti.
 
Viimeksi muokattu:

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Onko tän tarkoitus olla joku vitsipalsta vai F1-keskustelua? Joka toinen viesti on vittuilua, provoilua tai vastaavaa paskaa.
 

Hannub

Well-known member
Liittynyt
21.8.2003
Viestit
78
Tämän palstan pitäisi olla F1-asiakeskustelulle omistettu palsta.

Käsittämätöntä, ettei tuo taso voi millään pysyä korkealla. Typerä provoilu on kaikkea muuta kuin huumorintajun testaamista.

Pitäisikö adminien lukita tämä aihe, kun tässä ei nyt ole mitään asiallista edistystä ollut?
 

justF1fan

Well-known member
Liittynyt
20.3.2006
Viestit
167
Sama ongelma on muissakin threadeissä, useimmissa jopa enemmän kuin tässä, joten tämän lukitseminen ei sitä auta. Modejen vain pitää rohkeasti splitata viestiketjuja "jaarittelu" alueelle, tai poistaa niitä täältä. Banaania sitten jos alkaa itku "miksi minun viesti poistettiin".

Minusta tämä threadi on aiheena ihan hyvä. Massa tuntui aluksi vievän Kimiä, nyt tuntuu että toisinpäin. Tosin viime kaudella Massa pärjäsi jotenkuten Schumille kauden lopussa, että voisiko olla niin, että osa loppukauden radoista olisi Massalle vahvoja. Joten ei vielä ole varmaa, etteikö Massa enää pärjäisi Kimille missään kisassa.
 

kessel

Well-known member
Liittynyt
13.1.2001
Viestit
1575
Sijainti
Tampere
justF1fan sanoi:
Minusta tämä threadi on aiheena ihan hyvä. Massa tuntui aluksi vievän Kimiä, nyt tuntuu että toisinpäin. Tosin viime kaudella Massa pärjäsi jotenkuten Schumille kauden lopussa, että voisiko olla niin, että osa loppukauden radoista olisi Massalle vahvoja. Joten ei vielä ole varmaa, etteikö Massa enää pärjäisi Kimille missään kisassa.
Seuraavana vuorossa oleva Turkki oli toinen näistä Massan viime kauden voitoista - MS oli takana sekä aika-ajossa (2.) että kisassa (3.). Turkin GP-historian kaikki kaksi voittoa on itse asiassa ajettu nykyisten Ferrari-kuskien toimesta :frank:
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
kessel sanoi:
Seuraavana vuorossa oleva Turkki oli toinen näistä Massan viime kauden voitoista - MS oli takana sekä aika-ajossa (2.) että kisassa (3.). Turkin GP-historian kaikki kaksi voittoa on itse asiassa ajettu nykyisten Ferrari-kuskien toimesta :frank:
No Sumi oli jo kertonut lopettavansa jo eli ei varmaankaan pystynyt antamaan ihan parastaan. Näytti sitten vikassa kisassa mutta ongelmat ja rengasrikko valitettavasti veivät voiton...
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
talakem sanoi:
No Sumi oli jo kertonut lopettavansa jo eli ei varmaankaan pystynyt antamaan ihan parastaan. Näytti sitten vikassa kisassa mutta ongelmat ja rengasrikko valitettavasti veivät voiton...
Kyllä se Sumi olisi todennäköisesti ainakin yrittänyt taistella voitosta. Silloin vain juuttui Felipen taakse varikolla ja radalla Alonso oli tukkena. Niin ja Schumi taisteli maailmanmestaruudesta.
 

lahtiska

Well-known member
Liittynyt
13.5.2007
Viestit
290
Toivottavasti tällä kaudella nähdään tilanne, että räikkönen on lähdön jälkeen ykkösenä ja massa kakkosena. Nähtäis kunnolla miesten kisanopeus. Yleensä kimi on roikkunut kisan massan perässä. Epäilen vahvasti että tilanteen ollessa toisinpäin niin massa jää tasaisesti usean sekunnin päähän ennen ekaa varikkopysähdystä.:eek!:
toivotaan että räikkönen ei tee virheitä aika-ajoissa niin tähänkin tulee mahdollisuus. On massa sen verran hyvä aika-ajaja että ei kimin kärsi tehdä virhettä voittaakseen massan, mutta kisassa massa ole väläyttänyt mitään ihme nopeuksia.:thumbfh:
 

stone age

Well-known member
Liittynyt
25.9.2005
Viestit
74
Milestäni aikaajot on oleellinen osa F1-kisoja.Toivon että Kimi
pärjäisi paremmin,mutta ihmettelen vähän hänen lausuntoaan,
aikaajoista.Ehkä se on pettymystä siitä ettei pärjää Massalle.
Sillä onhan se ohittaminen ollut vaikeaa aikaisemminkin jos auto
ei ole ollut ylivoimainen toisiin verrattuina.
 

kessel

Well-known member
Liittynyt
13.1.2001
Viestit
1575
Sijainti
Tampere
stone age sanoi:
Milestäni aikaajot on oleellinen osa F1-kisoja
No onhan ne, mutta tämä nykyinen aa-systeemi bensanpolttokierroksineen on kyllä kokolailla penaalista. Edelleen. :thumbdown
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
stone age sanoi:
Milestäni aikaajot on oleellinen osa F1-kisoja.Toivon että Kimi
pärjäisi paremmin,mutta ihmettelen vähän hänen lausuntoaan,
aikaajoista.Ehkä se on pettymystä siitä ettei pärjää Massalle.
Minä näen sen turhautumisena siihen, ettei kisassa oikeastaan nykyisin voi ajaa kilpaa. Eihän Kimi aika-ajoja kritisoi, vaan sitä, ettei sen tuloksiin juurikaan tule muutoksia itse kisassa.
Sillä onhan se ohittaminen ollut vaikeaa aikaisemminkin jos auto
ei ole ollut ylivoimainen toisiin verrattuina.
Toki se on ollut vaikeaa jo vuosia, mutta viime vuosina se on muuttunut entistä vaikeammaksi sekä eräiden sääntöuudistusten että aerodynaamisten ratkaisujen takia.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
WebSlave sanoi:
Toki se on ollut vaikeaa jo vuosia, mutta viime vuosina se on muuttunut entistä vaikeammaksi sekä eräiden sääntöuudistusten että aerodynaamisten ratkaisujen takia.
Rengassodan päättyminen ainakin vei mekaanista pitoa, kun ns. "liimanakkeja" ei enää käytetä Bridgestonen monopolin takia..

Downforcen osuus pitoon vain kasvoi ja se on todella huono juttu.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös