Massa vs. Räikkönen

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Tomaco

Active member
Mera sanoi:
Joo, mä luulen ettei Massalla ole Pablolle ominaista pakkomiellettä olla tallissa kukko tunkiolla. Silloin yliyritys jää pois ja turhat virheet myös.

Eiköhän Felipe tajua että Kimi on liian kova vastus mestaruustaistoa ajatellen, Monacossa tasoero viimeistään tulee esille. Mutta ei Massan tarvitse mikään heittopussi olla. Jos haastaa Kimin tosissaan ja napsii hyviä sijoituksia niin sehän on tallin kannalta hyvä homma.
Aivan. kunhan kovis kiilaa vaan niiden väliin

Mera

Tutkija
Sijainti
Finland
Totke sanoi:
Jos tosissaan haastaa Kimin niin ei välttämättä ole tallin kannalta toivotuin tilanne. Siis jos napsii pisteitä Kimiltä ja kuskimestaruus menee muualle vaikka talli ylivoimaisesti voittaisikin.
Lähinnä ajoin takaa sitä, että Massa tuskin napsii niitä pisteitä Kimiltä, vaan kerää itselleen niin hyvän pistesaaliin että ero Kimiin ei ole kauden lopussa niin huima kuin Kimin aikaisemmilla tallikavereilla eli Pablolla ja DC:llä oli vuosina 2003-2005. Silloin voidaan puhua Massan kohdalla hyvästä kaudesta ja tallimestaruuskin hoituu kotiin.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Mera sanoi:
Lähinnä ajoin takaa sitä, että Massa tuskin napsii niitä pisteitä Kimiltä, vaan kerää itselleen niin hyvän pistesaaliin että ero Kimiin ei ole kauden lopussa niin huima kuin Kimin aikaisemmilla tallikavereilla eli Pablolla ja DC:llä oli vuosina 2003-2005. Silloin voidaan puhua Massan kohdalla hyvästä kaudesta ja tallimestaruuskin hoituu kotiin.

Valitettavasti mulle jäi Massasta sellainen lapsekkaan uhmakas kuva tuon brasilian voittonsa jälkeen. Juuri sellainen, että "no niiin, no niin, siitäs saitte, no niin, olen pentu ja kukko tunkiolla".

Pelkäänpä, että Massa sortuu yliyrittämiseen, jos ei muuten pysy vauhdissa. Pahimmillaan se saattaa tarkoittaa Kimin kilkkausta ulos.

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
formulastara sanoi:
Pelkäänpä, että Massa sortuu yliyrittämiseen, jos ei muuten pysy vauhdissa. Pahimmillaan se saattaa tarkoittaa Kimin kilkkausta ulos.
No ei nyt ihan kuitenkaan. Yliyrittämistä saattaa olla niiku on Kimilläkin muutaman kerran ollut, mutta ei kuitenkaan mitään tuollaista. Ei Massa kuitenkaan niin typerä ole.

Mediaprofeetta

Well-known member
Sijainti

Mikkoz84

Schufosi
Mediaprofeetta sanoi:
No no, aika vilpittömän iloiselta kaveri näytti Brasilian voiton jälkeen. Varmasti oli suuret tunteet pelissä.
Eihän nyt voitoista saa iloita, varsinkaan kotikisan voitosta, hymy vaan perseeseen ja seuraavaan kauteen :alppu:

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Kyllä se aika naurettavalle uhmaikäisen kekkuloinnille näytti kun se pui sitä nyrkkiä siinä tuiman ilmeen kera palkintopallien edessä... Mut what ever.

Miss Piggy

Schufosa
Mikkoz84 sanoi:
Eihän nyt voitoista saa iloita, varsinkaan kotikisan voitosta, hymy vaan perseeseen ja seuraavaan kauteen :alppu:
Niinpä... :rolleyes:

Minusta ainakin näytti, että Massa vilpittömästi iloitsi kotikisan voitostaan. Musta sitä oli hienoa katsoa. :wink:

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Saatte pitää mielipiteenne, koska mitään muutahan se ei ole. Minä pidän omani. Mielestäni Massa on lapsellinen ja uhmakas lässyttäjä, joka ärsyttää minua suunnattomasti.

Toivottavasti Kimi pistää sille jauhot kurkkuun ja syvälle, niin loppuu se nyrkin puiminen, kele!

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Voin vaan kuvitella sitä nyrkin puimista Melbournessa, jos Massa sattuu voittamaan kisan. "NO NIIN, NO prkele NIIN! No... NIIIIN! :yuck:

Miss Piggy

Schufosa
formulastara sanoi:
Saatte pitää mielipiteenne, koska mitään muutahan se ei ole. Minä pidän omani. Mielestäni Massa on lapsellinen ja uhmakas lässyttäjä, joka ärsyttää minua suunnattomasti.

Toivottavasti Kimi pistää sille jauhot kurkkuun ja syvälle, niin loppuu se nyrkin puiminen, kele!
Musta Kimi on lapsellinen kimittäjä, joten mehän ollaan sitten ihan tasoissa.:D Silti näitä hemmoja on pakko kannattaa...:doubtful:

(Joten aika vaisuissa tunnelmissa kautta ootellaan...):rolleyes:

kana-fin

Well-known member
Kulta sanoi:
Kimi Räikkönen voittaa tänä vuonna maailmanmestaruuden. Siitä löisin vaikka vetoa, jos sitä harrastaisin.
Noniin, nyt Kulta päätti sitten kunnolla painottaa, että miten on tilanne. Ja tottakai häneen pitää luottaa. :)

Mediaprofeetta

Well-known member
Sijainti
No ei nyt heti aleta herjaamaan. Totta kai pitää luoda uskoa ja kannustaa omiaan. Heikillä on loistava asenne. Harvassa on suomalaiset jotka avoimesti kannattavat omiaan. Onko kyseessä sitten aina oman nahkansa pelastaminen vai mikä kun omia pitää aina mollata, pelätäänkö epäonnistumista niin paljon. Joskus hävettää olla suomalainen.

kana-fin

Well-known member
Mediaprofeetta sanoi:
No ei nyt heti aleta herjaamaan. Totta kai pitää luoda uskoa ja kannustaa omiaan. Heikillä on loistava asenne. Harvassa on suomalaiset jotka avoimesti kannattavat omiaan. Onko kyseessä sitten aina oman nahkansa pelastaminen vai mikä kun omia pitää aina mollata, pelätäänkö epäonnistumista niin paljon. Joskus hävettää olla suomalainen.
Tuo lausahdus tuskin oli suunnattu minulle, mutta sen verran tuosta ylemmästä kommentista, ettei siinä ollut tarkoitus ketään herjata. Tarkoitin, että nyt kun Heikki on painavan sanansa sanonut, voidaan lopettaa tämä Kimi-Massa vääntö selvänä. ;)

Täytyy itsekkin ihmetellä sitä omien mollaamista. Ymmärrän jos ei halua syystä tai toisesta kannattaa suomalaista, mutta kaikenmaailman mollaaminen menee yli. Mitä Kimi tai muut suomalaiset ovat tehneet, että heitä niin rankalla kädellä mollaillaan. En tiedä miten ulkomailla on tilanne, mutta tuntuu, että suomalaiset ovat niin kateellinen kansa ja täytyy mollata toisia.

En sitten jaksa alkaa vääntään kättä kenenkään kanssa tästä. :rolleyes:

Mediaprofeetta

Well-known member
Sijainti
Jep, kommenttini ei sen kummemmin ollut suunnattu kenellekään. Tarkoitin juurikin tuota samaa yleistä negatiivista asennetta. Täytyy iloita että näinkin pienestä maasta meillä on tälläkn hetkellä kaksi kuljettajaa ajamassa aivan maailman huipputasolla.

007

Well-known member
Tottakai aina löytyy niitä jotka ovat vastahakoisia kaikkiin asioihin, mutta kyllä suurin osa suomalaisista kannustavat omanmaalaisia urheilioita esim. !!! Netti vaan on hyvä väline niille, jotka haluavat olla keskipisteenä ja latelevat sitten mitä kummallisempia viestejä oli sitten F1- tai joku muu foorumi. Vielä kun on niitä tosi patriootteja, jotka näkevät punaista kun omaa idoliaan tökätään.

Itse en jaksa kommentoida vaikka esim. Kimiä sanottaisiin hitaaksi mulkuksi, joka on tuurilla kaikki ansionsa saanut.. :D Toisekseen kyllä Kimi on itse [tietämättömyyttään] oman asemansa suurinpiirtein saanut aikaan suomalaisessa lehdistössä.. Katsokaa vaikka Kovalaista.. en rupea asiasta sen enempää kinastelemaan, mutta koskaan tulevaisuudessa ei tulla ihmettelemään miksi Heikistä [mukamas] kirjoitetaan niin negatiivisesti.

Ja sitten vielä siitä, että suomalainen media muka kohtelee Kimiä epäreilusti ja yrittävät mollata häntä. VOI JEESUS! Jos on kuva siitä kun Kimi on ympäri kännissä ja teksti miten suurinpiirtein hänen iltansa meni niin mitä pahaa siinä on.. ihan normaalia minusta. Ei lähellekkään sellaista mitä Enklannissa tai muualla esim. jalkapallon piirissä otsikoidaan.

Sitä ihmettelen Kimin osalta, että miksi hän itse on ottanut asian esille (aikoinaan) ja voivotellut suomalaista mediaa, ehkä juuri sen takia kun tuli yllätyksenä tuo median "omapäisyys".[piste]

sakuraba

Well-known member
Räikkönen jyrää

Räikkönen näyttää muille kaapin paikan tulevalla kaudella, tuonne toiseen topicciin kirjoitinkin jo minkä takia. Räikkösen erottaa muista kuljettajista, jotka ovat myös nopeita, (Ralffi, Button, Fisico ehkä Trulli)se mieletön aggressiivisuus mikä sillä on. Ohituspaikat käytetään aina ja joka kerta hyväksi tai ainakin haastetaan sen minkä voi, nämä myös nopeat mutta pehmeät vässykät eivät voita kisoja kuin paalupaikalta tai ylivoimaisella autolla jolloin pääsee helposti ohi. Kimi ei tällaista tarvitse mielettömän ohituspotentiaalinsa takia.

Kimiä on myös vaikea ohittaa tasavertaisella kalustolla tai parhaimmassa tapauksessa edes paremmalla, vrt. Schumi vs. Kimi @ Brazil -06. Esim. perusnopea Button olisi antautunut vastaavassa tilanteessa jo kierroksia sitten, Fisico olisi ajanut nurmikolle ja nostanut kädet pystyyn. Ralffi olisi antanut tiedä ettei isoveli suutu.

Massan koko potentiaalia ei ole nähty koska ei ole ollut kovassa paikassa aiemmin, pl. ehkä pari yksittäistä tilannetta viime kaudella. Varmasti on kovempi kuin em. nelikko mutta sitä Räikkösmäistä jääkylmää teurastajan otetta ei varmasti ole.

Kiitos.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.