Materiaa sielun täytteeksi, osa IV

oldez

Well-known member
Käytiin pistämässä uusi sohva tilaukseen. Kuukauden pitäisi kestää toimitus. Luonnollisesti ostettiin paikalliselta perheyritykseltä, joka valmistaa sohvat paikallisesti, paikallisella työvoimalla ja vieläpä investoi paikallisesti.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Tuli noi nyt sitten tilattua:

Saapa nähdä mitä niillä sitten tekee, vai tekeekö mitään.
Nää tuli. Enpä muistanutkaan miten riemukasta niitä on kantaa ja siirtää. Testirämpytykset osoittivat että a) tuo sopii mulle oikein mainiosti, ja b) se ei välttämättä ole kerrostaloasuntoon sopiva. Onhan mulla hienot, uudet kuulokkeetkin. Jospa niiden kera sitten... ehkä.

Mutta tulipa hankintojakin tehtyä tässä.

Pari tuollaista:

Mahtuu taas varmuuskopioita valokuvista. Eli mm. kansiot "Selfiet naapureiden kanssa", "Porisemassa niitä näitä turuilla ja toreilla", "Maailman nähtävyydet", "Mamba livenä ja lavan takana" jne...

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Nää tuli. Enpä muistanutkaan miten riemukasta niitä on kantaa ja siirtää. Testirämpytykset osoittivat että a) tuo sopii mulle oikein mainiosti, ja b) se ei välttämättä ole kerrostaloasuntoon sopiva. Onhan mulla hienot, uudet kuulokkeetkin. Jospa niiden kera sitten... ehkä.
Asennemeininkiä kun hankitaan kiviljalkaa järisyttävät kitarakamat ja sitten käytetään niitä kuulokkeiden avulla ettei naapurit häiriinny :thumbup:.

CD+DVD ja pienlehti - Solitude Aeturnus: Hour of Despair ja Aurora Urealis #2

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
Asennemeininkiä kun hankitaan kiviljalkaa järisyttävät kitarakamat ja sitten käytetään niitä kuulokkeiden avulla ettei naapurit häiriinny :thumbup:.

CD+DVD ja pienlehti - Solitude Aeturnus: Hour of Despair ja Aurora Urealis #2
Kyllä noi olis tarkoitus viedä soittokämpälle, missä oma pää poksahtaa ennenku naapurit valittaa. En vaan viitsi viedä niitä sinne ja alkaa sitten treenien yhteydessä opettelemaan käyttöä. Olen henkilökohtaisesti kokenut useastikin sen riemun, kun joku soittajista on hankkinut esim. uuden efektilaitteen ja runkkaa sen kanssa sitten ikuisuuksia joka biisin välissä ja kesken biisin, ja kyselee että onko tämä "surr" parempi kuin tunti sitten kuultu "surr", vai olisko kenties se yks "surr" parempi mitä kokeilin siinä yhessä biisissä.

-edit- Mitään kiirettä asian suhteen ei vielä ole, koska sitä bändiäkään ei vielä ole, minkä kanssa tuota tarvitsen.

Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Kyllä noi olis tarkoitus viedä soittokämpälle, missä oma pää poksahtaa ennenku naapurit valittaa. En vaan viitsi viedä niitä sinne ja alkaa sitten treenien yhteydessä opettelemaan käyttöä. Olen henkilökohtaisesti kokenut useastikin sen riemun, kun joku soittajista on hankkinut esim. uuden efektilaitteen ja runkkaa sen kanssa sitten ikuisuuksia joka biisin välissä ja kesken biisin, ja kyselee että onko tämä "surr" parempi kuin tunti sitten kuultu "surr", vai olisko kenties se yks "surr" parempi mitä kokeilin siinä yhessä biisissä.

-edit- Mitään kiirettä asian suhteen ei vielä ole, koska sitä bändiäkään ei vielä ole, minkä kanssa tuota tarvitsen.
Taitaa olla noi surit ja surrit vastaava hommeli kuin Trio Niskalaukaus -kirjassa mainitut "jynkyt". Siinä joku tuotaja tms. kertoo miten Lyijykomppanian levyä äänitettäessä kitaristi oli sanonut soittavansa ensin kolme pitkää jynkkyy ja sit kolme lyhyttä jynkkyy ja sit taas kolme pitkää jynkkyy. Tarpeeksi kauan kun samaa kuviota oli hinkattu, alkoi kaikki jynkyt kuulostaa ihan samalta.

Örfil

Guest
100 wattista nuppia soitellen kuulokkeiden kautta kohti äärettömyyttä ja över :thumbup:

Hienon näköinen torni :ahem:

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
Tuo sketsi tuli tänään mieleen, kun tuollaisen pikkukuution soittajan kanssa palaveerasin. Erona toki se, että tuo soittaja saa kuutiostaan paljon parempaa musaa kuin minä kasastani. Mutta voin sitten jyrätä sen äänellä. Tai sitten laitan kuulokkeet korvillein ja vähät välitän.

100 wattista nuppia soitellen kuulokkeiden kautta kohti äärettömyyttä ja över :thumbup:

Hienon näköinen torni :ahem:
Kokeilin tänään kuulokkeilla. Olipa helvetin tyhmää touhua. En oo kai koskaan tykännyt kuulokkeilla soittaa tai kuunnella. Ihan hanurista.
Mutta se ei varsinaisesti ole ongelma ja asia oli tiedossa jo etukäteen. Ideana on, että kun tietyt asiat loksahtavat kohdalleen, niin ei tarvitse siinä vaiheessa alkaa ihmettelemään että pitäiskö hankkia vahvaria ym. Takaporttina taas on se, että noi on niin halvat että jos noi em. asiat eivät loksahdakaan kohdalleen, niin ei tule pahasti takkiin.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
Neljä pöytäkonetta ja kaks näyttöä tuli hommattua.
Jos oon yhtään kärryillä, niin tässä lukaalissa on tällä hetkellä 11 käyntikuntoista pöytäkonetta. Ja kaks käyntikunnotonta.
Joku vois luulla että mä tykkään kasailla noita tai muuten puljata niiden kanssa. Se joku olisi aika lailla väärässä.
Häiritsee ajatus että käypää tavaraa hävitetään.

jjv

Arschloch
Toivottavasti tolen lapsetkin aikanaan ymmärtävät vaalia isäukon perintöä ja säilyttää vanhat pöytäkoneet tuleville sukupolville. Tuomiopäivänä jaetaan paratiisipaikat piirilevymäärien mukaan.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
Toivottavasti tolen lapsetkin aikanaan ymmärtävät vaalia isäukon perintöä ja säilyttää vanhat pöytäkoneet tuleville sukupolville. Tuomiopäivänä jaetaan paratiisipaikat piirilevymäärien mukaan.
Ei taida ymmärtää. Tota kasaa just äsken katselin ja keskimmäiseltä jälkikasvun edustajalta tinkasin lähinnä retorisesti että mitähän noille tekis ja mihin laittais, niin vastaus oli "Heitä roskiin." Sain tingattua edes vähän myötämielisen katseen, kun sanoin että ne on käyntikuntoisia, eikä sellaisia sovi hävittää ihan noin vaan. Seuraava kommentti oli "Mun huoneeseen ne ei sit ainakaan tule."
Käskin sen mennä syömään jotain.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Pari kamosäästöpossua hommattu. Kuvasin hiukan tavallisesta poikkeavalla taustalla.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Musiikkidivari.fi -tilaus saapui tänään. Yksi levy määritteillä psychedelic rock, stoner rock, jam band kuvaillun yhtyeen musiikkia ja viisi julkaisua yhtyeeltä, jonka musiikkia määritellään puolestaan genreillä dark ambient, atmospheric sludge metal, drone, tape music, ambient, noise.

Yllä - Samsara Blues Experiment: Long Distance Trip
Alla - Tribes of Neurot: Silver Blood Transmission ja Tribes of Neurot: Static Migration

Yllä - Tribes of Neurot: 60° ja Tribes of Neurot: Adaptation and Survival
Alla - Tribes of Neurot: Meridian

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Vanhempi hankinta, mutta nyt päivitys.

Ostin joskus, olisiko ollut 2011, Nokia N8 puhelimen. Laite jäi pöytälaatikkoon muutama vuosi sitten jo. Muistinpa vaan, että siinä oli aivan mahtava kamera ja yritin eilen laittaa sen päälle taas. Eipähän toiminut. Latausvirtaa otti vastaan, mutta näyttö oli muuten pimeänä.

Keksin sitten alkaa kikkailemaan ja netistä löysin Symbian harrastajien forumin. Sieltä latasin uuden (2014 harrastajavoimin päivitetyn) käyttöjärjestelmän laitteelle.

Asennusohjelmisto oli Phoenix, jolla siis pystyi "flash-huuhtelemaan" puhelimen muistin ja asentamaan uuden käyttiksen jumiutuneen tilalle. Useampi yön tunti meni pähkäillessä, kun en ole mitenkään tällaiseen koulutettu, vaan pilkun tarkasti ohjeita noudattaen lopultapa onnistui.

Pienet kiksit sain ihan siis silkasta onnistumisen ilosta. Sellaisen homman suhteen siis mitä en ikinä kuvitellut tekeväni tai uskonut että on edes maallikolle mahdollista.

Ja kuten muistin, tuossa laitteessa se kamera on aivan älyttömän hyvä. Ihan toista kuin Lumioissa.