Samsung Galaxy S4 Mini.
Sinällään ei olisi ollut tarvetta vaihtaa puhelinta nykyisestä HTC One:sta, mutta akkukesto alkoi olemaan kohtuullisen heikko. Lisäksi oli mun taiteellisen siroon käteen hivenen liian iso.
Tyttärellä tuommoinen, tosin tummanpunainen. Tykkää.
Itteäni vaan alkaa noissa Samsungeissa vituttamaan se, että systeemi on tungettu niin täyteen kaikenlaisia Samsung-härpättämiä, että a) ne hidastavat laitetta ja b) kuluttavat akkua ihan perkeleesti. Mun lyhyt (n. kuukausi) Cyanogenmode-kokeilu osoitti, että noita turhakkeita kärsimällä, ei huomaa kaipaavansa mitään, mutta sekä a että b parantuvat roimasti.
Oikeastaan ainoa Samsung-viritys, jota ehkä hieman kaipasin, oli se toiminto, joka tsekkaa tuijattaako käyttäjä vielä ruutua ja päättää sen mukaan sammuttaako näytön vaiko ei. Akkuahan tuokin kuluttaa, mutta ajoittain varsin näppärä toiminto, joskaan ei täydellisen virheetön. Ei ole kerta eikä kaks, kun olen laittanut kännykän pöydälle ja se on kuvitellut kattolampun olevan ruutua tuijottava silmä
Cyanogenmodesta ja kaikista muistakin romeista jouduin luopumaan, koska jostain syystä juuri mun kännykässäni on blu tooth -ongelmia niiden kanssa, Samsungin omalla pelittää. Duunikaverilla sama modattu kännykkä, tosin vain 16GB-versio, jossa ei noita ongelmia esiintynyt. Epäilen siis vahvasti laitekohtaista ongelmaa, joka jostain syystä putkahtaa esiin vain, jos laitteessa jotkut muut kuin Samsungin valmiostamat ajurit.
Puolisentoista vuotta ikää mun Samsungilla, kaipa sitä kohta kehtaa ryhtyä kattelemaan jotain uutta. Sääli toisaalta.