OoPee
Nuori ikäisekseen
Eiks noissa halvoissakin (jollainen mullakin on) ole mahdollista vaihtaa kanavaa? Mulla taitaa olla kolme eri vaihtoehtoa. Jos on, niin kokeile, mulla auttoi.Halpa sääasema (talon neljäs sellainen), mutta on ihme homma että kun liki tismalleen talon keskikohdassa oleva vastaanotin löytää ulkolähettimen signaalin etupihalta, muttei takapihalta
Välissä on tismalleen yksi ulkoseinä kumpaankin suuntaan eli etu- tai takapihalle ja kumpaankin paikkaan jossa testasin, on liki näköyhteys ikkunan kautta
Joku Radioherra vois selittää mistä se johtuu. Laite on perus 433 MHz:n vempele.
Ehkä siellä takapihalla tahi takapihan ja talon keksikohdan välillä on joku häiriölähde tai ehkä siinä yhdessä ulkoseinässä on enemmän rautaa kuin siinä toisessa.
Piruuttas voisit kokeilla sitäkin, että viet sen vastaanottimen aivan sen takapihan lähettimen läheisyyteen ja odotat, että signaali löytyy, sen jälkeen roudaat sen takaisin sinne, minne se kuuluu. Tätä keinoa olen joskus itse käyttänyt ja on toiminut.
Onko kumpikin ulkolähetin samalla korkeudella? Auttaako jos kääntelet niitä tai liikuttelet johonkin suuntaan?
Noissa halvoissakin on eroja. Ainakin tää meidän nykyinen on aika herkkä kadottamaan signaalin, joskus on riittäny, että on ollu ovi ja sälekaihtimet kiinni, mutta tämä ilmiö tietysti vahvistuu, kun lähetitmen patterit alkavat olla huonolla hapella, tuo oikkuilu tosin loppui kun vaihdoin kanavaa.