Matkakuume!

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Hyvähän se on lähteä, kun on tummennetut lasit ja pailäts-rullat mukana.

Itselle riitti ihan hyvin eilisen 21km juoksun jälkeen ajaa Kuopioon. Pikkasen teki nimittäin kipiää persuksissa.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Pikavisiitit jatkukoon, huomenna Delhiin neljän päivän ajaksi.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4585
Sijainti
Salo
Tuosta jjv:n LeMans -matkasta tuli mieleen, että mitäs kaikkia kisamatkasuunnitelmia porukalla onkaan tälle vuodelle?

Nyt kun kotiuduin Rolex24:stä, alkoi välittömästi kuumottaa jo seuraava reissu. Kohde vaan ei ole vielä tiedossa. Goodwoodin Festival of Speed on melko todennäköinen näillä näkymin, mutta alkoi kiinnostaa kahden tapahtuman kombottaminen.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26889
Tuosta jjv:n LeMans -matkasta tuli mieleen, että mitäs kaikkia kisamatkasuunnitelmia porukalla onkaan tälle vuodelle?
Itselläni menee nuo kisamatkojen valinnat yleensä niin, että ensin katson milloin saisin töistä vapaata, sitten kisakalenterista valkkaan sen viikonlopun kisoista radan jonka lähettyville julkisilla kulkuneuvoilla pääsisi ja lähellä olisi joku iso kaupunki jonne olisi kätevä lentää. Ne kisat on sitten milloin mitäkin kyläkisoja tai hyvällä tuurilla kansainvälistä sarjaa.

Pääsiäinen oli nyt keväällä ainoa ajankohta johon uskalsi jo reissun varata. Hiljaista on rata-autoilurintamalla silloin, englannissa olis kaksi kisaa aika hankalien kulkuyhteyksien päässä, mutta varasin reissun Hollantiin. Zandvoortin radalle pääsee helposti ja siellä on Dutch gt-sarjan avauskisa. Siitä alkaa mun ratakauteni. Näkee sitten vuoden mittaan mitä muuta, Suomen ratakauden jälkeen syksylle pitää ainakin joku kisamatka kehittää. 5 kisaa kävin viime vuonna katsomassa.
 
Viimeksi muokattu:

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4585
Sijainti
Salo
Olis muuten kiva lukea vähän matkaraporttia Daytonan kisasta jossa kävit, kuviakin mielellään katsotaan :thumbup:
Itselleni tuli polte juurikin tuon kisan yömeininkiä katsoessa, että tuollainen 24 tunnin kisan yö pitää päästä kokemaan. Nürburgringin kisa ensin oli mielessä, mutta Le Mansin matkan sitten kuitenkin varasin.
jjv:n pyynnöstä matkaraportti Rolex24:sta.


Epilogi:

Matkaa suunnitellessa kohtaan sinkkumiehen perusongelman: jos kenelläkään tutulla ei ole kiinnostusta lähteä katsomaan Daytonan 24 tunnin ajoa, joudun matkustamaan yksin. Pohjoisamerikkalainen moottoriurheilu on Suomessa suhteellisen tuntematonta. NASCAR on jokseenkin tunnettu, mutta suuren yleisön keskuudessa usein ennakkoluulojen värittämänä. Usein jopa keskittyen toissijaisiin asioihin kuten fanien ulkonäköön tai sosiaaliseen statukseen. JJ:n CART-vuodesta on kulunut jo sen verran aikaa, että jenkkiformulat ovat suomalaisen suuren yleisön mielestä haihtuneet. ALMS kiinnosti hetken, kun JJ ja Mika Salo olivat mukana. Tämäkin innostus laantui, kun koko sarjan kiertävä suomalaisosallistuja jäi puuttumaan.

Daytona Prototypet jakavat mielipiteitä Amerikan mantereellakin, Suomessa luokan tuntevat vain itse moottoriurheilussa vaikuttavat ja moottoriurheilustreamien suurkuluttajat. Näin ollen on vaikea suostutella ketään lähtemään mukaan. Päätän kuitenkin lähteä itse paikan päälle katsomaan. Sattumalta saan aikaisemmin paikalla olleilta hyviä vinkkejä ja löytyy forumilta toinenkin paikan päälle lähtijä, jonka kanssa myöhemmin sovimme minimöötten kisapäivälle.

Reissuni Yhdysvaltoihin on todella lyhyt, vain 5 päivää. Varsinaisia lepopäiviä ei siis ole, koska olen joko matkalla johonkin, tulossa jostain tai kilpailussa. Jatkossa en matkusta mantereen yli näin lyhyeksi aikaa, liekö terveellistäkään.

Torstai: Tulokatastrofi

Ikuisuudelta tuntuneen mannertenvälisen lennon jälkeen olen ensimmäistä kertaa Yhdysvaltojen maaperällä. Lento oli myöhässä, koska ruuman sulkemisessa oli ollut ongelmia ja siipien glykolisuojaus kesti luvattoman kauan. Maahantulohaastattelu jännittää, jonoja hajotetaan ja siirretään luukulta toiselle. Juuri omassa jonossani edellä olijat ovat täysin kielitaidottomia ja haastattelut kestävät ikuisuuden. Tämä ei ehkä ole poliittisesti korrektia sanoa, mutta selkeästi skandinaavin näköiset vaaleat olmit viipyvät selkeästi kauemmin kuin itseni tyyppiset latinon esiasteet.

Oma vuoroni tulee, virkailijalla on vain kaksi kysymystä. Ensimmäinen on mistä olen kotoisin. Toinen on kauanko aion viipyä maassa. Hänelle olisi ollut sama vaikka olisin ollut päivän maassa, jännityksessäni alan kuitenkin selittelemään, että Rolex24 on tässä se tarkoitus eikä Disney Worldit tai alligaattorit kiinnosta. Virkailija naurahtaa ja pyytää asettamaan sormet lukijalle. Passi on nyt leimattu ja edessä vielä tullilomakkeen kanssa oma haastattelunsa. Tämä menee ongelmitta. Edessä olisi vielä vuokra-auton haku.

Hertzin tiskillä varaukseni käydään läpi ja varaamani Nissan Altima vaihtuu Cadillac CTS:ään. Kaiken pitäisi siis olla täydellistä. Mutta sitten koko homma romahtaa käsiin. Luottokorttini (MasterCard) ei kelpaa. Tämä episodi on edelleenkin mysteeri. Ennen lähtöä olin tarkastanut kaiken olevan kunnossa. Maksoin edellisen kuukauden korttilaskun kokonaisuudessaan ja laitoin luottokorttitilille pari tonnia ekstraa. Maakohtaisia rajoituksia ei ole, maksujen turvarajat on nostettu sille tasolle, ettei autonvuokraushinta takuineen tule vastaan. Maksua ei saada liikkeelle, ei autoa.

Otan kentältä taksin Miami Beachissa sijaitsevalle hotellille. Aurinko paistaa, palmut vilisevät ohi mutta matkasta on hyvin vaikea nauttia. Alan kaivelemaan puhelimen muistiosta Nordean asiakaspalvelunumeroa. Päässä pyörii vain ajatus "paskan möivät". Kirjaudun Miamissa hotelliin, käyn suihkussa ja vaihdan vaatteet. Tuohtuneena tekisi mieli ottaa heti yhteys Nordean asiakaspalveluun, mutta aikaeron vuoksi tämä ei vielä muutamaan tuntiin onnistu. Koitan siis lepäillä.

Aamuyöstä (Floridan aikaa) otan yhteyden Nordean asiakaspalveluun. Virolaiselta asiakaspalvelijalta saan vain vittuilua, vaikka esitän asiani asiallisesti. Verkkopankkitunnukset kun pitäisi olla mukana. Nehän ovat Suomessa siellä pöytälaatikossa. Suljen puhelimen ja alan miettiä vaihtoehtoja. Jopa totaalinen luovuttaminen käy mielessä. Soitan kuitenkin Nordean asiakaspalveluun uudestaan, koska virolaisen vastaajan "palvelu" ei ollut sitä mitä halusin. Tällä kertaa puhelimeen vastaa suomalainen asiakaspalvelija. Kerron tilanteen ja hän ehdottaa että kävisin autovuokraamossa vielä kertaalleen, kyseessä voi olla yhteysongelma, koska hänen mielestään olen valmistautunut matkalle lähtöön riittävän huolellisesti.

Perjantai: Vapautus

Vuorokausi on tässä jo vaihtunut, muutaman tunnin unien jälkeen odotan vielä auringon nousuun asti ja hörppään aamukahvit. Samalla testaan pankkiautomaattia, joka toimii ongelmitta. Kirjaudun ulos hotellista ja otan taksin takaisin lentokentän autovuokrauskeskukseen. Jonossa Hertzin työntekijä jakaa jonoa niihin joilla on ennakkovaraus ja joilla ei ole. Esitän asiani ja kerron miten eilispäivänä oli käynyt. Minut ohjataan kolmoskerrokseen, josta saisi nopeampaa palvelua. Kokeilemme vielä kerran korttiani. Tässä kohtaa voin huokaista helpotuksesta: Kortti toimii! Saan auton ulos, tällä kertaa vaan ei Cadillac vaan Dodge. Mutta tärkeintä oli kortin toiminta. Harkitsen vielä reklamaatiota Nordealle tai vähintään selvitystä mitä torstaina todennäköisimmin tapahtui. Tilanne oli joka tapauksessa hyvin nöyryyttävä. Hertzin näkökulmasta kun tililläni ei ole katetta niin kauan kuin toisin todistan.

Matkaa Miamin lentokentältä Daytona Beachiin on 260 mailia (420 km). Aloitan siis matkan. Maisema vaihtuu tiheään. Hämmästelen pickupien suurta määrää. Jenkeissä ne ajavat samaa nopeutta kuin muukin liikenne, toisin kuin Suomessa. Tässä kohtaa huomautan, että Suomessa keksittiin vuonna 1958 autovero, joka tuli "väliaikaiseksi". Väliaika on kestänyt jo 55 vuotta. Hyvä Holkeri!
Kuriositeettina vielä: pientareelle tai keskialueelle pysähtynyt poliisiauto saa aina kädet puristamaan rattia tiukemmin, vaikka ajelen koko ajan laillisia nopeuksia. Ei tulisi mieleenkään huudella että "kato, paskalakit" kuten suomalaisille poliiseille, joita en juurikaan arvosta.

Yhden pysähdyksen taktiikalla sujuneen matkan jälkeen saavun Daytona International Speedwayn parkkialueelle. Autoja on paljon, mutta tilaa löytyy. Autosta poistuttaessa, kuulen jo autojen äänen. Lämmittelykisana toimiva Continental Tire Sports Car Challenge on käynnissä (2 h 30 min tai 200 mailia). Ennen sisäänpääsyä minun pitää kuitenkin noutaa liput luukulta (Will Call Window). Auton olin jättänyt ykköskaarteen parkkipaikalle ja luukku sijaitsee neloskaarteen vierellä. Kävelymatka on pitkän puoleinen, onhan alue valtavan kokoinen.

Tässä kohtaa huomautuksena, että Daytona International Speedwayn lippuorganisaatio ei toimita lippuja postissa Eurooppaan, eikä Rolex24:seen jostain syystä saa sähköisiä lippuja. Tästä syystä siis lippujen nouto paikan päältä. Kaikki sujuu loistavasti, liput löytyvät ja pääsen sisään. Grandstandille saapuessani hetki menee ihmeteltäessä. Haukon ilmaa kuin kala kuivalla maalla. Aikani katsellessani CTSCC-kilpailua päättelen, että korvatulpat tarvitsen. Touring-autot ovat hiljaisia neloskoneineen, mutta pitkällä suoralle huomaan, että Porschen litteät kutoset ja Aston Martinin kulmamoottorit tuottavat jo sen verran pauketta, että voin jo ennustaa miltä lauantaina radalle syöksyvät 59 autokuntaa kuulostavat.

CTSCC-kisa on ohi, päätän että tämä riittää tänään ja suuntaan motellille. Sisäänkirjautumisen jälkeen käyn kävelyllä, kävelyllä poikkean juomamarketissa hakemassa 12 tölkin salkun Miller Liteä. Belgialaisia, saksalaisia ja brittiläisiä oluita saisi edulliseen hintaan, mutta kun kerran Amerikassa ollaan niin...
Palvelu on erittäin ystävällistä jopa viinakaupassa. Ihmetyksekseni papereita ei kysytä, vaikka kyltti tiskillä kertoo että alle 30-vuotiaiden on kysyttäessä esitettävä id. Näytänkö tosissaan yli kolmekymppiseltä? Oli miten oli, palaan motellille ja aukaisen SpeedTV:n.
Illan hämärtyessä kuulen oven läpi limuautomaatin luona käydyn keskustelun, joka koskee tämän vuoden kisaa. Avaan oven ja kohtaan pari paikallista moottoriurheilufania. Liityn keskusteluun, puhumme niitä näitä moottoriurheilusta. Toinen miehistä kysyy, näytetäänkö Suomen tv:ssä amerikkalaista moottoriurheilua. Kerron, että suoria lähetyksiä ei ole ollut sitten JJ:n CART-vuoden. Molemmat miehistä tuntevat JJ:n ALMS-uran paremmin kuin suurin osa suomalaisista.

end of part 1
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4585
Sijainti
Salo
part 2

Lauantai: Suuri päivä koittaa

Eilisiltana paikalliset olivat ohjeistaneet, ettei ole mitään mieltä mennä radalle aikaisin aamusta, koska liikennejärjestelyt ovat sen verran toimivat eikä viime vuoden (50th) tapaista ryysistä ole. Menen noin 9 aamulla läpi sisäkentälle vievästä tunnelista ja jätän auton parkkiin. Edessä on pitkä päivä ennen itse kilpailun alkua. Lämmittelykisana ajaa Ferrari Challenge. Tuosta kisasta en paljoa muista, Amerikan Kuismaset siellä arvoautoillaan taisivat ajella vähän alta Formula Fordien vauhtia.

Sitten on Formula Veen 50-vuotisjuhlan kunniaksi näytösajo eri vuosien Vee-autoilla. Ja sitten näytösajo vanhoilla Daytonassa kilpailleilla proto -ja gt-autoilla. IMSA GTP-speksien mukainen Jaguar XJR5 kiertää rataa. Äänenvaimentimia ei ole ja meteli on aivan mahtava. Jossain välissä käyn myös varikolla kiertelemässä Daytona Protoja ja GT-autoja.

Tässä vaiheessa voitaisiin ottaa puheeksi yleisön määrä. Monet Rolex24:sta streameilta katsoneet ovat ihmetelleen sitä, että tv-kuvasta saa oikein etsimällä etsiä katsojia. Mikä on siis totuus tästä asiasta? Ammottavatko katsomot oikeasti tyhjyyttään? Daytona International Speedway on NASCARin keskeisimpiä paikkoja ja tietääkseni Daytona 500 on lajin tärkein tapahtuma.

Speedway on mitoitettu kapasiteetiltaan kansallisurheilulajin tärkeintä tapahtumaa varten. Rolex24:sen yleisöä varten Speedway on siis räikeän ylimitoitettu. Grandstandeilla on ruuhkaa ainoastaan kisaa edeltävien juhlallisuuksien (kansallislaulu, gentelman start your engines ym.) aikana. Muina aikoina grandstandit näyttävä melko tyhjiltä, koska suurin osa yleisöstä viettää aikaansa sisäkentällä. Isolle alueelle 10-20 tuhatta ihmistä hukkuu helposti ja tv:ssä melko iso osa ajasta kuvataan ovaaliosuutta, mikä saa helposti aikaan vaikutelman yleisön puutteesta. Joka tapauksessa WC:hen pääsee jonottamatta, ruokaa, juomaa tai oheiskrääsää ei tarvitse jonottaa ja lisäksi alueelle voi tulla ja mennä hyvin joustavasti.

Mutta nyt itse kisa pääsee alkuun. Meteli on mieletön, kun täysi nippu autoja pääsee liikkeelle. Eräs asia miksi pidän urheiluautoista jopa enemmän kuin formulasarjoista, on erilaiset moottorien äänet. Yhtä moottorityyppiä käyttävissä sarjoissa autot kuulostavat suurin piirtein samalta. Ei urheiluautoissa. Daytona Protojen ääni on tuttua ristikampisen, vapaastihengittävän V8:n ääntä. Sitten on Porschen bokserikutosen ääni. Ja Ferrarin flatplane V8:n ääni. TV-kuvassa Ferrarit ovat melko hiljaisia, paikan päällä kuulostavat jo oikealta kilpa-autolta, tosin lievä sähköporamaisuus laskee pisteitä. Mazdaa on kahta tyyppiä, 1 wankelmoottorinen ja kaksi dieseliä. Ensimmäinen on äänekäs ja taajuudeltaan repivä. Dieselit taas ovat lähes äänettömiä (vrt. Audin LMP:t). Audin möreään V10-koneeseen tykästyn. Ääni on selkeästi erilainen kuin V8:ien. Persoonallinen.

Minimöötte toisen forumilaisen kanssa siirtyi sunnuntaille, metelissä ja pitkien etäisyyksien välillä kommunikointi oli turhan haastavaa. Ja sillä oli ehkäpä jotain vaikutusta, että tekstiviestin viive oli parhaimmillaan pari tuntia...

Katselen pimeällä ajoa jonkin aikaa ja palaan motellille katsomaan SpeedTV:n lähetystä. Toinen eilen limuautomaatilla tapaamistani miehistä, joka oli muuten Gainscon VIP-vieraana tapahtumassa, on jättänyt oveeni kaulaan ripustettavan muovitaskun, jossa säilytetään kisan lippua. Tuosta lahjasta olen erittäin kiitollinen.

Sunnuntai

Saavun aamukuudelta takaisin radalle. Sumun vuoksi rataa kuivatellaan ja letka ajelee turva-auton perässä. Grandstandilla ei ole kuin muutama karpaasi makuupussissaan. Lisäksi puoliammattilaiset valokuvauksen harrastajat ovat nyt liikkeellä koska turvamiehet eivät ole paikalla komentamassa pois aidan vierestä. Aurinko nousee hitaasti ja rata kuivaa. Turva-auto kaartaa radalta pois ja kilpailu jatkuu. Kymmeneltä sovittu minimöötte toteutuu vihdoin. Kolmen vartin möötten jälkeen palaamme omille teillemme. Siirryn sisäkentän katsomoille katselemaan kilpailua. Viimeiset minuutit jännitän Sprint Fanzonen screenin edessä, jossa porukka leppoisasti makoilee mukulakivetyksellä. JP Montoya ajaa ykköseksi ruutulipulle. Victory Lanelle en valitettavasti pääse tungoksen vuoksi. Näen kuitenkin aidanraosta Memo Rojasin ja Scott Pruettin tyytyväiset ilmeet. Rata tyhjenee, ensi vuonna uudestaan?

Maanantai

Loppu pikakelauksella läpi. Kone jätti maanantai-iltana Yhdysvaltojen maaperän ja saavuin perille.

Kuvitusta yritän juttuun vielä saada, kunhan löydän motivaatiota ladata kuvapalveluun tai Youtubeen.
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ihan hyvä juttu. Itse ajattelin lähteä Poriin pikakelaamaan.
 

Örfil

Guest
Onko täällä jossain matkaripuli -toikkia?
Mulla olis pari tarinaa sinne.
 

Örfil

Guest
Ei tullut matkaripuli -toikkia, joten tarinat tänne.

Goa 17.1 - 31.1.2013.
Välilaskut Sharjahissa mennen tullen.

Ekat kuus päivää lojuttiin ihan hotlan rannoilla ja otettiin tuntumaa aurinkoon.
Jokunen olut siinä saatiin kipattua.

Varjon alla oltiin kiltisti, jottei turhaan vitivalkoinen nahka pala ja suojakerroin oli 15-30.

Sitten skobe alle ja ajeltiin taas pohjoiseen Arambol/Mandrem rannoille. Siellä on rauhallista ja ryynäsiä vähemmän. Skobereissuilla sitten aina pari settiä karttia paikallisella radalla palatessa.

Hotellissa "ryynäsiä" oli koko kerros sekä alanaapurit ja meteli sen mukaan.
Kaksi kertaa kävin ojentamassa klo 2-3 aikaan yöllä että nyt on jo nukkuma-aika.

Ekalla kertaa ne ei ymmärtäneet englantia eikä saksaa joten kehoitin lopuksi suomeksi että "nyt tataarit turpa kiinni" niin sen ne kyllä ymmärsi ja loppui ripaskamusansoitto ja huuto siihen.

Toisella kertaa riitti kun menin parvekkeelle ja kommentoin alaparvekkeelle että "nyt lapset ja vajaamieliset nukkumaan, shut the fuck up".

Lomalla voi rentoutua toki ja turhasta ei urpata mutta yö pitää olla nukkumista varten.

Ja sitten pakollinen ryynäs -osio:
- useammassa paikassa palvelu parani heti kun kävi selväksi että olemme skandeja

- aamupalapatu hermoili pahasti ja tuli urppaamaan mulle alkuviikosta että "Russians, every morning I need to clean whole pool area of their bottles, smokes and carbage. Thank god you are from Finland". Tippasin kaverin kyllä hyvin lähtiessä ;) Palvelu oli myös parasta: Goa Herald tuli mustetuoreena pöytään ja kahvit/toast nopsaan finskille

-opimme reissussa että ne ryynäset jotka osaa sanoa "thanks, please, good morning" ja katsovat silmiin kohdatessa ovat Ukrainasta tai Valko-Venäjältä. Ns. "isovenäläiset" on niitä pahimpia öykkäreitä ja vailla käytöstapoja. Kai ne oppii aikanaan.

Heh, vaimo hokas että niistä jokainen haluaa olla kuin Putin: ne kävelee ja puhuu samalla tyylillä (niskat kyrmyssä, habat jännittyneinä), ja ennen/jälkeen uinnin ne varjonyrkkeilee !!! rannalla ja yks jopa otti posekuvia itsestään habat ojossa. Lensi kyllä lassit syliin kummaltakin. Ja joka rynskillä on tietysti tiukat speedot from 80's style. Pari huvittavinta tapausta joras ittekseen rantsussa nappikuulokkeet päässä ja teki "muuveja" musan tahtiin. Huh huh...

Ruskinaisilla on jokin anorektiakausi päällä, koska jokainen n. 20-30 v naikkonen oli niin laihoja että luut paistoi läpi.

Paras reissu oli Cola -beachille, jossa nukuttiin yö teltassa, jossa oli erillinen vessa ja suihku ja olkkarikin oli kahden sängyn vetävä.
Oli nasta nukahtaa meren kohinaan, rantaan kun oli matkaa n. 30 metriä.

Makeinta oli nukahtaa/herätä meren kohinaan. Vitutuspuoli oli se että samalla bussilla matkanneet svedut/danskit olivat maksaneet samasta setistä (majoitus, lounas, illallinen, aamupala) 2000 rs vähemmän. Jopa opas kauhisteli meitin hintaa. No, kerran se kirpas ja onkin ollut ainoa ns "pakettimatka" jonka olemme reissuissa ottaneet. Yleensä menemme omin päin ja nokkinemme näitä reissuja. Aurinkomatkat osaa vetää välistä :ahem:

Heh, bussiin meno oli hauska tapaus: olimme viimeiset jotka noudettiin ja ihmettelimme kun astuimme bussiin ja iskettiin perseet sinne etupenkille niin opas kuulutti "Do not worry, they are not russians, they are from Finland" ja siihen heti päälle tuli heti kova huuto että "Hyrraaaa" ruotsiksi :D

Matkassa oli nimittäin kolme ruotsalaista ja yksi tanskalainen seurue ja ne olivat varanneet reissun sillä ehdolla että mukaan ei tule venäläisiä.
Tälläisiä voi siis vaatia ruotsissa ja tanskassa!
Jos vaatisimme samaa Aurinkomatkoilta, joutuisimme varmaan putkaan rasismista?

Mutta kun juttelimme asiasta porukassa illalla, kaikki olivat samaa mieltä: ryynäset pitää hirveää meteliä aamuun saakka, ei kunnioita paikallisia pätkääkään ja mikä paskinta, livistävät ravintoloista maksamatta!!! Syövät ensiksi useamman tonnin laskun ja sitten yhtäkkiä koko porukka katoaa "vessakäynnille".

Isoimmissa marketeissa laukut pitää jättää ulos, koska ne harrastavat myyymälävarkauksia. Aiemmin ei tälläistä ollut ja tämä oli meillä jo neljäs reissu Intiaan.

Kävimme tsekkaamassa edelliskerran hotlan, koska siellä on piikkisika lemmikkinä ja veimme sille banskuja tuliaisina. Siellä on edelleen politiikkana että ekaksi buukataan suomalaiset ja loput paikat on vapaana muille kansallisuuksille, mutta venäläisiä ei sinne oteta. On ollut yllä mainittuja ongelmia. Siellä onkin kaikki huoneet varattuna maaliskuun loppuun saakka.

Ens vuonna uusi keikka, mutta nyt ehkä välivuosi Intiasta.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
"Ryynäsistä" samanlaisia kokemuksia mullakin, tosin Turkista. Ihan hirveetä sakkia....
 
Ylös