SJ
F1 asijan tuntia
Kyllä minä nyt sentään F1-sarjaa olen nämä pari viime kautta seurannut, joten tiedän riittävästi sarjan nykytekniikan "historiasta".Noin voi tietenkin ajatella jos ei tunne F1:n historiaa.
Kyllä minä nyt sentään F1-sarjaa olen nämä pari viime kautta seurannut, joten tiedän riittävästi sarjan nykytekniikan "historiasta".Noin voi tietenkin ajatella jos ei tunne F1:n historiaa.
No älytön se ero on silti - suorien päässähän ne ohitukset tehdään.Aloin ihmettelemään, että toi 240 hv:n ero on täysin mahdoton. Jos ero todella olisi noin paljon, olisi McLaren selvästi hitaampi mitä nyt.
Noh, kyseessähän oli Maikkarin paskaa uutisointia, alkuperäisestä saa täysin eri käsityksen http://www.motorsport.com/f1/news/analysis-why-honda-faces-a-240bhp-headache. Ei Honda ole tehoissa 240 heppaa perässä. Tuo 240 hv tulee kun Hondan erssistä loppuu energia pitkien suorien lopussa. Eli ERS tyhjäksi 160 hv + polttomoottorin häviö 80 hv. Honda siis on todellisuudessa tuon 80 hv perässä ja muu on huonompaa energian talteenottoa, tällöin erityisen pitkien suorien lopusssa tulisi 240 hv:n tappio.
Aika moni formuloissa kehitetty asia on siirtynyt siviilliautoilun puolelle. Taustapeili, turvavyöt, ...Kyllä minä nyt sentään F1-sarjaa olen nämä pari viime kautta seurannut, joten tiedän riittävästi sarjan nykytekniikan "historiasta".
Melkein ymmärsit. Toxi ihmetteli, miksi Hondan hybridi on paskaa formuloissa, kun Hondan hybridi on parsaa siviilipuolella. Siinä ei paljoa paina, että turvavyöt otettiin käyttöön F1:ssä ennen julkista tieliikennettä.Aika moni formuloissa kehitetty asia on siirtynyt siviilliautoilun puolelle. Taustapeili, turvavyöt, ...
Aika satavarma, että MGU-H:kin päätyy vielä siviiliautoihin. K puoli löytyy jo monesta autosta.
Turvavyö kehitettiin 1900 -luvun alkupuolella lentokoneisiin. Vuonna 1949 sen sai ensimmäisiin autoihin. Vuonna 1958 Saab toi sen ensimmäisenä maailmassa vakiovarusteena. Turvavyöt tulivat pakolliseksi Formuloissa 1972. Vaikka niitä toki käytettiin jonkin verran jo ennen sitä.Aika moni formuloissa kehitetty asia on siirtynyt siviilliautoilun puolelle. Taustapeili, turvavyöt, ...
Joo paljon ovat perässä kehityksessä, mutta eivät sentään 240 hevosvoimaa, mitä Maikkari halusi uutisoida. 240 hv:n erolla Mclarenit ohitettaisiin helpolla jo kiihdytyksissä.No älytön se ero on silti - suorien päässähän ne ohitukset tehdään.
Huvittavaa että Alonso sanoi tämän aikaeron jo Monzassa. Nyt autosport on jostain hihasta vetänyt hp luvut...http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/mclarenin-honda-moottorista-hurja-vaite-julkinen-salaisuus/5309786
Pistää miettimään, kuinka kovaa Mäkki menisi kunnon koneilla. Koneen röpöttäminen siis johtuu vaan se ruohonleikkurimaisuudesta (vrt. muut).
240 hevosvoimaa tarkoittaisi 4-5 sekuntia kierroksella. Ihan en usko, että McLaren on paras auto ylivoimaisesti.Joo paljon ovat perässä kehityksessä, mutta eivät sentään 240 hevosvoimaa, mitä Maikkari halusi uutisoida. 240 hv:n erolla Mclarenit ohitettaisiin helpolla jo kiihdytyksissä.
Sekoitatko Toyotaan jota itse pidän hybriditeknologian edelläkävijänä siviilipuolella.En voi ymmärtää miten Honda on näin paljon jäljessä ERS tekniikan kanssa, koska Honda on edelläkävijä hybridisysteemeissä ihan siviilipuolella. Vai tekeekö alisuorittaja Mclaren noi ERS vehkeet?
McLaren-tallin toimitusjohtaja Jonathan Neale vihjaa selkeästi siihen suuntaan, että Jenson Button on lähdössä tiimin kuljettajan paikalta.
Nealen mukaan McLaren yrittää tällä hetkellä taivutella Buttonia jäämään formula ykkösiin.
– Jos kuljettajasi ei halua paikkaansa, sinun täytyy kunnioittaa sitä, Neale kommentoi perjantain tallipomojen lehdistötilaisuudessa.
Tämä perjantain pressistä:Olisi hyvä tietää mihin kysymykseen Neale vastasi, mitä jos Neale puhuukin Alonsosta?
Lainus suoraan f1.comista.Jonathan Neale sanoi:I get the sense from the media there was a big anti-climax yesterday and there was a lot of discussion about where Jenson was at. Jenson is a fantastic guy, a world champion and a big part of the family at Honda and McLaren - he’s been with us for six seasons - and we’re contracted with him, we want him to stay, we like him very much. But if your driver doesn’t really want to be in the seat we have to respect that. I really hope that we have done enough between us to continue those discussions with him and have the confidence to have him with us, and that’s what we’d like.
Vandoornen ajattamaan olisi ollut sijoitus tulevaisuuteen. Ehkä Vandoornella ollut raha pula kun ei paikkaa irronnut.Ei tullu Mäkkärilläkään kuskivaihdoksia ens vuodelle. Mielellään olisin Vandoornen nähnyt kyllä Larenilla tulevalla kaudella.
Hyvähän se on, että suoraan sanotaan, mut säälittävää tolleen julkisesti huudella. Kyllä katsojat tietää, että ei se mäkki mikää kova menijä ole, ei sitä tarvi todistella. "Hävettää", voi voi. Pelkää, että joku saattais ajatella sen olevan huono kuski. Johan tätä onkin odoteltu. Ihmeen kauan meni, ennenkuin alkoi puhdisteleen egoansa.Repesin aika kovaan huutikseen noista avautumisista, hyvää settiä. Voin vain kuvitella Ronin fiilikset varikkomuurilla. Toivon todella, että Hondan ukot eivät ratkenneet itkemään noin rehellisen ja suodattamattoman palautteen jäljiltä.