McLaren 2015: Messiaan paluu

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6116
Noin voi tietenkin ajatella jos ei tunne F1:n historiaa.
Kyllä minä nyt sentään F1-sarjaa olen nämä pari viime kautta seurannut, joten tiedän riittävästi sarjan nykytekniikan "historiasta".
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Aloin ihmettelemään, että toi 240 hv:n ero on täysin mahdoton. Jos ero todella olisi noin paljon, olisi McLaren selvästi hitaampi mitä nyt.

Noh, kyseessähän oli Maikkarin paskaa uutisointia, alkuperäisestä saa täysin eri käsityksen http://www.motorsport.com/f1/news/analysis-why-honda-faces-a-240bhp-headache. Ei Honda ole tehoissa 240 heppaa perässä. Tuo 240 hv tulee kun Hondan erssistä loppuu energia pitkien suorien lopussa. Eli ERS tyhjäksi 160 hv + polttomoottorin häviö 80 hv. Honda siis on todellisuudessa tuon 80 hv perässä ja muu on huonompaa energian talteenottoa, tällöin erityisen pitkien suorien lopusssa tulisi 240 hv:n tappio.
No älytön se ero on silti - suorien päässähän ne ohitukset tehdään.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Kyllä minä nyt sentään F1-sarjaa olen nämä pari viime kautta seurannut, joten tiedän riittävästi sarjan nykytekniikan "historiasta".
Aika moni formuloissa kehitetty asia on siirtynyt siviilliautoilun puolelle. Taustapeili, turvavyöt, ...

Aika satavarma, että MGU-H:kin päätyy vielä siviiliautoihin. K puoli löytyy jo monesta autosta.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6116
Aika moni formuloissa kehitetty asia on siirtynyt siviilliautoilun puolelle. Taustapeili, turvavyöt, ...

Aika satavarma, että MGU-H:kin päätyy vielä siviiliautoihin. K puoli löytyy jo monesta autosta.
Melkein ymmärsit. Toxi ihmetteli, miksi Hondan hybridi on paskaa formuloissa, kun Hondan hybridi on parsaa siviilipuolella. Siinä ei paljoa paina, että turvavyöt otettiin käyttöön F1:ssä ennen julkista tieliikennettä.
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1402
Aika moni formuloissa kehitetty asia on siirtynyt siviilliautoilun puolelle. Taustapeili, turvavyöt, ...
Turvavyö kehitettiin 1900 -luvun alkupuolella lentokoneisiin. Vuonna 1949 sen sai ensimmäisiin autoihin. Vuonna 1958 Saab toi sen ensimmäisenä maailmassa vakiovarusteena. Turvavyöt tulivat pakolliseksi Formuloissa 1972. Vaikka niitä toki käytettiin jonkin verran jo ennen sitä.

Taustapeilejä käytettiin jo hevosvankkureissa ennen auton keksimistä.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
No älytön se ero on silti - suorien päässähän ne ohitukset tehdään.
Joo paljon ovat perässä kehityksessä, mutta eivät sentään 240 hevosvoimaa, mitä Maikkari halusi uutisoida. 240 hv:n erolla Mclarenit ohitettaisiin helpolla jo kiihdytyksissä.
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Joo paljon ovat perässä kehityksessä, mutta eivät sentään 240 hevosvoimaa, mitä Maikkari halusi uutisoida. 240 hv:n erolla Mclarenit ohitettaisiin helpolla jo kiihdytyksissä.
240 hevosvoimaa tarkoittaisi 4-5 sekuntia kierroksella. Ihan en usko, että McLaren on paras auto ylivoimaisesti.
 

Professori

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
208
Ei ero millään 240 hv ole mutta puolet vähemmänkin antaa jo ihan liikaa tasoitusta ja eroa on vaikea ottaa kiinni. Mitä luultavimmin suurin ero tosiaan tulee muualta kuin polttomoottorista. Vielä kun moottorien kehitystä pikkuhiljaa jäädytetään niin voi olla tekemätön paikka. Samalla voi loppua sitten Alonson ja Buttoninkin ura vähän vaisusti.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8979
Sijainti
Vantaa
En voi ymmärtää miten Honda on näin paljon jäljessä ERS tekniikan kanssa, koska Honda on edelläkävijä hybridisysteemeissä ihan siviilipuolella. Vai tekeekö alisuorittaja Mclaren noi ERS vehkeet?
Sekoitatko Toyotaan jota itse pidän hybriditeknologian edelläkävijänä siviilipuolella.

E: on näköjään Hondakin kova tekijä
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Onkohan näin, että Button itse haluaisi lopettaa ja talli yrittää taivutella pysymään mukana.
En itse ihmettelisi Jensonin lähtöhaluja, mies on vaikuttanut vähintäänkin alakuloiselta mukana pyörimiseen tuolla kalustolla.
Ikää on, mestaruus saavutettu silloin joskus, ja ylempi keskikasti on todennäköinen katto menestyksen nousukäyrälle ensi kaudella, joka aika lailla varmastikin olisi jo sitten se viimeinen.

Hieno persoona on Button ja kova rattimies vaikkei mikään huimista huimin. Sad to see him go jos lähtee.

http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/tallipomolta-vahva-vihjaus-buttonin-suunnitelmista/5329088?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
McLaren-tallin toimitusjohtaja Jonathan Neale vihjaa selkeästi siihen suuntaan, että Jenson Button on lähdössä tiimin kuljettajan paikalta.

Nealen mukaan McLaren yrittää tällä hetkellä taivutella Buttonia jäämään formula ykkösiin.

– Jos kuljettajasi ei halua paikkaansa, sinun täytyy kunnioittaa sitä, Neale kommentoi perjantain tallipomojen lehdistötilaisuudessa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6116
Vaikuttaisikohan sekin, että talli on valmis tarjoamaan edelleen vain yhden vuoden sopparia ja ensi vuoden näkymät ovat parhaimmillaankin keskinkertaiset. Eipä siinä olisi mitään järkeä vain roikkua mukana vielä yhtä kautta.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Olisi hyvä tietää mihin kysymykseen Neale vastasi, mitä jos Neale puhuukin Alonsosta?
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Olisi hyvä tietää mihin kysymykseen Neale vastasi, mitä jos Neale puhuukin Alonsosta?
Tämä perjantain pressistä:

Jonathan Neale sanoi:
I get the sense from the media there was a big anti-climax yesterday and there was a lot of discussion about where Jenson was at. Jenson is a fantastic guy, a world champion and a big part of the family at Honda and McLaren - he’s been with us for six seasons - and we’re contracted with him, we want him to stay, we like him very much. But if your driver doesn’t really want to be in the seat we have to respect that. I really hope that we have done enough between us to continue those discussions with him and have the confidence to have him with us, and that’s what we’d like.
Lainus suoraan f1.comista.
https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2015/9/fia-friday-press-conference---japan.html
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Ei tullu Mäkkärilläkään kuskivaihdoksia ens vuodelle. Mielellään olisin Vandoornen nähnyt kyllä Larenilla tulevalla kaudella.
 

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Ei tullu Mäkkärilläkään kuskivaihdoksia ens vuodelle. Mielellään olisin Vandoornen nähnyt kyllä Larenilla tulevalla kaudella.
Vandoornen ajattamaan olisi ollut sijoitus tulevaisuuteen. Ehkä Vandoornella ollut raha pula kun ei paikkaa irronnut.
 

ferrarkimir

Well-known member
Liittynyt
5.3.2009
Viestit
1519
McLarenilla molemmat kuskit olleet jo turhautuneita pitkään ja ymmärrän kyllä.
Kuskien välillä vain on eroja kuinka asioihin suhtautuvat. Button tekee asiasta jo huumoria ja usein kilpailuissa kuullaankin radiossa, kun esimerkiksi hehkuttaa sarkastiseen sävyyn mutta kuitenkin hyvässä hengessä että "Hei me pysyttiin Mercedeksen perässä jopa kolme mutkaan. Wuhuu!".
Samaan aikaan Alonso vinkuu radioon:"GP2 moottori. GP2. Argh!" tai "Tämä on nöyryyttävää!".

Ei kestä Alonson ego yhtä hyvin olla perällä, kuin Buttonin ja tässä myös yksi syy miksi en kuskia arvosta kovinkaan paljon, vaikka kiistatta on sarjan top3 kuski Vettelin ja Hamiltonin kanssa.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Repesin aika kovaan huutikseen noista avautumisista, hyvää settiä. Voin vain kuvitella Ronin fiilikset varikkomuurilla. Toivon todella, että Hondan ukot eivät ratkenneet itkemään noin rehellisen ja suodattamattoman palautteen jäljiltä.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2711
Repesin aika kovaan huutikseen noista avautumisista, hyvää settiä. Voin vain kuvitella Ronin fiilikset varikkomuurilla. Toivon todella, että Hondan ukot eivät ratkenneet itkemään noin rehellisen ja suodattamattoman palautteen jäljiltä.
Hyvähän se on, että suoraan sanotaan, mut säälittävää tolleen julkisesti huudella. Kyllä katsojat tietää, että ei se mäkki mikää kova menijä ole, ei sitä tarvi todistella. "Hävettää", voi voi. Pelkää, että joku saattais ajatella sen olevan huono kuski. Johan tätä onkin odoteltu. Ihmeen kauan meni, ennenkuin alkoi puhdisteleen egoansa.


edit: "samaan aikaan", viime kisassa, Buttonilta itseironiaa: "kisassa voi käydä mitä vain. tiedä vaikka voittaisimme, höhö".
edit2: Kohdassa 1:08:https://youtu.be/KHYXNKQ4ynY?t=1m8s.Kantsii tosin kattoa koko video, taattua viihdettä :D
 
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Tekikö messias harakirin? Mies ilmeiseti yrittää saada kenkää. Briatorekin siellä kommenteillaan sekoittamassa pakkaa. Onhan tuo hanurista, että kaksi maailmanmestaria joutuu tollasella rotiskolla kruisailemaan.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös