Mclaren jäi kiinni teollisuusvakoilusta

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Nelssoni

Well-known member
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
233
Pitääköhän tämä paikkaansa? Denniksellä 3 kk aikaa erota.

Heikki Kulta sanoi:
Mutta rivien välistä on luettavissa kaikkein rajuin rangaistus McLarenin johtajalle Ron Dennisille. McLarenin kelpoisuudesta ensi kautta varten päätetään joulukuussa, kunhan FIA on saanut selvityksen ensi vuoden MP4-23 -autosta. Käytännössä tämän voi tulkita, että Ron Dennis sai kolme kuukautta aikaa ilmoittaakseen erostaan.
Turunsanomat.fi
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Noniin, nyt sitten Oskari Saari sai nivaskan todisteita käteensä ja valoitti hieman sähköposti keskustelua.

De la Rosa kysyi Coughlanilta mikä on painonjakauma Ferrarin autossa, jotta voimme kokeilla sitä simulaattorissa. Alonso kysyi että mistä nämä tiedot on peräisin ja että onko luotettavia, niin siihen de la Rosa mainitsi että tiedot tulevat Stepneyltä, joka on Ferkun entinen insinööri, sama kaveri jolta saimme tiedon että Kimi pysähtyy Melbournessa kierroksella 18.

Eli täysin harkittua tavaran hyväksi käyttöä.

Tästä voi päätellä, että rangaistus oli paska.

Ilmeisesti todistettavaa ei löytynyt siitä, että tiedot joita McLaren testasi, olisi ollut McLarenille hyötyä.

Ja maksuaikaa sakkoihin Dennisillä on aikaa 3 kk. Ku täällä joku spekuloi että Dennisillä 3 kk aikaa erota tehtävästään..

Tämä siis Maikkarin selostustiimiltä.

EDIT: de la Rosa sai tietää että Ferrari käyttää renkaita täyttäessä jotain kaasua ilman seassa, jonka idea on pitää renkaan sisäilma viileänä. ja Pedro kysyy että eikö tätä kannattaisi kokeilla. Tähän Alonso vastaa, että se olisi erittäin tärkeätä, koska heillä on jotain jota meillä ei ole, ja on tainnut olla aiempinakin vuosina..
 
Viimeksi muokattu:

Doubtful

Banned
Liittynyt
4.8.2007
Viestit
1136
No just :thumbdown Jos nyt vielä joku viitsii kitistä jostain sakosta niin huhhuh bannia nuo olisi kaivanneet.
 

Off-Topic

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
2514
"Sääntöjen henki"? Kukahan sen määrittelee, jos ei sitä lue sääntökirjassa? Ja sääntökirjakin on olemassa vain sitä varten, että luetaan mitä siinä on kielletty, ja sitten koetetaan pyrkiä vastaavaan lopputulokseen jollain muulla tavalla sääntöä rikkomatta. Sillee on menestyjät aina toimineet, millään herrasmiesmäisyyksillä ei oo kilpa-autoilun kanssa ollut mitään tekemistä ainakaan 40 vuoteen, yksittäisiä tapauksia ja hetkiä lukuunottamatta.
 

kaihis

Well-known member
Liittynyt
3.8.2006
Viestit
144
Nonii se siitä formuloiden kiinostuksesta. Tämä episodi vei viimeisenkin mielenkiinon kun Merkkimestaruus pelattiin Ferrarille.

Hei hei F1 alankin seurata vaikka Moto GP:tä....
 

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
kaihis sanoi:
Nonii se siitä formuloiden kiinostuksesta. Tämä episodi vei viimeisenkin mielenkiinon kun Merkkimestaruus pelattiin Ferrarille.

Hei hei F1 alankin seurata vaikka Moto GP:tä....
haha, päivän paras. Ferrari käski mclarenin tehdä laittomuuksia?

Jos jotain on pelattu, niin se on mclaren kuskeille mestaruus. Eikö puhe ollut heinäkuussa, että jos lisätodisteita löytyy, suljetaan mclaren sarjasta? Miten kävikään.

Se että Alonso selviää rangaistuksetta on jotain täysin käsittämätöntä. Kuten myös se ettei Hamilton muka tiennyt mitään. Edelleen, vuodesta toiseen, FIA pitää ykkösiä seuraavaa yleisöä täysinä idiootteina jotka uskovat jokaisen sana mikä heille syötetään.

Täysin käsittämätöntä. McLaren on systemaattisesti valehdellut kaikille. Kuten myös kuskit (he jotka tästä eniten hyötyvät). Ulos sarjasta koko lössi, olisi tullut edes kunnon ennakkotapaus. Langetettu rangaistus on täysin turha. FIA kuvittelee yleisön miettivän tuota summaa ja kauhistelevan kuinka kova rangaistus se muka on. Mitä se 30 miljoonaa merkitsee mclarenille? Ei mitään, ei yhtään mitään..
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
3.5 On 21 March 2007 at 09.57 Mr. de la Rosa wrote to Coughlan in the following
terms:
“Hi Mike, do you know the Red Car’s Weight Distribution? It would be
important for us to know so that we could try it in the simulator. Thanks in
advance, Pedro.
p.s. I will be in the simulator tomorrow.”

3.6 In his evidence given to the WMSC, Mr. de la Rosa confirmed that Coughlan
replied by text message with precise details of Ferrari’s weight distribution.

3.7 On 25 March 2007 at 01.43 Mr. de la Rosa sent an e-mail to Fernando Alonso
which sets out Ferrari’s weight distribution to two decimal places on each of
Ferrari’s two cars as set up for the Australian Grand Prix.

3.8 Mr. Alonso replied to this e-mail on 25 March 2007 at 12.31 (they were in
different time zones). His e-mail includes a section headed “Ferrari” in which he
says “its weight distribution surprises me; I don’t know either if it’s 100%
reliable, but at least it draws attention”. The e-mail continues with a discussion
of how McLaren’s weight distribution compares with Ferrari’s.

3.9 Mr. de la Rosa replied on 25 March 2007 13.02 stating the following:
“All the information from Ferrari is very reliable. It comes from Nigel Stepney,
their former chief mechanic – I don’t know what post he holds now. He’s the
same person who told us in Australia that Kimi was stopping in lap 18. He’s very
friendly with Mike Coughlan, our Chief Designer, and he told him that.”


FIA on täysin korruptoitunut laitos. Rangaistus on näiden todisten pohjalta täysi vitsi.
 

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
Ferrari 4ever sanoi:
3.5 On 21 March 2007 at 09.57 Mr. de la Rosa wrote to Coughlan in the following
terms:
“Hi Mike, do you know the Red Car’s Weight Distribution? It would be
important for us to know so that we could try it in the simulator. Thanks in
advance, Pedro.
p.s. I will be in the simulator tomorrow.”

3.6 In his evidence given to the WMSC, Mr. de la Rosa confirmed that Coughlan
replied by text message with precise details of Ferrari’s weight distribution.

3.7 On 25 March 2007 at 01.43 Mr. de la Rosa sent an e-mail to Fernando Alonso
which sets out Ferrari’s weight distribution to two decimal places on each of
Ferrari’s two cars as set up for the Australian Grand Prix.

3.8 Mr. Alonso replied to this e-mail on 25 March 2007 at 12.31 (they were in
different time zones). His e-mail includes a section headed “Ferrari” in which he
says “its weight distribution surprises me; I don’t know either if it’s 100%
reliable, but at least it draws attention”. The e-mail continues with a discussion
of how McLaren’s weight distribution compares with Ferrari’s.

3.9 Mr. de la Rosa replied on 25 March 2007 13.02 stating the following:
“All the information from Ferrari is very reliable. It comes from Nigel Stepney,
their former chief mechanic – I don’t know what post he holds now. He’s the
same person who told us in Australia that Kimi was stopping in lap 18. He’s very
friendly with Mike Coughlan, our Chief Designer, and he told him that.”


FIA on täysin korruptoitunut laitos. Rangaistus on näiden todisten pohjalta täysi vitsi.
Niinpä.

Käsi ylös joka uskoo, ettei Hamilton muka tiennyt asiasta mitään.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
mh_84 sanoi:
100 miljoonaa miinus se summa jonka olisivat ansainneet kauden jälkeen.
Maikkarin sivuilla puhuttiin että valmistajien MM:n voittanut talli kuittaisi vajaat 70 miljoonaa dollaria. Nyt kun Mäkin valmistajien pisteet on nollattu, niin ei talli kovin paljoa tule voittamaan rahaa. :ahem: Korkeintaan 10 miljoonaa tippuu tuosta summasta, jos sitäkään.

Ai niin, oliko niin ettei Laareni saa valmistajien pisteitä loppukauden kisoista? Silloin velkaa tulee kyllä enemmän kuin 30 miljoonaa...
 

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930
Jason Voorhees sanoi:
Maikkarin sivuilla puhuttiin että valmistajien MM:n voittanut talli kuittaisi vajaat 70 miljoonaa dollaria. Nyt kun Mäkin valmistajien pisteet on nollattu, niin ei talli kovin paljoa tule voittamaan rahaa. :ahem: Korkeintaan 10 miljoonaa tippuu tuosta summasta, jos sitäkään.

Ai niin, oliko niin ettei Laareni saa valmistajien pisteitä loppukauden kisoista? Silloin velkaa tulee kyllä enemmän kuin 30 miljoonaa...
Ei vaan, 100 miljoonaa miinus se summa jonka olisivat ansainneet.
"Firstly, effectively, we will still have as an offset the revenue from the points earned to date. That will effectively half the size of the cheque we have to sign, if we ultimately accept this fine," McLaren boss Ron Dennis told a news conference on Thursday.

A report by Formula Money, which monitors the sport's financial health, said on Friday a sum of $31 million could be closer to the mark.

However, it said in a statement that the sum would be "less the FOM (Formula One Management) income lost as a result of the points deduction."

McLaren are still considering whether to appeal.

The team, 23 points clear of Ferrari after last weekend's Italian Grand Prix with four races remaining, could have expected $68.9 million in prize money for winning the championship, according to Formula Money.
Autosport


That means the most successful enjoy the prime positions of prominence while the tail-enders are cast into the furthest corners. McLaren will be at the bottom of the heap next year.

"It will be interesting to see how they fit their transporter into the far end of the paddock next year," commented one team boss at the Belgian Grand Prix on Friday.
no voi hittin hitti..
 
Viimeksi muokattu:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Ilmeisesti suurin osa forumisteista on aivan tolkuttoman rikkaita tai heillä ei ole pienintäkään käsitystä rahan arvosta. McLarenille määrätty sakko on aivan tolkuttoman iso ja tulee varmasti vaikuttamaan tulevina vuosina millaisiin kehityspanostuksiin Mc kykenee. FIAn määrämä sakko on mc'n liikevaihtoon suhteutettuna erittäin suuri ja vie varmasti muutaman vuoden liikevoiton kokonaan.

Epäilemättä Alonso ja Hamilton ovat hyötyneet huomattavasti laittomasti hankitusta tiedosta, mutta mikäli heille olisi määrätty pistemenetyksiä olisi seuraukset varmasti olleet lajille erittäin ikävät. Tämmöisessä jutussa on täysin mahdotonta tehdä päätöstä jota kaikki pitäisivät oikeudenmukaisena ja hyväksyttävänä.

Hilpein piirre forumisteissa on varsinaninen puusilmäisyys, talli missä ajaa suomalaisia on aina hyvä, rehti ja oikeudenmukainen ja talli ja sen johto joka on uhka tai este suomalaisen mestaruudelle on Osama bin Ladeniin verrattava hahmo. Vielä muutamana viime vuotena Ferrari oli suuri saatana, mutta nyt se on muuttunut pyhimykseksi, toisaalta McLaren on tehnyt liikkeen täysin päinvastoin.

Ainoa tapa päästä epäselvyyksistä F1'ssä on palkata jokaiseen talliin vähintään yksi suomalainen kuski, silloin kaikki toimivat täysin rehellisesti.
 
Liittynyt
3.7.2006
Viestit
389
"FIA pitää ykkösiä seuraavaa yleisöä täysinä idiootteina jotka uskovat jokaisen sana mikä heille syötetään."

Niin.. Eikö se muka ole totta?

Eli nyt pystyttiin osoittamaan täysin aukottomasti se, minkä (melkein) kaikki esim. täällä jo tiesivätkin. Rangaistus odotettu, eli täysin näennäinen. Merkkimestaruus on rahanjakoa varten, sen arvo PR mielessä on nolla.

Varastettu materiaali on satojen miljoonien arvoinen ja McLaren hankki sen avulla mestaruuden, johon sillä ei olisi ollut mitään asiaa ilman. McLaren voitti tässä episodissa, millä tahansa tavalla laskettuna. Paljon puhuvaa oli Ronny fair playn reaktio rangaistukseen:"hehehe, totta kai selviydymme siitä, katsotaan jos anomme pienennystä". Samaan aikaan kaikenmaailman Keket ym. taivastelevat summaa.

Ja Haugia vituttaa, palvelusväki varokoon...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös