Mclaren jäi kiinni teollisuusvakoilusta

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Oho

Senile membrane
Sijainti
Lounaalla
JPP sanoi:
Onko tää keskustelu tulkittavissa niin, että sun mielestä McLaren ei ole tehnyt mitään rangaistavaa tässä vakoiluhommelissa?
Juu ei, ei ainakaan rikosoikeudeellisesti rangaistavaa ja mulla on aika vankka tuki takana. "Proof is in the eating of the pudding", Ferrari ei ole ajanut rikosoikeudellisia toimia McLarenia tai sen henkiökuntaa vastaan. Ei vaan ole, ja tää on arvaus, koska ei usko että voisi jutun voittaa.

Voi vittu maailmassa on tyhmiä ihmisiä. Mä olen tyhmä kuin saapas, tyhmä saapas, ja kännissä kuin ankka, ja silti mua ei oo ajettu nurkkaan.....

Espilepsia

Well-known member
Oho sanoi:
Vau ja mua syytetään selektiivisestä lainauksesta... kannattaisi ehkä lukea koko pätkä läpi. Reunaehto laittomuudelle on, että tiedon saaja toimii aktiivisesti. "Hankkii"... ei siis saa, vaan hankkii, siis panee tikun ristiin saamiseksi, ei siis vastaanottaa postia vaan murtautuu, lahjoo, kiristää, varastaa....
Kyseessä on luettelo. Ei kolmen kohdan vaatimuslista, jossa kaikkien kohtien täytyy täyttyä, vaan yhden täyttyminen riittää rikoksen syntymiseen.

Oho

Senile membrane
Sijainti
Lounaalla
Espilepsia sanoi:
Kyseessä on luettelo. Ei kolmen kohdan vaatimuslista, jossa kaikkien kohtien täytyy täyttyä, vaan yhden täyttyminen riittää rikoksen syntymiseen.
Aha, no mikä kohta se sitten oli?

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Oho sanoi:
Juu ei, ei ainakaan rikosoikeudeellisesti rangaistavaa ja mulla on aika vankka tuki takana. "Proof is in the eating of the pudding", Ferrari ei ole ajanut rikosoikeudellisia toimia McLarenia tai sen henkiökuntaa vastaan. Ei vaan ole, ja tää on arvaus, koska ei usko että voisi jutun voittaa.

Voi vittu maailmassa on tyhmiä ihmisiä. Mä olen tyhmä kuin saapas, tyhmä saapas, ja kännissä kuin ankka, ja silti mua ei oo ajettu nurkkaan.....
Ja sinne nurkkaankin voi kalvaa sopivan kokoisen reiän josta pääsee eteenpäin. Tuskin koskaan asiaa tullaan nimittäin Suomessa käsittelemään ja vaikka McLaren jonkun rangaistuksen saisikin niin maailman tappiin voi väitellä aiheesta: "Olisiko rangaistusta tullut jos olisi sovellettu Suomen lain teollisuusvakoilupykäliä." Varsinkin näin (todennäköisesti) maallikkojen kesken.

Espilepsia

Well-known member
Oho sanoi:
Aha, no mikä kohta se sitten oli?
Voi terve. Sinun kanssasi ei nähtävästi kannata edes keskustella asiasta, joten jätän kyllä tämän meidän osaltamme tähän, kun et ihan selvästikään usko faktoja.

PS. Ehkä se oli se ensimmäinen viesti mihin lainasin Yritysvakoilun pykälää...

Oho

Senile membrane
Sijainti
Lounaalla
JPP sanoi:
Ja sinne nurkkaankin voi kalvaa sopivan kokoisen reiän josta pääsee eteenpäin. .
Aha...

Mä tartten läskivatsalleni reiän kun te vetoatte Suomalaiseen oikeustieteen proffaan ja siteeratte väärin. Öh....

Oho

Senile membrane
Sijainti
Lounaalla
Espilepsia sanoi:
Voi terve. Sinun kanssasi ei nähtävästi kannata edes keskustella asiasta,.
No ei varmaankaan kannata kun ei älli piisaa.. Faktat kannattaa jättää silleen, me ei niitä tiedetä ja muutenkin ne on aika vittumaisia. Mikä on fatkan ja havainnon ero? Onko faktoja vain onko vain havaintoja? On nimittäin aika saatan raskas sana "tosiasia"... totuus sen löytää raamttusta, "tosiasiat", vitun pajon vaikeampi rasti...

Kuten sanottu,

"There are two thing infinate, universe and human stupidity, I am not certain about the former.."

Albert Einstein

Hukkaan on heitetty Suomessa koulutus.

Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Oho sanoi:
Aha...

Mä tartten läskivatsalleni reiän kun te vetoatte Suomalaiseen oikeustieteen proffaan ja siteeratte väärin. Öh....
Mää siteeraan vain ja ainoastaan ehdottoman oikein enkä vetoa Suomalaiseen oikeustieteen proffaan. Tiedä sitten muista. Kyllä oikeustieteen professori lakiasioissa ihan hyvä selkänoja on, ei sen puoleen.

Varsin uskottavalta muuten tuntuu aikaisempi mainintasi ankkamaisista känneistä, niihin kahteen muuhun en kyllä oikein usko.

arzipuppy

Well-known member
Sijainti
Helsinki
ScuderiaJormaz sanoi:
-Ennen Itävallan kisaa vuonna 2002,ei säännöissä ollut pykälää-minkäänlaista,tallimääräyksistä.A1-ringin kisan jälkeen FIA kielsi tallimääräykset.
Jehna, heitä rangaistiin silti muistaakseni 50 000 euron sakoilla.

Calvin

Well-known member
Rusina sanoi:
Kuten jo toisella forumilla sanoin, niin tämä on jo nyt paljon isompi skandaali kuin kaikki M. Schumacherin ja Ferrarin skandaalit yhteensä..

Saattaa olla kohtuu rankka hetki olla Ron Dennis.
Kyllähän tämä on selvästi suurin skandaali F1:n historiassa. Mikään muu ei pääse lähellekään, ei edes puoleen väliin. Mikäli oikeutta jaetaan, McLarenin taru päättyy tähän. Vuoden parin kilpailukielto vie kaikki sponsorit ja luultavasti Mersun mennessään, jolloin McLaren ei kykene pitämään jengiään palkkalistoilla eikä mitään muutakaan, kaikki menee lunastukseen. Ron lähtee eläkkeelle, Mersu joko aloittaa omalla tallillaan jossain vaiheessa tai vetäytyy kokonaan. Tuskin Prodrivekaan voi toimia takaporttina, sillä se olisi aivan liian läpinäkyvää ja tahraisi lajin mainetta lisää. Sama kuin doupatut ja kilpailukiellossa olevat urheilijat voisivat jatkaa mikäli vaihtavat nimeään.

Tässä on kuitenkin sellainen mahdollisuus, ettei FIA:lla yksinkertaisesti ole munaa jakaa oikeutta, vaan pisnes menee oikeuden edelle.

talakem

Iltalehden toimitus
Calvin sanoi:
Kyllähän tämä on selvästi suurin skandaali F1:n historiassa. Mikään muu ei pääse lähellekään, ei edes puoleen väliin. Mikäli oikeutta jaetaan, McLarenin taru päättyy tähän. Vuoden parin kilpailukielto vie kaikki sponsorit ja luultavasti Mersun mennessään, jolloin McLaren ei kykene pitämään jengiään palkkalistoilla eikä mitään muutakaan, kaikki menee lunastukseen. Ron lähtee eläkkeelle, Mersu joko aloittaa omalla tallillaan jossain vaiheessa tai vetäytyy kokonaan. Tuskin Prodrivekaan voi toimia takaporttina, sillä se olisi aivan liian läpinäkyvää ja tahraisi lajin mainetta lisää. Sama kuin doupatut ja kilpailukiellossa olevat urheilijat voisivat jatkaa mikäli vaihtavat nimeään.

Tässä on kuitenkin sellainen mahdollisuus, ettei FIA:lla yksinkertaisesti ole munaa jakaa oikeutta, vaan pisnes menee oikeuden edelle.
Jos luet oman viestisi itse uudestaan huomaat että tuo ei toteudu....
Rangaistus tulee, mutta ei siinä potkita tehtaan työntekiöitä pois. Raju sakko tulee. Pisteitä menee. FIA ei kaiva omaa kuoppaa. (tosin teki sen jo rallissa mutta ketä se kiinnostaa...)

Kaikkien aikojen sotku autourheilussa kuitenkin...

arzipuppy

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Matxi sanoi:
En ymmärrä miksi edes kitistään että olisi väärin Alonsoa/Hamiltonia kohtaan jos he menettäisivät pisteet tältä kaudelta. Toki olisi koska he eivät ole alunperin tietoja hankkineet (eivätkä autoa rakentaneet).
Mutta pointti onkin siinä että on helvetin paljon enemmän väärin muita 20 kuljettajaa kohtaan jos nämä kaksi saavat pitää pisteensä, jotka ovat hankittu "laittomalla" autolla.
Kyllähän näiden tämän hetkisten tietojen perusteella ei ole oikeastaan mitään muuta mahdollisuuttakaan kuin nollata McLarenin (sekä McLarenin kuljettajien) pisteet tältä kaudelta.
Herranen aika, Schumilta nollattiin 1997 pisteet vaikka ainoa rike oli ajaa Villeneuven kylkeen yhdessä mutkassa! Tässä puhutaan ihan eri sfääreissä liikkuvasta laittomuudesta.
Schumilta vietiin hopeapalli, ei pisteitä.
Minä panostan inhimillisyyteen, koska en muuta osaa. En ole mikään Hamilton-ihkuttaja, en laisinkaan. Mutta en osaa ajatellakaan sitä katkeruutta, jonka hän todennäköisesti kohtaa, jos menettää omat pisteensä, pistejohdossa, ensimmäisellä kaudellaan.
Pidän edelleen mielipiteeni siinä, että kuljettajalla ei ole kovinkaan paljon ollut osaa auton suunnittelussa.
Ja toisin kuin kuljettajat, Schumi teki selkeän virheen yksinään.

Calvin

Well-known member
Oho sanoi:
blaa blaa blaa...........
Nimenomaan. Kysynpä siis suoraan hra Oholta, että onko McLaren Ohon mielestä tehnyt mitään rangaistavaa? Siis onko hra Oho sitä mieltä, että McLarenia (tallina) ei pidä millään tavoin rangaista tämän asian tiimoilta? Tämä olisikin varsin mielenkiintoinen mielipide.

Eiku aha, Oho olikin jo vastannut:

Oho sanoi:

Tähän voisi kyllä vielä laittaa jatkokysymyksen, että oletko TODELLA sitä mieltä, että McLaren on toiminut oikein eikä FIA:n tule rangaista tallia millään tavoin? Aika uskomatonta kyllä jos näin ajattelet.

Viimeksi muokattu:

arzipuppy

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Ja väitän, jos tämä tuleva katastrofi olisi kohdannut Kimi Räikkösen tallin, täällä huudettaisiin perkelettä tallille, eikä huudeltaisi kuljettajien pisteiden perään.

terveisinKimifani

Edit: ja tunnen saavani hurrikaanin perääni näin kirjoittaessani.

Calvin

Well-known member
talakem sanoi:
Jos luet oman viestisi itse uudestaan huomaat että tuo ei toteudu....
Rangaistus tulee, mutta ei siinä potkita tehtaan työntekiöitä pois. Raju sakko tulee. Pisteitä menee. FIA ei kaiva omaa kuoppaa. (tosin teki sen jo rallissa mutta ketä se kiinnostaa...)

Kaikkien aikojen sotku autourheilussa kuitenkin...
Voipi olla tosiaan näin. Mutta onhan isoja firmoja mennyt konkkaan ennenkin. Enron, anyone?

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
arzipuppy sanoi:
Jehna, heitä rangaistiin silti muistaakseni 50 000 euron sakoilla.
Kai siitä Itävallan tapauksesta rangaistiin, koska saihan se ylimitoitetut "suosionosoitukset". Katsomoissakin kuului selvästi buuaus.

Tuota tekstiä vain vahvistaa se, että eihän esim. McLarenikaan saanut -98 Australian GP:n jälkeen mitään rangaistuksia vaikka Taavi päästi Mikan edelleen. Sama juttu Ferrarin osalta seuraavan vuoden Hokkessa ja Malesiassa. 70-80-luvun taitteessa on sitten vielä enemmän vastaavanlaisia tapauksia.

Mediaprofeetta

Well-known member
Sijainti
Täytyy kyllä sanoa, että sympatiat on kuitenkin Ron Denniksen puolella. Voisi kenties päätellä, että tämä ei mikään mukava tilanne ole. Jos niitä tietoja nyt on McLarenilla käytetty niin rangaistusten pitää olla melkoisen tuntuvia, mutta toivooko kukaan oikeesti että McLaren saa koko ensi vuoden kestävän kilpailukiellon? Minen ainakaan toivo sitä. Aika kova isku olisi jos nämä Mäkin kuolemaa ennustaneet skenaariot kävisivät toteen. Ei tuntuisi laji enää samalta. Vai sirkusko se virallinen nimitys nyt on?

talakem

Iltalehden toimitus
Calvin sanoi:
Voipi olla tosiaan näin. Mutta onhan isoja firmoja mennyt konkkaan ennenkin. Enron, anyone?
Huono vertaus. Tässä on nyt kyseessä avoin/suljettu F1 sarja jonka sääntöjä ja tulkintija valvoo FIA.

Ja varmaan tässä tapauksessa aika erimielinen maailman neuvosto... vaikka ilmeisesti heidän "pyhiä" sääntöjä on nyt rikottu ja jopa "vilpittömästi" vakuutettu valkoisin kauluksin että McLaren ei tiedä mitään yhden heidän alemman työntekiän tekemisistä niin juttu haisee..

Kriisi. FIA ei voi enään pitää kiinni välinpitämättömästä asenteestaan ja roiskia rangaistuksia noin vain... on aivan liianpaljon pelissä...

Tämä jää historiaan. Ralliautoilu tapettiin jo melkein...

arzipuppy

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Jason Voorhees sanoi:
Kai siitä Itävallan tapauksesta rangaistiin, koska saihan se ylimitoitetut "suosionosoitukset". Katsomoissakin kuului selvästi buuaus.

Tuota tekstiä vain vahvistaa se, että eihän esim. McLarenikaan saanut -98 Australian GP:n jälkeen mitään rangaistuksia vaikka Taavi päästi Mikan edelleen. Sama juttu Ferrarin osalta seuraavan vuoden Hokkessa ja Malesiassa. 70-80-luvun taitteessa on sitten vielä enemmän vastaavanlaisia tapauksia.
Tästä aiheesta minun on enää turha kirjoitella, olenhan esim sen verta nuori, että ryhdyin seuraamaan formula Ykkösiä tosissani vasta 2000-luvun alussa.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.