McLaren MP4-12C

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
V12:sta ei hakkaa mikään. Vaikka sämpylä-Mäkkiin laittas 4 pesukonetta koneen kylkeen; vapaasti hengittävä V12 on V12 ja sitä ei mikään hyrskytin tai muu vempain hakkaa. Sanon minä.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
"Pikku-Macissa" turbo-V8 on mun mielestä ok, mutta hölmöä, jos F1:n seuraaja samalla koneella, olisivat hommannet jostain edes V10:n. :dunno:
 

DuckAvenger

Katollaan
Liittynyt
30.10.2008
Viestit
780
http://youtu.be/5mKB-8WUB5k


Living With the McLaren MP4-12C - CHRIS HARRIS ON CARS

Five days in one of the most interesting sports cars ever made. The 600hp MP4-12C mixes everyday usability with Millennium Falcon performance. We drive it everywhere from town-centre to race-track. And yes, we now want one rather desperately
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
hieno video :thumbup:
en tiedä miksi mutta itse ainakin tykkään tuosta Mäcistä tosipaljon :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
niin? miten se testi meni? raportti aiheesta? kuka oli ajamassa? millaisia kierroaikoja? miten kulki verrattuna esim. SLS meseen?

miten tuo kuva selventää asiaa yhtään enempää kuin tuo alkuperäinenkään kuva?
 

Moderaattorit

Super Moderator
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
1391
Vastaisuudessa pelkkään kuvaspämmäämiseen tullaan puuttumaan sanktioin, mutta menköön huomautuksella tällä kertaa.

Eli selvennyksenä:

Keskusteluun linkitettävän kuvan on tuotava jotain sisältöä (lisä)keskusteluun. Esimerkkinä tästä vaikka F1-aerodynamiikkaa käsittelevät ketjut. Tämä on kuitenkin keskusteluforum, jossa teksti on pääosassa. Eivät linkitetyt kuvat. Lisäksi tämä kuvaspämmäys rasittaa serveriä.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Autolla ajettu 1. testit:
Gemballa Racingin ura ADAC GT Masters-sarjassa alkoi keskinkertaisesti;
Oscherslebenin 1. kisassa tallin McLaren MP4 12C oli 11. Alpina B6:n voittaessa:
http://www.adac-gt-masters.de/docs/adac-gt-masters/sessions/14050.pdf
ja 2. kisassa auto oli 29. (viimeinen) Team Geyer & Weinig EDV-Unternehmensberatung // Schütz Motorsportin Porsche 911 GT3 R:n voittaessa:
http://www.adac-gt-masters.de/docs/adac-gt-masters/sessions/14052.pdf
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
MP4-12C HS

Tämä erikoisversio näyttäisi sitten tulevan vähän laajemminkin myyntiin, ihan mielenkiintoinen lisäys kyllä :
http://www.supercars.net/cars/5707.html

eli uudistettua ulkonäköä sekä +75hp (approx.) kovalla hinnalla, mclaren seuraa muiden esimerkkiä :)
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Hennessey aikoo trimmata "pikku-Macin" 800-heppaiseksi
Syytä trimmallaikin, 600hv/600Nm on ihan naurettava määrä tänä päivänä. Joku perus-siviilimallin-tuotanto Corvettekin lyö pöytään kovemmat lukemat (noin 647hv ja yli 800Nm vääntöä). Jos tässä McLaren haluaa luanstaa edes osin itselleen niitä lupauksia, mitä F1-malli jo noin 20 vuotta sitten ilmoille jätti, niin pitäisi kyllä pystyä aika paljon parempaan noissa autoissa kuin tuo taso..

Muistetaan nyt kuitenkin, että F1 oli niin nopea aikanaan (siis miltei 20v sitten!), että ilman elektroniikkaapuja ja DSG-vaihteistoja se kampeaa tänä päivänäkin radalla mm. Ferrari Enzon. Paljon on lunastettavaa jatkajamallilla, ja nyt ollaan kyllä kaukana vielä jos tuo on parasta mihin Mäkillä pystytään vuonna 2012 autotekniikan mentyä eteenpäin neljäsosavuosisadan F1:n ajoista:eek!:

Itse odottelin F1:n jatkajalta jopa alle 2 sekunnin alitusta 0-100 km/h, huippuja pyöreät 400 km/h ja ennenkaikkea radalla sen olisi pitänyt olla kirkkaasti nopein, koska nuo edellämainitut arvot miltei saavuttaa jo 2,5 tonninen VAG-tekniikalla kyllästetty panssarivaunu nimeltä Veyronkin.

Ulkonäkö on ok, aika tollainen 458 Italiamainen, ainoa vaan, että suorituskyky ja teholukemat ovat naurettavan heikot. Miten ne kehtaa edes laittaa McLarenin keulamerkkiä tohon, 600hv.....

EDIT: Mites paino? Hakkaako edes siinä F1:stä tämä uusi malli? Itse epäilen, että ei, mutta valaiskaapa minua.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Syytä trimmallaikin, 600hv/600Nm on ihan naurettava määrä tänä päivänä. Joku perus-siviilimallin-tuotanto Corvettekin lyö pöytään kovemmat lukemat (noin 647hv ja yli 800Nm vääntöä). Jos tässä McLaren haluaa luanstaa edes osin itselleen niitä lupauksia, mitä F1-malli jo noin 20 vuotta sitten ilmoille jätti, niin pitäisi kyllä pystyä aika paljon parempaan noissa autoissa kuin tuo taso..

Muistetaan nyt kuitenkin, että F1 oli niin nopea aikanaan (siis miltei 20v sitten!), että ilman elektroniikkaapuja ja DSG-vaihteistoja se kampeaa tänä päivänäkin radalla mm. Ferrari Enzon. Paljon on lunastettavaa jatkajamallilla, ja nyt ollaan kyllä kaukana vielä jos tuo on parasta mihin Mäkillä pystytään vuonna 2012 autotekniikan mentyä eteenpäin neljäsosavuosisadan F1:n ajoista:eek!:

Itse odottelin F1:n jatkajalta jopa alle 2 sekunnin alitusta 0-100 km/h, huippuja pyöreät 400 km/h ja ennenkaikkea radalla sen olisi pitänyt olla kirkkaasti nopein, koska nuo edellämainitut arvot miltei saavuttaa jo 2,5 tonninen VAG-tekniikalla kyllästetty panssarivaunu nimeltä Veyronkin.

Ulkonäkö on ok, aika tollainen 458 Italiamainen, ainoa vaan, että suorituskyky ja teholukemat ovat naurettavan heikot. Miten ne kehtaa edes laittaa McLarenin keulamerkkiä tohon, 600hv.....

EDIT: Mites paino? Hakkaako edes siinä F1:stä tämä uusi malli? Itse epäilen, että ei, mutta valaiskaapa minua.
"perus-siviilimallin-tuotanto Corvettekin" :D
Siis viittaat nyt Vetten erikoismalli ZR1:een perusmallina :D päivän parhaat naurut kyllä....
Tässä nyt sitten "perusmallien" vertailua:

MP4-12C
power 447.4 kw / 600 bhp @ 7000 rpm
specific output 157.94 bhp per litre
bhp/weight 418.41 bhp per tonne
torque 600 nm / 442.5 ft lbs @ 3000 rpm
redline 8500

top speed ~330 kph / 204.93 mph
0 - 1/4 mile ~10.9 seconds
0 - 100 kph ~3.3 seconds
0 - 200 kph ~9.1 seconds

Corvette
power 475.8 kw / 638 bhp @ 6500 rpm
specific output 103.54 bhp per litre
bhp/weight 419.74 bhp per tonne
torque 818.9 nm / 604 ft lbs @ 3800 rpm
redline 6600

top speed ~329.84 kph / 205 mph
0 - 60 mph ~3.4 seconds
0 - 100 mph ~7.8 seconds
0 - 1/4 mile ~12.8 seconds

Eli joo, onhan siinä "perus-Vettessä" kovat luvut, silti suorituskyvyssä jäljessä ;)
Niin ja vertailu tosiaan F1:een ei ole reilu koska MP4-12C:tä ei koskaan edes tehty sen seuraajaksi.
Jahka sieltä tulee tuo järin malli ulos niin sitten lienee suora vertailu paikallaan vasta...
Toisaalta jos taas verrataan perusmalleja keskenään niin sittenhän Vette onkin jo hidas & laiska :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
"perus-siviilimallin-tuotanto Corvettekin" :D
Siis viittaat nyt Vetten erikoismalli ZR1:een perusmallina :D päivän parhaat naurut kyllä....
Tässä nyt sitten "perusmallien" vertailua:

MP4-12C
power 447.4 kw / 600 bhp @ 7000 rpm
specific output 157.94 bhp per litre
bhp/weight 418.41 bhp per tonne
torque 600 nm / 442.5 ft lbs @ 3000 rpm
redline 8500

top speed ~330 kph / 204.93 mph
0 - 1/4 mile ~10.9 seconds
0 - 100 kph ~3.3 seconds
0 - 200 kph ~9.1 seconds

Corvette
power 475.8 kw / 638 bhp @ 6500 rpm
specific output 103.54 bhp per litre
bhp/weight 419.74 bhp per tonne
torque 818.9 nm / 604 ft lbs @ 3800 rpm
redline 6600

top speed ~329.84 kph / 205 mph
0 - 60 mph ~3.4 seconds
0 - 100 mph ~7.8 seconds
0 - 1/4 mile ~12.8 seconds
No toi ZR-1 kustantaa jenkeissä liikkeessä noin 100 000 taalaa eli sellainen vajaa 70 000 euroa. Mun mielestä kun aletaan tekemään McLaren F1:n (about kaikkien aikojen urheiluauto) seuraajaa, niin pitäisi pystyä vähän parempaan kuin samaan suorituskykyyn Suomessa perhe-Audin verran maksavan (vaikkakin USA:ssa) urheiluauton kanssa....

Vetessä siis huiput kovemmat, ilmeisesti 0-200 km/h ei Mäcillä taitu sen nopeammin (?), pitäisi olla datat samoilta väleiltä, hankala tuollainen missä toinen mitattu 100 mp/h ja toinen 200 km/h jne. Jokatapauksessa pointtina se, että melko noloa kun ollaan tuolla perheautojen hintaisten urheiluautojen suorituskykyluokassa kun pitäisi olla valovuosi kovemmassa luokassa.

Erittäin epäonnistunut tekele tämä uusi Mäkki siis suorituskyvyltään tässä mielessä, toivottavasti sieltä on tulossa jotain huomattavasti nopeampaa jatkossa. Muuten F1 jää edelleen ainoaksi "oikeaksi" McLaren --urheiluautoksi.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
No toi ZR-1 kustantaa jenkeissä liikkeessä noin 100 000 taalaa eli sellainen vajaa 70 000 euroa. Mun mielestä kun aletaan tekemään McLaren F1:n (about kaikkien aikojen urheiluauto) seuraajaa, niin pitäisi pystyä vähän parempaan kuin samaan suorituskykyyn Suomessa perhe-Audin verran maksavan (vaikkakin USA:ssa) urheiluauton kanssa....

Vetessä siis huiput kovemmat, ilmeisesti 0-200 km/h ei Mäcillä taitu sen nopeammin (?), pitäisi olla datat samoilta väleiltä, hankala tuollainen missä toinen mitattu 100 mp/h ja toinen 200 km/h jne. Jokatapauksessa pointtina se, että melko noloa kun ollaan tuolla perheautojen hintaisten urheiluautojen suorituskykyluokassa kun pitäisi olla valovuosi kovemmassa luokassa.

Erittäin epäonnistunut tekele tämä uusi Mäkki siis suorituskyvyltään tässä mielessä, toivottavasti sieltä on tulossa jotain huomattavasti nopeampaa jatkossa. Muuten F1 jää edelleen ainoaksi "oikeaksi" McLaren --urheiluautoksi.
Aika huono tekele juu, vrt ZR1:een jossa synkrot paukkuu jo parin kiihdytyksen jälkeen :D

Jos ajatellaan kustannuksilla niin saahan Enzon tai Veyroninkin halvemmalla kuin McLaren F1:n (tai esmes Ferrari GTO:n) mutta ne on silti nopeampia, eli eise nopeus ja/tai hinta ratkaise noissa piireissä pahemmin.

edit. sähän muuten puhuit kuitenkin "perusmallista", et mistään hintavertailusta muutenkaan.
Lisäksi vertailu Suomen ja jenkkilän hintojen kanssa on ihan turhaa kun kaikki tietää että täällä meillä
noi hinnat on katossa muutenkin =
vertailun vuoksi mainittakoon että MP4-12C on jenkeissä n. 230 000usd ja Vette n. 106 000usd, tuolla McLarenin jenkkihinnalla (n. 177k€)
et saa Suomessa kilpiin ZR1:stä (EU hinnat ovat tuolle halvimmillaankin 140k€, siihen vielä meidän autoverot ym. herkut päälle)

Eli jos alat vertaamaan niin vertaa edes tasapuolisesti noita.
 
Viimeksi muokattu:

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Onpas tullut tarinaa tännekin taas. :thumbup:
Mutta eipäs unohdeta sitä tosiseikkaa, ettei tätä uutta pulla Mäkkiä ole tarkoitettukaan missään vaihessa olemaan "the new F1". Se on puhtaasti haastaja 458:sille, Gallardolle ja Possulle. Ei olemaan F1:sen seuraaja.

Joten saa nähdä mitä myöhemmin tapahtuu....:eek:
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
että MP4-12C on jenkeissä n. 230 000usd ja Vette n. 106 000usd....Eli jos alat vertaamaan niin vertaa edes tasapuolisesti noita.
Okei, ehkä karrikoidusti ilmaisin itseäni yllä: mutta siis Vette maksaa yli puolet vähemmän ja silti pesee suorituskyvyssä, niin ei tosiaan silti vakuuta.

Mutta jos tosiaan on niin, että F1:lle tulossa selvästi voimakkaampi ja nopeampi seuraaja kuin tuo uusi McLaren, niin sitten mesoan tässä turhaan:thumbup:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Okei, ehkä karrikoidusti ilmaisin itseäni yllä: mutta siis Vette maksaa yli puolet vähemmän ja silti pesee suorituskyvyssä, niin ei tosiaan silti vakuuta.

Mutta jos tosiaan on niin, että F1:lle tulossa selvästi voimakkaampi ja nopeampi seuraaja kuin tuo uusi McLaren, niin sitten mesoan tässä turhaan:thumbup:
McLarenilla on työnalla F1:n seuraaja, eli auto jota rakennetaan ilman kompromisseja.
(lisäksi tekevät halvempaa versiota MP4-12C:n alapuolelle käsittääkseni)

MP4-12C on täysin kilpailukykyinen omassa luokassaan, eli 911 tbo, gallardo, 458 Italia jne sarjassa.
Lisäksi pesee 458 Italian suorituskyvyssä mutta maksaa vähemmän.

ZR1 on hyvää vastinetta toki rahalle, sitä ei käy kiistäminen. Mutta niinkun sanoin niin harvemmin tuossa hintaluokassa pyörivät ostajat miettii asioita pelkästään rahan suhteen....
Mutjoo, saivarteluahan tuo.
 
Ylös