McLaren MP4-17D

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
ai että V-kulmaltaan muutettu moottori on samanlainen? jos monokokissa on tietyt kiinnityspisteet koneelle, niin ei sinne heitetä moottoria noin vaan jossa on esmes V-kulma muuttunut... vrt benetton/renault kun he vaihtoivat moottorinsa kulmaa, ei sitä uutta konetta edes testattu vanhalla rungolla...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
kaksoisköli tarkoitaa auton eturipustuksen alimmaisten kiinnityspisteiden tekemistä kahteen "ulokkeeseen".
Tuossa yllä on kuva McLarenin keulasta, ja etusiiven oikeassa reunassa kun lukee teksti "siemens" niin sen "si" kohdan yläpuolella näkyy sellainen uloke, hieman kuin hain evä...
no toisella puolella on samanlainen, josta tulee nimitys kaksoisköli... ferrarissa ja Williamsissa on vain yksi köli kohtisuoraan auton keulan alla, ja siihen yhteen köliin on kiinnitetty sekä oikea että vasen eturipustuksen alin tukivarsi.

http://www.f1racing.net/photo_large.php3?ID=21949&fromId=527&fromType=photogallery&c=4&startat=70

tuossa näkyy "tavallinen" käli 2003 ferrarissa...

edit: muutettu linkki

<small>[ 04-09-2003, 22:18: Message edited by: FO110K ]</small>
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
FO110K:
ai että V-kulmaltaan muutettu moottori on samanlainen? jos monokokissa on tietyt kiinnityspisteet koneelle, niin ei sinne heitetä moottoria noin vaan jossa on esmes V-kulma muuttunut... vrt benetton/renault kun he vaihtoivat moottorinsa kulmaa, ei sitä uutta konetta edes testattu vanhalla rungolla...
Tarkoitin uudella moottorilla sitä että siinä on enemmän tehoa ja uusia osia, mutta kiinnitystavaltaan ja pääpiirteiltään (v-kulma, pakosarjojen sijainti, jne) se on samanlainen kuin vanha kone . Eli kone kiinnittyy samanlailla monokokkiin kuin vanha kone ja vaihteisto kiinnittyy samanlailla koneeseen kuin aikaisemmin..
Eli siis yritin sanoa, että tämä "uusi" kone on samalainen kuin vanha, juuri v-kulmaltaan ja kiinnityspisteiltään ja pääpiirteiltään, joita nämä v-kulmat ja pakosarjojen sijainnit ovat. Ainoana erona siis muutamat uudet osat ja suurempi teho. Eli uudessa moottorissa ei ole niin paljon uutta että muuttaisi kokonaan auton rungon rakennetta.
 

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Tuossa oldezin laittamassa etukuvassa on kulunut pinta jo hyvinkin 270mm.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Ylen Sankia Priha:
Jos tämä uusin versio on tarpeeksi nopea taistelemaan voitosta, niin täytyy kysyä ihan vakavasti: Kannattaako joka vuosi rakentaa täysin uusi vehje?
Onko Mäkki lanseeraamassa rallista tuttua evo-käytäntöä fykkösiin?

Mielestäni näitä kannattaisi alkaa miettiä JOS Mäkki menee kovaa tällä vehkeellä.
Eli en kysy vielä mitään, mutta heitän nuo kyssärit ilmaan odottamaan Monzaa..
Mun mielestä tästä ei juuri voi edes keskustella!

Muutenhan Ferrarin olisi kannattanut jatkaa viimevuoden hyväksi koetulla mallilla pari kautta eteenpäin ja keskittyä tekemään vuoden 2004 loppuun uusi auto!

Evoissa loppuu jossain vaiheessa kehityskaari, jolloin ne jäävät auttamatta jälkeen!

McLarenin tapauksessa auton potenttiaalia ei saatu viimekaudella ilmeisesti täysin käyttöön renkaiden "sopimattomuuden" sekä joidenkin aerodynaamisten ongelmien takia! Mutta nyt kun ne on saatu "viilattua" kuntoon, niin johan kulkee(edes jotenkin)!

Mutta ei tuolla hybridi-evolla ensi vuonna pärjätä muille kuin BARille ja ehkä Ferrarille(jos Ferrari tippuu, mikä on suht todennäköistä, kun Renu ja Williams ovat nousussa, ja jos MP4-18 on oikeasti hyvä)!
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Mitä tulee muuten tuohon uudistuneeseen MP4-17D(e) malliin, niin näyttää varsin toimivalle! Jotenkin jopa toimivammalle kuin MP4-18 malli näytti!

Tätä mallia on varmasti testattu jo tuulitunnelissa useamapaan kertaan, eihän noin muuttunutta autoa voi vaan tempaista pakasta ja heittää radalle tässä vaiheessa kautta?!

Toivottavasti Mersun uus mylly on riittävän kestävä, muuten mene tämäkin "uutuus" hukkaan, kun pitää Indyyn mennä jonkin alitehoisen vekottimen kera?! frown
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Vau vau! Mahtavan näköinen! Ja originelli, siinon just ne 2 asiaa samassa paketissa mitä muillei ole, Tajuton 2soisköli, ja moderni kapea perä. Vapise Williams!
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Saahan nähdä kummalla autolla McLaren tulee Monzaan, kun näyttävät testaavan edelleen molemmilla vehkeillä:





:confused:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
FO110K:
2Lman:
Tuossa oldezin laittamassa etukuvassa on kulunut pinta jo hyvinkin 270mm.
käytitkö metrin mittaa tuohon, vaiko Ferrarin oleranssi mittaa? :D
2Lman on oikeassa. Kyllä siinä on selvästi huomattavissa leveyden ylittävän sallitut 270mm. Vertaa vaikka Ferrarin renkaisiin. Arvioisin leveyden olevan 273-274mm.
 

vormula

Well-known member
Liittynyt
15.8.2003
Viestit
359
Misa1: Miten niin kummalla autolla :confused:

No tietenkin sillä missä on uudet osat :D

Ja tuo "vanhenpi" niin sillä varmaan testataan jotain esim. renkaita doubtful
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
vormula:
Misa1: Miten niin kummalla autolla :confused:

No tietenkin sillä missä on uudet osat :D

Ja tuo "vanhenpi" niin sillä varmaan testataan jotain esim. renkaita doubtful
Niin tai sitten niitä verrataan toisiinsa.. oiskohan näin..
 

McLaren 4ever

Well-known member
Liittynyt
8.8.2003
Viestit
156
formulastara:
FO110K:
2Lman:
Tuossa oldezin laittamassa etukuvassa on kulunut pinta jo hyvinkin 270mm.
käytitkö metrin mittaa tuohon, vaiko Ferrarin oleranssi mittaa? :D
2Lman on oikeassa. Kyllä siinä on selvästi huomattavissa leveyden ylittävän sallitut 270mm. Vertaa vaikka Ferrarin renkaisiin. Arvioisin leveyden olevan 273-274mm.
Ferrarin renkaat on vain 240mm leveät, jos misukat on 270mm leveät niin tottakai ne on leveämmät ku "shitstonet"... :eek:

<small>[ 05-09-2003, 21:25: Message edited by: McLaren 4ever ]</small>
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Misa1:
Tai mahdollisesti 274mm???
Noh.. kaikki hauskintahan oli se että Ferrarin insinöörit pystyivät päättelemään kuvista, että se oli 286mm :D
 
Ylös