McLaren mp4-19

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Itse asiassat suoranopeuksista kaudella 95 on yksi juttu. McLaren-Mercedes oli koko keskikesän ihan hukassa vauhdin puolesta, mutta Hockessa piti Mersun vieraille näyttää jotain. Aika-ajoissa Mikan autosta väänneettiin siivet minimiin ja niinpä ensimmäiseen splittiin Mika veti muistaakseni pohjat tai hyvin lähelle. Toiseen väliaikaan mennessä takkiin oli tullut jo yli sekunti ja viimeinen komannes menikin sitten hitaammin kuin Minardeilla. Stadion-osuudella McLaren oli ylivoimaisesti hitain kampe, mutta ainakin pieneen juhlaan oli syytä. Osoittaa vaan, kuinka paljon vanhalla Hockella pystyi pelailemaan siivillä!
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki


Siinähän ne, ylempänä MP4/8 ja alempana MP4/9!

Yhdet tyylikkäimmistä McLarenin kärryistä, on niissä hieman eroja!
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
McLaren Honda MP4-7 vuodelta 1992:


McLaren Ford MP4-8 vuodelta 1993:


McLaren Peugeot MP4-9 vuodelta 1994:


McLaren Mercedes MP4-10 vuodelta 1995:


Neljä eri konetta neljä vuoden aikana...
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Äh perkule.. Misa1 ehti ensin. Ei ois pitänyt rupee laittaa niitä tollailla "hienosti" :)
 

f1-katsoja

Well-known member
Liittynyt
23.3.2002
Viestit
382
Autojen maalaukset ovat kyllä pysyneet vuodesta vuoteen aika samana!
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
juuri tuossa kuvassa mp4-10 näyttää edes suht hyvältä... luonnossa se sitten olikin aika karmee....
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Noh, myönnetään, osittain... :)

Saksan F3:set ajoivat ainakin yhteen aikaan Hocken ilman takasiiven yläelementtejä. Takasiivessä oli siis vain sivulevyt ja alaosassa yksi elementti.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Uusi McLaren
vaikea
ajettava

F1-sähkeet 4.12.
McLaren kiitää jo uudella autollaan edelleen mukavassa myötäisessä.
David Coulthard ajoi jo kuudennen päivän ilman ongelmia MP4-19 -autolla.
- Koskaan koko urallani en ole päässyt aloittamaan näin valmiilla uudella autolla.
- Kokemus on opettanut, että kilpailukykyistä autoa ei ole koskaan helppo ajaa. Eikä tätä autoa ole todellakaan helppo ajaa, Coulthard korosti.
Barcelona/Heikki Kulta
Muistaakseni Häkä puhui samaa 98 autosta, joka oli sinänsä hankala hallita mutta kovaa se menee!

Sen lisäksi että auto oli hiukan hankala ajaa, niin sitä oli kuitenkin helppo säätää!

Ilmeisesti tästä uudesta MP4-19 mallista löytyy nämä tarvittavat asiat, eli vaikea ajaa ja helppo säätää!
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Tuo MP4/7 näyttää myös kyllä todella hyvältä!

Täytyy kuitenkin muistaa että tuo MP4/10 versio on se lopullinen kehitysversio, ei se alkuperäinen karsistus! Tuosta puuttuu mm. koneen katteen päällä ollut todella ruma lisäsiipi, ja tuosta ei saa selkeää kuvaa tuon keulan muotoilusta, joka oli siis hirvee 60-luvun James Bond pommin muodoista kopioitu ratkaisu!

Ei voi kuin ihmetellä miten Oatley meni tekemään ryhmänsä kera moisen vehkeen?

Tosin sattuuhan niitä erheitä muillekkin kuten 96 "suihkukone" Ferrari!
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Mun mielestä Mika sanoi 99 kauden autosta, että se on vaikeampi ajaa kuin 98 auto, mutta nopeampi. Sinällänsä tuo varmasti piti paikkaansa, sillä kyllähän sekä Mika että varsinkin DC teki enemmän ajovirheitä 99 kaudella. Tämä saattoi hyvinkin johtua juuri tuosta vaikeammin hallittavasta autosta.

Neweyn autot ovat tyypillisesti olleet hieman äkkivääriä ajettavuudelta. Tätä Patrick Head korosti 96 Williamsin ollessa suht ylivoimainen. Vaikka meno näyttääkin helpolta, niin auto on vaikea ajaa äärirajalla ja säätöjen osaltakin optimi on vaikea löytää. Itse olen hahmottanut sen niin, että hyvä auto pysyy pitkään lepokitkan puolella ja kun raja ylitetään, lähtee auto äkkiä luisuun jokaisen renkaan ylittäessä kitkarajan samanaikaisesti. Hyvä auto reagoi myös hyvin säätöihin. Siinä ei ole mitään perusluonnetta, jota ei säätötyöllä voitaisi oikaista.

Jos seuraa keskikastin tallien kehitystyötä talvella, niin kuskien lausunnot ovat usein positiivisia. Auto on helppo ajaa ja siihen pääsee nopeasti sisälle. Tämä vaan ei ole nopeuden puolesta paras tilanne.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Joo se oli tuo 99 McLaren joka oli hankala varsinkin alkukaudesta. Osansa tilanteeseen oli varmasti myös Bridgestonen toimittamilla kovemmilla renkailla koska rengassota oli päättynyt.

EDIT: Brasilian kisassa esmes näkee silminnähden miten levottoman näköistä on tuo Mikan eteneminen.

<small>[ 05-12-2003, 10:13: Message edited by: Observer ]</small>
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Misa1:
Uusi McLaren
vaikea
ajettava

F1-sähkeet 4.12.
McLaren kiitää jo uudella autollaan edelleen mukavassa myötäisessä.
David Coulthard ajoi jo kuudennen päivän ilman ongelmia MP4-19 -autolla.
- Koskaan koko urallani en ole päässyt aloittamaan näin valmiilla uudella autolla.
- Kokemus on opettanut, että kilpailukykyistä autoa ei ole koskaan helppo ajaa. Eikä tätä autoa ole todellakaan helppo ajaa, Coulthard korosti.
Barcelona/Heikki Kulta
Seuraavaksi astuu Kimi puikkoihin ja sanoo, että hienostihhan tuo menee ja helppo ajaa.

wink
 

Amrl

Member
Liittynyt
25.11.2003
Viestit
16
Uuden auton ensimmäinen päivä kuivalla Jerezin radalla ja rataennätys Pedro de la Rosan nimiin, ei huono.

Pedro taisi myös jossain sanoa että auto on hänen mielestään helppo ajettava.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Uusi automalli sai espanjalaiselta kehuja. Erityisesti auton säätömahdollisuudet olivat De la Rosan mieleen.
- Tämä on niin helppo ajaa. Se reagoi säätöjen muutoksiin nopeasti. Jos on ongelma, muutat hieman, ja auto alkaa toimia paremmin, De la Rosa kehui McLarenin uutta hopeanuolta.
Muistellaan nyt tota kuution sanomaa, että autoa on vaikea ajaa wink

<small>[ 10-12-2003, 21:17: Message edited by: Jr- ]</small>
 

vmjs

Well-known member
Liittynyt
9.7.2003
Viestit
903
Aika paljon kyllä vaihtelee nuo kuskien mielipiteet tosta autosta. :)
 

Pete1

New member
Liittynyt
14.4.2002
Viestit
1
Sijainti
Pori
No ehkä David haluaa päästä autolla mahdollisimman lujaa ja Pedro taas haluaa auton olevan todella helppo ajettava. :) Who knows...
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
F1racing.netistä:
-----------------

10 December, Jerez - Spain
Place Driver Team Time laps
1 P. de la Rosa McLaren 1.17.153 72
2 F. Alonso Renault 1.17.837 94
3 J. Montoya Williams 1.18.198 73
4 L. Badoer Ferrari 1.18.511 72
5 J. Button BAR 1.18.538 90
6 R. Barrichello Ferrari 1.19.015 62
7 M. Webber Jaguar 1.19.046 82
8 A. Wurz McLaren 1.19.462 42
9 O. Panis Toyota 1.19.587 53
10 M. Gené Williams 1.19.626 103
11 C. Klien Jaguar 1.19.811 89
12 S. Motoyama Renault 1.19.996 67
13 F. Massa Sauber 1.21.143 85
14 B. Wirdheim BAR 1.21.313 77
15 C. da Matta Toyota 1.21.478 28
16 F. Montagny Renault 1.27.541 6

---

Ja niin pistettiin uudella Mäkillä Jerezin rataennätys De la Rosan toimesta romukoppaan. Turun Sanomien mukaan kaiken lisäksi vielä "repimättä". :)

Odotukset sen kuin nousevat. Tästä autosta taitaa tulla kausien 1998 ja 1999 tasoinen tykki, mutta luotettava sellainen! Kyllä Ferrarilla ja Williamsilla taitaa jo puntit kastua, tai ainakin vähän vapista. :)
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Mahtavaa meininkiä ja Mäkin 4. paras kuski ratissa. Huomenna sitten alle 1.17. :cool:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös