McLaren mp4-19

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
Aivan varmasti voi olla lämpöongelmia. Olihan GA:ssakin niitä useiden kuukausien ponnisteltavaksi. Ja varmasti muutakin paranneltavaa tulee - siksihän autolla testejä ajetaan.

Muuten - mahtaakohan Ferrari aloittaa kauden vanhalla autolla. Ainakin jos remontit vievät aikaa saman kuin edellisessä mallissa.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Heikki tuossa ihmetteli myös, että miksi McLaren on jatkanut Wurzin testisopimusta jos tiedetään että Alex ei mahdu uuteen 4-19 autoon. Luulisi Heikin tietävän paremmin. Eihän McLarenilta ole ollenkaan tavatonta rakentaa kilpa-autoa, jonne ei mahdu edes kisa-sopimuksen tehnyt kuski. Toisaalta Ron varmaan muisti, että mahtuihin se toinenkin pitkä itävaltalainen toistakymmentä senttiä lyhyemmille kuskeille tarkoitettuun ohjaamoon.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
McLaren käy yhä kuumana

Turun Sanomat
HEIKKI KULTA
McLarenin uuden MP4-19 -auton kehitystyö jatkui Barcelonassa ja David Coulthard urakoi rauhalliseen tapaan 75 kierrosta. Skotti teki kolme pidempää vetoa, mutta niillä erityistä vauhtia ei pidetty.
Yhä edelleen McLarenin tiukaksi rakennettu moottorikate aiheuttaa kuumenemisongelmia ja vaatii parannuksia, jotta kestää varmasti kokonaisen kisamatkan jo Australian MM-avauksessa.
Italialainen Auto Sprint -lehti arvioi, että uusi McLaren MP4-19 olisi rakennettu periaatteessa Kimi Räikköselle. Coulthard on mustelmilla ahtaassa ohjaamossa ja lehti epäilee, tokko testikuljettaja Alex Wurz mahtuu autoon lainkaan.
Joka tapauksessa Wurz tiistai-iltana kokeili jo sovittautumista 19-auton tiloihin ja hänen uskotaan ajavan sitä torstaina.
Miksi McLaren olisi pitänyt Wurzin testitöissä, mikäli tämä ei mahtuisi autoon?
Pistimpä sit ton jutun tänne!

Juu nämä Heikin uutiset on mitä on, mistä lie tiedon kaivanut? Ehkä hänellä on joku kontaktihenkilö Macin tiimissä, joka paljastaa näitä "salaisuuksia" just Heikille, eikä kellekkään muulle! eek!

Tuosta ajtaasta kärrystähän oli aikoinaan ongelmia Mansellilla kun se yritti ängetä ittensä siihen hirveeseen 95 McLareniin! Se kyllä näytti niin julmetun isolta koslalta, että ihmettelen suuresti mitä siellä sisällä oli ku ei mies mahtunut sinne?

Noh, luulisin että näissä nykyvehkeissä joka äijä on hiukan mustelmilla ennenkuin ruumis tottuu siihen koloon! Ja tuskimpa Wurzia pelkästään 17D-mallilla ajatetaan, kyllähän Wurz kuitenkin on se "arvostetumpi noista McLarenin testisuhareista!
 

f1-katsoja

Well-known member
Liittynyt
23.3.2002
Viestit
382
Voisiko joku hakea kuvan siitä julmattoman rumasta McLarenista johon mansell ei mahtunut ja laittaa sen tänne näytille...kiva verrata nykyiseen viritykseen.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Itse en kyllä ihan ensimmäisenä alkais mitään italialaisia lehtiä lainailemaan... Enkä nyt viittaa mihinkään Ferrariin, vaan lähinnä siihen, että tuntuu Piolaa lukuunottamatta tuo tekninen tietämys olevan Kyllösen tasolla. Eli heitellään pelkkiä skandaalihakuisia arvailuja.
 

MaxiV

Well-known member
Liittynyt
17.5.2000
Viestit
1330
Sijainti
Bemskin ratavarikko
Olkeepa höveli, MP4-10B. Mansellhan ängettiin ko. autoon puoliväkisin, sijoitus Imolassa -95 10. (Häkkinen 5.) ja viimein Barcelonassa kun Nigel the Fat ajoi ulos mutta pääsi onnekseen jatkamaan kisaa, tämä kurvasikin Laareninsa varikolle ja löi hanskat tiskiin... :D )



Mika ja MP4-10B koko karmeudessaan:
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Kuka tuon suunnittelusta vastasi. On se kammottavan näköinen. Voi jestas. MP 4-10B. Jättää ton nollan mallimerkinnästä pois niinsehän on selvästi sukua kaikkienaikojen FLOPILLE (4-18) ja sen sukumanneille.

<small>[ 03-12-2003, 12:54: Message edited by: MaranelloRed ]</small>
 

MaxiV

Well-known member
Liittynyt
17.5.2000
Viestit
1330
Sijainti
Bemskin ratavarikko
Oliskohan ollut Neil Oatley pääjehuna ja Henri Durand taisi räplätä aeodynamiikan kanssa.

<small>[ 03-12-2003, 13:08: Message edited by: MaxiV ]</small>
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Olikos tämä Oatleyn tuotoksia? Pitääpäs tsekata.
 

Funktio

Well-known member
Liittynyt
23.2.2001
Viestit
315
Sijainti
Sonkajärvi
Kyllä silloin hävetti Häkkisen puolesta kun joutui tuollaisella rumiluksella kurvailemaan. Nykyinen Mäcin väritys sopii jotenkin tallin imagoon paremmin.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
MaranelloRed:
Kuka tuon suunnittelusta vastasi. On se kammottavan näköinen. Voi jestas. MP 4-10B. Jättää ton nollan mallimerkinnästä pois niinsehän on selvästi sukua kaikkienaikojen FLOPILLE (4-18) ja sen sukumanneille.
no ei ollut paljon kehumista Ferrarin -96 vuoden autossakaan sen jälkeen kun se tökerö nostettu keula siihen laitettiin :D

niin ja juu, taisi se MP4-10 malli olla Oatleyn alaisuudessa suunniteltu... karmee se on munkin mielestä...

<small>[ 03-12-2003, 13:09: Message edited by: FO110K ]</small>
 

MaxiV

Well-known member
Liittynyt
17.5.2000
Viestit
1330
Sijainti
Bemskin ratavarikko
Zep:
Olikos tämä Oatleyn tuotoksia? Pitääpäs tsekata.
Juurikin näin. Saman hepun tuotoksia ovat myös mestarikoslat vuosilta 1989, 1990, 1991, 1998 ja 1999.

<small>[ 03-12-2003, 13:07: Message edited by: MaxiV ]</small>
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
"This was a year of ups and downs as McLaren coped with new drivers, a new engine partner, new regulations and new ideas.
First of all, they were using their fourth different engine in as many years. And perhaps reviving a precedent, Ron Dennis insisted on engine design changes to accommodate new regulations, just as John Barnard had done with Porsche. But the Ilmor designed Mercedes engine was smaller than the previous year's Peugeot, so it wasn't too much of a problem for Neil Oatley's design team. The new car featured McLaren's first high nose and a wing atop the engine cover.

Meanwhile the team's title sponsors insisted on high profile driver names and after he'd been turned down by Williams, Nigel Mansell was signed. But the MP4/10 not only suffered a major imbalance in testing, both drivers also found it lacked room.

So a new, wider monocoque was designed and built for Mansell in 33 days who stood down for the first two races, replaced by Mark Blundell. But front end grip was still a problem and Mansell quit before Monaco, his place taken on a more permanent basis by the popular Blundell who usually qualified a couple of places behind teammate Hakkinen. "
 

MaxiV

Well-known member
Liittynyt
17.5.2000
Viestit
1330
Sijainti
Bemskin ratavarikko
FO110K:
MaxiV:
Zep:
Olikos tämä Oatleyn tuotoksia? Pitääpäs tsekata.
Juurikin näin. Saman hepun tuotoksia ovat myös mestarikoslat vuosilta 1989, 1990, 1991, 1998 ja 1999.
98/99 mentiin muuten Adrian Neweyn "tuotoksilla"...
Miten sen nyt ottaa... Oatley oli joka tapauksessa vuoteen 2002 asti McLarenin "Chief Designer" (palli, jolla istuu nyt Mike Coughlan). Newey oli/on "Technical director".

<small>[ 03-12-2003, 13:25: Message edited by: MaxiV ]</small>
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Emmehän me varmaan koskaan tule tietämään, paljonko joku suunnittelija on vaikuttanut kunkin mallin suunnitteluun. Nämä seikat selvinnee vain jostain elämänkerrallisesta opuksesta - noh, tässä tapauksessa myös joku erittäin kattava McLarenin virallinen kirja vois kertoo.

Oatley on useina vuosina johtanut suunnittelutiimiä ja menestystä on mielestäni tullut silloin kun rinnalla on ollut toinen tunnettu suunnittelija johon tukeutua. Kun edellisestä menestysmallista on kulunut tarpeeksi aikaa, eikä taustalla ole ollut tarpeeksi vanhaa auttajaa, on jälki ollut tällaista. Mitä tuosta pikaisesti lukaisin niin Steve Nichols loikkasi Ferrarille Prostin mukana ja palasi taas 96 kaudeksi. Vuoden 88 auto oli pitkäli Murrayn tuote ja 89-90 enemmän tai vähemmän Oatleyn ja Nicholsin muunnelmia tästä.
 

Pete1

New member
Liittynyt
14.4.2002
Viestit
1
Sijainti
Pori
No pystyihän Häkkinen tuollakin rumiluksella ajamaan kaksi kakkossijaa (Monza & Suzuka). Autohan oli Häkkisen mukaan täysi katastrofi hitailla radoilla ja nopeillakin juuri ja juuri siedettävä. '94 Mc taas oli hyvä mutkaisilla, mutta konetehoa jäi uupumaan kärkeen reippaasti yli 100 heppaa.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Coulthardilla
uran luotettavin
uutuusauto

F1-sähkeet 3.12.
David Coulthard oli Barcelonan sadekelillä jälleen nopein mies radalla McLarenin uudella MP4-19 -autolla.
- En ole koko urallani päässyt aloittamaan yhtä luotettavalla uudella autolla, skotti kiitteli.
Nyt uusi auto ajoi ensimmäisen kerran sateessa. Coulthard taittoi 38 kierrosta tasaisin kierrosajoin.
- Tietysti tämän auton kehitys on vasta alussa. Siinä on vielä useita edellisen 18-mallin osia. Ennen Australian MM-avausta autoon tulee lukuisia kokonaan uusia palasia.
- Ensimmäinen tuntemus autosta on erittäin lupaava. On kuitenkin vielä mahdotonta arvioida auton kilpailukykyisyyttä, koska emme tiedä lainkaan, mitä muut radalla käyneet kokeilevat, Coulthard tilitti.
TS/Heikki Kulta

Päivitetty: 3.12.2003 23:45:03

---

No niih... Siinä vastaisku kaikille Ferrari-faneille, jotka ehtivät jo olla vahingoniloisia siitä, että uusi Mäkki "ylikuumenee" edelleen. :D :D :D

(Pirun) hyvältä näyttää edelleen ja odotukset vain nousevat... wink
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Pete:
No pystyihän Häkkinen tuollakin rumiluksella ajamaan kaksi kakkossijaa (Monza & Suzuka). Autohan oli Häkkisen mukaan täysi katastrofi hitailla radoilla ja nopeillakin juuri ja juuri siedettävä. '94 Mc taas oli hyvä mutkaisilla, mutta konetehoa jäi uupumaan kärkeen reippaasti yli 100 heppaa.
Häkä oli useita kertoja ajamassa tuolla hirmulla palkintopallille, kunnes tekniikka petti! mm. Monaco ja Spa kuuluivat näihin kisoihin!

Vaikka auto oli kerta kaikkiaan surkea, niin loistavilla ajoilla Häkä oli aina pisteissa kiinni, ja itse asiassa jos en väärin muista, niin taisi ajaa jokaisessa kisassa pisteille kun auto kesti, paitsi yhdessä?

Ja vielä loppuun pitää laittaa et hävisi vain kerran aika-ajoissa Brundlelle! :confused:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös