Komea on, mutta autohan on kait mallia 93 wink
Saattaapi olla mut 94 auto pohjautui täysin tuohon 93 autoon, eikä ulkonäöllisiä muutoksia ollut juuri laisinkaan!
Siksi sekä 93 että 94 autot kuuluvat McLarenin ulkonäöllisesti suosikkikärryihin!
Noita täytyy hiukan eritellä noita vuosia milloin Häkä sanoi ettei tehot riitä ja milloin auto oli hankalasti ajettava ja milloin kone oli syypää huonoon ajettavuuteen ja milloin itse auto!
Ei voi sano että 93-97 häkä sanoi että ei löydy tehoja ja väittää että seuraavalla kaudella eri autossa käytössä ollut kone onkin riittävän tehokas???
93 Cosworthin kone, loppukaudesta tehot riitti kun sai tasavertaisen koneen Benettonin kanssa.Auton kanssa oli joitakin ongelmia mutta yleisesti ottaen auto oli käsittääkseni helppo tai hyvä ajaa!
94 Pösön kone, aluksi ei tehoja eikä luotettavuutta, auto lähes sama kuin edellisellä kaudella mutta ilmeisesti joitakin teknisiä juttuja jouduttiin riisumaan sääntömuutosten takia, joka heikenti auton ajo ominaisuuksia. Tätä Pösön konetta Häkä aluksi haukkui tehottomaksi.
95 Mersun kone, auto täys susi! Monacon kisaan tuli autosta jokin b-malli kehitysversio mutta ei siitäkään juuri hyötyä ollut. Lopulta loppukaudesta autosta saatiin hiukan irti ja sekin ilo irtosi varmasti Mersun ansiosta, joka ei aluksi vielä mikään kaksinen kone ollut mutta loppukautta kohti parani huomattavasti, ainakin ajettavuudeltaan. Muistan jonkin Ruutulippu ohjelman jossa Häkä kommentoi koneen toimintaa ja haukkui sen ihan paskaks ajettavak(tietty Häkämäiseen hillittyyn tyyliin)!
96 Mersun kone, tässä vaiheessa kone alkaa jo olla kärkipään tasoa mutta ei edelleenkään yllä lähellekkään kokonaiskuvaltaan Ferrarin v10 konetta tai Renaultia vastaan! Auto on muotoilultaan selkeästi parempi kuin edeltäjänsä mutta ei mikään loistava kuitenkaan. Muistaakseni hyvä nopeilla mutta surkea hitailla.
97 Mersun kone, auto hyvä mutta loppusilaus puuttuu jonka Newey saa aikaiseksi, konekkin lähes alkukaudesta kärkipään tasoa mutta luotettavuudessa on hurjasti parannettavaa!
Kone yms. hydrauliikka ong. Häkän kohdalla:
94:
Brazilian GP airbox fire / electrics
Pacific GP gearbox hydraulics
Spanish GP engine
Canadian GP engine
French GP engine
95:
Spanish GP fuel pressure
Monaco GP engine
British GP gearbox electronic control unit
German GP pneumatic pressure / engine
Hungarian GP engine
Portuguese GP engine
96:
Argentine GP throttle valve
German GP gearbox
97:
French GP engine
British GP engine
Hungarian GP hydraulics
Austrian GP engine
Luxembourg GP engine
Ja jälleen kerran pmv voi tarkentaa!