Joo, selvennystä siihen siiven mittaamiseen:
Luonnollisesti siiven laillisuus mitataan joka kohdasta. Käyttänevät jotain sapluunaa joka tungetaan siihen alle ja pitää mahtua.
Siiven pitää olla tosiaan reunoilta 100mm, mutta keskeltä vain 50mm maasta. (Toinen (kai oikeampi) vaihtoehto että kaikissa paikoissa 0mm referenssi tasosta nähden, ja referenssi taso on pohja, sehän vaihtelee kun pohjassahan on keskellä se matalampi alue).
"Keskeltä" tarkoittaa tässä 50cm (eli 25cm auton keskilinjasta) olevaa aluetta. Monet muistanevat vielä Rellun ja Jordanin käyttämät siivet niiltä ajoilta kun tämä sääntö tuli voimaan, niillä oli oikee kunnon pykällys tyyliin:
---|___|---
Kun muilla lähinnä tollasta siistiä kaarta. (Nämäkin tallit siirtyivät kaari-malliin myöhemmin, terävä reuna aiheutti kai enempi/vaikeammin hallittavia pyörteitä).
Tää uusi siipi kyllä antaisi ymmärtää että Macilla on tosiaan ongelmia etupään downforcen kanssa. Eikun kopioimaan Williamssia seuraavaksi!