Eikä ole! Voisin vaikka lyödä vetoa!!berra67 sanoi:Niin joo....JJ TOIVOO että olisi kyse hämäyksestä.
Mieti nyt loogisesti...ei nyt mikään talli tupee pelleilemään ja hämäilemään tässä vaiheessa kautta....McLaren on kyllä pienimuotoisessa KRIISISSÄ tällähetkellä, se on varma!
Yllättävän avoimesti se Kimi siinä ongelmista kertoo. Jotenkin ei sovi yhtään aiempaan Denniksen määräämään kommentointipolitiikkaan.ml sanoi:Tämä toikki on jo niin mammuttimainen, etten ole varma onko kukaan viitannut Autosportin juttuun. Tätä haastattelua on veivattu useissakin sivustoissa.
"In testing at Jerez and Valencia the MP4-19 went really well, but at Barcelona we started having problems, " Raikkonen told Italian newspaper Gazzetta dello Sport. "There haven't been many positive days of testing, so that's why I'm still not sure how good our new car really is.
"For the most part our problems have been with set-up. For most of them we already have a solution, we just need to integrate it all out in the remaining test sessions. Our troubles are mostly in connection with the integration of the new car with the new engine."
Despite the team's troubles at Barcelona, Raikkonen is confident that the team will be reliable come the opening race in Melbourne.
Tämän mukaan kadonnut nopeus selittyy vaikeudella saada autoa kunnon säätöihin. Kimin maininta "integraatio moottorin ja auton välillä" on aika ympäripyöreä.
No ainakin tällä hetkellä jo Patrick Head on ilmoittanut ihmetelleensä McLarenin vauhtia, ja tiputtaneensa mäcci kuskit mestaruuslistaltaan...Hurmurisija sanoi:Uskon, että riippumatta siitä, mitä Mäcci tekee, jokainen talli yrittää saada autostaan mahdollisimman luotettavan ja nopean. Tuskin esimerkiksi Williams katselee kilpailevien tallien kierrosaikoja ja sen perusteella tekee päätökset auton kehittämistä koskien. Eiköhän F1:sen filosofiaan kuulu, että koko ajan pyritään olemassa olevien resurssien rajoissa kohti nopeampaa ja luotettavampaa. Koskaan ei mikään ole valmista.
Itse ajattelen asiaa niin, että jos auto vaikuttaakin yhtäkkiä hitaalta testeissä, niin harva lähtee kopioimaan hitaan auton siipiä/keularatkaisua kovinkaan nopeasti... Kun taas ekat kisat ajetaan kaukomailla, niin ne yleensä ajetaan aika pitkälle samalla kalustolla, uutuudet sitten ympätään euroopan kisoihin autoihin...Hurmurisija sanoi:Jos tätä taustaa vasten kuvitellaan, että Mäcci hämää, niin mitä se hämäyksellään voittaa? Tuskin edes setä Dennis kuvittelee, että ajamalla testikaudella hitaita kierrosaikoja voitetaan mestaruus. Tuskin edes setä Dennis kuvittelee, että ajamalla koko ajan painavalla polttoainekuormalla voidaan kehittää auto, joka on ylivoimainen kisoissa. Tuskin edes setä Dennis huvikseen ruuvauttaa vanhan takasiiven paikoilleen ja pistää kuskit ajamaan sen kanssa.
Miksi sitten talli käy testaamassa yksinään paljon muilla radoilla, ja vertailukohta muihin jää näissä saavuttamatta? Siellä voi huoletta testailla kevyemmällä autollakin, ja paskaisen radan takia kierrosajat eivät pahemmin muita pelota. Eikä sieltä edes välttämättä tarvitse ilmoittaa sitä nopeinta kierrosta...Hurmurisija sanoi:
Jos tätä taustaa vasten kuvitellaan, että Mäcci hämää, niin mitä se hämäyksellään voittaa? Tuskin edes setä Dennis kuvittelee, että ajamalla testikaudella hitaita kierrosaikoja voitetaan mestaruus. Tuskin edes setä Dennis kuvittelee, että ajamalla koko ajan painavalla polttoainekuormalla voidaan kehittää auto, joka on ylivoimainen kisoissa. Tuskin edes setä Dennis huvikseen ruuvauttaa vanhan takasiiven paikoilleen ja pistää kuskit ajamaan sen kanssa.
On tiputtanut vai, missä se näin on sanonu?FO110K sanoi:No ainakin tällä hetkellä jo Patrick Head on ilmoittanut ihmetelleensä McLarenin vauhtia, ja tiputtaneensa mäcci kuskit mestaruuslistaltaan...
NÄIN ON!!!!!!!!!!!!!!Misa1 sanoi:No joopajoo taas!
Setä Dennis :doubtful:
Kyllähän se nyt on niin että autoa nimenomaan ajetaan tankki täynnä ja testaan luotettavuutta ja nopeutta myös siten!
Auton pitää olla luotettava ja nopea sekä tankki tyhjänä, että täynnä!
Jos autoa on jo testattu kevyenä, tehty rataennätyksiä sekä uudella että vanhalla takasiivellä, niin nyt on selkeästi aika testata autoa raskaalla kuormalla, esim. ensimmäisiä aika-ajoja silmällä pitäen!
Sitä paitsi Kimi ja kumppanit antavat just sellaiset kommentit mitä Ron sanoo heidän sanovan! Politiikka McLarenilla on tuskin muuttunut tässä viime aikoina!
He eivät testaa ja autoa tahallaan hitaasti, vaan raskaalla kuormalla! He vain antavat kommentteineen ymmärtää olevansa hitaita!
Tämä on periaatteessa mainos kikka päinvastaiseen suuntaan, mitä BAR teki! Ja tätä on harrastettu aikaisemminkin!
McLaren teki näin mm. vuonna 98! Ensi testeissä vedettiin hurjia aikoja, sen jälkeen peiteltiin vauhtia, ja näin saatiin etulyöntiasema ensimmäisiin kisoihin!
Silloin vain joku "keksi" miten Mac peitti testien tulokset! Joku huomasi McLarenien tehneen jokaiselle sektorille ylivoimaisesti nopeimmat ajat, vaikka he lopputuloksissa eivät kärjessä olleetkaan!
Eli ei mitään hätää, hommat on kunnossa! :thumbup:
Tuo on kyllä niin totta! :ahem:Kannattaa lukea lainaus eikä maikkarin omia tekstejä. Tietysti niiden kielenkääntäjät eivät tajua ja suomentaa miten sattuu, että sikäli Headi on voinu sanoo vaikkapa, että "australiassa oli muuten mukava käydä". Ja maikkari suomentaa "tupakka maistuu hyvältä".
Coulthardin auto ei toimi lainkaan
F1-sähkeet 13.2.
Kimi Räikkösen McLaren toimii jo, mutta David Coulthardin ajokki vikuroi edelleen. Skottikuljettajan autossa kokeillaan tallin huippumoderneja uutuuksia - kiusallisen heikoin tuloksin.
Alex Wurz peri perjantaina Jerezin testeissä Coulthardin MP4-19 -auton - ja sen ongelmat.
Itävaltalaiselta petti aamulla moottori ja iltapäivällä moottori hyytyi starttiharjoituksissa.
Juuri Coulthardin autossa McLaren kokeilee insinööri John Suttonin rakentamaa uutta hiilikuituista vaihdelaatikkoa, jota talli ei ole saanut toimimaan. Myös ns. kaksoiskytkimen kanssa riittää päänsärkyä.
Skotti onkin kiusaantuneempi ja kiukkuisempi kuin koskaan F1-uransa aikana. Ensimmäisen kerran hän kieltäytyy jopa kokonaan haastatteluista.
TS/Heikki Kulta
Itse kanssa tätä muistelin, että ennen kauta 98 laren ei ollut mitenkään häikäisevä, kun ne testeissä vetivät max 2 sektoria täysillä ja sitten hidastivat nopuden muiden tasolle / perään, kun kausi koitti niin... se onkin jo jokaisen Formula ykkösiä seuraavan fanin hyvin muistama historiaa ...Misa1 sanoi:
McLaren teki näin mm. vuonna 98! Ensi testeissä vedettiin hurjia aikoja, sen jälkeen peiteltiin vauhtia, ja näin saatiin etulyöntiasema ensimmäisiin kisoihin!
Silloin vain joku "keksi" miten Mac peitti testien tulokset! Joku huomasi McLarenien tehneen jokaiselle sektorille ylivoimaisesti nopeimmat ajat, vaikka he lopputuloksissa eivät kärjessä olleetkaan!
Eli ei mitään hätää, hommat on kunnossa! :thumbup:
:eek!: :doubtful: Onkohan tuosta parempaa kuvaa... Yrittävät varmaan saada etupäähän enemmän pitoa jotta auto ei olisi liian aliohjaava niinkuin se nyt tuntuu olevan... Minua kyllä ihmetyttää että mikä ihme siinä on kun Mercedes ei osaa moottoreitakaan tehdä, siis viime vuosina surkeampaa moottorin valmistajaa en ole Asiatechin lisäksi nähnyt... Ja kun ne Mersun koneet vielä poksahteleekin niin huhuh. Olisiko McLarenilla aika vaihtaa vaikka Coswortteihin, niilläkin kulkisi ja kestäisi paremminObserver sanoi:
McLaren kokeilee näköjään hieman perinteisempää etusiiven kiinnitystä runkoon.
Eikö se niin ollut, että se etusiiven korkeus mitataan tuolta reunoista, eikä keskeltä? :doubtful:Musta Pekka sanoi:Mutta kai siinäkin jokin raja ettei se saa maata hipoa...:dunno:
no eipä mercedes ole ikinä mitään kovin erikoisia moottoreita osannu tehdä..80-luvun nokivasara tuotantoa lukuunottamatta...saksalaiset autolehdet ei ole koskaan ennen paria viime vuotta nostanut mercedeksen moottoria esim. lähellekään bmw:tä.... manuaaliaskeista puhumattakaan...mersun moottoreiden ylistys muutenkin on ihmeellistä hypetystä...ja siis taas kerran mun mielestä :wink:Musta Pekka sanoi::eek!: :doubtful: Onkohan tuosta parempaa kuvaa... Yrittävät varmaan saada etupäähän enemmän pitoa jotta auto ei olisi liian aliohjaava niinkuin se nyt tuntuu olevan... Minua kyllä ihmetyttää että mikä ihme siinä on kun Mercedes ei osaa moottoreitakaan tehdä, siis viime vuosina surkeampaa moottorin valmistajaa en ole Asiatechin lisäksi nähnyt... Ja kun ne Mersun koneet vielä poksahteleekin niin huhuh. Olisiko McLarenilla aika vaihtaa vaikka Coswortteihin, niilläkin kulkisi ja kestäisi paremmin