McLaren MP4-19B

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9338
belated sanoi:
Tästä voi ironisesti todeta, että Illien/Morgan (Il-Mor) koneesta on tullut pelkkä ILL. :(
Tuosta tulikin mieleen, että Osellan kauden 1988 auto oli nimeltään FA1L. Auto ei päässyt ensimmäisessä kisassaan katsastuksesta läpi.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Hyvältähän tuo näyttää, mutta aikoja on aivan turha tuijottaa. David ajoi ilmeisesti alkuperäisellä 19:lla Monzassa? Mitenköhän Bertta-malli on kestänyt tänään ajetuissa testeissä?
 

Aanrii

Well-known member
Liittynyt
25.2.2004
Viestit
1205
Sijainti
Täällä
Bleu sanoi:
Tuosta tulikin mieleen, että Osellan kauden 1988 auto oli nimeltään FA1L. Auto ei päässyt ensimmäisessä kisassaan katsastuksesta läpi.

Nimi on todellakin enne. :D
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Kierroksiea tuli ainakin ihan mukava määrä:

Silverstone testing day 2 (unofficial)
Pos Driver Chassis-engine Tyres Time Laps
1 Takuma Sato BAR-Honda M 1m18.091s 67
2 Cristiano da Matta Toyota M 1m18.148s 124
3 Michael Schumacher Ferrari B 1m18.290s 76
4 Kimi Raikkonen McLaren-Mercedes M 1m18.454s 66
5 Rubens Barrichello Ferrari B 1m18.509s 34
6 Juan Pablo Montoya Williams-BMW M 1m18.650s 86
7 Jarno Trulli Renault M 1m19.090 126
8 Fernando Alonso Renault M 1m19.143s 80
9 Antonio Pizzonia Williams-BMW M 1m19.292s 43
10 Christian Klien Jaguar M 1m20.557s M 104
11 Giorgio Pantano Jordan-Ford M 1m21.104 85
12 Nick Heidfeld Jordan-Ford M 1m21.411s 59
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Driving the new MP4-19B once again was Kimi Raikkonen who was able to compare his heavily-revised machine with the rest of the cars now that the rain had cleared. The Finn recorded the fourth quickest time just two tenths off Schumacher's pace after 66 laps despite his running time being cut short with a brake problem that took longer than expected to fix.

Jarruongelmia vaan.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Kyllä tuo jotenkin tasapainoisemmalta ja sopusuhtaisemmalta ilmestykseltä näyttää kuin edellinen. Kun nyt on ajettu testejä 100 kierrosta ilman suurempia ongelmia, niin kannattaisi varmaan harkita uuden auton tuomista mukaan; ei se voi vanhaa huonompi olla. Veikkaan kuitenkin, että uuden auton imagon tähden sitä heitetä aivan kylmiltään tuleen, vaan halutaan saada sillä hieman loistokkaampi startti.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Ei olisi mielestäni mahdoton ajatus tuoda uutta autoa jos seuraavaan kisaan mutta taitavat McLarenin miehet olla eri mieltä. Ongelmia ei ole sen enempää ollut kuin vanhalla autollakaan joten periaatteessa tässä tilanteessa tallilla ei ole mitään menetettävää. En silti usko, että autoa vielä Pohjois-Amerikassa nähdään kisakäytössä.
 

silostone

Well-known member
Liittynyt
4.1.2003
Viestit
60
Sijainti
finland
katselin kuvaa mäkin takapäästä ja ihmettelin mikä on se putki joka tulee katteen takaosasta alhaalta , näkyy siinä sumuvalon yläpuolella ...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
silostone sanoi:
katselin kuvaa mäkin takapäästä ja ihmettelin mikä on se putki joka tulee katteen takaosasta alhaalta , näkyy siinä sumuvalon yläpuolella ...
no jos kyseessä on tuo takakuva sivulla 3 niin eiköhän kyseessä ole pakoputki...
 

silostone

Well-known member
Liittynyt
4.1.2003
Viestit
60
Sijainti
finland
nää pakoputket oli ennen sivuilla , onko ne yhdistetty yhdeksi pakoraudaksi keskelle lämpö ongelmien vuoksi ... ?
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
silostone sanoi:
nää pakoputket oli ennen sivuilla , onko ne yhdistetty yhdeksi pakoraudaksi keskelle lämpö ongelmien vuoksi ... ?
Mitä kuvaa oikein tarkotat?? ja oli miten oli niin näet väärin. Koska autossa on sivuilla kaksi pakoputkea.. ei yhtä keskellä.. katsotaan niitä kuvia kunnolla.
 

Conda

Well-known member
Liittynyt
28.9.2003
Viestit
104
Sijainti
Porvoo
Kylläpä harmittaa, tuossa autossa voisi olla potkua (aerodynaamisesti), mutta sama vanha paska kone, niin ei voi tulla merkittävää parannusta :jaska:

Onko mitään tietoa, koska voisi olla mahdollisesti tulossa uusi Mesen mylly?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
silostone sanoi:
nää pakoputket oli ennen sivuilla , onko ne yhdistetty yhdeksi pakoraudaksi keskelle lämpö ongelmien vuoksi ... ?
ei ollut, pakoputket oli ennen johdettu taakse, diffuusorin tietämille... (se mikä on "sumuvalon" alla)
Ferrari aloitti 98 autossaan trendin jossa Pakosarja/-putket on erittäin lyhyet, ja nousevat ylös katteisiin tehtyjen reikien kautta (nykyään esmes Ferrarilla ne reiät on ns hainevät, jotta olisi mahd. aerodynaaminen)
Samanmoiset ne on nykyään käytännössä joka tiimillä, tuossa tämän threadin kolmossivulla olevassa kuvassa joka on otettu mäcin takaa, näkyy toinen pakoputkista, joka nousee esiin ns hainevän sisältä auton oikealla puolella...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Conda sanoi:
Onko mitään tietoa, koska voisi olla mahdollisesti tulossa uusi Mesen mylly?
ei tietoa, mutta rohkaisevalta näyttää ainakin nuo kierrosmäärät joita Kimi on ajanut eilen ja tänään, ja ilm. ei kertaakaan oo kone poksahtanu (en ainakaan oo mistään lukenut)
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
lfb sanoi:
Ei olisi mielestäni mahdoton ajatus tuoda uutta autoa jos seuraavaan kisaan mutta taitavat McLarenin miehet olla eri mieltä. Ongelmia ei ole sen enempää ollut kuin vanhalla autollakaan joten periaatteessa tässä tilanteessa tallilla ei ole mitään menetettävää. En silti usko, että autoa vielä Pohjois-Amerikassa nähdään kisakäytössä.
Ja niitä autoja olisi mielellään oltava kolme rakennettuna ja sisäänajettuna eli Pohjois-amerikan turneella niitä ei taatusti nähdä.

Ferrari tosin onnistui vuonna 2002 ajattamaan vanhaa ja uutta mallia samassa kisassa, mutta käytännössä Barrichellon vanha oli täysin ilman huomiota kun unohtivat tankatakin.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
J.Heldenview sanoi:
Ferrari tosin onnistui vuonna 2002 ajattamaan vanhaa ja uutta mallia samassa kisassa, mutta käytännössä Barrichellon vanha oli täysin ilman huomiota kun unohtivat tankatakin.
juu, ja siinä sivussa MSc:llä oli kaks sarjaa renkaita, toinen sarja varaautona toimivalle F2001:lle, ja toinen sarja F2002 mallille :D
 

Tehomylly

Vihainen mies
Liittynyt
24.3.2002
Viestit
610
Sijainti
Tampere
FO110K sanoi:
ei tietoa, mutta rohkaisevalta näyttää ainakin nuo kierrosmäärät joita Kimi on ajanut eilen ja tänään, ja ilm. ei kertaakaan oo kone poksahtanu (en ainakaan oo mistään lukenut)
Tietenkin on mahdollista että uusi runko tosiaan mahdollistaa radikaalisti toimivamman jäähdytyksen ja vähentää moottorin värinöitä, mutta todennäköisesti moottoria on vain ajettu säästöliekillä.

En usko että McLaren tai Mercedes haluavat ottaa sitä riskiä että "uusi auto" näyttää yhtä sudelta kuin vanha.
 

Musta Pekka

Well-known member
Liittynyt
1.6.2003
Viestit
431
Sijainti
Täällä näin
Minäkin luulen etteivät sen takia halua ottaa uutta autoa käyttöön että jos/kun se pettää alta niin silloin koko auto näyttäisi taas toivottomalta paskalta. Testaavat nyt (toivottavasti) sen edes jonkin verran luotettavaksi ja näyttävät sitten että jotain ollaan saatu aikaseksi...
 

Finn75

Well-known member
Liittynyt
12.12.2001
Viestit
620
Sijainti
Jyväskylä
Musta Pekka sanoi:
Minäkin luulen etteivät sen takia halua ottaa uutta autoa käyttöön että jos/kun se pettää alta niin silloin koko auto näyttäisi taas toivottomalta paskalta. Testaavat nyt (toivottavasti) sen edes jonkin verran luotettavaksi ja näyttävät sitten että jotain ollaan saatu aikaseksi...
Paskat. Ehdottomasti heti vaan uudella autolla radalle, jos on toivoa että se kestää maaliin saakka.
 
Ylös