Oberfeldwebel
Ylivääpeli
- Liittynyt
- 6.9.2003
- Viestit
- 4275
Jep, Kimi taistelee jälleen jos vain pelit kestävät. Kyllä tästä kaudesta voi vielä tulla Kimillekin hyvä.
hohhoijaa :nope:KnowHow sanoi:Aika lupaavalta näyttää ton uuden version meno.
HEIKKI KULTA
Lopputulos oli häikäisevä.
Käsitin kyllä niin että Kimi olisi ajanut mäcin vanhaa versiota:thumbup:miksu sanoi:hohhoijaa :nope:
Kulta on varmaan mclarenin leivissä... tai sitten mies ei seuraa ollenkaan mitä siellä oikeasti on tapahtunut. Ei testit voi mennä "häikäisevästi" jos kimin auto kärsi ongelmista ensimmäisen päivänä. Eikä toisenakaan tullut hirveästi kierroksia...
Rellu tais samalla radalla testata uutta moottoriaan kanssa ja savu näky tänne pohjanmaalle asti.miksu sanoi:hohhoijaa :nope:
Kulta on varmaan mclarenin leivissä... tai sitten mies ei seuraa ollenkaan mitä siellä oikeasti on tapahtunut. Ei testit voi mennä "häikäisevästi" jos kimin auto kärsi ongelmista ensimmäisen päivänä. Eikä toisenakaan tullut hirveästi kierroksia...
Mersuissa ei ole luotettavuuesta kiinni, McLaren on se joka kusee. Mersun paskat ovat kyllä tehottomia romuja, mutta eivät ole hajonneet kisoissa vielä kertaakaan. McLarenilla on se ongelma että ne ei taho saada autosta luotettavaa jos moottori on kerrankin luotettava.Esim. mersun paskat eivät ole kestäneet paljoakaan paremmin vaikka ovat huomattavasti voimattomampia.
Jos pelkkä downforce olisi tavoite... Joo mä olen varmaan sillain väittänytkin.Toni_V sanoi:Jos pelkkä downforce olisi tavoite, ajettaisiin joka radalla täysillä siivillä. Tämähän ei pidä paikkaansa, vaan joka radalle tehdään kompromissi downforcen ja ilmanvastuksen välillä.
Ja luonnollisesti lentokoneissa on parempi aurodynamiikka, formuloissa muuhun runkoon suhteutettuna suure renkaat muodostavat paljon ilmanvastusta, sekä tietysti säännökset joiden tehtävänä on rajoittaa nopeuksia.
Juu, kompromissejä koko touhu on. Onko sitten downforcen määrä se tavoite vai paras hyötysuhde on enemminkin näkökanta.Spam sanoi:Miltei kaikki asiathan suorituskyvyn hakemisessa ovat toistensa suhteen tehtyjä kompromisseja. Mutta mä sanonkin, että downforcen määrä on se ensisijainen tavoite, ja sitten vasta pyritään saamaan tämä vaadittava määrä downforcea parhaalla mahdollisella hyötysuhteella, ei toisinpäin.
Öh...Jos pyritään viilaamaan ilmanvastusta pienemmäksi, niin mitä järkeä on ensiksi vähentää ilmanvastusta ja sitten taas lisätä ilmanvastusta muuttamalla siiven ja ilman kohtauskulmaa jyrkemmäksi?Toni_V sanoi:
Oma veikkaukseni on että autoon haetaan tietty downforcetaso ja sitten koitetaan viilata hyötysuhde (siis ilmanvastus) mahdollisimman alhaiseksi. Vaikka tuossa viilauksessa downforcekin tippuisi, se ei pahemmin haittaa - ajetaan sitten pykälää jyrkemmillä siivillä.
Daa-a.... downforce/drag hyötysuhde on parempi.... Olettaen tietenkin, että ilmanvastus pienenee suhteessa enemmän mitä downforce.Juhis sanoi:Öh...Jos pyritään viilaamaan ilmanvastusta pienemmäksi, niin mitä järkeä on ensiksi vähentää ilmanvastusta ja sitten taas lisätä ilmanvastusta muuttamalla siiven ja ilman kohtauskulmaa jyrkemmäksi?
Tätä juuri hain.jepujee sanoi:Daa-a.... downforce/drag hyötysuhde on parempi.... Olettaen tietenkin, että ilmanvastus pienenee suhteessa enemmän mitä downforce.
tuskin mclaren vaihtaa mersun koneita pois moneen vuoteen vaikka viime vuosina ovatkin paukahdelleet välillä aika komeestikkin :dunno:sakuraba sanoi:Hondan koneet mäkille olis parasta mitä voi tapahtua housut jalassa. Täytyy muistaa, että Hondan resurssit tehdä moottoreita ovat kovimmat mitä F1-piireissä on ja osaamista löytyy. Nytkin alkukaudesta paukkuneet tehokkaat moottorit on edelleen tehokkaita mutta myös kestäviä ainakin viime kisan perusteella. Esim. mersun paskat eivät ole kestäneet paljoakaan paremmin vaikka ovat huomattavasti voimattomampia.
Edelleen jo edellä mainittu tapa tehdä voittaja moottori kuulostaa hyvältä, ensin rakennetaan tehokas moottori ja siitä korjataan vikoja jos se sattuu paukkumaan.
Mäkillä on milestäni ollut myös auton kanssa hieman hakemista, ei ole sellaista tietynlaista jatkuvuutta vaan joka vuosi yritetään tehdä maailman edistyksellisin F1-auto sen sijaan, että käytettäisiin vanhaa toimivaa konseptia jota parannellaan jatkuvasti. Ferrarilla mielestäni toimitaan näin ainakin kun katsotaan, että auto ei muutu uuteen malliin siirryttäessä kuin marginaalisesti esim. mäkkiin verrattuna.
Taitaa olla ihan näistä viime päivien testeistä. Voihan tuo olla jokin "Monza"-ratkaisu sitten? Eikös etusiivenkin kanssa hieman venkslailtu viime kaudella vastaavasti rata-kohtaisestiPyrys sanoi:Onkos tuo kuva jostakin testeistä? Meinasiko mclaren luopua sarvistaan?
Joop, monza-testiltä näyttää kun on takasiipeäkin kovin vähän.Rusina sanoi:Taitaa olla ihan näistä viime päivien testeistä. Voihan tuo olla jokin "Monza"-ratkaisu sitten? Eikös etusiivenkin kanssa hieman venkslailtu viime kaudella vastaavasti rata-kohtaisesti