Toni_V
Well-known member
- Liittynyt
- 7.12.2004
- Viestit
- 984
Newey on saanut huonoa julkisuutta. Ja jonkinlainen totuus lienee ettei mies aivan samalla sykkeellä ole enää mukana. Kun Newey "melkein lähti" Mäccäriltä jokunen vuosi sitten, Ron pelasti tilanteen tarjoamalla muita hommia mistä mies on ollut kiinnostunut. Näissä yhteyksissä on puhuttu purjeveneiden ja moottoripyörien suunnittelusta ja osittaisesta poistumisesta suunnittelutyöstä.
Mutta onko Neweyn disainit sitten huonontuneet? Mp4-18 oli fiasko, mutta itse suunnitelmanahan auto oli loistava - sitä ei vaan saatu rakennettua tarpeeksi kestäväksi. Jotenkin itse syyttäisin muuta tahoa kuin Adriania noista ongelmista. Paketti saatiin sitten kasaan 19B autoon, joka oli nopeakin. Nykyinen 20 -malli vaikuttaa nopealta kanssa, varsinkin jos puheet pienestä renkaankulutuksesta pitää paikkansa. Eli omasta mielestäni Adrian on hoitanut hommia ihan hyvin.
Konetehon puutteesta Mersua on haukuttu, mikä varmaankin pitää paikkaansa. Tosin emme tiedä asettaako auton disaini kilpailijoita tiukempia rajoituksia koneelle. Vanha totuus sekin pätee, että kierrosaikaan koneteholla on todella paljon pienempi vaikutus kuin renkailla. Ohi ei kyllä heikommalla koneella pääse.
F1-Racing kuvasi Toyotan ja Mäccärin takasiipiäkin (Toyota ajoi silminnähden suuremmalla siivellä) ja myös niistä vedettiin johtopäätöksiä että Toyotan koneesta irtoaa paljon enemmän tehoa, koska suuremmallakin siivellä ehdittiin suoralla.
Mutta onko Neweyn disainit sitten huonontuneet? Mp4-18 oli fiasko, mutta itse suunnitelmanahan auto oli loistava - sitä ei vaan saatu rakennettua tarpeeksi kestäväksi. Jotenkin itse syyttäisin muuta tahoa kuin Adriania noista ongelmista. Paketti saatiin sitten kasaan 19B autoon, joka oli nopeakin. Nykyinen 20 -malli vaikuttaa nopealta kanssa, varsinkin jos puheet pienestä renkaankulutuksesta pitää paikkansa. Eli omasta mielestäni Adrian on hoitanut hommia ihan hyvin.
Konetehon puutteesta Mersua on haukuttu, mikä varmaankin pitää paikkaansa. Tosin emme tiedä asettaako auton disaini kilpailijoita tiukempia rajoituksia koneelle. Vanha totuus sekin pätee, että kierrosaikaan koneteholla on todella paljon pienempi vaikutus kuin renkailla. Ohi ei kyllä heikommalla koneella pääse.
F1-Racing kuvasi Toyotan ja Mäccärin takasiipiäkin (Toyota ajoi silminnähden suuremmalla siivellä) ja myös niistä vedettiin johtopäätöksiä että Toyotan koneesta irtoaa paljon enemmän tehoa, koska suuremmallakin siivellä ehdittiin suoralla.