McLaren MP4-20

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Ei jeesys. Mercedeksen omaväri on HOPEA. Mersun kilpa-autot ovat HOPEITA. Mclaren-Mercedes on HOPEA. Ei väri muutu vaikka yksi sponsori muuttuisi.
 

Absolut

Private member
Liittynyt
9.12.2003
Viestit
1589
butterfly sanoi:
Ei jeesys. Mercedeksen omaväri on HOPEA. Mersun kilpa-autot ovat HOPEITA. Mclaren-Mercedes on HOPEA. Ei väri muutu vaikka yksi sponsori muuttuisi.
Saattaapa muuten hyvinkin muuttua, kyllähän se tais Westin (onkos virallinen nimi toistaiseksi West-Mclaren-Mercedes?) mukana toi hopea tulla wanhojen (hienojen) Marlboro-värien tilalle?

Tän päiväisessä iltiksessä tais lukea että mäkin keula on niin jäykkä ettei se saa renkaista kaikkea irti, eikä lämmitä niitä riittävän nopeasti. Mielenkiintoisa sinällään ettei tätä ole saatu kuitenkaan korjattua, ehkä korjaus aiheuttaisi enemmän hallaa kisavauhtiin kuin aika-ajossa saataisiin parannusta. Tai ehkä kysymyksessä on vain monen osatekijän summa, jonka alkuperä(t)kään ei tietenkään ole välttämättä vielä tiedossa.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Absolut sanoi:
Saattaapa muuten hyvinkin muuttua, kyllähän se tais Westin (onkos virallinen nimi toistaiseksi West-Mclaren-Mercedes?) mukana toi hopea tulla wanhojen (hienojen) Marlboro-värien tilalle?
Kyllä taisi olla niin, että West otti värin McLarenilta askiinsa eikä toisinpäin.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Jep, noin päin se meni! Westin perusväri oli nimittäin puna-valkoinen, kuten Marlborolla mutta punainen väri oli siinä sellainen tummempi tai jotenkin likaisempi ja valkoinenkin taisi olla enemmän tai vähemmän kermanvärinen!?

Jotenkin omituista jos McLarenin keula on niin "jäykkä" kun aikaisemmin tuota kaksoisköli ratkaisua ei ole saatu riittävän jäykäksi? Hienoa jos ovat sen onnistuneet kuitenkin tekemään siten että se olisi jäykkä!

Tuohan periaatteessa voisi tarkoittaa sitä että kanttareiden yli mennään edelliskausia paremmalla menestyksellä, joka on Imolassa merkittävää! :)
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Misa1 sanoi:
Jotenkin omituista jos McLarenin keula on niin "jäykkä" kun aikaisemmin tuota kaksoisköli ratkaisua ei ole saatu riittävän jäykäksi? Hienoa jos ovat sen onnistuneet kuitenkin tekemään siten että se olisi jäykkä!
Toisin kuin aikasemmissa autoissa MP4-20:ssa ei alimmat tukivarret kiinnity kaksoisköliin vaan nokan alareunaan. Tästä johtuen tukivarret lähtevät renkaasta ylöspäin kohti nokkaa, joka on hieman erikoinen ratkaisu. Tästä voi johtua etupään "jäykkyys".
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
oldez sanoi:
Toisin kuin aikasemmissa autoissa MP4-20:ssa ei alimmat tukivarret kiinnity kaksoisköliin vaan nokan alareunaan. Tästä johtuen tukivarret lähtevät renkaasta ylöspäin kohti nokkaa, joka on hieman erikoinen ratkaisu. Tästä voi johtua etupään "jäykkyys".
Käsittääkseni tuo jäykkyys on tarkoituksella hankittu ominaisuus. Tuostahan oli puhetta silloin, kun auto esiteltiin ensimmäisen kerran. Tiedä sitten minkälainen vaikutus noiden tukivarsien tuomisella eteenpäin - vaikkapa muutaman sentin verran - olisi.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
AAaahhh... McLaren on luopumassa oransseista West-paidoistaan.

Sano Kimi Huumassa:thumbup:

On tullut niin paljon negatiivista palautetta niistä:p
 
Viimeksi muokattu:

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Jones sanoi:
AAaahhh... McLaren on luopumassa oransseista West-paidoistaan.

Sano Kimi Huumassa:thumbup:

On tullut niin paljon negatiivista palautetta niistä:p
Mahtaneeko liittyä pääsponsorin vaihdokseen? Hauska se Huuman haastattelu, tosin itse ohjelma olikin (ja on) sitten aika syvältä.
 

vmjs

Well-known member
Liittynyt
9.7.2003
Viestit
903
Eki tiesi muuten kertoa uudessa Urheilu-lehdessä, että Mäkki ei ole saanut takarenkaisiin tarpeeksi lämpöä, eli pitoa. :thumbup:

Tästähän se auton aliohjaaminen yleensä johtuu. Kyllä Eki tietää. Mitä kuumemmat renkaat, sitä enemmän pitoa. Onneksi Maikkarilla on tälläisiä asiantuntijoita F1-porukassaan. :ahem:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
vmjs sanoi:
Eki tiesi muuten kertoa uudessa Urheilu-lehdessä, että Mäkki ei ole saanut takarenkaisiin tarpeeksi lämpöä, eli pitoa. :thumbup:

Tästähän se auton aliohjaaminen yleensä johtuu. Kyllä Eki tietää. Mitä kuumemmat renkaat, sitä enemmän pitoa. Onneksi Maikkarilla on tälläisiä asiantuntijoita F1-porukassaan. :ahem:
:ahem:
 

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
vmjs sanoi:
Eki tiesi muuten kertoa uudessa Urheilu-lehdessä, että Mäkki ei ole saanut takarenkaisiin tarpeeksi lämpöä, eli pitoa. :thumbup:

Tästähän se auton aliohjaaminen yleensä johtuu. Kyllä Eki tietää. Mitä kuumemmat renkaat, sitä enemmän pitoa. Onneksi Maikkarilla on tälläisiä asiantuntijoita F1-porukassaan. :ahem:
Ekihän puhuu kerrankin asiaa.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Rengastyö palkittiin

Testikuljettaja Pedro de la Rosa paljasti, että aika-ajovauhtia haettiin kovalla panostuksella rengastyöhön.

Michelinin johtaja Pierre Dupasquier kuitenkin kiisti satsauksen McLareniin.

- Siinä tallissa tehdään välillä omituisia ratkaisuja ja tankataan auto kovin painavaksi aika-ajoon. Siksi he ovat olleet niin alhaalla, Dupasquier kuittasi.
Jaa-a, uskoiskohan tuota? En jotenkin osaa kuvitella että tuo olisi varsinainen syy siihen ettei aika-ajot ole kulkeneet, tämä Dupasquier ei ilmeisesti ymmärrä, etteivät ne kevyemmällä autolla pääsisi sen nopeammin, vaan tarkoitus tuolla on saada auto toimimaan paremmin yhdellä kierroksella!

Tosin on kummallista jos eivät McLarenilla ole keksineet jotain muuta ratkaisua, kuten aivan normaalit painot, jonkin liikkuvan ja heiluvan bensiinin sijaan?

ps. Ekihän ei osaa englantia kunnolla joten hänellä on vaan mennyt rear ja front sekaisin! Toki sen lisäksi pitäisi myös ymmärtää ero aliohjaamisen ja yliohjaamisen välillä! :D
 

gnz

Well-known member
Liittynyt
19.3.2002
Viestit
1015
Sijainti
espoo
Nyt vaan odottelemaan seuraavan viikon tehoarviota, josko Mercedes olis noussut sieltä Cosworthin jälestä ylemmäksi :D

Taitaa olla niin, että pelkkä kierrosluvun mittaus antaa ehkä vähän liian suuren virheen tehoja arvioitaessa Mäkin tapauksessa. Tai sitten on lähdetty hakemaan erilaista, laajempaa käyttöaluetta koneesta, tai jotain vastaavaa.
 
Ylös