No eihän se nyt silti mee niin, että lämpö=pito. Ja Mäkin ongelmana oli eturenkaiden heikko pito aika-ajokierroksilla, aika outoa, että se johtui liian kylmistä takarenkaista. :eek!:Jere1983 sanoi:Mä kun luulin että renkaanlämmittimet on jotain muutakin kuin pelkät koristeet.
Turha sitä kai sitten on vähätellä Mustakiikarin asiantuntemusta sen perusteella että mies kertoo lämmön lisäävän pitoa jos ongelmana on liian kylmät nakit. Takarenkaiden huonon pidon ja puskemisen suhteen oltiinkin sitten ihan normaalisti pihalla.vmjs sanoi:No eihän se nyt silti mee niin, että lämpö=pito. Ja Mäkin ongelmana oli eturenkaiden heikko pito aika-ajokierroksilla, aika outoa, että se johtui liian kylmistä takarenkaista. :eek!:
Toki kylmillä renkailla ei saa samaa pitoa kuin lämpöisimmillä, paras pito on siinä optimilämpötilassa.Jere1983 sanoi:Turha sitä kai sitten on vähätellä Mustakiikarin asiantuntemusta sen perusteella että mies kertoo lämmön lisäävän pitoa jos ongelmana on liian kylmät nakit. Takarenkaiden huonon pidon ja puskemisen suhteen oltiinkin sitten ihan normaalisti pihalla.
heh, joopa joo... tuosta erkin viiltävästä analyysistä voi yllättäen näköjään olla montaa mieltä. toivotaan tosiaan että uuden osat Espanjassa tuovat vielä lisää vauhtia. Kengäntekijä oli pelottavan vakuuttava...Jere1983 sanoi:Sovitaan että kerrankin Erkki oli edes osittain oikeassa
Kyllähän toi Mäkin vauhti näytti taas ihan hyvältä, toivottavasti ens kisaan tuotavat osat tuo vielä lisää vauhtia suhteessa muihin.
Ajattele näin: Tänään Shumacherilla oli uusi moottori, toisin kuin Räikkösellä ja Alonsolla [moottori oli ollut käytössä jo Bahrainin helteessä], mutta Barcelonassa Shumilla on yhden kisan vanha moottori ja Räikkösellä ja Alonsolla tuliterät kehitysversiot ..No joo..kyllä Michelinin pitää parantaa paljonGearloose sanoi:heh, joopa joo... tuosta erkin viiltävästä analyysistä voi yllättäen näköjään olla montaa mieltä. toivotaan tosiaan että uuden osat Espanjassa tuovat vielä lisää vauhtia. Kengäntekijä oli pelottavan vakuuttava...
Shumacherilla EI OLLUT uutta moottoria vaan sama kuin Bahrainissa.Rusina sanoi:Ajattele näin: Tänään Shumacherilla oli uusi moottori, toisin kuin Räikkösellä ja Alonsolla [moottori oli ollut käytössä jo Bahrainin helteessä], mutta Barcelonassa Shumilla on yhden kisan vanha moottori ja Räikkösellä ja Alonsolla tuliterät kehitysversiot ..No joo..kyllä Michelinin pitää parantaa paljon
Hmm, voipi olla kova paikka McLarenille!? Riittääkö Ferrarilta kaapattu aerodynaamikko ja Outley(vai mikä se oli?) pitämään McLarenin kärkitallina, vai yrittävätkö kaapata Macille jonkun näistä, Willis, Gascoyne, Fisher?lähde: TS
Sveitsiläinen Motorsport aktuell julkisti tiistaina, että McLarenin tekninen johtaja Adrian Newey on jatkanut sopimustaan kesästä eteenpäin puoleksi vuodeksi, mutta vetäytyy sen jälkeen tämän kauden päätyttyä F1-ympyröistä.
Ei Neweyn rooli ole enää viime vuosina ollut niin suuri. Nythän siellä on aika paljon vastuuta sillä Tombazinilla tai mikä lie. Kuitenkin tää Ferrarin entinen aerodynamiikka vastaava. En usko tuon suuresti vaikuttavan McLarenin suorituskykyyn suuntaan tai toiseen.Misa1 sanoi:Hmm, voipi olla kova paikka McLarenille!? Riittääkö Ferrarilta kaapattu aerodynaamikko ja Outley(vai mikä se oli?) pitämään McLarenin kärkitallina, vai yrittävätkö kaapata Macille jonkun näistä, Willis, Gascoyne, Fisher?
Onko tuon Neweyn rooli muutenkaan ollut pitkään aikaan niin merkittävä, että hänen lähdöstä sinänsä suurta haittaa on?
Harmillista joka tapauksessa ja kyllä tämä jollain tavalla tulee McLarenin tulevaisuuteen varmasti vaikuttamaan!
Auton piirtäjiä on kokonainen tiimi. Tietokone mallinnuksen kautta tuo nykyään menee.Misa1 sanoi:Sinänsä olis mielenkiintoista tietää, lähinnä näiden herrojen hommien ero. Eli mitä McLarenilla tekee Newey, mitä tämä Tombaz? ja mitä Oatley sekä mitä Coughlan tekee?
Ketkä vastaa näitä herroja muissa tiimeissä? Eihän jokaisessa tallissa tietenkään ole sama rakenne vastuualueissa, kuten ei firmoissa yleensäkkään! On pääjehu siihen ja toiseen toinen mutta kuka on esim. varsinainen auton piirtäjä?
Juuri näin. Julkisuudessa paistattelee usein kuuluisien F1-suunnittelijoiden nimiä. Suuri yleisö saa helposti sen kuvan että nämä miehet ovat neroja jotka yksin vastaavat kaikista suurista teknisistä oivalluksista.Jones sanoi:Auton piirtäjiä on kokonainen tiimi. Tietokone mallinnuksen kautta tuo nykyään menee.
Britti Adrian Newey jatkaa Formula ykkösissä kilpailevan McLaren-tallin teknisenä johtajana. Newey on kuitenkin astumassa syrjään käytännön johtoroolistaan.Misa1 sanoi:Sinänsä olis mielenkiintoista tietää, lähinnä näiden herrojen hommien ero. Eli mitä McLarenilla tekee Newey, mitä tämä Tombaz? ja mitä Oatley sekä mitä Coughlan tekee?
Ketkä vastaa näitä herroja muissa tiimeissä? Eihän jokaisessa tallissa tietenkään ole sama rakenne vastuualueissa, kuten ei firmoissa yleensäkkään! On pääjehu siihen ja toiseen toinen mutta kuka on esim. varsinainen auton piirtäjä?