Felix sanoi:
V8 -projektit ovat vielä sen verran alkutaipaleillaan, että suuretkin parannukset ovat mahdollisia minkä tahansa moottorivalmistajan osalta. Tosin ihmeitä vaatii, jos Mclaren on voittotaistelussa kauden alussa.
Muut vaan on aika paljon edellä. Tämä etumatka on joka tapauksessa kurottava kiinni. Se, että asiassa tapahtuisi hyppäyksen omainen parannus ei ainakaan realisoituneen tiedon perusteella ole todennäköistä. Jos tallin asiat olisivat sillä mallilla, että suuria kertaparannuksia pystyttäisiin tekemään, tuskin rämmittäisiin tällä tavalla kuin nyt mennään. Kelatkaa nyt, auto esitellään ja melkein samaan aikaan sanotaan että moottori on paska, helmikuun puolessa välissä tulee uus. Ja sillon saadaan toinen autokin testeihin ja se on fiilattu tohon uuteen moottoriin sopivaksi. No Worries, tää on testisuunnitelman mukaista.
Jos tämä on testisuunnitelman mukaista toimintaa niin tallin päättäjien älynlahjoissa on tsekkaamisen tarve. Tallilla on kuitenkin käytettävissä sarjan lähes suurimmat resurssit ja aivot ja tulos on tällaista tasoa. Kyllä ongelma on ihan siellä ylimmässä johdossa.
Ei tämä ongelma pelkästään Mersusta johdu, vai kuvitteleeko joku, että Mersu rakentaa koneet täydessä isolaatiossa muusta suunnittelusta? Kyllä kai koko homma on joint effort, jossa nyt on epäonnistuttu Big Time ja avainhenkilöt pakenevat muihin talleihin. En heitä siitä syytä, voi varmaan olla vaikea saada samaa palkkaa tämän kauden jälkeen kuin nyt. Vrt Adrian Newey.
Mclarenia ei kuitenkaan nyt pidetä hottest cookiena ensi kautta ajatellen, joten kuski- ja sponssisopimusten teko ei ainakaan helpotu tällaisen toiminnan myötä. Ja sitten joku tässäkin toikissa kirkkain otsin väittää että tässä ollaan piilottelemassa vauhtia ja näistä testeistä ei voi vetää mitään johtopäätöksiä. Kimi veti omansa ja tallin suunniteluporras omansa. Odottelemme vaan koska Vodafone ja Alonso vetävät omansa.