Epäilin tuossa aiemmin, että tuskin auto mitenkään ihmeemmin renkaita syö, vaan että joutuivat Macilla ajamaan pienillä siivillä, niin kuin kuvista näkyi, jottei suoralla jäätäisi liikaa, ja että pienet siivet syövät myös renkaita, kun auto luistaa enemmän mutkissa. Kulta on näemmä samoilla linjoilla:
Minisiivet söivät renkaat
"Barcelonan yhteistestissä McLaren joutui teho-ongelmien vuoksi ajattamaan autoaan mitä ilmeisimmin minimisiivillä, jottei MP4-21 olisi jäänyt vielä hitaammaksi suorilla. Minisiivillä kompensoitiin kilpailijoihin verrattuna alhaisempia kierroslukuja.
Eräät asiantuntijat arvioivat Barcelonan varikolla, että Honda pyörittää moottoristaan tällä hetkellä 19100 kierrosta minuutissa, Renault 18900 ja BMW:kin yli 18000. Mercedeksellä kierrosluvut ovat 17500:n kieppeillä.
Huippunopeudessa McLaren hävisi Barcelonan pääsuoralla kärjelle 9 km/t. Normaalisiivekkeillä eroksi olisi voinut revetä murhaava 15-18 km/t. Siivekevalinnat selittävät myös McLarenin huiman rengaskulutuksen."
Eli ongelma näyttäisi olevan nimenomaan moottorissa, ei aerodynamiikassa/alustassa. Huvittavaa kuitenkin on, että Kulta nimeää jo tässä vaiheessa Renaultin aerodynamiikan parhaaksi. Molemmat(renoo ja Laren) ovat selkeästi aerodynamiikaltaan kehitysversioita edelliskaudesta, joten aivan yhtä hyvin Macin aerodynamiikka voi olla koko joukon paras.