FO110K
Banned
- Liittynyt
- 3.1.2001
- Viestit
- 15345
juu näin tekivät kyllä.formulastara sanoi:Käyttivät Monzan kisassa.
juu näin tekivät kyllä.formulastara sanoi:Käyttivät Monzan kisassa.
Hyvä pointti.pyrydaman sanoi:monzassa tärkeintä on pieni vastus, ja kun esim etusiipikin oli paljon loivemmalla kulmalla niin senkin yli tulee enemmän ilmaa jäähdyttimille. lisäksi jäähdyttimille tuskin tarvitsee ylimääräistä ilmaa ohjata, kun keskinopeuden ja huippunopeuden ollessa huomattavasti suurempi, ihan puhtaasti sitä kautta jäähdyttimille menee enemmän ilmaa
Eipä ne ole kymmenen vuoden aikana oppineet mitään kausien aluista, samanlaista ollut joka vuosi, kautta 98 lukuunottamatta. :nope:Nasu sanoi:mutta on kylläkin taas sellainen kutina munissa että se uusi mersun moottori tulee olemaan 'nopea/voimakas'.........mutta taas kehno kestämään eli poks poks alkukaudesta :nope: mutta toivoa pitää että mersu/mäcci olisivat jotain oppineet edellisiltä kausien aluista :yuck:
Onneksi ne on tulevaisuudessa Alonson, eikä Kimin riesojaberra67 sanoi:Mutta positiivista on että McLarenilla ei ole kuin kaksi ongelmaa...korjattavaa kohtaa...nimittäin tehoton moottori ja epäluotettava auto....;((((
Niinpä, luulis että Räikkösen pitkä pinna olisi mennyttä ja jalat jo lähtökuopissa. Eiköhän kohta kuulla Kimin jatkosta!J.Heldenview sanoi:Onneksi ne on tulevaisuudessa Alonson, eikä Kimin riesoja
Tuolla vapaan puolella ainakin oli joku video Barcelonan testeistä...formulastara sanoi:Kuulin tuossa, että eräs kaverini oli nähnyt jonkunviedonpätkän testeistä. Mclaren kuulostaa kuulemma suorilla siltä kuin kone hakkaisi rajoittimelle, tai vaihtoehtoisesti käy erittäin epätasaisen ja epäpuhtaan kuuloisesti.
Tuo nyt ainakin varmistanee, että ongelmakohta on nimenomaan kone, ei itse runko yms.
Vaihdevälykset pielessä. Kertoiskohan joku niille :idea:formulastara sanoi:Kuulin tuossa, että eräs kaverini oli nähnyt jonkunviedonpätkän testeistä. Mclaren kuulostaa kuulemma suorilla siltä kuin kone hakkaisi rajoittimelle
Vaan kuulemma siksi että Mersedes ei osaa valmistaa alumiinista tarpeeksi kestäviä mäntiä. :nope:Moe Szyslak sanoi:Miten voi joku V8 kiertää 17500 rpm, kun repivät kympistäkin yli 18k rundeja. :jaska: :jaska:
Tietenkin pystyy, mutta voittaminen voikin olla sitten kinkkisempi juttu. Eritoten kun Mäkkäri oletettavasti tulee antamaan tasoitusta taktikoinnissa ja ties missä muussakin.Metanolman sanoi:Tosi asiahan on, että Kimi pystyy ajamaan huonommallakin autolla nopeampiaan vastaan! :thumbup:
Onhan se ennenkin nähty miten käy kun mercedes sanoo tuovansa uuden moottorin joka korjaa vanhan ongelmat.:jaska: Pahoin pelkään, että uusi moottori näyttää tältä. :jaska: :nope:Metanolman sanoi:Ei vielä heitetä kirvestä kaivoon Mäkin tai siis Mersun suhteen! Jostain kiven takaa ne löytävät vauhtinsa, ei noin voi romahtaa... (Ainakin näin Räikkösen tosifanina haluan uskoa)
Odotellaan nyt se pari viikkoa että nähdään uuden Mersun vauhti/voima ja käydään sitten tarvittaessa rasvaamaan köyttä.
Tosi asiahan on, että Kimi pystyy ajamaan huonommallakin autolla nopeampiaan vastaan! :thumbup:
....Kauden avausta odotellessa....
Nyt on kyllä vähän faktat hakusessa. McLaren käytti Peugeoteja vain yhden kauden ja kaiken lisäksi niistä luopuminen oli mielestäni hyvä ratkaisu kun Mercedes oli valmis panostamaan enemmän. Jordan taas ei ole koskaan ollut valmistajien tilaston kolmas Peugeotin moottoreilla varustettuna.Hermanni sanoi:Moniko muistaa jo niiltä ajoilta miten kävi McLarenin kun Peugeotin koneet jylläsi pellin alla, pari kautta pelkkää rypömistä suossa....
Lopulta kun McLaren luopui Peugeotin koneista (Juuri kun rupesivat olemaan kunnossa), ne sai Jordan talli mikä lennätti Jordanit parhaaseen suoritukseen MM tilastossa kautta aikain (3 sija), jne....
Paremmin ne McLarenin taktiikat näytti viime kaudella toimivan kuin esimerkiksi Ferrarin "supertaktikko" Ross Brawnin.General FUp sanoi:Tietenkin pystyy, mutta voittaminen voikin olla sitten kinkkisempi juttu. Eritoten kun Mäkkäri oletettavasti tulee antamaan tasoitusta taktikoinnissa ja ties missä muussakin.