Mossi Superstar
Orja
öö ruz sanoi:Helvetti eihän noista ole vielä yhtään ehtinyt hajota, ja täällä on jo aikamoinen älämölö päällä.
Älä hätäile, kyllä niitä viellä hajoaa ja monta!
öö ruz sanoi:Helvetti eihän noista ole vielä yhtään ehtinyt hajota, ja täällä on jo aikamoinen älämölö päällä.
Zeiar sanoi:Jos moottori kärsii niin huomattavasta tehopulasta, että huomattavia muutoksia on tehtävä talvitestien aikana, niin silloin mielestäni älämölö on ihan aiheellista.
Sen takia niitä ei ole hajonnut koska tehoja on laskettu ja laskettu...jotta se moottori ei hajoaisi.öö ruz sanoi:Helvetti eihän noista ole vielä yhtään ehtinyt hajota, ja täällä on jo aikamoinen älämölö päällä.
Älä nyt aliarvioi tämän foorumin heeboja. Ei niiltä menis edes sitä varttia.Juhis sanoi:Jep, jos kilpamoottorista on mahdollista taikoa 50 heposta lisää tuosta vain, haetaan se luotettavuuden kustannuksella tai kone on suunniteltu alunperin niin päin persettä, että foorumin Spam ja pmv suunnittelisi paremman moottorin vartissa. Jos tuo 50 hepan lisäys on totta, täytyy kyllä ihmetellä, mitä Mersun inssit on tehnyt suunnitellessaan koko vekotinta alunperin.
nyt voi macci sanoa mersulle etta paskan teitte. toivottavasti edes helpotti.MaranelloRed sanoi:
Älä nyt aliarvioi tämän foorumin heeboja. Ei niiltä menis edes sitä varttia.
J.Heldenview sanoi:Voisiko olla rengaslämpöjen mittalaite
No. Oli se 1998 alkukaudella aika hyvä.Zeiar sanoi:Mielestäni Mercedes-moottori ei ole ollut ylivoimainen millään kaudella edes tehojensa puolesta. Yleensä se tehokkain moottori on löytynyt ainakin arvioiden mukaan Ferrari-Honda-BMW akselilta. Ajettavuudesta on paha sanoa mitään, kun en ole kokeillut.
Tehottomin ja epäluotettavin? Ei vastaa mun käsitystä tilanteesta, väittäisin mersun olleen kaudella 98 aivan kärjessä moottoritehoissa ellei ollut jopa tehokkain motti. Muistanko ihan väärin, että McLarenilla ajettiin tuolloin lähes järjestään kovimmat noteeraukset nopeusmittauspisteisiin?Pete sanoi:Eiköhän se ollut tuolloinkin sarjan tehottomin ja epäluotettavin kone. Koitetaan nyt olla realisteja vaikka se vaikeaa välillä onkin.
Ootkos Matxi miettinyt koskaan, että ilman '97 vuoden konerikkoja Mika ois taistellut todennäköisesti mestaruudesta Schumin kanssa? :eek!: Lisää nyt siguun sekin vuosi vielä.
Eiköhän se ollut tuolloinkin sarjan tehottomin ja epäluotettavin kone. Koitetaan nyt olla realisteja vaikka se vaikeaa välillä onkin.Matxi sanoi:No. Oli se 1998 alkukaudella aika hyvä.
Muistelen että Newey olisi jossakin haastattelussa joskus ilmaissut toiveensa että joskus suunnitelisi veneitä, joten kai hän on taas unelmoinut siitä ja piistänyt knaapin fendereiden kiinnittämistä varten.... :wink:Thunder sanoi:
McLarenin musta mötikkä on ilmiselvä knaappi köysien sitomista varten! :eek!:
Itse autollahan ei ole mitään vaikutusta asiaan?Vilperi sanoi:Tehottomin ja epäluotettavin? Ei vastaa mun käsitystä tilanteesta, väittäisin mersun olleen kaudella 98 aivan kärjessä moottoritehoissa ellei ollut jopa tehokkain motti. Muistanko ihan väärin, että McLarenilla ajettiin tuolloin lähes järjestään kovimmat noteeraukset nopeusmittauspisteisiin?
Viddu mitä tekstiä! Jätkää käskee olla realistinen, mutta väittää että 1998 Mersun moottori oli tehottomin ja epäluotettavin. :jaska: Tulokset kertoo toista! Etis ne faktat! Huh huh...Pete sanoi:Eiköhän se ollut tuolloinkin sarjan tehottomin ja epäluotettavin kone. Koitetaan nyt olla realisteja vaikka se vaikeaa välillä onkin.
Juuri näin, suoranopeuden ratkaisee ensisijaisesti auto ja toissijaisesti kone.Misa1 sanoi:Renault oli 2000 luvun taitteessa liikkeellä tehottomilla ihmekulmiin säädetyillä koneilla ja silti suora nopeutta löytyi! Ei se koneiden teho aina kerro sitä mikä auto on nopein ja päin vastoin!
Beryllium-kielto oli tiedossa jo hyvissä ajoin aikaisemmin. Ja varikkopuheiden mukaan muut moottorinvalmistajat olivat jo berylliumin korvanneet vuodelle 98, mutta Mersu kehitteli loppuun asti Berylliumia käyttävää moottoriaan.Mutta toki -98 Mersun kone oli vielä yksi vahvimmista, Beryliumin(miten lie kirjoitetaan?) ansiosta. Sittemmin FIA/Ferrari ajoi tämän kohutun aineen kieltolain päälle! Eipä ole sen jälkeen Mersu hirveesti kärkipäässä ollut tehojen suhteen, jos on joutunut jotain muutoksia tekemään!
Jo pitkään on Dr. Benzing mittaillut tehoja jollain radalla. Niitä löytyy MotorSport aktuellin vuosikerroista, mutta en varmasti lähde varastoon niitä penkomaan! Netistä löysin parin vuoden arviot (2004-2005 panin omaan toikkiin aikoinaan). Googlettemalla löytyi myös mm. saksankielistä jarnaa tohtorin arviomenetelmistä. Tuossa linkissä 1997 ja sen jälkeen 2002 tehoarviot. Eipä ollut Mersu kärjessä tuon arvion mukaan 1997.patriot sanoi:Viddu mitä tekstiä! Jätkää käskee olla realistinen, mutta väittää että 1998 Mersun moottori oli tehottomin ja epäluotettavin. :jaska: Tulokset kertoo toista! Etis ne faktat! Huh huh...
Kyllä se hyvin muistissa on, että eräs J. Villeneuve keräsi aikamoisen pistepotin kun hopeanuolet poistui milloin minkäkin teknisen vian takia edestä.Pete sanoi:Eiköhän se ollut tuolloinkin sarjan tehottomin ja epäluotettavin kone. Koitetaan nyt olla realisteja vaikka se vaikeaa välillä onkin.
Ootkos Matxi miettinyt koskaan, että ilman '97 vuoden konerikkoja Mika ois taistellut todennäköisesti mestaruudesta Schumin kanssa? :eek!: Lisää nyt siguun sekin vuosi vielä.
Samaan tapaan kuin Alonsokin menneellä kaudella. :ahem:Matxi sanoi:Kyllä se hyvin muistissa on, että eräs J. Villeneuve keräsi aikamoisen pistepotin kun hopeanuolet poistui milloin minkäkin teknisen vian takia edestä.
Väitätkö sinä, että Mercedes on joskus keskeyttänyt johtoasemasta? :frank:Karpow sanoi:Samaan tapaan kuin Alonsokin menneellä kaudella. :ahem:
Nyt puhuttiin käsittääkseni kaudesta 1998!? :thumbup: Ei 1997!jupla sanoi: