Joo, sen tiesin, mutta en löytänyt netistä muuta kuin nuo vuodet mitä mainitsin. Ehkä yritin tsempata jotakuta muuta etsimään 1998 arviot?!patriot sanoi:Nyt puhuttiin käsittääkseni kaudesta 1998!? :thumbup: Ei 1997!
Joo, sen tiesin, mutta en löytänyt netistä muuta kuin nuo vuodet mitä mainitsin. Ehkä yritin tsempata jotakuta muuta etsimään 1998 arviot?!patriot sanoi:Nyt puhuttiin käsittääkseni kaudesta 1998!? :thumbup: Ei 1997!
No se vain vaikutti siltä kun Häkä ajoi koko ajan kaasu pohjassa.Matxi sanoi:No. Oli se 1998 alkukaudella aika hyvä.
Sinänsä tuo lista on hämäävä: Hockessa oli tuollaiset tehot..siis kun puolet kaudesta oli vielä jäljellä..ja kun yleensä väitetään, että nimenomaan loppukaudesta Mersut olivat tehokkaimpia..jupla sanoi:Joo, sen tiesin, mutta en löytänyt netistä muuta kuin nuo vuodet mitä mainitsin. Ehkä yritin tsempata jotakuta muuta etsimään 1998 arviot?!
Ruupeneissahan oli kirjoitettu, että Newey oli sekoittanut purjeveneen kölin auton köliin ja siitä johtuen auto ei kulje minnekään, kun suunnittelijan keskittyminen herpaantui.-Teme- sanoi:Muistelen että Newey olisi jossakin haastattelussa joskus ilmaissut toiveensa että joskus suunnitelisi veneitä, joten kai hän on taas unelmoinut siitä ja piistänyt knaapin fendereiden kiinnittämistä varten.... :wink:
edit: typoja
Tottahan toki on. Koneen ja auton merkityksestä en lähde jarnaamaan koska tietoa ei löydy, mutta pointtina oli toi että tehoa löytyi. :ahem:Misa1 sanoi:Itse autollahan ei ole mitään vaikutusta asiaan?
Renault oli 2000 luvun taitteessa liikkeellä tehottomilla ihmekulmiin säädetyillä koneilla ja silti suora nopeutta löytyi! Ei se koneiden teho aina kerro sitä mikä auto on nopein ja päin vastoin!
Mutta toki -98 Mersun kone oli vielä yksi vahvimmista, Beryliumin(miten lie kirjoitetaan?) ansiosta. Sittemmin FIA/Ferrari ajoi tämän kohutun aineen kieltolain päälle! Eipä ole sen jälkeen Mersu hirveesti kärkipäässä ollut tehojen suhteen, jos on joutunut jotain muutoksia tekemään!
Häkkinenhän pystyi ottamaan moottorista kuin moottorista 750Nm enämpi vääntöä kuin kukaan muu!KnowHow sanoi:No se vain vaikutti siltä kun Häkä ajoi koko ajan kaasu pohjassa.
Vaikka nyt tuo saksaksi lukeekin niin Gut lienee kaikille tuttu sana saksankielestä. (Käyttäkää altavistan babel fishiä)F1Total.com sanoi:Guter Einstand für modifizierten Mercedes-V8-Motor
Dritter wurde Juan-Pablo Montoya, der am Morgen noch zuwarten musste, um den überarbeiteten Mercedes-V8-Motor eingebaut zu bekommen. Anschließend lief es jedoch erstaunlich gut für den Kolumbianer: Zwar fehlten ihm nach seinem Pensum von 53 Runden 0,317 Sekunden auf Alonso, doch angesichts der bisherigen Testergebnisse des neuen "Silberpfeils" kann dies als spürbare Aufwärtstendenz gewertet werden.
Paitse 2001 espanjassa, Häkkisen ennätysraskas kaasujalka nousi vähän liian aikaisin :frown:Matxi sanoi:Häkkinenhän pystyi ottamaan moottorista kuin moottorista 750Nm enämpi vääntöä kuin kukaan muu!
Eipä vähätellä kyllä Häkkinen lähemmäs 1000Nm pystyi ottamaan enemmän kuin kukaan muu koskaan ikinä tulee pystymään.Matxi sanoi:Häkkinenhän pystyi ottamaan moottorista kuin moottorista 750Nm enämpi vääntöä kuin kukaan muu!
Kyllä se oli kuulkaa niin, että kun martinlaakson oma poika starttas valojen vaihduttua, siellä oli millljjooonat hevosvoimat valloillaan..Mikkoz84 sanoi:Eipä vähätellä kyllä Häkkinen lähemmäs 1000Nm pystyi ottamaan enemmän kuin kukaan muu koskaan ikinä tulee pystymään.
Saanen huomauttaa, että keskustelu menee nytMattiKyllönen sanoi:Kyllä se oli kuulkaa niin, että kun martinlaakson oma poika starttas valojen vaihduttua, siellä oli millljjooonat hevosvoimat valloillaan..
Autosportin forumilla on jotain useamman kierroksen vetoja vertailtu. Ei ollut McLaren tänäänkään huippujen tasolla.SuperKimi sanoi:Saanenko kysyä, että mistä löytyisi koko testin kierrosajat?
Niillä tiedoin saisi totuuden vauhtdista...toi yksi nopea voi olla vain silmänlumetta tosiaan.
Ja toinen asia mikä laittoi ihmetyttämään on de la Rosan vauhti. Kun ennen on ollut melkein joka testissä hännänhuippuna monta sekuntia kärjestä jääneenä, mutta nyt puolen sekunnin päässä Alonsosta. EI kai ne tuota vanhaa enää kehittele...vai???
On kyllä kummallinen talli tuo Mclareni...
Karsivallisyytta hyva mies. Kylla toyota tasta parantaa. Ja ei tule olemaan viimeinen kausi ykkosissa vaikka kuin persiilleen menisi...azai sanoi:http://www.mclaren.com/season/testing/testpage.htm
Pikku linnut puhuivat että uusi Mercedes V8-moottori olisi ollut tänään paikoillaan .
Vaikka nyt tuo saksaksi lukeekin niin Gut lienee kaikille tuttu sana saksankielestä. (Käyttäkää altavistan babel fishiä)
Luotettavuus on vielä kysymys, mutta parempaan päin ollaan menty :thumbup:
Edit: Tuli nyt vain mieleen että nähtävästi McLaren, Honda, Renault ja Ferrari ovat Tojon edellä. Taisi tulla Toyolle ratkaisevalle kaudelle surkea päätös :nope:
Pahoin pelkää että F1-moottorihistoria Mersun osalta tulee toistamaan itseänsä, eli poks, poks, poks, venttiilivika, laakervika... Toiset ne ei koskaa opi ja tunnetusti mersun laadun valvonta on jotain ihan käsittämättömän surkeaa... :jaska: :mad_old:Thunder sanoi:Katsotaan nyt kohta, että miten tuo uudistettu moottorilähde rupeaa pelittämään testeissä. 50 heppaa lisää on luvattu, en haluaisi nähdä taas samaa moottorihistorian toistumista.