Itse pidän McLarenin mestaruusmahdollisuuksia nyt parempana kuin ennen kautta.
Ferrari toi autonsa aikaisemmin radalle, joten tuon auton kehityskaari on jo alkua pitemmällä. McLaren toi autonsa myöhemmin radalle ja Ferkkuun suhteessa auton kehityskaari on vasta alussa. Larenilöta pitäisi siis lisänopeutta irrota Ferraria enemmän.
Siten ensimmäisten kisojen piti mennä aika selvästi Ferrarille. Ja onhan se kisanopeus Kimin käsissä kohdallaan, Ausseissa Kimi ajoi lähes samoja kierrosaikoja kuin McLaren kuskit yhden stopin taktiikalla ja ilman SC-tilannetta olisi voinut olla korkealla. Niin joo, jos kone olisi kestänyt. Malesiassa nähtiin sitten normaalimpi kisa, tosin McLarenkuskit eivät päässeet oikein nopeutta näyttämään.
Nyt jos vielä seuraava kisa menee "nykynopeuksien" mukaan Ferkku voittaa mutta Larenit siinä perässä. Siltä pohjalta kolmen ekan kisan tulos on Mäccärille hyvä - HamilTonilla saattaa olla jopa pistejohto ensimmäisistä kisoista vaikkei nopeus Ferrariin oikein riittänytkään.
Lisänä Ferrarin kurjuuteen mainittakoon Felipen heikot suoritukset ja Ferrarin huono luotettavuus. Massan ensimmäisten kisojen otteet ovat olleet sellaisia että hän ei välttämättä kaksoisvoittoja Ferrarille tuo. Luotettavuuden puolella Ferrareilta on jo pamahtanut kasa koneita (6 niitä on levinnyt?), sen lisäksi on ollut sähkövikaa ja unohdettu välillä autoakin tankata. No silti uskon että Massan ajamiseen saadaan apua Euroopan puolella, säätöjä joilla auton perää saadaan rauhallisemmaksi jne. Sen lisäksi uskon että Ferrarin luotettavuus tästä paranee - ehkäpä nuo konerikotkin on nyt selvitetty. Luotettavuuden ja tasapainon haku vaan vie voimavaroja sieltä nopeuden puolelta.
Joka tapauksessa mestaruustaisto näyttää nyt hyvältä Lareneille, ja miksei näyttäisi kun sarjaa johtaa Lewis ja tiimipisteissä ollaan 24-11 Ferkkua edellä.