Mclarenin mm-mahdollisuudet

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Mutku sanoi:
Eiköhän elämä opeta ja kouluta. Nopeutta kuitenkin löytyy. Ekan kisan toisinto Espanjaan ja tilanne on taas ihan toinen.
Pää petti jo viime kauden lopussa, ja pahasti. En vaan jaksa uskoa Lewikseen.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
öö ruz sanoi:
Pää petti jo viime kauden lopussa, ja pahasti. En vaan jaksa uskoa Lewikseen.
Tuli Kimistäkin mestari vaikka "pää ei kestänyt" esim. Schumin ahdistellessa Ranskassa(?) ja öljyläikkä vei ekan voiton ja onhan näitä. Voittojakin on jo puolen kymmentä. Vaikkei suosikkini olekaan niin pystyn myöntämään että on selkeästi mestariaineista.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
formulastara sanoi:
Eiköhän tämä viikonloppu jo kerro tilanteen, mitä tulee Mclarenin nopeuteen tänä vuonna. Bemu on saavuttanut ja Ferkku ON reippaasti edellä. Kovalainen ajelee hiirulaissijoituksia podiumin ulkopuolelta, ja Hämis ei ymmärrä, että on turha yrittää väkisin pysyä nopeampien vauhdissa. Alkaa pikkuhiljaa olla Hämikselläkin asennemuutoksen paikka. Voisi jopa sanoa, että äijä on saanut vähän liikaa ja vähän liian nopeasti ja näin ylimääräistä pissaa on päässyt pottaan. Kovalainen taas, no joo, yrittäis edes.
Kaudesta kolme kisaa ajettu eikä yhtään todellista päivistystä nähty ja sinä vedät jo suuria johtopäätöksiä... Ferrari ei todellakaan ole suuresti ainakaan BMW:tä edellä. McLarenilla taitaa olla rengasongelma, koska heti kun Kovalainen sai kovat nakit alle, löytyi autosta rutkasti vauhtia. Sitähän Kovalainen vihjaili myös haastattelussa.

Toki oman suosikin puolesta kannattaa liputtaa täällä noin vahvasti :D
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Mutku sanoi:
Tuli Kimistäkin mestari vaikka "pää ei kestänyt" esim. Schumin ahdistellessa Ranskassa(?) ja öljyläikkä vei ekan voiton ja onhan näitä. Voittojakin on jo puolen kymmentä. Vaikkei suosikkini olekaan niin pystyn myöntämään että on selkeästi mestariaineista.
Mitenhän pään kestäminen liittyy siihen, että osuu öljyläikkään ja lipsahtaa sen vuoksi. vrt. Hamiltonin viime vuoden möhläykset, joilla hävittiin mestaruus? Vähän logiikkaa noihin postauksiin, kiitos.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
JML82 sanoi:
Kaudesta kolme kisaa ajettu eikä yhtään todellista päivistystä nähty ja sinä vedät jo suuria johtopäätöksiä... Ferrari ei todellakaan ole suuresti ainakaan BMW:tä edellä. McLarenilla taitaa olla rengasongelma, koska heti kun Kovalainen sai kovat nakit alle, löytyi autosta rutkasti vauhtia. Sitähän Kovalainen vihjaili myös haastattelussa.

Toki oman suosikin puolesta kannattaa liputtaa täällä noin vahvasti :D

No kyllä minusta kolmen kisan jälkeen on melkeinpä joka vuosi voinut jo aika hyvin johtopäätöksiä tulevista voimasuhteista tehdä.

Minä en taas tajua sitä, että "vasta kolme kisaa ajettu, ei vielä voi sanoa mitään".

Kyllähän voi, Ferrari on selkeästi muita edellä, eikä ole mitään syytä uskoa, että tilanteeseen tulisi radikaali muutos. Bemari on selvästi ottanut Mclarenia kiinni, ja revoluutiona omaa hyvää kehityspotentiaalia.

Voidaanhan me jatkaa tätä jarnaa joka kisan jälkeen. Eli "vasta ensimmäinen euroopan kisa ajettu, ei voi sanoa voimasuhteita vielä mitään." tai vasta ensimmäiset aeropäivitykset tulleet, turha on puhua voimasuhteista vielä tässä vaiheessa." "Katsotaan sitten vuoden jälkimmäisellä puoliskolla uudestaan... jne.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
JML82 sanoi:
Kaudesta kolme kisaa ajettu eikä yhtään todellista päivistystä nähty ja sinä vedät jo suuria johtopäätöksiä... Ferrari ei todellakaan ole suuresti ainakaan BMW:tä edellä. McLarenilla taitaa olla rengasongelma, koska heti kun Kovalainen sai kovat nakit alle, löytyi autosta rutkasti vauhtia. Sitähän Kovalainen vihjaili myös haastattelussa.
Ferrari vaikuttaa olevan 2-3 kymppää Mersua ja Bemaria edellä...

Et voi verrata kisan loppua ku Ferrarit jo jäähdytteli ja Kovalaisen stintti oli tosi lyhyt.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
formulastara sanoi:
No kyllä minusta kolmen kisan jälkeen on melkeinpä joka vuosi voinut jo aika hyvin johtopäätöksiä tulevista voimasuhteista tehdä.

Minä en taas tajua sitä, että "vasta kolme kisaa ajettu, ei vielä voi sanoa mitään".

Kyllähän voi, Ferrari on selkeästi muita edellä, eikä ole mitään syytä uskoa, että tilanteeseen tulisi radikaali muutos. Bemari on selvästi ottanut Mclarenia kiinni, ja revoluutiona omaa hyvää kehityspotentiaalia.

Voidaanhan me jatkaa tätä jarnaa joka kisan jälkeen. Eli "vasta ensimmäinen euroopan kisa ajettu, ei voi sanoa voimasuhteita vielä mitään." tai vasta ensimmäiset aeropäivitykset tulleet, turha on puhua voimasuhteista vielä tässä vaiheessa." "Katsotaan sitten vuoden jälkimmäisellä puoliskolla uudestaan... jne.
Pitää vaan muistella viime kautta, kuka oli varsin vahva mestari ehdokas ennen viittä viimeistä kilpailua. Muistaakseni mestaruuden voitti todella pahasti alakynnessä oleva kuljettaja. Niin ne vaan tilanteet muuttuvat.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Zaikom sanoi:
Ferrari vaikuttaa olevan 2-3 kymppää Mersua ja Bemaria edellä...

Et voi verrata kisan loppua ku Ferrarit jo jäähdytteli ja Kovalaisen stintti oli tosi lyhyt.
Toki lopussa ajoi. Toisella stintillä Räikkönen yritti tosissaan ajaa kyllä Massaa kiinni. Toki Räikkönen varmaan ajoi jäähdyttelemällä kiinni, niin sen on täytynyt mennä!
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Tässäkin keskustelussa jotkut ovat mukana silloin kun oma suosikki menestyy. Eräs nimeltämainitsematon henkilö oli suht hiljaa foorumilla silloin Aussien aikaan, kun Räikkönen epäonnistui. Itse haluan kyllä haukkua ja kehua kaikki kuljettajat :D
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No tallien osalta Ferrari näyttäisi olevan selkeästi kovin. Mutta onko sitten kuskien osalta? Tasaisuus on se valtti ja se on kyllä parhaiten hallussa Bemari kuskien toimesta, kuten voi pisteistä päätellä.

Edelleen McLaren johtaisi tallipisteissä, jos Hamilton kykenisi hallitsemaan kaluston ja pystyisi tekemään tasaista tulosta.

Mut kyllähän tuo alkaa näyttämään siltä, että Ferrarin päähaastaja on Bemari, eikä McLaren. Barcelona on kuitenkin sellainen rata, jolla on huomattavasti suurempi merkitys sille, mikä talli tai auto tulee olemaan se kova. Siellä toimiva auto, toimii yleensä muillakin radoilla hyvin. Joten siksipä odotan ja totean vasta sen jälkeen josko Mac on tippunut kyydistä :)
 

Hauki

kierroksella ohitettava
Liittynyt
4.3.2008
Viestit
181
Sijainti
vesikasvillisuuden suojassa
formulastara sanoi:
No kyllä minusta kolmen kisan jälkeen on melkeinpä joka vuosi voinut jo aika hyvin johtopäätöksiä tulevista voimasuhteista tehdä.

Minä en taas tajua sitä, että "vasta kolme kisaa ajettu, ei vielä voi sanoa mitään".

Kyllähän voi, Ferrari on selkeästi muita edellä, eikä ole mitään syytä uskoa, että tilanteeseen tulisi radikaali muutos. Bemari on selvästi ottanut Mclarenia kiinni, ja revoluutiona omaa hyvää kehityspotentiaalia.

Voidaanhan me jatkaa tätä jarnaa joka kisan jälkeen. Eli "vasta ensimmäinen euroopan kisa ajettu, ei voi sanoa voimasuhteita vielä mitään." tai vasta ensimmäiset aeropäivitykset tulleet, turha on puhua voimasuhteista vielä tässä vaiheessa." "Katsotaan sitten vuoden jälkimmäisellä puoliskolla uudestaan... jne.
Samaa mieltä, kaukokisojen jälkeenhän on se perinteinen yhteenvedon paikka, ja voi myös alkaa ennustelemaan niitä voimasuhteitakin ainakin jonkinlaisella tarkkuudella. Vaikka onhan niissä toki pieleen menemisen riski, kun isompia päivityksiä päästään kokeilemaan vasta seuraavassa kisassa, joten voimasuhteetkin saattavat siitä jonkin verran muuttua. Onhan tässä kuitenkin liki 3 viikkoa seuraavaan kisaan, joten uutisaiheetkin noin muuten lienevät vähissä, joten ei kai tässä parempaakaan tekemistä ainakaan formuloihin liittyen...

Tässäpä siis lyhyt yhteenveto kärkitalleista ja kuljettajista.

FERRARI: Alun katastrofikisan jälkeen rivit hienosti kuntoon, kahden kaksoisvoiton putken esti vain Massan kämmi Malesiassa. Nopein auto, kaksi voittamaan pystyvää kuskia. Arvosana (4-10) 8, Merkkimestaruusarvio 60 %. Pieni kysymysmerkki vielä kuitenkin luotettavuus.

Kimi Räikkönen: MM-kärki 3 ekan kisan jälkeen, suoritusten joukkoon mahtuu niin virheitä, loistoa kun järkevää ajamistakin. Arvosana 8 1/2, MM ykkössuosikki, 50 %. Kysymysmerkki aika-ajo, tarvinnee hieman työtä, mutta selvinnee tästä(kin) haasteesta.

Felipe Massa: Täydellistä tunarointia ja täydellistä dominointia. Vaikea uskoa, että pärjäisi pitkässä juoksussa Kimille. Arvosana 7+, MM-mahkut 10 %. Kysymysmerkki virheherkkyys ja psyyken vahvuus.

MC LAREN: Avausvoitosta yhä pahempaan rämpimiseen. Kuitenkin potentiaalia on runsaasti, samoin 2 hyvää kuskia. Arvosana 8+, Merkkimestaruusarvio 25 %. Kysymysmerkki kuskien kilpailutilanne ja Lewisin paineet: onko Lewisin asema liian vahva, jotta se kestäisi (jatkuessaan) Heikille häviämisen, eli alkaako likainen peli aseman säilyttämiseksi?

Lewis Hamilton: McLarenin ykköstykki, sekä brittien formulamessias. Kuitenkin pahoissa vaikeuksissa uuden tallikaverin kanssa, samoin jatkuvia ongelmia renkaiden kanssa. Voitto, mutta myös alisuorittamista ja käsittämätöntä mokailua, mutta parantanee kuitenkin. Arvosana 7 1/2, MM-mahkut 15 %. Kysymysmerkki paineensietokyky.

Heikki Kovalainen: Lähti kauteen vaikeista asetelmista, povattiin apupojaksi, mutta onkin nousemassa vakavasti otettavaksi haastajaksi ainakin tallin sisällä. Kisoissa vielä hieman hakemista tasaisuuden kanssa, sekä muutama pikkuvirhe. Kuitenkin suunta on koko ajan ylöspäin. Arvosana 8+, MM-mahkut 10%. Kysymysmerkki tallin sisäinen valtapeli, sekä todellinen kovuustesti, joka on vielä edessäpäin.

BMW-SAUBER: Todellinen yllättäjä, joka on noussut ryminällä kärkikahinoihin. Uusi auto on osoittatunut sekä nopeaksi että luotettavaksi. Kuskipuoli kunnossa, kumpikin pystyy ajamaan auton maaliin ja taistelemaan hyvistä sijoista. Valmistajien MM-kärki tällä hetkellä. Arvosana 9, Merkkimestaruusarvio 15 %. Kysymysmerkkinä kuitenkin voittovauhdin löytyminen sekä auton kehittämiskyky kauden aikana.

Robert Kubica: Alkukauden piristävin yllättäjä! Mainiota ajamista kaiken kaikkiaan, aggressiivisuutta ja yritystä löytyy tallikaveria enemmän. Ensimmäinen paalu tuli jo, voitto puuttuu vielä... Arvosana 9+, MM-mahkut 10 %. Kysymysmerkki kokemattomuus huippusijoista ajettaessa.

Nick Heidfeld: Perusvarma suorittaja, toisinaan väläyttelee enemmänkin. Hiukan tasapaksua ajamista, kuitenkin hiipinyt "kenenkään huomaamatta" MM-kakkoseksi. Joutunee kuitenkin nöyrtymään lopulta Kubicalle. Arvosana 8 1/2, MM-mahkut 5 %. Kysymysmerkki on, löytääkö vihdoin jostain sen viimeisen silauksen, joka tekisi miehestä huippukuskin.

---

Noin muuten iloisia yllätyksiä ovat olleet Toyota, ja erityisesti Trulli. Kahdessa vikassa kisassa 4. ja 6. sija on mainioita suorituksia viime kauden luuseritallilta. Pahin pettymys ehdottomasti Renault. Saa nähdä kuinka kauan Alonso viitsii kisata 8-12-sijoista...

Että sellaista, saa kommentoida vapaasti. Toki hieman offtopicia osaltaan, mutta onhan siinä McLareninkin mahdollisuuksista arvio :thumbup:.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
JML82 sanoi:
Pitää vaan muistella viime kautta, kuka oli varsin vahva mestari ehdokas ennen viittä viimeistä kilpailua. Muistaakseni mestaruuden voitti todella pahasti alakynnessä oleva kuljettaja. Niin ne vaan tilanteet muuttuvat.
No ei ne voimasuhteet nyt kovin paljoa muuttuneet. Hamilton vaan itse tunaroi mestaruutensa. Ei siinä autossa sinällään mitään vikaa ollut.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
JML82 sanoi:
Toki lopussa ajoi. Toisella stintillä Räikkönen yritti tosissaan ajaa kyllä Massaa kiinni. Toki Räikkönen varmaan ajoi jäähdyttelemällä kiinni, niin sen on täytynyt mennä!
Kuka noin on sanonut? Ferrarit jäähdyttelivat kisan lopussa ruutulippua kohden.

Ferrarilla oli se pari kymppää etua Bemariin ja McLareniin. Kubica pysyi alussa mukana kevyemmän autonsa turvin.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Mediaprofeetta sanoi:
No ei ne voimasuhteet nyt kovin paljoa muuttuneet. Hamilton vaan itse tunaroi mestaruutensa. Ei siinä autossa sinällään mitään vikaa ollut.
Juuri näin! Siksi en menis mestarista vielä vetoa lyömään. Tulee niitä huonoja kisoja myös Ferrarille ja Räikköselle, ei tässä mitään selvää mestaruutta kannata lähteä hehkuttamaan.
 

Pade_

Well-known member
Liittynyt
14.4.2007
Viestit
577
Sijainti
Internetin vihayhteisöt
MCLAREN LOL :D

Kiina 07 - Hamiltonin renkaat ajatetaan loppuun, varikkosuoralla hietikkoon --> keskeytys
Brasilia 07 - Hamilton ajaa heti leveäksi, sitten painaa nappuloita ja tippuu letkan hännille LoL. Varma mestaruus meni siinä.
Australia 08 - Heikki ohittaa Alonson, seuraavalla suoralla tuulettaa ja paina speedlimiterin päälle :D Alonso kuittaa.
Malesia 08 - Hamiltonin rengasta ei tahdota saada varikolla kiinni, Hamilton menettää podium paikan :ahem:
Bahrain 08 - Hamilton onnistuu melkein sammuttamaan autonsa lähtöruutuun, tippuu 3. paikalta 10. ja irrottaa sitten etusiipensä ajamalla Alonson perään. Onnistuu kumminkin tekemään huiman nousun ja tulee maaliin kolmantenatoista. :wink:
 

Wesselius

Well-known member
Liittynyt
15.2.2008
Viestit
276
Pade_ sanoi:
Kiina 07 - Hamiltonin renkaat ajatetaan loppuun, varikkosuoralla hietikkoon --> keskeytys
Brasilia 07 - Hamilton ajaa heti leveäksi, sitten painaa nappuloita ja tippuu letkan hännille LoL. Varma mestaruus meni siinä.
Australia 08 - Heikki ohittaa Alonson, seuraavalla suoralla tuulettaa ja paina speedlimiterin päälle :D Alonso kuittaa.
Malesia 08 - Hamiltonin rengasta ei tahdota saada varikolla kiinni, Hamilton menettää podium paikan :ahem:
Bahrain 08 - Hamilton onnistuu melkein sammuttamaan autonsa lähtöruutuun, tippuu 3. paikalta 10. ja irrottaa sitten etusiipensä ajamalla Alonson perään. Onnistuu kumminkin tekemään huiman nousun ja tulee maaliin kolmantenatoista. :wink:
paketti kunnossa :thumbup:
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Pade_ sanoi:
Kiina 07 - Hamiltonin renkaat ajatetaan loppuun, varikkosuoralla hietikkoon --> keskeytys
Brasilia 07 - Hamilton ajaa heti leveäksi, sitten painaa nappuloita ja tippuu letkan hännille LoL. Varma mestaruus meni siinä.
Australia 08 - Heikki ohittaa Alonson, seuraavalla suoralla tuulettaa ja paina speedlimiterin päälle :D Alonso kuittaa.
Malesia 08 - Hamiltonin rengasta ei tahdota saada varikolla kiinni, Hamilton menettää podium paikan :ahem:
Bahrain 08 - Hamilton onnistuu melkein sammuttamaan autonsa lähtöruutuun, tippuu 3. paikalta 10. ja irrottaa sitten etusiipensä ajamalla Alonson perään. Onnistuu kumminkin tekemään huiman nousun ja tulee maaliin kolmantenatoista. :wink:
Hei! Tämähän muistuttaa jo niitä aikoja kun Kimi ajo Larenilla. :eek: Kyllä Kimi teki loistovedon kun lähti tallista.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Ilman Massan omaa virhettä Malesiassa Ferrari johtaisi valmistajien sarjaa melkein kymmenellä pisteellä. ELi siinä mielessä kyllä se Ferrari on ainakin toistaiseksi ollut paras auto.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Mediaprofeetta sanoi:
Ilman Massan omaa virhettä Malesiassa Ferrari johtaisi valmistajien sarjaa melkein kymmenellä pisteellä. ELi siinä mielessä kyllä se Ferrari on ainakin toistaiseksi ollut paras auto.
Sekä ilman Hamiltoinin virheitä McLarenilla olisi noin kymmenen pojoa enemmän pisteitä. Ja jos otetaan kaikki muutkin virheet lukuunottamatta teknisiä mokia, niin Kovalainen olisis ollut toisena Ausseissa. Mäkkihän olis MM-keulilla silloin, näin nopeesti laskettuna.
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
tilanne lienee samankaltainen kuin viimekin kaudella, toisilla radoilla ferrari on pitelemätön, toisilla McLaren niskan päällä. Mäkin etu viime kaudella oli luotettavuus, ja sama on ollut tälläkin kaudella tilanne, moottoririkkoja Ferrarilla on jo puolenkymmentä, kun taas Larenit on kestäneet toistaiseksi moitteettomasti. Ferrarin onneksi paljoa ei menetetty kun autot pettivät alta juuri siinä kisassa missä kuljettajatkin mokasivat. Tilanne voi kuitenkin muuttua kauden edetessä, ja tämän takia Mäkillä on mestaruussaumoja.

Seuraava kisa Barcelonassa voi olla Lewisin paluu ykköspaikalle, aika vakuuttavaa oli mersujen meno talvitesteissä. Myös sitä seuraavat radat ovat Mäkille hyviä viime kauden menestyksen perusteella, mielenkiinnolla odotan mikä on tilanne kun päästään Monacoon. Loistavaksi tilanteen tekee BMW nousu kärkikaksikon haastajaksi.
 
Ylös