Meksikon ralli 2005

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Hallitsevaa maailmanmestarin Sébastien Loebin ja Skodan Jani Paasosen autojen moottorit vaurioituivat niin pahasti, että huolto joutuu vaihtamaan ajokeihin uudet voimanlähteet. Vuodenvaihteessa voimaantulleiden sääntöjen mukaan moottorinvaihto tarkoittaa samantien 20 sekunnin aikasakkoa.

- Oikealle kääntyvässä mutkassa oli joku kivi. Ei oltu ainoita jotka siihen osuivat. Ensin huolto arveli, että pelkkä öljypohjan vaihto riittäisi, mutta kyllä kone niin paljon sai kipeää, että se pitää nyt vaihtaa kokonaan. Aikasakosta en tiedä. Ilmeisesti sitä ei nyt tule, sillä samoja ongelmia oli niin monella, Paasonen kertoi.

Loebin ja Paasosen lisäksi samaan kiveen ajokkejaan hajottivat Marcus Grönholm, Mitsubishin Harri Rovanperä ja Gilles Panizzi sekä Fordin Daniel Solà.

(MTV3-STT)



Aika kummalliset säännöt jos aikasakkoa ei tule, koska niin "monelle" kävi pahasti! :confused:
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Jesper sanoi:
Meinaan vaan, että ei se Pösö ihan mopo ole ollut ja silti yhtäkkiä noin iso tehonlisäys. :confused:
Mutta huomennahan se ehkä nähdään...
Niin no enhän minäkään ollut allekirjoittamassa sitä väitettä, että saisivat 40 hv:ta lisää tähän kisaan. Neljäsosakin tuosta määrästä olisi jo tuntuva parannus.
-------------------------------

"Citroen awaits stewards' decision

While Skoda’s mechanics are set to change Jani Paasonen’s engine, Sebastien Loeb’s Xsara is hidden in a tent in the Rally Mexico service area, awaiting a stewards’ verdict at 16.00 local time.

No one is entirely sure what the rules permit. On one reading, all engine changes are forbidden after the start of the shakedown. On another, any crew changing an engine might incur a 20-second penalty, in line with the 2005 World Rally Championship’s new rule requiring that engines must be used for two rallies. Yet another interpretation is that the 20-second penalty will be awarded only in New Zealand. The stewards may yet find themselves establishing a law by precedent.

Mitsubishi has changed the sumps on both Gilles Panizzi’s and Harri Rovanpera’s Lancers, with FIA permission. As the rule demands that engines are sealed, no component may be removed without official supervision.
http://www.worldrallynews.com/artma...rticle_1124.php"

Näemmä säännöistä on tullut esiin harmaa alue.
 

Jesper

Well-known member
Liittynyt
29.10.2004
Viestit
353
Vai oisko tämä sitä psykologista sodankäyntiä. -> Saadaan vastustajat "paniikkiin" :eek!:
Siis tuo tehonlisäys.
 

Jesper

Well-known member
Liittynyt
29.10.2004
Viestit
353
No niinpä ne Pösöt sitten oli shakedownin nopeimpia :doubtful:
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Lööppi teki odotetusti heti kättelyssä selvän pesäeron Märtiniin ja Gardeen.
 

hippopotamus

Guest
juu, Solberrg pohjat ja Loebi tuntumassa
Grönholm, Kresta Märtin seuraavina. Mitsut ehkä odotusten mukaisia, mutta Garde jäi nyt liikaa, mitenkähän Sola tulee
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Tie puhdistuu ilmeisesti koko ajan - Paasonen neljäntenä.
 

hippopotamus

Guest
näyttää siltä kun Warmboldkin veti tuollaisen ajan
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Bossen aika on kyllä melko heikko, kun vertaa Duvaliin, Paasoseen ja Krestaan.
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Garde ja Solà ottivat molemmat takkiin Warmboldilta. :rolleyes:
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
Mistäs te nykyää seuraatte tilannetta?
 

hippopotamus

Guest
ohhoh Atkinson!!!
Fordin pistemiesten edellä sekä Kresta että Warmbold.
No aika pienet erot tuossa vielä. sijat 3. - 12. on 10,2 sekan sisällä
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Grönholm veti pohjat.

Ihme homma kun splittejä näkyy vain muutama lopussa. Toivottavasti saan jatkossa parempaa vastinetta 65 eurolleni...

Sola näyttäisi menevän Märtiniä kovempaa ekassa väliajassa.
 
Ylös