Tässä koko Mersu-stoorissa nollapodien kanssa tulee hyvin ilmi se, ettei tietokoneet ja simulaatiot kuitenkaan toimi, kuten ratatestaaminen. Vielä tällä kaudellakin, Mersu sai simulaatioista tuloksen, jonka mukaan heidän autonsa oli nopeampi kuin Red Bullin.Nämä sidepodit on saanu ihan liikaa huomiota. Kuten aikaisemmin totesin Toto sanoi beyond the grid sarjassa, että sidepodeilla ei ole sinällään mitään tekemistä auton ongelmien kanssa että niistä puhutaan liikaa. Kyse on kokonaisuudesta, konseptista ja ilmavirtauksista ja koko systeemin toimimattomuudesta ja heillä on väärä filosofia jne.
McLadan ponttoonin laskulinjat ja perät. Inleteistä en oikein saa selvää. Olisi hupaisaa, kun Mersut jäisivät ekaan aika-ajoon.Näyttää hitaalta!
En tosissaan sanonut, mutta ihme, jos saavat heti paketin toimimaan.McLadan ponttoonin laskulinjat ja perät. Inleteistä en oikein saa selvää. Olisi hupaisaa, kun Mersut jäisivät ekaan aika-ajoon.
Hassun näköinen "korkea pystyseinä" jää tuohon moottorikatteen takaosaan noiden moottorikatteen ns. vaakaputkien alapuolelle.Näytä liitetiedosto 3575
Tästä kuvasta tulee vähän Mäkki mieleen.
Muutenkin vähän "kirveellä veistetyn" oloinen.Hassun näköinen "korkea pystyseinä" jää tuohon moottorikatteen takaosaan noiden moottorikatteen ns. vaakaputkien alapuolelle.
Olisko haasteita siinä, että monokokki on tehty niin, että kuski joutuu istumaan tosi edessä.Muutenkin vähän "kirveellä veistetyn" oloinen.
Peilin kohta ja ponttoonin yläerureuna näyttää kuvassa sellaiselta, jota muilla ei ole näkynyt
Kaikilla on erilaiset simulaattorit ja erilaiset tulokset. Red Bull oli viime kaudella ainoa, joka osasi simuloida myös auton alla kulkevia ilmavirtauksia ja sai pohjan toimimaan ilman täysin holtitonta pomputusta. Mersulla taasen ei edes tiedostettu moisen ilmiön olemassaoloa.Tässä koko Mersu-stoorissa nollapodien kanssa tulee hyvin ilmi se, ettei tietokoneet ja simulaatiot kuitenkaan toimi, kuten ratatestaaminen. Vielä tällä kaudellakin, Mersu sai simulaatioista tuloksen, jonka mukaan heidän autonsa oli nopeampi kuin Red Bullin.
Totta. Eikös Ferrarin tuhnutunneli taannoin antanut niin vääriä tuloksia, että piti puhallella Sauberin tuubissa?Kaikilla on erilaiset simulaattorit ja erilaiset tulokset. Red Bull oli viime kaudella ainoa, joka osasi simuloida myös auton alla kulkevia ilmavirtauksia ja sai pohjan toimimaan ilman täysin holtitonta pomputusta. Mersulla taasen ei edes tiedostettu moisen ilmiön olemassaoloa.
Nyt taidat puhua videopelisimulaattorista, jolla kuskit ajelevat ratoja ympäri. Ei kai sellaista käytetä varsinaiseen tekniseen kehitystyöhön ollenkaan. Suunnittelutyötä varten simuloidaan ilmavirtauksia, ja niitä laskentoja tehdään ihan etänä supertietokoneilla.Alpine on käyttänyt Mclarenin vanhaa simulaattoria joka on about 20 vuotta vanha, mutta ovat nyt tilanneet uuden. Onko ihme jollei simulaattorit vastaa ratakokemusta jos se on laivan Sega Rallyn luokkaa.
Joo tarkoitan sitä mitä tahkotaan asetusten kanssa. Tuntuu kyllä melko hupaisalta että noinkin vanhalla kalustolla kuningaslajissa mennään. Jos ajattelee minkälaisessa luola-aikakaudella 20 vuotta sitten oltiin simulaattoreiden kanssa.Nyt taidat puhua videopelisimulaattorista, jolla kuskit ajelevat ratoja ympäri. Ei kai sellaista käytetä varsinaiseen tekniseen kehitystyöhön ollenkaan. Suunnittelutyötä varten simuloidaan ilmavirtauksia, ja niitä laskentoja tehdään ihan etänä supertietokoneilla.
https://www.planetf1.com/news/alpine-new-simulator-mclaren/
Yet he has warned that it could take up to two years for the new sim to be fully operational.
He told German publication Auto Motor und Sport: “Each team tries to determine the most important setup parameters in the factory. The others have better simulation tools than we do. Sometimes we’re close, sometimes a little further away.
“But we usually need a little more time on the track until we have found the perfect setup.
“Our current simulator is 15 to 20 years old. It’s an old McLaren model. We ordered a new, modern simulator a month ago.
“But it’s only in one and a half to two years to go. That’s just how long it takes for things to get built.”
Kaikki kuljettajathan eivät edes tykkää simulaattoreista. Minusta tuntuu, että simulaattorissa kurvailemalla säästää vähän aikaa perjantaina mutta ei se sen pidemmälle kanna.Joo tarkoitan sitä mitä tahkotaan asetusten kanssa. Tuntuu kyllä melko hupaisalta että noinkin vanhalla kalustolla kuningaslajissa mennään. Jos ajattelee minkälaisessa luola-aikakaudella 20 vuotta sitten oltiin simulaattoreiden kanssa.
Pelinkannattimet vissiin edelleen, että voidaan käyttää tuon muotoista pohjaa.En oikein saa selvää tuosta kuvasta, mutta onko ponttoonin etuosat ja peilin kannattimet edelleen kuin zero podista? Ainoastaan podit sitten levennetty ja tehty perän ilmanohjaimiksi?
Yllätyin itsekin, ettei tullut askelta taaksepäin, voidakseen ottaa myöhemmin kaksi askelta eteen, vaan ottivat suoraan askeleen eteenpäin.Mese on tuomassa perinteisesti Silverstonee päivityspaketin ja Toto sanoi tämän olevan suurempi, kuin Momacon päivitys.
https://www.total-motorsport.com/f1-2023-toto-wolff-confirms-two-mercedes-upgrades-before-summer-break/
Erittäin nopeasti saivat uudella konseptilla auton kulkemaan, niin mahtaa siellä nyt veetuttaa se newerending zeropod seikkailu