Mercedes-AMG Petronas 2021

choyothe

Well-known member
Liittynyt
28.9.2013
Viestit
521
Mutta onko oikein laittaa kuljettajat ja tiimit sellaiseen tilanteeseen jossa he joutuvat valitsemaan suorituskyvyn ja terveyden väliltä? Tuo oli ihan ajan kysymys milloin FIA tuohon puuttuu, nykyään turvallisuus on niin isossa roolissa ja aina se edellä mennään.
Tietysti, mikä etuoikeus Mersulla on olla kärsimättä virheistään? He suunnittelivat auton, jossa kyseinen ongelma oli, siinä on kaksi vaihtoehtoa; he joko nostavat autoa ja menettävät sanotaan .5 suorituskykyä, tai jatkavat samalla menolla. Jälkimmäisessä tapauksessa on sarjan päättäjien todettava, ovatko he Mersun kanssa samaa mieltä; jos ovat, niin tietysti pakottaisivat tallia tekemään autosta turvallisen itselleen tai muille tai muuten ei ole asiaa radalle.

Mutta mitä tapahtui oli jotain muuta, ja niin kuin usein Mersun kanssa, täysi oikeusmurha.
 

choyothe

Well-known member
Liittynyt
28.9.2013
Viestit
521
Tuolla varmaan osa tiimeistä ja kuskeista lähtisi kisaamaan vaikka ilman turvavöitä jos niiden painon voisi sääntöjen puitteissa säästää. Ehkä vähän liioiteltu esimerkki, mutta käytännössä pakko tuollaisiin turvallisuuteen tai terveyteen liittyviin asioihin on säännöillä puuttua.
Niin, puuttua käskemällä sitä ainoaa tallia, joka teki näin, pistämään turvavyöt päälle tai ette aja. Eikä pistää uutta direktiiviä, jossa vöiden käskeminen käyttöön on vain osa syytä sille, käytäntöön. Tämähän on siis se tilanne käyttämässäsi vertauskuvassa, mitä tapahtui.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3023
We have got a very different sidepod coming - I say very different, a different sidepod that's coming."

Saas nähdä, että onko taas poikkeava muotoilu, kun Imolaan uudet palikat tulevat. Pakko luultavasti koko konseptin muutua nyt kerralla, vaikka tätä sanotaankin vaan ekaksi påivitykseksi useamman päivityksen sarjassa, mutta niin poikkeavalla tavalla ilmaa johdetaan tällä zero-podilla, että täytyy varmasti vaihtaa lähes koko aero.

https://www.skysports.com/f1/news/12433/12880486/mercedes-upgrades-what-to-expect-from-w14-changes-at-emilia-romagna-grand-prix-in-imola
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4660
We have got a very different sidepod coming - I say very different, a different sidepod that's coming."

Saas nähdä, että onko taas poikkeava muotoilu, kun Imolaan uudet palikat tulevat. Pakko luultavasti koko konseptin muutua nyt kerralla, vaikka tätä sanotaankin vaan ekaksi påivitykseksi useamman päivityksen sarjassa, mutta niin poikkeavalla tavalla ilmaa johdetaan tällä zero-podilla, että täytyy varmasti vaihtaa lähes koko aero.

https://www.skysports.com/f1/news/12433/12880486/mercedes-upgrades-what-to-expect-from-w14-changes-at-emilia-romagna-grand-prix-in-imola
Tekstistä poimittu: What we are doing is we're introducing a new bodywork and we're introducing a new floor and we're doing a new front suspension," he said.

Eli lattia ja etujousitus meni myös uusiksi jo tässä vaiheessa.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2685
Mielenkiintoista nähdä millainen auto sieltä tulee. Itse kauden ennakoissa veikkasin McLarenia nopean näköiseksi, onkohan samanlainen?
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3023
Kaikenlaista sitä on kokeiltukin. Ite muistan hyvin oman reaktion aironhankaimiin ja tohon Asiatechin Monacohärpäkkeeseen. Oli hieman epäuskoinen olo, että onko noi tosissaan. Oliko Jordanilla vielä joku oma lintulauta jossain kohtaa, heti kuskin edessä sojottamassa kohti taivaita.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3911
Jos Mersu muuttaa konseptiaan totaalisesti niin siinä voi päivityspaketti olla melkosestikin edellistä hitaampi. Voi olla että saadaan musiikkia korville 7-kertaiselta maailmanmestarilta.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4660
Jos Mersu muuttaa konseptiaan totaalisesti niin siinä voi päivityspaketti olla melkosestikin edellistä hitaampi. Voi olla että saadaan musiikkia korville 7-kertaiselta maailmanmestarilta.
Onhan ne puolitoista kautta perässä kehitystyössä. Ei ne sitä seuraavaan 7-10 kisaan saa kovinkaan nopeaksi.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3911
Onhan ne puolitoista kautta perässä kehitystyössä. Ei ne sitä seuraavaan 7-10 kisaan saa kovinkaan nopeaksi.
Ovat perässä joo, siitä jos jäädään vieläkin enemmän jälkeen niin voi olla huumori kaukana. Siinä koetellaan jo työmoraalia koko Mersun väeltä kaiken ylivoimaisuuden jälkeen...
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3023
Zero pod on nyt sitten historiaa. 0,2s parannusta lähtivät hakemaan päivityksellä, mutta lieköhän sama nyt Monacossa. Jospa autosta tulisi kuitenkin loogisempi ajettava.
Edit: onko toi hieman AM tyylinen ratkaisu, mitä.tuosta nyt edes näkee...
 
Viimeksi muokattu:

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3023
Etujousititus on samalla uudistunut ja nyt ollaan samalla linjalla, kuin RB ja AM. Aiemmin jousitus oli Ferkun kanssa saman tyylinen

yjuwn1adpt1b1.jpg
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2685
En saa mitään selvää noista kuvista. Parissa päivässähän sen sitten näkee.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6236
Nämä sidepodit on saanu ihan liikaa huomiota. Kuten aikaisemmin totesin Toto sanoi beyond the grid sarjassa, että sidepodeilla ei ole sinällään mitään tekemistä auton ongelmien kanssa että niistä puhutaan liikaa. Kyse on kokonaisuudesta, konseptista ja ilmavirtauksista ja koko systeemin toimimattomuudesta ja heillä on väärä filosofia jne.

Toki kohta joku foorumisti tulee selittämään podien virtausteoriaa aivan kuin ymmärtäisi oikeasti jotain. Sinällään koko aeropaketin arvioiminen on ihan turhaa, koska mitään siitä ei voi syvällisemmin ymmärtää tavallinen tallaaja. Ulkonäköä visuaalisesti on kiva arvostella sinällään toki ja varmasti esteettisesti uudet podit ovat kivemman näköiset.
 
Ylös