Bobakki
@f1hog
Lauda ei tule tallipäälliköksi. Brawnin rooliksi jäänee siis tallipäällikkö.
Jos Brawn jatkaa tallipäällikkönä, niin mikä Laudan nimike sitten on tallissa vai onko tuo koko huhu Nikin tulosta talliin perätön?
http://www.mercedes-amg-f1.com/en/#/s/news/1802/lewis-hamilton-to-race-for-mercedes-amg-petronas-from-2013In parallel, Mercedes-Benz has put in place the right technical structure and given the team in Brackley and Brixworth the tools it needs to achieve long-term, durable success in Formula One. In the near future, three-time world champion Niki Lauda will also bring his extensive experience to the role of non-executive chairman of the team’s board of directors, further reinforcing the strength in depth at MERCEDES AMG PETRONAS.
Kuulostaa surullisen samalta jolloin neljän vuoden päästä Mercedes saattaisi vetäytyä pois samalla tavalla kuten Honda Jaguar Toyota hirveällä budjeteilla saamatta kuin muutamia podium tai muutaman voiton.Kyllähän Mersun F1-talli on muutenkin muistuttanut Jaguarin vastaavaa aikoinaan: urheilullisista luxusautoista tunnettu valmistaja ostaa yksityisen F1-tallin kuvitellen saavuttavansa voittoja ja mestaruuden muutamassa vuodessa.
...ja Monster Energy Drink ostaa tallin ja johtaa uuteen kukoistukseen :wink:Kuulostaa surullisen samalta jolloin neljän vuoden päästä Mercedes saattaisi vetäytyä pois samalla tavalla kuten Honda Jaguar Toyota hirveällä budjeteilla saamatta kuin muutamia podium tai muutaman voiton.
Tai euroshopper ja auton nimeksi tulee ES.....ja Monster Energy Drink ostaa tallin ja johtaa uuteen kukoistukseen :wink:
Euroshopper toimii monessa Euroopan maassa halpamerkkinä ja siellä myös tämä ES on tunnettu.. Tosin suomessa taitaa olla eniten "tunnettu" joo. Anteeksi offtopicista.Tai euroshopper ja auton nimeksi tulee ES..
Tiedän kyllä että es on halppis merkki mutta tunnettu ainakin suomessa energia juomistaan.
Ja Kimi ja Ken Block kuskeiksi....ja Monster Energy Drink ostaa tallin ja johtaa uuteen kukoistukseen :wink:
Josta tuliki mieleen, että jos monsteri meinaa eurooppaa valloittaa, nii kaipaa kyllä jotain muuta ko Ken Blockia. Ameriikassa tommone pelleilijä varmaan toimiikin. WRC:ssäki sijoilla n+100, vaikka ajellu useita vuosia noita jenkkien rallisarjoja.Ja Kimi ja Ken Block kuskeiksi.
Niki taas vauhdissa. Vaikka Helmut Marko melkoinen tyhjänjauhaja onkin, niin tällä kertaa turisee asiaa. Miksi Lauda jatkaa samalla linjalla kuin vuosikymmen sitten? Lopettaisi tuon Neweyn häiriköinnin ja keskittyisi oikeisiin töihin.Lauda jahtaa Neweyä Mersulle - myös Vetteliä yritettiin
Julkaistu 11.10.2012 12:21
Mercedeksen F1-tallin johtokuntaan äskettäin nimitetty F1-mestari Niki Lauda on aloittanut uuden työnsä vauhdilla.
Red Bullin moottoriurheiluasioiden neuvonantaja Helmut Marko paljastaa Laudan kyselleen Red Bullin teknistä johtajaa Adrian Neweyä.
- Herra Lauda on jo selvittänyt, kuinka pitkään Adrian Neweyllä on yhä sopimus meidän kanssamme, Marko kertoi Bild-lehdelle.
Neweyn Red Bull -sopimus jatkuu vuoden 2014 loppuun asti. Mercedeksellä on jo liuta meritoituneita teknisiä johtajia, kun tallissa työskentelevät Ross Brawn, Bob Bell, Aldo Costa ja Geoff Willis.
- Mitä Newey tekisi Mercedeksellä? Heillä on Ross Brawn ja kolme muuta teknistä johtajaa, Marko muistuttaa.
Markon mukaan Mercedes on yrittänyt enemmänkin Red Bull -väen houkuttelemista riveihinsä, sillä ennen Lewis Hamiltonin palkkaamista Mersun tähtäimessä oli Sebastian Vettel.
- He halusivat myös saada Vettelin, Marko paljastaa Bildille.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/oljysheikit+jattivat+daimlerin/201210281925 ? :doubtful:Aabar pelasti vuonna 2009 Daimlerin finanssikriisistä ostamalla sen osakkeita 1,95 miljardilla eurolla. Sopimuksen mukaan omistuksen piti kestää vähintää 50 vuotta. Öljysheikit ovat myyneet kuitenkin potin kaikessa hiljaisuudessa suurien tappioiden jälkeen.
Saksalaisen talouslehden Manager Magazinin mukaan myynti tapahtui lokakuun 4. päivänä. Valtaosan osakkeista on tiettävästi ostanut Deutsche Bank. Daimler ei ole kommentoinut tapahtumaa tarkemmin. Konserni on ilmoittanut vain olevansa tyytyväinen nykyiseen omistusrakenteeseensa.
Aabar on järjestynyt omistuksensa myynnin osakekehitykseen sidotulla käteisoptiolla. Lopullinen kauppasumma ratkeaa myöhemmin. Se tiedetään, ettei Aabarilla ole enää mitään äänioikeutta Daimlerissa.
Aabarin lähtö on yllättävä siksi, että Daimlerin talous on vahvoilla ja sen pörssikehitys on ollut myönteinen. Vuodesta 2009 lähtien Daimlerin osakekurssi on kaksinkertaisunut. Siitä huolimatta Aabar on kärsinyt suuria tappioita Daimlerin osakkeiden hintasuojauksilla. Yksistään viime vuonna se otti niistä takkiin yli 1,7 miljardia euroa.
Ei vaikuta mihinkään.Mahtaakohan tämä vaikuttaa tallin tulevaisuuteen:
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/oljysheikit+jattivat+daimlerin/201210281925 ? :doubtful:
Helpompaa kuopata tiimi sitten kun omistaa vain yksin sen, jos menestystä nyt ei heti alakaan ilmestymään....Eikös Mersun vai Daimlerin johto saatua vakuuteltua mukaan tuohon tehdastalli projektiin nimenomaan sillä, että tuo Aabar maksoi osan kuluista?
Mitenköhän riittää innostus yksinään.