merkkiuskollisuus

Oletko merkkiuskollinen?

  • Kyllä, ja jos hairahdan palaan vanhaan

    Äänet: 9 22,5%
  • Automerkillä ei väliä, voi olla yhtä hyvin sama tai eri

    Äänet: 22 55,0%
  • Vaihdan mielellään merkkiä palaamatta entiseen

    Äänet: 4 10,0%
  • Ei ole (ollut) autoja

    Äänet: 5 12,5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    40

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
1 Subaru
1 Ford
2 Datsun
1 Audi
2 Mazda
2 Chevrolet

Mosse, kuinka monta kuukautta olet odottanut sitikkaa?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
1 Datsun
1 Mazda
1 Nissan
1 Ford
4 Toyota

Eli joo, muutamaa on tullut kokeiltua (omistajana siis) ja varmaankin Tojossa pitäydytään.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
1 x Ford
1 x Toyota

Jos jotain merkkiuskollisuutta pitäis väkisin keksiä, niin se olis sitten "ei mitään". En ole omistanut autoa 10 vuoteen.

Kun Pryf tuossa mainitsi pärrät, niin saan kai minä sitten fillaritkin luetella?
1 x tuntematon merkki
2 x Nopsa
2 x Insera
1 x Bianchi
1 x Colnago
1 x Cervelo
Edit: Näistä itse hankkimiani ovat 3 viimeisintä ja toinen Insera (muut isän hankkimia lapsuusajan pyöriä).

Kaksi viimeisintä on myös edelleen omistuksessani. Bianchi meni pari päivää sitten broidille.
Ei siis kummempaa merkkiuskollisuutta, mutta sen verran oon oppinut, että jatkossa pysyn kaukana halpismerkeistä (Insera) ja italialaisista merkeistä (paitsi Pinarello).

Samaa logiikkaa käyttäisin varmasti auton valinnassakin, mikäli nyt päättäisin auton hankkia. Eli halvat merkit/mallit ja italialaiset (paitsi Ferrari) eivät kiinnosta.
 
Viimeksi muokattu:

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Kai tässä nyt saa sitten kahvinkeittimenkin mainita. Mulla on ollut ainoastaan Moccamastereita. Ensimmäinen vanhempien peruja jostain 80-luvulta, toinen sitten uutena itse ostettu.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Opel-Opel-Mitsu-Peugeot-Skoda-Opel.
Vaikka puolet onkin olleet Opeleita, niin ei mulle silti periaatteessa auton merkillä väliä ole. Viimeksi kun olin vaihtamassa, niin kattelin Fordeja, Kiaoja (taivutus?) ja Hondia, taisi siinä muitakin olla.
Toi Astra nyt vaan vaikutti hyvältä vaihtoehdolta suunnitellussa budjetissa ja sitä se on ollutkin.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Kiaojan Kirtsi on ihan päällikkömuikki!

Se kun vetää soppaa siinä jää moni ammattilainenki kakkoseks ja on ihan osmona että vittu mitä settiä nyt taas.

Oliko meillä muuta? Enpä oikein usko.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Kumpikin omista kinnereistä on toistaiseksi ollut Pösöjä. Seuraava voi olla, tai olla olematta samaa merkkiä. Aikaisemmat kriteerit on ollut dieseli sopivaan hinta-mukavuus -suhteeseen. Kilsoja tulee palttiarallaa 50 000 vuodessa. Seuraavassa autossa houkuttelisi pitemmät huoltovälit, nykyään saa perushuollossakin seisottaa 3-4 kertaa vuodessa. Se on aika paljon kun volkkarikonsernin vastaavia tarvitsisi käyttää vain 1-2 kertaa.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Yllättävän vähän autoyksilöitä (hiusten väri huomioiden) loppupeleissä kertyi, kun alkoi oikein kalkuloimaan. Osa on "kakkosautoja" ja kaksi luetelluista töinantajan vaateesta hallussa olleita. Kolme on sellaista mitkä ovat merkkitovereilleen nostanut iäksi tien pystyyn; peugeot, lantikka ja volvo. Pientä henkistä merkkiuskollisuutta on kyllä ilmassa...

1 x Peugeot
1 x Land Rover
1 X Honda
1 x Volvo
1 x Grand Cherokee
1 x BMW
2 x Opel
2 x VW
8 x Audi
 
Viimeksi muokattu:

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Kai tässä saa sitten lenkkareitakin mainita. Tässähän ei pyydetty listaamaan mitään, joten en tee listaa.

Aiemmin tuli aika monet Asicset käytettyä, ovat aina istuneet tosi hyvin jalkaan. Nyt kuitenkin mennään Brookseilla ja Adidaksilla.

En pidä itseäni kovinkaan merkkiuskollisena, vaan yritän kyllä aina katsoa vaihtoehtoja, vaikka aiemmasta merkistä olisikin hyviä kokemuksia.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24271
Sijainti
lappeen Ranta
Vaikuttaa enemmän kiintymykseltä vempaimeensa kuin sen valmistajaan.
Olin just tulossa laittamaan edit. kakkosta, että ehkä enemmänkin yksilö- kuin merkkiuskollinen olen. Hiukan päälle 19 vuotta ollut tuo sama laite mulla.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26881
Hiukan päälle 19 vuotta ollut tuo sama laite mulla.
Mitä sitä alvariinsa vaihtamaan, jos hyvän yksilön on löytänyt. Pari tuttua tulee mieleen jotka ovat uutena autonsa ostaneet ja toinen taisi Talbotilla parikymmentä vuotta työmatkaansa ajella ja toisella parikymppinen Ooppeli seisoo edelleen tallissa ja välillä sillä ajeleekin. Nii ja yks mummo ajellut samalla Nivalla jolla päristeli jo lapsuudessani.

Paljonkos Volvollasi on ajettu?
 
Viimeksi muokattu:
Ylös