Mestaruus: voitoilla, pisteillä vai mitaleilla?

Paras ratkaisu?

  • EOS/??/tyhjää/poissa

    Äänet: 0 0,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    146

F1 Keisari

Well-known member
Liittynyt
10.2.2009
Viestit
88
Kannatan tuota, Fotan ehdotusta Joka olisi ollut, parempi kuin, tämä Fian läpi ajama systeemi.

Omasta mielestäni paras, pistelasku syysteemi olisi seuraavanlainen:

Paalusta:1 piste & Kilpailun nopeimasta kierroksesta:1 piste.

S
P
1. 13
2. 9
3. 7
4. 5
5 . 4
6. 3
7. 2
8. 1

Tämä siis minun näkemykseni, parhaasta pistelasku systeemistä.
 

F1 Keisari

Well-known member
Liittynyt
10.2.2009
Viestit
88
suosittelen sellaista järjestelmää, että mitään pisteitä ei lasketa. sitten kun kaikki kisat on ajettu, bernie päättää kuka on maailmanmestari. :alppu:
Tai se arvotaan lottokoneella kun, kaikki kisat on kruisailtu. Olisi varmaan aika mahtava show, kun jossain hipleessä juhla gaalassa lotto kone pöyrii. Ja Bernie setä julistaa arvonnan voittajan mestariksi.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Yleisöäänet mukaan vaan. Kilpailun parhaasta kolarista kymmenen lisäpistettä. Boonusta myös parhaalle kypäräväritykselle ja hauskimmalle radiokeskustelulle. Shamppanjaa vois ruiskuttaa jo lähtöruudukossa. Räikkönen vois tulevaisuudessa tehdä kaikki haastattelut muiden kuskien puolesta, rangaistukseksi huonosta mediakäyttäytymisestä.
Schumacher vois ajaa turva-autoa. Sais Mercedeskin menetetyn maineensa takaisin johtotähtenä, joka ei hajoa, sillä ehdolla tosin, että Nick Heidfeld ei aja kärjessä. Sit kaikille ihan paskoille kuskeille, esim. ylivoimasille johtajille, mustaa lippua ja lisäpainot enskilpailuun. Voittaja sais ainoastaan pisteitä! Kaikki tämä sitten kymmenellä eurolla per kilpailu, pojat!
Kubicalta lyhennettäisiin jalat, koska se on niin pitkä. Läskeille kerssikielto kokonaan. Naiskiintiö Amerikkalaisille tuleville talleille.

Vastasin siis, et Fia:n versio.
Luin tuon ekaksi "lerssikielto".. jooh, unta kaipaisin, jos se ei jo edellisestä viestistäni selvinnyt.. :D
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Mielestäni 10-6-4-3-2-1 oli toimiva systeemi joka sai kuljettajat taistelemaan voitoista todella raivokkaasti.
 

Nasty Boy

-2-
Liittynyt
18.2.2009
Viestit
1292
Sijainti
Tuusula
FOTA:n ehdotus olis miellyttäny. Myöskin paalusta ja nopeimmasta kierroksesta piste olis kiva...
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Pisteitä 8:lle -systeemi olisi ihan ok, jos autoja olisi se 26. 20:llä autolle, paras vaihtoehto olisi palata tuohon 10-6-4-3-2-1 -järjestelmään. Vaikea on uskoa, että pistejärjestelmään puuttumalla saadaan niin merkittäviä eroja aikaiseksi ohitusten määrään, kuin muilla muutoksilla olisi mahdollista.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Itse olen tyytyväinen 10-8-6-5-4-3-2-1 järjestelmään. FOTA:n ehdotus lähinnä vain motivoi Mosleytä kehittämään oman mallinsa, vaikka oli ensin Bernien idean mitaleista tyrmännyt.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
10-6-4-3-2-1

Antoi ehkä vähemmän pisteitä keskikastille & jumboille, mutta joka piste tuntui ansaitulta :thumbup:
 

Chip^

Well-known member
Liittynyt
21.10.2006
Viestit
656
FOTA:n ehdotus: pisteet 12-9-7-5-4-3-2-1
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Valitsin sen FOTA:n systeemin.

Ehkä paras mun mielestä olis 12, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1

Sitten aika-ajot kevyellä ja nopeimmalle 1 piste ja kisan nopeimmasta 1 piste. Siinäpä se olis!
 

Crosby-92

Well-known member
Liittynyt
13.11.2008
Viestit
848
FOTA:n ehdotus: pisteet 12-9-7-5-4-3-2-1
Juuri näin. En olisi kovin pahoillaan ollut siitäkään, että olisi pysynyt vaikka tuo 10-8 järjestelmä, mutta mieluiten tuo FOTA:n ehdotus. Kaikkein epämieluisin on tuo Bernien mitalipaska, seuraavana sitten kyllä taitaakin jo tulla tämä FIA:n keksimä ruhtinaalliset kaksi viikkoa ennen kauden alkua keksitty järjestelmä.

Eilen iski vielä kaamea flunssakin illalla liekö johtui tästä shokista minkä FIA:n päätökset aiheuttivat? Että kiitos vaan FIA ja Pöörni. Olette niin idiootteja kuin olla voi.

Tässä vielä tiivistys tunnelmista 24:n tunnin ajalta. :mad_old::yuck::mad::jaska:
 

teppoil

Well-known member
Liittynyt
9.12.2008
Viestit
2601
10-6-4-3-2-1. Tämä järjestelmä oli hyvä myös siitä, että voittajatalli ei voinut jäädä jälkeen mestaruussarjassa. Kun voittajatalli sai vähintään 10 ja vastustaja enintään 10 pistettä.
 

Saara

Faster Than You
Liittynyt
27.3.2008
Viestit
1215
Enemmistön eli FOTAn kannoilla täälläkin. Mutta se voittojen tavoittelu houkuttaa, toivottavasti nähdään kunnon vääntöä. Kyllä pääsi FIA uusilla säännöillä yllättämään.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Pisteillä. Voi jumalauta jos olis valtaa niin ylivaltaisin ja muuttaisin säännöt takas ja muuttaisin vain et voittaja saisi 4 pojoo enemmän ku kakkonen. Se olis ollu niin simppeliä saada tosta systeemistä järkevä. VOI NOLOT VOI NOLOT tai sanotaanko voi papat että meette pilamaan tätä lajia. Ahh Trulli sentään latasi oman mielipiteensä tästä asiasta ja toivoi että ne muutettaisiin vielä uudestaan!
 

Quklis

oiyp)ia
Liittynyt
13.4.2008
Viestit
4119
Sijainti
Behind 7 proxys
Kymppikaks, kymppikaks, mukaan vaan ja laulamaan. Eli voittajalle kymmenen, toiselle kaksi ja muille ei mitään.
 

Deep Throat

Well-known member
Liittynyt
30.6.2007
Viestit
784
Sijainti
Turku
Tuo 10-6-4-3-2-1 ei itseäni miellytä juuri lainkaan. Kun 2003 muutettiin systeemiä, niin nyt entinen järjestelmä oli tervetullut. Pienemmillä talleilla huonot mahdollisuudet pisteille, kun niitä jaetaan vain kuudelle parhaalle.

Miten ne onnistuivatkin nyt pilaamaan koko kauden...on se niin uskomatonta...:nope:
 

Partsi

Kuollut apina
Liittynyt
2.3.2005
Viestit
2114
Sijainti
Kaatopaikka
Otetaan vielä viisi mäkihyppytuomaria antamaan tyylipisteitä, joista paras ja huonoin putoaa pois. :wink:
Tuohan ois hauska idea. Tyylipuhtain kisa ja "autoilun telemark" maalintulosta saisi lisäpisteitä. Esim jos on voittaa kisan eli tulee ekana maaliin mutta kaataa auton maaliviivalla ei todennäköisesti voita :D
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Pisteitä 8:lle -systeemi olisi ihan ok, jos autoja olisi se 26. 20:llä autolle, paras vaihtoehto olisi palata tuohon 10-6-4-3-2-1 -järjestelmään. Vaikea on uskoa, että pistejärjestelmään puuttumalla saadaan niin merkittäviä eroja aikaiseksi ohitusten määrään, kuin muilla muutoksilla olisi mahdollista.
Tämä. Suunnilleen samoilla saatesanoilla.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Voisko Bobakki valaista meille sen mahdollisia radikaaleja toiveita.
Ei mulla varsinaisesti mitään kovin radikaalia ole mielessä oikeasti, mutta noista vaihtoehdoista koin sen sopivimmaksi. En nimittäin erityisemmin pitänyt FOTAn ehdotuksesta, koska voiton ja kakkossijan eron kasvattaminen pisteellä ei ole minusta tarpeeksi. Joku 14-9-7... olisi ollut omissa haaveissani. Joka tapauksessa kakkossijan pisteiden tulisi olla alle 70 % voittopisteistä, suurempaankin eroon voisi hyvin mennä. Pisteitä saavien määränä kahdeksan on minusta oikein hyvä.

Itse en erityisemmin pidä ajatuksesta jakaa pisteitä muusta kuin kilpailun lopputuloksesta. Nykyisestä poikkeavilla aika-ajosäännöillä pinna tai kaksi aika-ajoista olisi kuitenkin OK. Lisäksi pidin ajatuksesta, että tallit saisivat pisteitä nopeimmasta varikkokäynnistä.
 
Ylös