Niin no paperillahan Kalpa olikin ehkä hiukkaasen vahvempi. Joukkue jossa pelaa Kimmo Timonen ja Sami Kapanen ja kokenut maalivahti pitäisikin mennä jatkoon. Ei tää Sportille niin paha juttu oo. Jos Kalpa olis epäonnistunut tuolla materiaalilla niin. No Kuopiossa ei kärsitä Hifk-syndroomasta.Juskanen sanoi:Jeeeeeee!!!! Kalpa!!!! \o/
Ei ollut Sportilla kyllä mitään jakoja koko finaalisarjassa
Loistavaa, kerrassaan loistavaa :ahem:
No aivan! Minun mielestä SM-liigan sulkeminen oli jo alunperinkin virhe. Ymmärrän kyllä, että tarkoitus oli hyvä, mutta... No, kaikki tietää miten kävi. Olisi aikamoinen isku Mestikselle, ellei Kalpaa nyt huolitakaan liigaan. Kalpa on koko liigasulun aikana ensimmäinen kunnollinen ehdokas Mestiksestä liigaan (kyllä, olen puolueellinen )patriot sanoi:Toivottavasti liigan ovet nyt sitte aukeaa. Muuten tuo mestis menettää merkitystään. Liiga auki kuten joskus aikaisemmin on ollut. Sinne kuuluu parhaat, ei mitkään tekohengitetyt seurat kuten Pelicans.
Olen samaa mieltä. Jukureilla ei ole riittävää taloudellista eikä toiminnallista pohjaa liigaan nousulle. Myös talousalue on liian pieni ja lähellä on kuitenkin kolme SM-liigaseuraa, SaiPa, JYP ja Pelicans. Muutenkin Mikkeli on enemmän hallinnollinen kaupunki kuin teollinen, mikä vaikuttaa väistämättä urheiluseurojen saamiin sponsorisopimuksiin. Parempi vaan kun pysytään siellä mihin rahkeita riittää ja nautitaan siitä menestyksestä - samalla jää paukkuja muihinkin toimintoihin.Juskanen sanoi:No aivan! Minun mielestä SM-liigan sulkeminen oli jo alunperinkin virhe. Ymmärrän kyllä, että tarkoitus oli hyvä, mutta... No, kaikki tietää miten kävi. Olisi aikamoinen isku Mestikselle, ellei Kalpaa nyt huolitakaan liigaan. Kalpa on koko liigasulun aikana ensimmäinen kunnollinen ehdokas Mestiksestä liigaan (kyllä, olen puolueellinen )
Kalpa täyttää nyt viimein liigapaikan kriteerit sekä urheilullisesti että taloudellisesti. Liikevaihto jäi tällä kaudella alle liigan vaatimuksen, mutta Mestiksessähän tässä on pelattukin. Kuopion talousalue on kuitenkin niin laaja, että asian korjaaminen liigapaikan myötä ei pitäisi olla ongelma. Kuopiossa on myös vahva perinne juniorityössä, mistä todisteena useat maailmanluokan pelaajat, joita Kalpa on kasvattanut. Verrattakoon tätä vaikka Mikkeliin, missä Jukurit on kyllä osanneet pelata, mutta juniorityötä ei juuri ole ollut, ja talousalue on paljon pienempi.
Jos liigan ovi pysyy edelleen kiinni, niin onhan se masentavaa. Eikä vain Kalpalle vaan koko Mestikselle.