Michael Schumacher - Kerpenin rehtori

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
herb sanoi:
:mad_old: :mad_old: :mad_old:

Nyt herätit pitkään nukkuneen Schumi vihan uudestaan. :jaska:

Perkeleen Schumi, täys huijari ja epä-urheilijamainen tyyppi. Hyvä että ei ole enään mukana ykkösissä. :mad_old:
Niin paljon, kuin haluaisinkin vihata Schumia, niin eikös Schumi vaihda ensin linjaa ja vasta sitten Häkä tulee ja törmää. Eli syy ei olis Schumin. Jos Häkä olis ensin vaihtanut linjaa ja Schumi vetänyt sitten eteen, olis tilanne voinut olla toinen.

Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Miss Piggy sanoi:
Olis hienoa nähdä miten Schumi ajelis noita kestävyyskisoja. :thumbup: Tätä vaihtoehtoa mä olen itse pitänyt aina todennäköisimpänä, jos MS vielä kilparadoille palaa. En niinkään koskaan DTM-sarjaa. Olishan tuo jännittävää, saa nähdä, mitä mies päättää. :wink:

Miksei Schumi voisi menestyä myös DTM:ssä? Pidän miestä sen verta kovana ratin kääntäjänä, että jos vaan motivaatiota löytyisi, niin lujaa se menis myös DTM-autolla. Kuten Häkä esim. Spassa.

Leo

User
Sijainti
Häkkinen olisi voittanut tuon macaon viikonlopun jos olisi malttanut noudattaa tiimin ohjeita ja pysyä perässä. Ei niin ei :nope:

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Ground Effect sanoi:
Niin paljon, kuin haluaisinkin vihata Schumia, niin eikös Schumi vaihda ensin linjaa ja vasta sitten Häkä tulee ja törmää. Eli syy ei olis Schumin. Jos Häkä olis ensin vaihtanut linjaa ja Schumi vetänyt sitten eteen, olis tilanne voinut olla toinen.
No ei siinä vielä mitään, mutta linnut(datatiedot) ovat kertoneet, että Schumi nosti jalan kaasulta ihan tarkoituksella aiheuttaen tuon hengenvaarallisen kolarin.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
formulastara sanoi:
No ei siinä vielä mitään, mutta linnut(datatiedot) ovat kertoneet, että Schumi nosti jalan kaasulta ihan tarkoituksella aiheuttaen tuon hengenvaarallisen kolarin.
Datatiedot, kuten?

Schumi on itsekin myöntänyt, että vaihtoi linjaansa estääkseen Häkkisen ohituksen oman, edellisen kaarteen virheensä jälkeen. Missään en minä ainakaan ole nähnyt puhuttavan, että Schumi olisi nostanut jalan kaasulta.

Häkkinen yllättyi selkeästi Schumin liikkeestä sekä siitä, kuinka kovan vauhdin hän oli imussa saanut, eikä ehtinyt reagoida ja täräytti perään.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Juhis sanoi:
Datatiedot, kuten?

Schumi on itsekin myöntänyt, että vaihtoi linjaansa estääkseen Häkkisen ohituksen oman, edellisen kaarteen virheensä jälkeen. Missään en minä ainakaan ole nähnyt puhuttavan, että Schumi olisi nostanut jalan kaasulta.

Häkkinen yllättyi selkeästi Schumin liikkeestä sekä siitä, kuinka kovan vauhdin hän oli imussa saanut, eikä ehtinyt reagoida ja täräytti perään.
Tästä on käyty minut vakuuttanut depatti joskus. En valitettavasti nyt tarkemmin muista milloin. Häkkinen oli vissiin aika vittuuntunut Schumiin tapauksen jälkeen ja aika pitkään.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
F1Racing, syyskuu 1998:
”F3-kisoissa Macaossa 1990 Mika Häkkisen uran kehitys pysähtyi hetkeksi. Kaikki mitä oli tapahtunut aikaisemmin – ja kaikki se mitä tapahtuisi myöhemmin – sai oman erityisen värinsä Macaon kilpailun toisen erän loppuhetkillä. Silloin Mika Häkkinen saavutti edessä ajaneen Michael Schumacherin. Voittaakseen kilpailun Mikalle olisi riittänyt siinä erässä toinen sija. Schumacherille voitto olisi tullut siinä tapauksessa, että Mika jäisi ilman pisteitä.

Mitä silloin tapahtui ?

Mika yritti ohittaa Michaelin syöksymällä uhkarohkeaan ohitukseen. Hänen ei olisi tarvinnut tehdä muuta kuin ajella kaikessa rauhassa maaliin Michaelin perässä. Silloin se tapahtui – Mika osui Michaelin autoon ja sen jälkeen kaiteeseen.

Vuosi Macaon kisan jälkeen englantilaistoimittaja Mike Doodsonille antamassaan haastattelussa Mika kertoi toisenlaisen tarinan.
- On totta, että voittaakseni sen kilpailun minun ei tarvinnut muuta kuin ajaa Michaelin perässä maaliin. Se oli suunnitelmani, ja kaikki meni helposti. Michael teki kuitenkin virheen tullessaan suoralle, eikä minulla ollut minkäänlaisia ongelmia ohittaa häntä. Se oli aivan normaali kilpailutilanne, mutta hän muuttikin ennen jarrutukseen tuloa ajolinjaansa siihen suuntaan, mistä yritin ajaa hänen ohitseen, jolloin osuimme toisiimme.

- Törmäsin seinään ja kisani päättyi siihen. Jälkeenpäin hän sanoi, että oli pahoillaan, koska ei ollut nähnyt minua peileissään. Hyväksyin selityksen ja asia oli loppuun käsitelty – paitsi että pari päivää myöhemmin näin hänen haastattelunsa Eurosportilta. Siinä hän kertoi nähneensä minut peileissään ja muutti ajolinjaansa, jotta olisi estänyt ohitukseni ! En koskaan unohda sitä. En koskaan.”
Käyttäkää ihmeessä hakua.

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Sijainti
Vantaa
Nythän täällä on ihan käsittämätöntä tekstiä. Schumi on Ferrarin mies ja Ferrari ei huijaa, joten miten Schumi olisi voinut huijata?

Miss Piggy

Schufosa
formulastara sanoi:
Miksei Schumi voisi menestyä myös DTM:ssä? Pidän miestä sen verta kovana ratin kääntäjänä, että jos vaan motivaatiota löytyisi, niin lujaa se menis myös DTM-autolla. Kuten Häkä esim. Spassa.
Miestä ei taida itseään kiinnostaa koppiatuoilla ajelu. Niin olen ymmärtänyt.

Siten mitä tulee näihin Schumin törmäilyihin radalla, niin vaikea on keksiä kyllä puolusteluita Schumille. Ei ole mullekaan koskaan selvinnyt mitä miehen mielessä liikkuu. enpä silti ole osannut kaveria vihatakaan, muuta kun hetkittäin. Tässä taitaa tulle esille se inhimillinen puoli; kun hermot pettää kaveri tekee jotain epätoivoista. Ei Schumi paha ihminen silti mun mielestä ole. Ja tosiaan, Senna sai törmäillä, Schumi ei. Miksi? En tiedä. :rolleyes:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
MTV3 sanoi:
Schumi: Koskaan ei pidä antaa periksi
18.01.2008 23:10

Tulevallakin F1-kaudella Ferrarin varikkopilttuussa neuvoja antamassa nähtävä seitsenkertainen maailmanmestari Michael Schumacher myöntää, ettei kauden ratkaisuvaiheessa uskonut Kimi Räikkösen venyvän mestaruuteen.

- Rehellisesti sanoen en jossain vaiheessa enää uskonut mestaruuteen. Viimeisessä kahdessa kisassa meidän piti voittaa 18 pistettä ja vastustajan hävitä saman verran. Mestaruuteen ei tavallaan enää voinut uskoa. Lopulta kuitenkin nähtiin, että koskaan ei pidä antaa periksi. Tämä on ollut periaatteemme aina, Schumacher valaisi Ferrarin periaatetta MTV3:n Tulosruudulle.

- Kiitos mestaruudesta kuuluu Kimille, joka teki loistotyötä ja Felipelle, joka on hieno joukkuepelaaja, Schumi sanoi.

(MTV3)
Siinä se nyt lukee, Schumin sanomana.

herb

Well-known member
Oberfeldwebel sanoi:
Niin, Schumillahan oli Massa palvelija-poikana kokonaisen kauden, joten se luulee että se on yhä samanlaista touhua Ferrarilla.

DaSilva

In Memories
Sijainti
Madonna di Campiglio
Oberfeldwebel sanoi:
Mikä tossa oli epäselvää? Itse näin ainakin ruudusta että Massa teki "virheen" jarrutuksessa ja päästi Kimin näin ohi varikkokäynnillä. Kimi olisi tehnyt aivan samoin.

DaSilva

In Memories
Sijainti
Madonna di Campiglio
Ei se ainakaan tuosta uutisesta selviä. Käännä asetelma ja nimet toisin päin, olisiko Kimi silloin "kakkoskuski"? Vain siinä tapauksessa että Massalla olisi mahikset mestaruuteen ja Kimillä ei.

Kyllä Ferrarilla molemmat ovat tasa-arvoisia kuten nähtiin 2007.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
DaSilva sanoi:
Mikä tossa oli epäselvää? Itse näin ainakin ruudusta että Massa teki "virheen" jarrutuksessa ja päästi Kimin näin ohi varikkokäynnillä. Kimi olisi tehnyt aivan samoin.
No tuo nyt on ihan omaa kuvitelmaasi, että Massa teki "virheen" tahallaan ja näin päästi Kimin ohi, jos kyse on brasilian kisasta. Ihan saman tempun Kimi teki Ranskassa, siis ohitti Massan ajamalla. Massa ei vaan kykene ajamaan riittävän tasaisia kierrosaikoja pitkässä kisassa. Siihen hän hävisi Ranskankin kisan. Ei suinkaan "Kimin onnekkuuteen", niin kuin Massa itse asian selitti. Kierroaikavertailut kertoivat totuuden. Massan ajat heitteli tarpeettoman paljon silloinkin kun edessä ei ollut ketään.

Muutenkin on aika absurdi ajatus, että "tiimipelaajan" pitäisi tehdä joku näyttävä virhe, vaikka aikomuksena olisikin päästää tiimikaveri ohitse. Siinähän riskeeraa oman kisan ihan kokonaan.

Viimeksi muokattu:

007

Well-known member
formulastara sanoi:
Muutenkin on aika absurdi ajatus, että "tiimipelaajan" pitäisi tehdä joku näyttävä virhe, vaikka aikomuksena olisikin päästää tiimikaveri ohitse. Siinähän riskeeraa oman kisan ihan kokonaan.
"virhe" ei tarkoita, että pitäisi jotain riskeerata! Sekunnin hitaammin vaan laittaa tallan pohjaan mutkasta ulostullessa niin toinen pääsee ohi :thumbup:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
007 sanoi:
"virhe" ei tarkoita, että pitäisi jotain riskeerata! Sekunnin hitaammin vaan laittaa tallan pohjaan mutkasta ulostullessa niin toinen pääsee ohi :thumbup:
Nyt puhuttiin kuitenkin Massan sivuluisusta viimeisessä mutkassa Interlagosissa ja siitä, että ajoiko Massa tarkoituksella pikkasen pidon hankalalla puolella menettääkseen aikaa, vai oliko se todella virhe..

Status
Ei avoinna uusille viesteille.