Michael Schumacher - Kerpenin rehtori

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
paluu oli turha eikä ensi kaudellakaan ole tulossa mitään mestaruutta :nope: Mut jos tykkää kaveri ajaa f1 autolla ympyrää ni annetaan ajaa. Mut oishan se tietty kaverin itsensä kannalta parempi että hakkaisi tallikaverinsa ku on nii kovat meriitit, mutta eipä tule siihen pystymään ellei sit nicoa ihan aleta sortamaan kunnolla mersulla :)
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Schumi pääsemässä vauhtiin

Enää 2,4 sekuntia nopeammin ja Hülkenbergin Cosworth -Williams jää hengittämään Mestarin pakokaasuja.

MTV3
 
Viimeksi muokattu:

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
Jos Schumacher nauttii ajamisesta ja kilpailemisesta F1-autolla, niin paluu kannatti olivat tulokset mitä tahansa. Sitä, nauttiiko Schumi tuosta on tietenkin ulkopuolisten aika vaikea sanoa, mutta ilmeisesti jossain määrin ainakin kun kerran aikoo ajamista edelleen jatkaa.

Ensi kauden uskon olevan Schumacherille parempi. Tällä kaudella meni suuri osa ajasta uudenlaiseen autoon totuttautumiseen, kun taas ensi kaudella pitäisi miehen olla sinut autonsa kanssa alusta asti. Se miten paljon taso ensi kaudella paranee jää tietenkin nähtäväksi. Nicon kyytiin en kyllä usko Schumin yltävän edelleenkään.
Joo jos nauttii niin mikäs siinä. Minä ajattelin homman siltä kannalta että nyt se on tervetuloa tavallisten kuolevaisten joukkoon. Ja edelleenkin se että musta sillä ei ole kuin hävittäävää.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4167
Enää 2,4 sekuntia nopeammin ja Hülkenbergin Cosworth -Williams jää hengittämään Mestarin pakokaasuja.

MTV3
No, tuohan nyt on pieni ero kurottavaksi, kun ottaa huomioon paljon Kimi on kärkeä jäljessä tuolla rallin puolella. Jää kärjelle enemmän kun Hipsaniat F1:ssä.
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
No, tuohan nyt on pieni ero kurottavaksi, kun ottaa huomioon paljon Kimi on kärkeä jäljessä tuolla rallin puolella. Jää kärjelle enemmän kun Hipsaniat F1:ssä.

En tiennytkään, että rallissakin on aika-ajot. Aina oppii uutta:wink:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14274
Tämän kilpailun jälkeen voikin sitten miettiä talvikaudella, että miten käy Schumin? Saa nähdä, että nouseeko vauhti vai onko vauhti lopullisesti aivan huipputasolla hyytynyt... pientä nousua toki on ollut havaittavissa ja ajoittain elkeissä näkyy yhä samaa Schumimaisuutta kuin ennenkin.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9277
Schumille nuo kauden jälkeiset Pirelli-testit merkitsevät varmaan enemmän kuin kenellekään muulle kisakuskille.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Kestävyyskisoihin

Schumin kausi oli yllättävän tasainen. Hän ajoi aivan liian hitaasti, mutta toi auton varmasti maaliin ja teki melko vähän virheitä. Le Mansissa tällaisella ajolla tekisi vielä tulosta.
 

JahJahBlowJob

Well-known member
Liittynyt
9.7.2010
Viestit
640
Vauhti alkanut löytymään toisella puoliskolla kaudesta, nyt jo 2 kisaa putkeen kun Rosberg hävinny aika-ajoissakin. Ensi kaudella Rosberg ja Schumacher ovat varmaan todella tasaisia.
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Vauhti alkanut löytymään toisella puoliskolla kaudesta, nyt jo 2 kisaa putkeen kun Rosberg hävinny aika-ajoissakin. Ensi kaudella Rosberg ja Schumacher ovat varmaan todella tasaisia.
Viimeisen kisan perusteella voi sanoa, että Schumi ajaa sijoista 6-10 henkensä kaupalla. Eri asia onko siinä mitään järkeä.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Henkikulta

Viimeisen kisan perusteella voi sanoa, että Schumi ajaa sijoista 6-10 henkensä kaupalla. Eri asia onko siinä mitään järkeä.
Hengenlähtö oli todella lähellä. Tuollainen onnettomuus pysäyttää nuoremmankin. Varmasti nostaa painetta kysyä kysymys, että mitä järkeä on vaarantaa henkensä, varsinkin kun ajo on pelkkää alamäkeä. Schumi taistelee viimeisistä pistesijoista jos auto on erittäin hyvä.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Hengenlähtö oli todella lähellä. Tuollainen onnettomuus pysäyttää nuoremmankin. Varmasti nostaa painetta kysyä kysymys, että mitä järkeä on vaarantaa henkensä, varsinkin kun ajo on pelkkää alamäkeä. Schumi taistelee viimeisistä pistesijoista jos auto on erittäin hyvä.
Ihme ettei tästä tilanteesta hölistä enemmänkin. Toi tilanne oli erittäin järkyttävä, hetken pelkäsin että auto vielä roihahtaa liekkeihin. Muistan vielä hyvin Schumacherin järkytyksen, kun jalka meni poikki / murtui kaudella '99.

Jos ei järkyttynyt tästä, niin se on enää tottumiskysymys. Tossa olisi rumasti sanottuna helppo menettää päänsä. On varmaan perheelle aika ikävä tilanne katsella tämmöistä kautta ja sitten vielä tuollaista kolaria. :(
 
Viimeksi muokattu:

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3786
Hengenlähtö oli todella lähellä. Tuollainen onnettomuus pysäyttää nuoremmankin. Varmasti nostaa painetta kysyä kysymys, että mitä järkeä on vaarantaa henkensä, varsinkin kun ajo on pelkkää alamäkeä. Schumi taistelee viimeisistä pistesijoista jos auto on erittäin hyvä.
Jep jep, milläköhän superautolla Schumi sitten ajeli niitä neljänsiä sijoja tänä vuonna?

Tottahan se on, että hieman alle puolet kautta meni päin vittua, mutta kyllä siellä sitä vauhtiakin riitti.

Pistetaisteluissa lähes joka kisassa ja ei paljoa hävinnyt Nicolle vauhdissa kaikenkaikkiaan. Varmuus oli kylläkin heikolla tasolla monessa kisassa.

Lisäksi vauhti varsinkin loppuvuodesta oli usein jopa parempaa kuin Nicolla, joten katsotaan nyt 2011 ennenkuin aletaan tuomitsemaan.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Pistetaisteluissa lähes joka kisassa ja ei paljoa hävinnyt Nicolle vauhdissa kaikenkaikkiaan.
Hyvin pitkälti joka kisassa hävisi Nicolle.


Lisäksi vauhti varsinkin loppuvuodesta oli usein jopa parempaa kuin Nicolla, joten katsotaan nyt 2011 ennenkuin aletaan tuomitsemaan.
Jos kisatuloksia katsotaan niin olihan Schumi Unkarissa, Japanissa ja Koreassa parempi kuin Nico, mutta Japanissa Nicolta hajosi jousitus ja Koreassa Webber pelasi Nicon pois pelistä. Unkarissa taas rengas irtosi. Kaikilla kerroilla Nico oli edellä Schumia. Oikeastaan Turkissa Schumi oli omilla ansioillaan Nicon edellä.

Tosin tää on vaan mun muistikuvien varassa joten voin olla väärässäkin...
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Schumin kilvanajo

Jep jep, milläköhän superautolla Schumi sitten ajeli niitä neljänsiä sijoja tänä vuonna?

Tottahan se on, että hieman alle puolet kautta meni päin vittua, mutta kyllä siellä sitä vauhtiakin riitti.

Pistetaisteluissa lähes joka kisassa ja ei paljoa hävinnyt Nicolle vauhdissa kaikenkaikkiaan. Varmuus oli kylläkin heikolla tasolla monessa kisassa.

Lisäksi vauhti varsinkin loppuvuodesta oli usein jopa parempaa kuin Nicolla, joten katsotaan nyt 2011 ennenkuin aletaan tuomitsemaan.
Schumi taisteli Barricheloa ja Hülkenbergiä vastaan. Välillä voitti, välillä hävisi. Palkintopallikilpailut käytiin muiden kuljettajien kesken. Nico oli mukana näissä kahinoissa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18411
Lisäksi vauhti varsinkin loppuvuodesta oli usein jopa parempaa kuin Nicolla, joten katsotaan nyt 2011 ennenkuin aletaan tuomitsemaan.
Mercedes autona voi hyvinkin tulla haastamaan Mclarenin Red Bullin ja Ferrarin mestaruus taistelussa ja ei pakolta ole edes lenkin huonoin mutta katsotaan kumpi kuski olisi se joka kenties sitä menestystä tuo tai kumpikin.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Kilvanajon säännöt

Muistelen kuljettajakoulutusta. Siellä sanottiin että koskaan ei saa ajaa radankiertosuuntaa vastaan. Jos pyörähtää niin pitää vaikka peruuttaa puoli autonmittaa, ettei tarvitse ajaa metriäkään vastaan.

Formuloissa pakki taitaa olla vaikeasti saatavilla ja joskus näkyy että mennään metri tai kaksi väärään suuntaan. Rangaistuksia en näistä muista saadun.

Schumin valinta lähteä ajamaan vastaan pyörähdyksen jälkeen tuntui oudolta. En ole tapahtumaa uusintana nähnyt mutta nähdäkseni auto oli pienessä liikkeessä eteenpäin juuri ennen törmäystä. Tuntuu kyllä aika hurjalta valinnalta lähteä ajamaan autoryhmää vastaan juuri lähdön jälkeen. Helppo huudella kotisohvalta, mutta olisi ehkä ollut parempi odottaa paikallaan tai etsiä sitä peruutusvaihdetta sieltä laatikosta.

P.S. säännöissä pitäisi olla vaatimus nopeasta uudelleen käynnistämismahdollisuudesta ja nopeasta pakitusmahdollisuudesta juuri näitä tilanteita varten.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös