Ei sitä koskaan pystytty todistamaan, että Benetton olisi sitä kisoissa käyttänyt. Testeissä havaittiin tiimin sitä käyttävän, mutta joku selitys siinä oli, että tiimi pääsi kuin "koira veräjästä" . Mutta jos kisassa olisi käry käynyt, olisi tullut varmasti diskausEikun siis luistonesto esto piti laittaa.
Sitähän ei taidettu koskaan todentaa, vaikka erittäin vahvat epäilykset FIAa myöten oli asiasta
Coulthard sai kyllä ajaa monta kautta ihan mestaruustason kalustolla. Ainakin kaudet 1994 (osan kaudesta, Sennan kuoleman jälkeen tuli tilalle), 1995, 1998, 1999 ja 2000. Usein sanoi, että 'seuraavana vuonna voitan mestaruuden'. Näin ei koskaan käynyt. Kuitenkin 13 GP- voittoa mies saavutti.Olen varma, että Coulthard on sanonut vuoden 1995 Williamsin olleen hänen uransa paras auto (mitään todistetta tästä lausunnosta en kyllä nyt löytänyt). Joka tapauksessa kauden loppupisteet eivät kerro koko totuutta voimasuhteista, sen verran Williamsin kuljettajat sähläsivät pisteitä menemään. Fw17 oli myös upean näköinen auto.
Toi on mielenkiintoinen juttu.JJ kertoi vuonna 2004 haastattelussa mielenkiitoista juttua siitä, miten oli erikoisia toimintoja käytössä Benettonin autoissa vuonna 94. Ja JJ paljasti myös haastattelussa kuinka esim painoi jopa auton nappeja eri järjestyksessä kuin Schumi. Jonka syytä JJ ei pystynyt selittämään.
Mutta jutusta lisää tässä https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jarvilehto-muisteli-benetton-tallin-erikoisia-juttuja/3973164#gs.bbjplp
Niin siis FIA löysi sen järjestelmän autosta.Eikun siis luistonesto esto piti laittaa.
Sitähän ei taidettu koskaan todentaa, vaikka erittäin vahvat epäilykset FIAa myöten oli asiasta
Eikö talli selittänyt sen olevan testeihin liittyvä juttu, eikä kisoissa käytetty, niin ei saanut asiasta mitään? En ainakaan muista, että mitään ihmeellistä rangaistusta olisi tullut.Niin siis FIA löysi sen järjestelmän autosta.
Tässä tosin pitää huomioida se, että luistonesto oli aika raakile tullessaan F1:iin. Erityisesti McLarenilla oli jatkuvasti ongelmia sen kanssa ja muistaakseni se liittyi jotenkin myös auton mekaaniseen puoleen ja siihen, miten kuljettajat käyttivät kytkintä ja polkimia vs. miten insinöörit labrassaan ajattelivat niitä käytettävän. Luistoneston softa oli koodattu väärien olettamien varaan. Tästä asiasta on kirjoitettu hyvä artikkeli jossain, mutten nyt löydä sitä.Yksi mikä tuli luistonestosta mieleen, oli Häkä ja mahtava tuntuma autoon. Häkä kytki järjestelmän jossain startissa pois päältä ja otti startin perstuntumalla. Mäkki totesi tiedotteessaan, että Mikan lähtö oli parempi, kuin laskennallinen optimistartti sutimisen eston kanssa
Näinhän se meni.Eikö talli selittänyt sen olevan testeihin liittyvä juttu, eikä kisoissa käytetty, niin ei saanut asiasta mitään? En ainakaan muista, että mitään ihmeellistä rangaistusta olisi tullut.
Enkä pikaisella goiglellakaan saa osumaan silmään.
Wendlingerin onnettomuus Monacossa oli hyvin paljon samanlainen, kuin Buttonin vastaava samassa paikassa kaudella 2003. Button selviytyi vähemmällä, mikä kertoo autojen turvallisuuden parantumisesta noina vuosina.Noihin onnettomuuksiin voisi lisätä myös Wenlingerin onnettomuuden Monacossa, jonka seurauksena Karl vaivutettiin pitkään lääkkeelliseen koomaan. Taisi päästä rattiin vasta seuraavana vuonna.
Onnettomuuden kun näki suorana, Wenlinger ajautui kylki edellä, kovalla vauhdilla suoraan "liikenteenjakajaan", niin tuli sellainen "ei kai nyt taas" fiilis, kun juuri hetkeä aiemmin Ratzenberger ja Senna menehtyivät. Tästäkin näki heti, että pahasti kåvi.
Joo. Buttonilta jäi kisa väliin tuolloin. Ei ollut kolarin jälkeen kisakunnossa MonacossaToi Buttonin onnettomuus Monacon aika-ajoissa oli niin raju että ei muistaakseni voinut osallistua itse Monacon kisaan seuraavana päivänä. Mutta huomaa kyllä noissa Wenlingerin ja Buttonin kolhuissa sen eron, että yhdeksässä vuodessa oli autoista tulleet paljon turvallisempia, kuin mitä ne oli silloin Wendlingerin aikana.
Minkä ansiosta Button selvisi onneksi säihkähdyksellä tuosta onnettomuudesta.
Eikä loukkaantunut pahasti samassa paikassa kuin Karl 9 vuotta aiemmin omassa kolarissaan. Jossa joutui jopa kooma tilaan onnettomuuden seurauksena!