Mikäs nyt noin paljon vituttaa? :eek!:Voi saatana et vituttaa. :doubtful::doubtful::doubtful:
Ollaankohan me samalla työpaikalla? :eek!: Ai niin, voihan olla muitakin syitä...Voi saatana et vituttaa. :doubtful::doubtful::doubtful:
Tää aika on taas niin tätä. :jaska:Ai nou tö fiiling.
Kaverilta tuli juuri meili, että oli saanut potkut.
Lähellä eläkeikää, joten oli helppo potkittava. Aivan uusi, osaamaton pomo pisti sitten pihalle lämpimän kädenpuristuksen kera. 30 muuta sai samalla fudut.
Täällä ei (tietääkseni) kukaan sano "eikö niin". :thumbfh:Ollaankohan me samalla työpaikalla? :eek!: Ai niin, voihan olla muitakin syitä...
Ei täälläkään enää. Lähti ennenaikaiselle eläkkeelle.Täällä ei (tietääkseni) kukaan sano "eikö niin". :thumbfh:
Aikas pöhköä olisi ottaa moinen laina, jos ei esim. hetkellistä työttömyyttä kestä. Liitoltahan saa korvauskia ihan sikana, eikös vaan? Tai sitten olisi vaan kannattanut nekin rahat laittaa pensaklupiin niin ei olisi huolta huomisesta :thumbup::
Sehän se kiva yhtälö on jos sulla on lapsiperhe elätettävänä ja 300 000 unelmakotilainaa päällä. Sitten iskee työpaikassa tehostamistoimet ja pistää pihalle.
Siinä meni sitten koti ja henkinen hyvinvointi samassa työpaikan kanssa.
.
Noi ois kannattanu, just sieltä sai 300.000 egen kämpän ihan ilmaseks kun makso siitä vaan 300.000 ja varainsiirtoveron.Aikas pöhköä olisi ottaa moinen laina, jos ei esim. hetkellistä työttömyyttä kestä. Liitoltahan saa korvauskia ihan sikana, eikös vaan? Tai sitten olisi vaan kannattanut nekin rahat laittaa pensaklupiin niin ei olisi huolta huomisesta :thumbup:
Jos tuo on oikeasti täysin totta, etkä väritä kertomusta mitenkään niin isäsi on ihan oikeasti sairas päästään. Jokainen henkilö, joka tekee tuollaista on pakosti jollain lailla ihan oikeasti vajaa. Sorry suorasta mielipiteestä ja huomaa sana JOS alussa. Kyse ei ole siis siitä että väitän ketään sairaaksi suoraa päätä vaan tekojen perusteella ja teot tiedän vain sinun kertomasi perusteella.Surullinen/raivostunut, isä veti ismolaitelat ja tuhosi silmien edessä käytännössä kaikki levyni, tietokoneen kuulokkeet jne. eli sinne meni aika vitusti tavaraa. Jo kerran on ollut lopullinen lähtö lähellä ja nyt mennään, heippa.
Mistä kaikki alkoi? En osannut vastata miksi tietokonepöydällä on mukeja ja miksi en ole vienyt niitä tiskikoneeseen. :ahem:
Kuulostaa pahalta.Surullinen/raivostunut, isä veti ismolaitelat ja tuhosi silmien edessä käytännössä kaikki levyni, tietokoneen kuulokkeet jne. eli sinne meni aika vitusti tavaraa. Jo kerran on ollut lopullinen lähtö lähellä ja nyt mennään, heippa.
Mistä kaikki alkoi? En osannut vastata miksi tietokonepöydällä on mukeja ja miksi en ole vienyt niitä tiskikoneeseen. :ahem:
Itsehän olen isänä nähnyt, ja näen muki-, lautas-, pizzaloota-, kebabkääre-, yms, yms. juttuja pitkin molempien jälkikasvujen huoneita. En ole Ismoja niistä vetänyt ja tuskin vedänkään.Surullinen/raivostunut, isä veti ismolaitelat ja tuhosi silmien edessä käytännössä kaikki levyni, tietokoneen kuulokkeet jne. eli sinne meni aika vitusti tavaraa. Jo kerran on ollut lopullinen lähtö lähellä ja nyt mennään, heippa.
Entäpä, jos sinne tekemättömien/tehtävien töiden pinoon lisätään jatkuvasti kaikkea uutta ja ylimääräistä. Perusteluna mm. 'sinulla kun on sana hallussa', 'sinulta se tapahtuu niin kätevästi', 'sinä kun tunnet tämän'...PITÄISIKÖ VAI EI?
Jokaisella on jokin tekemätön työ, jonka
pohtiminen vaivaa mieltä jatkuvasti. Kun
vihdoin sattumalta tulee suorittaneeksi sen,
ihmettelee, että on antanut asian vaivata
itseään niin kauan, koska sen tekeminen
on vaatinut kovin vähän ponnistusta.
Mitä tästä opimme? Kun olet kahden
vaiheilla, tehdäkö vai jättää tekemättä
- tee!
-Oliver Wendell Holmes
Sun täytynee oppia sanomaan "EI".Aamupostissa oli tällainen Entäpä, jos sinne tekemättömien/tehtävien töiden pinoon lisätään jatkuvasti kaikkea uutta ja ylimääräistä. Perusteluna mm. 'sinulla kun on sana hallussa', 'sinulta se tapahtuu niin kätevästi', 'sinä kun tunnet tämän'...
"Miten tämä on priorisoitu? Jos tää pitää tehdä nyt, niin jätänkö XX-homman sitten tekemättä?" Toimii. Töitä on jonossa ensi vuoden puolelle asti, mutta mun tehtävä ei ole priorisoida niitä.Sun täytynee oppia sanomaan "EI".
"Sorry, en millään ehdi"
"Kiitos tarjouksesta, mutta nyt tässä on aivan liikaa muuta tekemistä"
"Voi hitsit. Upea tilaisuus, mutta ihan pakko kieltäytyä tällä kertaa. Liikaa töitä katsos!"
"Jos sä haluat sen ennen ylijoulua, niin kysy ehtiskö joku joutilaampi"
Duunikaveri yritti kans tota, ehkäpä kuitenkin vailla tarvittavaa diplomatiaa. Seuraus: Puolitoista kuukautta sairaslomaa burnoutin vuoksi"Miten tämä on priorisoitu? Jos tää pitää tehdä nyt, niin jätänkö XX-homman sitten tekemättä?" Toimii.
Mä ohjaan aika monet tuollaiset pyynnöt suoraan esimiehelle, joka päättää mitä teen ja milloin teen. Joitakin pikkujuttuja voi ottaa hoitaakseen suoraankin. Se kummastuttaa, että kukaan ei tunnu oppivan etten mä voi päättää teenkö jotain vai enkö, tai en tiedä edes sitä onko minulla välttämättä aikaa siihen kahden kuukauden päästä, koska esimiehille voi olla varattuna sille ajalle muuta puuhaa."Miten tämä on priorisoitu? Jos tää pitää tehdä nyt, niin jätänkö XX-homman sitten tekemättä?" Toimii. Töitä on jonossa ensi vuoden puolelle asti, mutta mun tehtävä ei ole priorisoida niitä.
Teillähän lähtee paljon porukkaa polttelemaan ulos eli burnouteille. Taitaa olla aika ressaavaa käpistellä tiatokoneita.:doubtful:Duunikaveri yritti kans tota, ehkäpä kuitenkin vailla tarvittavaa diplomatiaa. Seuraus: Puolitoista kuukautta sairaslomaa burnoutin vuoksi
Palas muuten eilen sairaslomalta, joutuu tosin käymään spykologilla vielä pari kolme kuukautta.
Mä teen itse omat duunit. Mä en muiden apua tarttee, kunhan pistävät tavaraa maailmalle. Ja tekevät joskus jotain esitteitä. Yleensä puol vuotta liian myöhään.Mä ohjaan aika monet tuollaiset pyynnöt suoraan esimiehelle, joka päättää mitä teen ja milloin teen. Joitakin pikkujuttuja voi ottaa hoitaakseen suoraankin. Se kummastuttaa, että kukaan ei tunnu oppivan etten mä voi päättää teenkö jotain vai enkö, tai en tiedä edes sitä onko minulla välttämättä aikaa siihen kahden kuukauden päästä, koska esimiehille voi olla varattuna sille ajalle muuta puuhaa.
Yleensä tätä kohellusporukkaa edustaa myyjät. Tuotepäälliköt ovat paljon fiksumpia tyyppejä.
Näyttää Moelle keskisormea: .|.. ..|.