Mielialasi ja päällimmäinen tunteesi just nyt?

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Kuulostaa pahalta.

Mullakin 17 vuotias poika koneen ääressä nauttii limpparit ja pullat + muutakin joskus ja näppiksellekin niitä toisinaan menee, mutta niin kai sitä menee itsellänikin joskus.:eek: Pieni kehotus ja kyllä ne mukit + muut siitä ainakin tiskipöydälle menee, eikä se paljoo maksa, jos itsekin ne vien. Kerran vaan tokaisin, että se on sitten 1 euro tarjoilupallkiota/kerta, kun mä joudun ne korjaamaan, ja homma toimii.
Mä syytän enimmäkseen OoPeeta, Teukkaa, AJ:tä ja muita forumisteja siitä että mulla on murut ja kahvit näppiksellä.:mad_old::mad::mad_old:
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
"Miten tämä on priorisoitu? Jos tää pitää tehdä nyt, niin jätänkö XX-homman sitten tekemättä?" Toimii. Töitä on jonossa ensi vuoden puolelle asti, mutta mun tehtävä ei ole priorisoida niitä.
Tuostapa olisi sanomista, mutta jätän kertomatta, koska se lisäisi keljutusta.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Mä ohjaan aika monet tuollaiset pyynnöt suoraan esimiehelle, joka päättää mitä teen ja milloin teen. Joitakin pikkujuttuja voi ottaa hoitaakseen suoraankin. Se kummastuttaa, että kukaan ei tunnu oppivan etten mä voi päättää teenkö jotain vai enkö, tai en tiedä edes sitä onko minulla välttämättä aikaa siihen kahden kuukauden päästä, koska esimiehille voi olla varattuna sille ajalle muuta puuhaa.
Juu, aivan samaa se on täälläkin. Sen verran alkaneet porukat oppia, että pyynnöt menee aika hyvin jo esimiehen kautta. Sit kun niitä nakkeja valuu mulle, niin mä vaan kyselen pomoilta, että missäs järjestyksessä nämä tehdään.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Surullinen/raivostunut, isä veti ismolaitelat ja tuhosi silmien edessä käytännössä kaikki levyni, tietokoneen kuulokkeet jne. eli sinne meni aika vitusti tavaraa. Jo kerran on ollut lopullinen lähtö lähellä ja nyt mennään, heippa.

Mistä kaikki alkoi? En osannut vastata miksi tietokonepöydällä on mukeja ja miksi en ole vienyt niitä tiskikoneeseen. :ahem:
Vaikkei hyväksyisikään, ehkä tuollaisia raivareita on helpompi ymmärtää, jos on omia lapsia. En ole psykologi, mutta neuvoisin, että yrittäkää päästä keskustelemaan konfliktien taustalla olevista tunteista ja piiloajatuksista. Vanhemmat kohdistavat lapsiinsa toiveita, mutta projisoivat helposti myös omia pelkojaan (liittyen esim. kyvyttömyyteen ratkaista oman elämänsä "järjestystä" ja ristiriitoja). Ja vice versa.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Voisi kuvitella, että taustalla on muutakin kuin muutama muki. Ei sillä, että käsiksi käymistä(?) hyväksyisin.

Yleisesti ottaen voi miettiä, että jos vaikka lapsi olisi ajautumassa hullingolle niin olisiko parempi että kasvattaja reagoi kuin että on välinpitämätön. Tiedä sitten olisiko joltain jokelan-kaltaisilta myyrmanneilta vältytty...
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Edit... tämä postaus tuli ton Astraalin postauksen jälkeen.... eli siellä on kyllä kaveri aika hyvin hoitanut kotityövelvoitteensa.

Pitää se nyt rajat olla kotonakin. Mutta tuhoomalla ja hakkaamalla ei se asia parane.

Mitäs jos olis semmoset säännöt että mukit ja muut pesuun, tai ei ole netti käytössä. Veikkaan että on pöytä himppasen puhtaampi.:ahem:

Kyllä sen netin eteen saa ihan kotitöitäkin tehdä. Oma huone putsissa, ja astioiden laittoa koneeseen ja tyhjentämistä. Imuroidakin voi vaikka koko kämpän välillä.

Tokihan se on vanhemmilla peiliin katselun paikka jos on päästänyt kakaransa täysin hunningolle noitten suhteen ja ruokailu yms. on jossakin koneen äärellä eikä kimpassa esim. tai edes ruokapöydän ääressä. Eikä muutenkaan osallistu kotitöihin lain.:rolleyes:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Ilmeisesti meillä on sitten kohtuullisen tiukka kasvatus, kerran olen jo lentänyt viikoksi ulos kotoa kun en ollut vienyt kaikkia vaatteita pyykkiin vaan ne olivat jääneet tuolin selkänojalle. Se asia vielä saatiin jotenkin sovittua. Ja yleensä olen mukit ja lusikat ja muut vienyt hyvinkin nopeasti takaisin alakertaan kun itseäni alkaa sekasorto ahdistamaan, isäni ei vain ole ihmisiä joka toistaa asioita enemmän kuin kahteen kertaan. Tänään aikoo soittaa MINULLE ajan ilmeisesti psykiatrille koska en osannut kyseiseen kysymykseen vastata ja koska se on "varsin selvä merkki" siitä, että pään sisäisessä rattaistossa on jotain vialla. "Mikset ole vienyt?" "En tiedä on ollut vähän kiire." "Ei olisi kiirettä ellet olisi niin paljon tietokoneella!" Voisin tietysti käsinkin hoitaa kirjoitushommani, mutta koneella on helpompaa ja 3 tuntia lenkkeilyä koiran kanssa on myös aikaa vievää, kuten harjaus, tiskikoneen hoito, koko kämpän siivouksesta huolehtiminen jne...

Itsestäni tuntuu, että se psykiatriaa tarvitseva on todellakin toinen meistä, mutten minä. Jo viime episodin aikana silmäni alkoivat avautumaan ja näkemäni perusteella mietin, olisiko isäni narsisti? Tarvitsee vain pienen kimmokkeen, esimerkiksi lattialle pudonnut lusikka ja luvassa on vähintään puolituntinen huuto aiheesta "talon arvo romahtaa jos lattiat ovat rikki, raha ei kasva puussa ja tietokone on paha". Jokainen pienikin virhe jonka teen, johtuu hänen mielestään suoraan tietokoneesta ("Jätit aamulla lehden pöydälle, tarkkaavaisuushäiriö, tietokoneesta se johtuu!"). Syy löytyy aina muista, itsessä ei ole mitään vikaa, missä vain ollaan niin huomion keskipisteeseen on päästävä, kaikkialla esitetään onnellista isä-poika kaksikkoa jne.
Otapa nämä asiat puheeksi psykiatrilla ja huolehdi siitä, että isä on myös mukana keskustelussa. Ei asia sillä ratkea, että vain sinut syyllistetään ja ongelmaa haetaan vain sinusta. Jos et tosiaan väritä tapahtumia olen samaa mieltä kanssasi: Isäsi teistä kahdesta on se, joka tarvitsee psykiatria.

Siihen, tarvitsetko sinä psykiatria, en osaa ottaa kantaa mutta ainakaan noiden kirjoitusten perusteella näin ei olisi. Mutta olenkin kuullut vain sinun puolesi asiasta. Isäsi saattaa nähdä asiat täysin eri lailla. Siksi olisi erittäin tärkeää siellä psykiatrilla selvitää, näkeekö hän ne täysijärkisellä tavalla.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Teillähän lähtee paljon porukkaa polttelemaan ulos eli burnouteille. Taitaa olla aika ressaavaa käpistellä tiatokoneita.:doubtful:

Ehkä on ihan hyväkin, etten tajua näistä liikoja.:eek:

Mitens se yks jampsteri, joka meinas kenkää saada vai miten se meni?
No tää josta mainitsin oli just se sun tarkoittamasi jamspteri. Oli siis puolisentoista kuukautta sairaslomalla ja tuli nyt takaisin. Ei tommoseta potkuja anneta, on tosin jossain määrin nyt seurannan alla, että miten homma tästä eteenpäin luistaa. Itseasiassa tossa kävi niin, että jamppa muutti viime hetkellä mieltään ja sorvasi työpaikakneuvoston (vai miksi sitä nyt suomeksi kuttutaankaan) edustajan kanssa homman niin, että kyseessä ei ollutkaan varsinainen burn out vaan eräänlainen esiaste. Jos kyseessä nimittäin olisi todellinen burn out, ei kundi välttämättä enää sais jatkaa vanhoissa tehtävissään.

Ja kyllä meillä firmassa näitä burn out -tapauksia on ollu enämpikin, jotkut ovat olleet sairaslomalla puoli vuottakin elleivät peräti pidempäänkin. Ei se stressi pelkästään siitä tule, että näpistelee tietokonetta vaan siitä, että porukalle pumpataan lisää ja lisää duunia samalla kun jengiä vähennetään eli eiköhän tuo voi iskea alalla kuin alalla.

Kyllä tässä välillä on ittekkin vähän ihmeissään, että mistä sen kaiken tarvittavan motivaation ja energian ottaa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
No tää josta mainitsin oli just se sun tarkoittamasi jamspteri. Oli siis puolisentoista kuukautta sairaslomalla ja tuli nyt takaisin. Ei tommoseta potkuja anneta, on tosin jossain määrin nyt seurannan alla, että miten homma tästä eteenpäin luistaa. Itseasiassa tossa kävi niin, että jamppa muutti viime hetkellä mieltään ja sorvasi työpaikakneuvoston (vai miksi sitä nyt suomeksi kuttutaankaan) edustajan kanssa homman niin, että kyseessä ei ollutkaan varsinainen burn out vaan eräänlainen esiaste. Jos kyseessä nimittäin olisi todellinen burn out, ei kundi välttämättä enää sais jatkaa vanhoissa tehtävissään.

Ja kyllä meillä firmassa näitä burn out -tapauksia on ollu enämpikin, jotkut ovat olleet sairaslomalla puoli vuottakin elleivät peräti pidempäänkin. Ei se stressi pelkästään siitä tule, että näpistelee tietokonetta vaan siitä, että porukalle pumpataan lisää ja lisää duunia samalla kun jengiä vähennetään eli eiköhän tuo voi iskea alalla kuin alalla.

Kyllä tässä välillä on ittekkin vähän ihmeissään, että mistä sen kaiken tarvittavan motivaation ja energian ottaa.
Varmaan joku pääluottamusmies tai vastaava. Sama se on pelata alkoholismin kanssa. Sanot ittees holistiksi, niin et saa kenkää, jos menet hoitoon. Tosin työtehtävät ja soveltumiseen erilaisiin työtehtäviin muuttuu.


Imet sen meiltä forumisteilta lailla Draculan!
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Vittuuntunut. Mulle erittäin harvinainen tunne.

Taas ollaan tilanteessa, jossa yksittäisen hullun takia kunnolliset ampumaurheilijat leimataan moneltakin taholta ja selittelemään joutuu. Vaikka tuokaan tapaus ei liity ampumaurheiluun mitenkään.
Yhtä vähän kuin veitsellä tehdyt tapot liittyvät ruoanlaittoon.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Vittuuntunut. Mulle erittäin harvinainen tunne.

Taas ollaan tilanteessa, jossa yksittäisen hullun takia kunnolliset ampumaurheilijat leimataan moneltakin taholta ja selittelemään joutuu. Vaikka tuokaan tapaus ei liity ampumaurheiluun mitenkään.
Yhtä vähän kuin veitsellä tehdyt tapot liittyvät ruoanlaittoon.
Ymmärrän sinua nyt oikein hyvin. Moni varmaan riemuitsisi pesäpallomailojenkin täyskiellosta :(
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17752
Sijainti
East of Eden
Ymmärrän sinua nyt oikein hyvin. Moni varmaan riemuitsisi pesäpallomailojenkin täyskiellosta :(
Autoista puhumattakaan.

Nimittäin selviää hyvin pienellä tuomiolla jos juo ittensä känniin ja ajaa jonkun yli. Valitettavsti se vaan niin käytännössä on.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Vittuuntunut. Mulle erittäin harvinainen tunne.

Taas ollaan tilanteessa, jossa yksittäisen hullun takia kunnolliset ampumaurheilijat leimataan moneltakin taholta ja selittelemään joutuu. Vaikka tuokaan tapaus ei liity ampumaurheiluun mitenkään.
Yhtä vähän kuin veitsellä tehdyt tapot liittyvät ruoanlaittoon.
No mutta kyllähän Konginkankaan tapauksen jälkeen rekkakuskitki on ihan normaalisti jatkaneet hommia. Ihme, että niitäkään vehkeitä annetaan muuta ku puolustusvoimille.
 
Ylös