Mielialasi ja päällimmäinen tunteesi just nyt?

Knoukka

Well-known member
Matxi sanoi:
[25-09-2007, 19:47.59] <Matxi> on se merkillinen tunne kun itseään kohtaan tuntee vain suunnatonta vihaa
[25-09-2007, 19:48.38] <Matxi> millaista mahtaa olla edes hieman pitää itsestään
Toi on hyvä alku. Tunnetasolla tunnistat ongelman, ensimmäinen huomiosi ja tavoitteen, toinen huomiosi.

Mutta kriisin merkit on.

Ja kriisi on aina mahdollisuus. Muutokseen ja avautumiseen. Kriisin kautta oppii, luopuu vanhoista asioista ja mikä tärkeintä: kriisi on uuden alku.

Uskallan antaa neuvon: kuuntele rohkeasti itseäsi. Ei se haittaa jos hajoaa, pitää vaan uskaltaa ja ajan kans rakentaa entistä ehompi elämä.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Vellu sanoi:
Ootko ajatellut tehdä asialle jotain? Lähinnä aattelin vaan, että pidemmän päälle toi voi olla aika tukala juttu :-( Tsemiä kuitenkin.
Eipä sille taida oikein pystyä mitään. Se joko ajan myötä hellittää tai sitten ei.

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Kuulostaa vähän seuraavanlaiselta:

- ongelma 'kusihätä'
- analyysi 'eipä sille taida oikein pystyä mitään'
- ratkaisu ? (EDIT: eipä sitä tietty ole mitään ongelmaa, jos location on toalet ;-)

Eli siis kyllä sille oikeasti voi ja sanoisin, että pitääkin tehdä jotain.

Mutta siinä oon (oletettavasti) samaa mieltä, että hiton vaikeeta se on.

Knoukka

Well-known member
Vellu sanoi:
Kuulostaa vähän seuraavanlaiselta:

- ongelma 'kusihätä'
- analyysi 'eipä sille taida oikein pystyä mitään'
- ratkaisu ? (EDIT: eipä sitä tietty ole mitään ongelmaa, jos location on toalet ;-)

Eli siis kyllä sille oikeasti voi ja sanoisin, että pitääkin tehdä jotain.

Mutta siinä oon (oletettavasti) samaa mieltä, että hiton vaikeeta se on.
Eihän se helppoo oo.

Itse olen sekoittanut joskus helvetin lahjakkaasti paskan olon syyn ja kuvittelemani keinon, joka paskan olon poistaisi siten että tämä keino olisi syyn vastakohta. Esimerkiksi seurustelukumppani poistaisi yksinolemisen paskamaisuuden kun oikeasti asia meni toisinpäin niin, että kun opin olemaan sinut yksin olemiseni kanssa ilmaantui myös halukkaita seurustelukumppaneitakin.

Todellisuudessa ulkoistin siis vain paskan oloni ja samalla ulkoistin myös paskan oloni syyn. Ja kun tein itseni kanssa sinun kaupat niin olivatkin minun kaupat.

Ulostin siis paskan... eikun olon että olen paska... mitäh!?! MITÄ MÄ SEKOILEN? Mitä mä yritä selittää!?! Auttakaa!

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Knoukkari sanoi:
Eihän se helppoo oo.

Itse olen sekoittanut joskus helvetin lahjakkaasti paskan olon syyn ja kuvittelemani keinon, joka paskan olon poistaisi siten että tämä keino olisi syyn vastakohta. Esimerkiksi seurustelukumppani poistaisi yksinolemisen paskamaisuuden kun oikeasti asia meni toisinpäin niin, että kun opin olemaan sinut yksin olemiseni kanssa ilmaantui myös halukkaita seurustelukumppaneitakin.

Todellisuudessa ulkoistin siis vain paskan oloni ja samalla ulkoistin myös paskan oloni syyn. Ja kun tein itseni kanssa sinun kaupat niin olivatkin minun kaupat.

Ulostin siis paskan... eikun olon että olen paska... mitäh!?! MITÄ MÄ SEKOILEN? Mitä mä yritä selittää!?! Auttakaa!
Taisit nyt haukata paskaa...:rolleyes:

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Jepjep, ensimmäinen analyysi ei välttämättä aina ole se oikea ja sen pohjalta tehdyt toimintasuunnitelmat voi nekin olla vääränsuuntaisia. Tärkeintä olisi löytää se pohjimmainen syy, mikä aiheuttaa muut oireet ja sen jälkeen miettiä, mikä sen voisi korjata oikeasti. Ihan kuten sanoit. Yksinäisyyteen paras lääke ei välttämättä ole seura, eikä itsensä vihaamiseen se, että siirtää vihansa johonkin muualle.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Vellu sanoi:
Jepjep, ensimmäinen analyysi ei välttämättä aina ole se oikea ja sen pohjalta tehdyt toimintasuunnitelmat voi nekin olla vääränsuuntaisia. Tärkeintä olisi löytää se pohjimmainen syy, mikä aiheuttaa muut oireet ja sen jälkeen miettiä, mikä sen voisi korjata oikeasti. Ihan kuten sanoit. Yksinäisyyteen paras lääke ei välttämättä ole seura, eikä itsensä vihaamiseen se, että siirtää vihansa johonkin muualle.
Semmonen 'päivä kerrallaan' tsiikailua vaan. Aikatauluttaa päivänsä hyvin. On aika duunille, liikunnalle, kavereille ja itselleen. Siitä se lähtee.:thumbup:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Päivän ensimmäisen kerran vähän parempi fiilis :

[25-09-2007, 20:52.09] <Matxi> vetipä tiukille
[25-09-2007, 20:52.55] <Matxi> Pitkävedossa : Ilves - Jokerit yli 5,5 maalia ja Kärpät - Tappara 1 (eli Kärpät voitto)
[25-09-2007, 20:53.12] <Matxi> Ilves - Jokerit pelissa kuudes maali tuli ajassa 58.44
[25-09-2007, 20:53.36] <Matxi> ja Kärpät teki 3-2 voittomaalin ajassa 59.58

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Matxi sanoi:
Nettivittuki on alkanut pätkimään. Vittujen vittu, niinkuin ei vituttais ennestäänkin. Perkele.
Vois mennä nukkumaan, ei vaan enää jaksa.
Luin nettiv*ttutuki ja kummastelin, että onko semmoinenkin tukipalvelu olemassa. :rolleyes:

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Matxi, tuliks vedoista mitään? Palataan huomenna postin ääreen.

Aamuinen vitutus meni ohi. Ilta on ollut oikein mukava. Vaikka äsken koinkin aivan WTF :eek!: -fiiliksen, kun kesken lauseen tajusin, että analysoin jotain aivan kuvitteellista ja kaukaista tilannetta. Olo on kuitenkin mitä onnellisin ja mainioin :)

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Juskanen sanoi:
Matxi, tuliks vedoista mitään? Palataan huomenna postin ääreen.

Aamuinen vitutus meni ohi. Ilta on ollut oikein mukava. Vaikka äsken koinkin aivan WTF :eek!: -fiiliksen, kun kesken lauseen tajusin, että analysoin jotain aivan kuvitteellista ja kaukaista tilannetta. Olo on kuitenkin mitä onnellisin ja mainioin :)
Lugano näyttää johtavan Fribourgia 2-0 ja Hertha Berlin johtaa Hansa Rostockia 1-0. Molemissa on oikein tällä hetkellä.
Jos menee noi oikein niin nettovoitto on sitten vajaa 50 euroa. Saas nährä.

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Matxi sanoi:
Lugano näyttää johtavan Fribourgia 2-0 ja Hertha Berlin johtaa Hansa Rostockia 1-0. Molemissa on oikein tällä hetkellä.
Jos menee noi oikein niin nettovoitto on sitten vajaa 50 euroa. Saas nährä.
Herra voittaja tarjoaa sitten kauden päätösmööten meille käsittämättömän suurilla voittorahoillaan :ahem: