Mielialasi ja päällimmäinen tunteesi just nyt?

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Vahingonilo on iloista parhaita. Liikenteessä ajelin itse jonossa vähän yli sallittua nopeutta ja koko jonon ohitti huikealla vauhdilla (ainakin 200 km/h) musta mersu tuplakeltaisen viivan aikana. Keli oli sohjoinen ja meno näytti hirveältä.

Muutamaa kilometriä myöhemmin näin edessä tosi häikäisevät siniset vilkut. Pelästyin jo, että on sattunut kolari. Eihän toki. Siinä poliisiauton edessä seisoi se hetkeä aiemmin kaahannut mersu. Jess, jess, jess!!! :thumbup:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Vahingonilo on iloista parhaita. Liikenteessä ajelin itse jonossa vähän yli sallittua nopeutta ja koko jonon ohitti huikealla vauhdilla (ainakin 200 km/h) musta mersu tuplakeltaisen viivan aikana. Keli oli sohjoinen ja meno näytti hirveältä.

Muutamaa kilometriä myöhemmin näin edessä tosi häikäisevät siniset vilkut. Pelästyin jo, että on sattunut kolari. Eihän toki. Siinä poliisiauton edessä seisoi se hetkeä aiemmin kaahannut mersu. Jess, jess, jess!!! :thumbup:
Kerrankin meni oikein :thumbup:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Vahingonilo on iloista parhaita. Liikenteessä ajelin itse jonossa vähän yli sallittua nopeutta ja koko jonon ohitti huikealla vauhdilla (ainakin 200 km/h) musta mersu tuplakeltaisen viivan aikana. Keli oli sohjoinen ja meno näytti hirveältä.

Muutamaa kilometriä myöhemmin näin edessä tosi häikäisevät siniset vilkut. Pelästyin jo, että on sattunut kolari. Eihän toki. Siinä poliisiauton edessä seisoi se hetkeä aiemmin kaahannut mersu. Jess, jess, jess!!! :thumbup:
:ahem:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Vahingonilo on iloista parhaita. Liikenteessä ajelin itse jonossa vähän yli sallittua nopeutta ja koko jonon ohitti huikealla vauhdilla (ainakin 200 km/h) musta mersu tuplakeltaisen viivan aikana. Keli oli sohjoinen ja meno näytti hirveältä.

Muutamaa kilometriä myöhemmin näin edessä tosi häikäisevät siniset vilkut. Pelästyin jo, että on sattunut kolari. Eihän toki. Siinä poliisiauton edessä seisoi se hetkeä aiemmin kaahannut mersu. Jess, jess, jess!!! :thumbup:
Onko tämä jotenkin pahempi paikka kuin yksöiskeltainen?

Tarkoitan vaan, että jos on keltainen viiva omalla kaistalla, niin mitä sillä on väliä, onko vastaantulevien kaistalla vai ei?

Tai on siinä se hyvä puoli, että pienemmällä todennäköisyydellä vastustaja tulee sun kaistaa vastaan.:eek::idea:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Onko tämä jotenkin pahempi paikka kuin yksöiskeltainen?

Tarkoitan vaan, että jos on keltainen viiva omalla kaistalla, niin mitä sillä on väliä, onko vastaantulevien kaistalla vai ei?

Tai on siinä se hyvä puoli, että pienemmällä todennäköisyydellä vastustaja tulee sun kaistaa vastaan.:eek::idea:
Onko Olga väittänyt että se olis pahempi paikka kuin yksöiskeltainen? Onko siinä jotain pahaa, jos sanoo mahdollisimman tarkasti millaisesta paikasta on kyse?

Mutta jos nyt kysymykseesi hakee vastausta, niin tuplakeltainenhan on usein sellaisessa paikassa jossa esim. näkyvyys on heikko molemmilta puolilta tultaessa. Yksöiskeltaisilla taas vastaantulijalla on parempi näkyvyys, joten voisi periaatteessa ajatella, että kolarin riski on snadisti pienempi.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että keltaisen viivan rikkominen on ihan yhtä paha riippumatta siitä onko toisella puolella myös keltainen vai ei.

Olen myös sitä mieltä että tämä JAn kommentti oli hakemalla haettua kettuilua.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Onko Olga väittänyt että se olis pahempi paikka kuin yksöiskeltainen? Onko siinä jotain pahaa, jos sanoo mahdollisimman tarkasti millaisesta paikasta on kyse?

Mutta jos nyt kysymykseesi hakee vastausta, niin tuplakeltainenhan on usein sellaisessa paikassa jossa esim. näkyvyys on heikko molemmilta puolilta tultaessa. Yksöiskeltaisilla taas vastaantulijalla on parempi näkyvyys, joten voisi periaatteessa ajatella, että kolarin riski on snadisti pienempi.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että keltaisen viivan rikkominen on ihan yhtä paha riippumatta siitä onko toisella puolella myös keltainen vai ei.

Olen myös sitä mieltä että tämä JAn kommentti oli hakemalla haettua kettuilua.
Tietenkin olit sitä mieltä. :ahem:

Oikeasti puutuin siihen, että hirveän moni on sitä mieltä, että tuplakeltaiset ovat jotenkin 'tiukemmat' kuin pelkkä 'sinkkukeltainen'.

Oikeasti on hirveän vaikeaa ajaa vastaantulevan kaistan rajoitusten mukaan.

Ja tuo olettamus, että tuplan kohdalla olisi jotenkin erityisen huono näkyvyys tms. on puppua. Ne keltaiset on siellä silloin kun siihen on tarvetta. Jos on paha paikka, niin on nopeusrajoitus alempi kuin muuten sillä tiellä.

Tervetuloa vaan viereen istumaan ja oppimaan.:eek:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Zaikomin liikennekoulutus iski jälleen:D

Saattaahan niitten keltaisten paikalla olla vaikka miten hyvä näkyväisyys, esim suora keskellä peltoja, mutta jos on risteyksiä siinä, niin sitten on.. Jokunen aika sitten näin ainaskin miten kannattaa lähteä letkaan ohittamaan tämmöisessä paikassa. Joku sankarii näki tilaisuuden koettaneen ja olikin sitten viittä vaille kunnon peltikolinat, kun letkan ensimmäinen olikin kääntymässä suoran keskellä olleesta risteyksestä vasempaan:rolleyes:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ja tuo olettamus, että tuplan kohdalla olisi jotenkin erityisen huono näkyvyys tms. on puppua. Ne keltaiset on siellä silloin kun siihen on tarvetta. Jos on paha paikka, niin on nopeusrajoitus alempi kuin muuten sillä tiellä.

Tervetuloa vaan viereen istumaan ja oppimaan.:eek:
Toi kommenttini oli ihan vaan teoreettista spekulaatioa. Tiedän toki miten asiain laita todellisuudessa on.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Esim. vastaantulevan ohituskaistan kohdalla on turvallista ohitella, jos ei ole vastaantulijoita.
Jep. Näissä paikoissahan ei (ainakaan useimmissa) ollut ennen kuin yksi keltainen... eli sinne ohituskaistalle sai mennä vastapalloonkin, mutta kolmatta kaistaa ei sentään saanut käyttää samaan suuntaan.

Moon sitä mieltä, näissä paikoissa tuplakeltaiset ja etenkin kaiteet on ihan hanurista. Muutamaan kertaan oon jumittanut sinne kaiteitten väliin traktorin perään tyhjällä tiellä... Tuplakeltasella sentään (joku ihan muu kuin minä, joka noudatan lakia) voi käyttää omaa järkeä ja ohittaa silti, mutta kaiteiden välissä ei mahdu.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jep. Näissä paikoissahan ei (ainakaan useimmissa) ollut ennen kuin yksi keltainen... eli sinne ohituskaistalle sai mennä vastapalloonkin, mutta kolmatta kaistaa ei sentään saanut käyttää samaan suuntaan.

Moon sitä mieltä, näissä paikoissa tuplakeltaiset ja etenkin kaiteet on ihan hanurista. Muutamaan kertaan oon jumittanut sinne kaiteitten väliin traktorin perään tyhjällä tiellä... Tuplakeltasella sentään (joku ihan muu kuin minä, joka noudatan lakia) voi käyttää omaa järkeä ja ohittaa silti, mutta kaiteiden välissä ei mahdu.
Vaarallinen tilanne tulee silloin kun vastaan tuleva auto on lähdössä ohittamaan, kun itse on ohittamassa. Sen takia siihen on varmaan nykyään tullut ne tuplakeltaiset, koska se aiemmin käytössä ollut systeemi mahdollisti konflikti-tilanteen. Esim. vaikkapa rekan taakse ei välttämättä näe onko sieltä hyökkäämässä auto ohituskaistalle. Muutenkin vauhti on noissa tilanteissa kova ja virheen sattuessa seuraukset on yleensä fataalit.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Kyllä mun mielestä ihminen voi ihan hyvin polttaa pilveä rautatientorilla Helsingissä. Näin tapahtuikin kesällä, kun tarjosin jollekin heebolle tulta tupakkaan. Huomasin siinä stendaria lainatessa, että miekkosen sätkä ei ollut normaali.
 
Ylös