Mielipiteitä uudesta SM-luokkien kahtiajaosta

Pirelli

Member
Liittynyt
5.2.2000
Viestit
12
Mitäs mieltä muut ovat? Itse olen vähän pettynyt kun Saloonit ja Fordit ei enää aja samoissa lähdöissä Sport 2000 ja F3-luokkien kanssa. Kisoihin on muutenkin niin pitkät matkat ja nyt luokkien seuraaminen on entistä hankalampaa
 

v10

Guest
Eiköhän tarkoituksena ole siirtää kilpailijoiden huomiota yhä enemmän virallisiin SM-luokkiin. Tällöin vahvoista luokista tulee vielä vahvempia ja heikoista heikompia. Tämä on sääli koska näyttävimmät vehkeet on juuri salooneisa.
 

jmt

Senile Member
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
2161
Sijainti
Isle of Man
Originally posted by v10:
Eiköhän tarkoituksena ole siirtää kilpailijoiden huomiota yhä enemmän virallisiin SM-luokkiin. Tämä on sääli koska näyttävimmät vehkeet on juuri salooneisa.
Minun tietojeni mukaan Super Saloonit ajaa SM-arvosta myös ensi kaudella, joten ihan tuostakaan ei ilmeisesti ole kysymys.

Sääli myös minusta, että luokat erotetaan eri viikonlopuille, olisi hienoa kun olisi voinut seurata samalla reissulla molempia luokkia.

 

Führer

Well-known member
Liittynyt
10.8.2000
Viestit
260
Niin ja eikös ratakisat ole taas ensi vuonna myös sunnuntaina...mikähä vauhtilauantaissa oli vikana?
 

TRF

Well-known member
Liittynyt
24.2.2000
Viestit
156
Sijainti
Helsinki
Joo, palataan perinteiseen aikatauluun. Minun käsitykseni mukaan on vain kaksi SM -luokkaa, F3 ja Sport2000. Onko Salooneilla todellakin vielä SM -arvo? Eikai Fordeillakin? Tämänvuotinen aikataulu helpotti ainakin mekaanikkojen työtä, kun ei tarvinnut yötämyöden touhuta, muutakuin to - pe -la.
 

jmt

Senile Member
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
2161
Sijainti
Isle of Man
Kuten tuolta uutisistakin voi lukea, sekä Formula Fordit että Super Saloonit ajavat SM-arvosta myös ensi kaudella, tosin merkkiluokkien kanssa, eli eri viikonloppuina kuin Sport 2000 ja F3.

Yleisön kannaltahan nuo vauhtilauantait olivat varmasti ihan hyviä, tallit vaan saattoivat olla eri mieltä. Tuo 2 päiväiseksi muuttaminen, yhdessä sen kanssa että Ffordit ja Saloonit ajavat eri viikonloppuina kyllä harmittavasti hankaloittavat seuraamista.
 

kik

Well-known member
Liittynyt
15.2.2000
Viestit
530
Sijainti
Peraehikiae
Mikäs rata-autoilusarja se sellainen on, jossa ei ajeta sunnuntaisin kisaa??? Ehdottomasti la ja su kisat ja perjantaina testiä, aika-ajoja jne.

Kuitenkin suurin osa alalla toimivista toimivat harrastuspohjalta ja tekeävt leipätyönään jotain muuta. Nykyisellä menettelyllä joutuu olemaan töistä poissa aina torstain ja perjantain ja sitten jää sunnuntai aivan "turhaksi" vapaaksi.

Joo, miltäkähän Super saloonit ensi vuonna näyttää (näyttäis) kun pois jää ainakin Mäkäräinen ja Ruohorinne (siirtyvät sport 2000 luokkaan). Ei juuri miltään. Ainoat autot, jotka on johonkin liikkunut ovat LMS:n audit ja niitälään ei olisi montaa enää ensi kaudella mukana (siirtynevät panostamaan sport 2000 -luokkaan?). Ei SM-sarjassa tarvita enää yhtään vanhaa opelin kadettia ym. vai onko "niillä" muka jotain tekemistä nykyaikaisten rata-autojen kanssa?

Formula fordit palaavat varmasti heti SM-sarjaan mukaan, jos ajajia ja autoja saadaan edes kohtuullinen määrä radoille. Oli todellakin aika siirtää fordit CUP-luokkien sekaan. Ainoa suurio kysymysmerkki on tuo Mini tonnin siirtäminen SM-viikonlopuille. Suomen huonoimmat? rata-autot ajavat "oikeiden" autojen rinnalla kisaa. Onhan se näyttävää, kun niitä on jotain 60 autoa mutta minun mielestäni varkolta saattaa kadota sellainen oikea yritys kansainväliseksi ja näyttäväksi rata-sarjaksi. Eihän ne nyt oikeasti mitään kilpa-autoja ole (älkää suuttuko mutta minä vertaan niitä tässä tapauksessa kuitenkin 90-luvun laitteisiin!).

Mielestäni muuten rata-SM on menossa oikeaan suuntaan. Kunhan vain suomalaiset hoksaisivat miten mielenkiintoisia kisoja suomessa ajetaan. Kokonaisuutena radan varrella ja varikoilla pyörii aika isot rahat ja kalusto on näyttävää. Suomalaisten kiinnostusta syönee hiukan tuo perinteinen ralli-innostus, mikä sinäänsä ei ole mitenkään tuomittavaa. Odotellaan tässä pari vuotta niin uskon, että rata-SM kerää jo aika isot joukot katsojia, toivoa ainakin sopii!

kik
 

kik

Well-known member
Liittynyt
15.2.2000
Viestit
530
Sijainti
Peraehikiae
Muuten, onko kenelläkään tietoa (edes alustavia huhuja) ensi kauden kilpailukalnterista?

kik
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Jmt:
Minun tietojeni mukaan Super Saloonit ajaa SM-arvosta myös ensi kaudella, joten ihan tuostakaan ei ilmeisesti ole kysymys.
Tarkennetaas hieman: siis SS:lla on SM-arvo ainakin vielä ensikaudella- jatkosta ei ole luvattu yhtään mitään...paitsi se, että 2003 joulukuussa loppuu näillä näkymin ajaminen nykymuotoisella "silhuetti" kalustolla. Tosin sitäkin varten on jo olemassa "suunnitelma B"...
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by kik:
Joo, miltäkähän Super saloonit ensi vuonna näyttää (näyttäis) kun pois jää ainakin Mäkäräinen ja Ruohorinne (siirtyvät sport 2000 luokkaan). Ei juuri miltään. Ainoat autot, jotka on johonkin liikkunut ovat LMS:n audit ja niitälään ei olisi montaa enää ensi kaudella mukana (siirtynevät panostamaan sport 2000 -luokkaan?).
Herään nyt jo... Eihän ex-Hietamäki,ex-Ruohorinne voittaja-autolla ole mitään tekemistä LMS:n kanssa. Ja Hietamäki ajaa ensikaudellakin tän hetken tietojen mukaan samalla A4:lla kuin tähänkin asti. Lempon paikka on vapaa, kun mies suuntaa Audin (Abt:in) tehdaskuljettajaksi DTM-luokkaan. Ja tämä nimen omaan SuperSalooneissa annettujen näyttöjen perusteella. Ainoa tehdassopimuksen saanut S2K kuski on tähän päivään asti ollut Rasse Ruokonen, ja Rasse sitä paitsi pisteli jo aikanaan 16-satasella Civicillä päihin S2K "tähtien" Bemuja ja Golffeja 100 - 0. Todennäköisesti Suomen paras kuski, mutta kun jätkällä on pituutta enemmän kuin keskiverto koripalloilijalla, niin ei oikeen missään vaiheessa ole ollut tarvis mennä noihin Formula-pulkkiin kärvistelemään.


Ei SM-sarjassa tarvita enää yhtään vanhaa opelin kadettia ym. vai onko "niillä" muka jotain tekemistä nykyaikaisten rata-autojen kanssa?
Sulla varmaan on niin paljon hynkkyä pers'taskun pohjalla, että voit koska tahansa ostaa tuollaisen Audin kuin mitä LMS:llä oli... eihän ne maksa kuin millin ketale... köyhät kyykkyyn KIK rules.
Sitä paitsi ei niitä Kadetteja siellä ole ollut kuin yksi ainoa...

Mielestäni muuten rata-SM on menossa oikeaan suuntaan. Kunhan vain suomalaiset hoksaisivat miten mielenkiintoisia kisoja suomessa ajetaan. Kokonaisuutena radan varrella ja varikoilla pyörii aika isot rahat ja kalusto on näyttävää. Suomalaisten kiinnostusta syönee hiukan tuo perinteinen ralli-innostus, mikä sinäänsä ei ole mitenkään tuomittavaa. Odotellaan tässä pari vuotta niin uskon, että rata-SM kerää jo aika isot joukot katsojia, toivoa ainakin sopii!

kik

No johan ny taas vitsim'murjaasit... AKK on viemässä rata-autoilua lähinnä kaikkialle muualle paitsi oikeaan suuntaan... Koko Sport2000 on ajatuksenakin jo niin perseestä kuin olla ja voi. Mitä tekemistä 2-litraisilla N-ryhmään perustuvilla autoilla on kilpa-auton kanssa ?? Jopa Lada-Cupissa on enemmän järkeä kuin S2K:ssa. Eestin poikain "S2K" ajetaan sentään Turbo-ahdetuilla nelivetoisilla autoilla, kuten Mitsu Lancer Evolution jne. vaikkakin nekin on teknisesti N-ryhmäläisiä...

Ja sitten ihan oma lukunsa on tuo show-bussiness... 99% kuskeista haluais enemmän panostusta AKK:n taholta tuohon tiedotukseen ja vähemmän tuohon älyvapaaseen hypetykseen... Siis nimenomaan tiedotukseen muistakin kuin vain S2K-mopoista. SuperSaloon on tähän asti ollut Suomalaisen rata-autoilun kuninkuusluokka mitä tulee tekniseen innovaatioon. Mitä ei kaupasta suoraan rahalla saa, niin se rakennetaan ITSE. Toisin kuin Sport2000, jossa valtaosa kuskeista ei osaa autoonsa edes tulppia vaihtaa.... Siellä on vain muutama osaava AJAJA ja loput on puoli-kädettömiä kuljettajia.
 
Liittynyt
14.11.2000
Viestit
15
Hyvä DonVito!
Kärkevät ovat kommentit Sport-luokasta ja sen kuljettajista.
Ensinnäkin luokkaan saadaan näyttävyyttä ainoastaan sillä, että siellä on yleensäkin autoja riittävä määrä ja nekin ovat vielä suhteellisen tasaväkisiä (n.15 autoa sekunnin sisällä). Väitänpä, että yhtä tasaista luokkaa ei kovin montaa Euroopasta löydy. Eri kuljettajien vastuksesta aikanaan Civic/Ruokoselle en kommentoi, sen voit itse katsoa historiatiedoista (löytyy helposti).
Sinulla ilmeisesti on merkittävä kokemus rata-autoilun puolelta kuskina..kommenteista päätellen.

Eiköhän tällainen turha mollaaminen jotain tiettyä luokkaa kohtaan ole aivan turhaa. Se, joka ei sarjasta ole kiinnostunut, voi jättää seuraamatta kyseistä luokkaa.
Aina löytyy parannettavaa, kommentoitavaa eri luokista, mutta toivottavasti muistat edellisen vuosikymmenen alussa rata-autoilun tilan.
Itse en ymmärrä kommenttiasi "älyvapaasta hypetyksestä?". Ilman näkyvyyttä TV:ssä /lehdistössä autoja olisi aika paljon vähemmän radalla. Näillä näkyvyysasioilla voidaan antaa riittävästi perusteluja yhteistyökumppaneille olemaan mukana rata-autoilussa. Yhteistyökumppanit haluavat vastinetta rahoilleen, ja me taas tarvitaan rahoitusta ajamiseen. Näin se vaan toimii.

Itse olen ajanut sekä tehokasta A-ryhmän autoa usean vuoden, että sportteja 3 vuotta. Tehoja on tietenkin vähemmän, mutta ajettavuus on erinomainen.

Hyvää syksynjatkoa,
Arto
 

kik

Well-known member
Liittynyt
15.2.2000
Viestit
530
Sijainti
Peraehikiae
Kyllä se Ruohiksen auto siellä LMS:n pilttuussa makaili ainakin Ahveniston päätöskisassa...

Yllättävän kärkevästi kehut super salooneja oikein näyttäväksi ja kalliiksi huippuluokaksi, kun siellä ajaa vain muutama hieno auto (2-3) ja loput on aivan vastaantulijoita. Vai pidätkö niitä perässä valuvia camaroita ym. kovinkin hyvinä vehkeinä? Hieno luokkahan se olisi, jos siellä olisi vaikkapa 10-15 kilpailukykyistä autoa mukana mutta kun ei ole.

Vai oli Rasse ylivoimainen? Kävi muuten ajamassa integrallakin muutaman kisan (jos en aivan väärin muista), eikä kyllä mitään ylivoimaa ollut havaittavissa! Kyllähän sporttien taso on ollut viime vuonna aika vaihtelevaa mutta väitänpä, että muutoksia tasossa tapahtuu jo kaudelle 2001. Toisaalta voimme olettaa, että sääntömuutokset tullenevat lisäämään luokan näyttävyyttä ainakin jossain määrin.

Miten AKK voisi panostaa enemmän sport2000:n näkyvyyteen? Minusta olisi turhaa ainakaan lisätä TV näkyvyyttä, kun siellä nyt jo on jokaisesta kisasta hyvät koosteet (tärkeintä olisi laskea lippujen hintaa ja järjestää jotain näytöksiä väliajalle, esim. suomalaista F1-ajoa ex. JJ Dallaralla jne?).

Yllättävän kärkevää tekstiä sinulta ainakin tulee, josta päättelenkin että olet jollain tavalla sidoksissa super saloonien touhuihin. Totuus on se, että heikot kuolevat. Sportteihin tulee rahaa, kuskeja, sekä yhteistyökumppaneita joita taas supereihin ei saisi vaikka yrittäisi miten. Mielestäni olisi turhaa tekohengitystä pitää supereita vielä yllä. Toisaalta, jos Audit maksaa kerran noin 1000 kmk kappale, on ne aivan liian kalliita suomen sarjoihin. Ei ole mukavaa yrittää pärjätä vanhalla ropposella (vrt. mäkäräinen) rahamiehille.

Toisaalta en kyllä ylistäisi kenenkään super saloon luokan kuskinkaan ajotaitoja mitenkään hirveästi (miten Rytsölä pystyikään ajamaan niin kovaa Ahvenistolla). Ensi kaudellahan se nähdään miten kovaa Ruohis ja Mäkäräinen sekä Rytsölä sporteissa menee. Epäilenpä, ettei kukaan em. henkilöistä pääse kolmen parhaan joukkoon yhdessäkään kisassa! Jos olen väärässä niin hyvä heille...

kik
 

jkjanne

Well-known member
Liittynyt
12.1.2000
Viestit
604
Tottkai aina uudistukset vievät lajia uuteen suuntaan. Onko se hyvä vai huono asia, sitä täytyy jokaisen kysyä itseltään.
Tarkoitus, millä uudistuksia tehtiin oli varmasti hyvä, Suomen rata-autoilua yritetään viedä eteenpäin. Mielestäni se että olisi jääty vanhaan ja ajateltu että tämä on nyt tässä, olisi osittanut sitä että sarjaa yllä pitävät eivät enää itsekään usko sport 2000 luokkaan. Uskoisin että heillä, ketkä uudistukset tekivät, oli varmasti aivan riittävästi kokemusta ja näkemystä asiasta, jotta uudistuksen tulos olisi paras mahdollinen.
Itse olisin vasta sitten huolissani kun lajin parissa ei tapahtuisi enää mitään, ei olisi mitään syytä enää tehdä asioita paremmin. Itse luulisin että tästä on nyt kyse.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Arto Salmenautio:
Hyvä DonVito!
Ensinnäkin luokkaan saadaan näyttävyyttä ainoastaan sillä, että siellä on yleensäkin autoja riittävä määrä ja nekin ovat vielä suhteellisen tasaväkisiä (n.15 autoa sekunnin sisällä).
Tuon on hyvin pitkälle subjektiivinen kysymys: Joillekin se näyttävyys lähtee kilpailullisesta tasosta - joillekin muille siitä kalustosta. Itse en koe periaatteessa N3-luokan kalustoa millään muotoa "näyttäväksi" olkoonkin että kilpailut on suht. tasaväkisiä.
Väitänpä, että yhtä tasaista luokkaa ei kovin montaa Euroopasta löydy. Eri kuljettajien vastuksesta aikanaan Civic/Ruokoselle en kommentoi, sen voit itse katsoa historiatiedoista (löytyy helposti).
Kausi 96: Rasse varmisti mestaruuden 16-satasella Hondalla isompiensa nenän edestä jo ennen kahta viimeistä kisaa... kertonee jotain... Ensikaudella Rasse ilmeisesti ajaa BTCC sarjassa - toivottavasti myös menestyy
Aina löytyy parannettavaa, kommentoitavaa eri luokista, mutta toivottavasti muistat edellisen vuosikymmenen alussa rata-autoilun tilan.
Muistan... ja ihmettelen suuresti, että A-ryhmälle kävi miten kävi. Vähän arvelen että Berniellä oli siinäkin kuperkeikassa sormensa pelissä, sittemmin kun ei enemmän tai vähemmän vakioautojen virallisista EM/MM titteleistä ole ajettu. A-ryhmä (ja sittemmin DTM/ITC ja SuperTouring) oli sentään jollain lailla kilpa-autoa muistuttava luokka.
Itse en ymmärrä kommenttiasi "älyvapaasta hypetyksestä?". Ilman näkyvyyttä TV:ssä /lehdistössä autoja olisi aika paljon vähemmän radalla. Näillä näkyvyysasioilla voidaan antaa riittävästi perusteluja yhteistyökumppaneille olemaan mukana rata-autoilussa. Yhteistyökumppanit haluavat vastinetta rahoilleen, ja me taas tarvitaan rahoitusta ajamiseen. Näin se vaan toimii.
Missä onkin suurin syy poikkeaviin näkökantoihin. Paria poikkeusta lukuunottamatta muut kuin S2K kuskit ajavat omalla rahapussillaan (kai niitä Sporteissakin on?) kun taas S2K luokka porskuttaa menemään lähinnä ns. yhteistyökumppaneiden rahoilla. Kaikki eivät katso kovin hyvällä näitä VIP-telttakyliä yms. oheistoimintaa. Eikä käytännössä koettu Sport2000-luokkien saama muut syrjään työntävä julkisuuskaan mitään hurraa huutoja herätä SS, F3 ja FFord tiimeissä.
Itse olen ajanut sekä tehokasta A-ryhmän autoa usean vuoden, että sportteja 3 vuotta. Tehoja on tietenkin vähemmän, mutta ajettavuus on erinomainen.

Hyvää syksynjatkoa,
Arto
Tiedän toki (ainakin pääpiirteittäin) kilpailuhistoriasi, enkä todellakaan lue sinua niihin "kädettömiin" kuskeihin. Näytöt etenkin A-ryhmässä puhuvat puolestaan. Mutta ihmetellä kai sopii kuinka kylmiltään S2K Golfin ratin taakse istahtava Lempinen kepittää liki näytös tyyliin suurimman osan porukasta kun ei tuon Golfinkaan pitäisi mitenkään suvereeni laite olla.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by kik:
Kyllä se Ruohiksen auto siellä LMS:n pilttuussa makaili ainakin Ahveniston päätöskisassa...
Vaan kun ei ollut. LMS:n pilttuussa olivat 2kpl Audi A4:a (Hietamäki ja Rytsölä), pari S2K Golffia sekä Peter Lindströmillä vuokralla ollut tiimin vara-auto Audi 80 Competition. Jos viitsisit edes opetella tunnistamaan nuo autot ennenkuin avaat suusi....
Yllättävän kärkevästi kehut super salooneja oikein näyttäväksi ja kalliiksi huippuluokaksi, kun siellä ajaa vain muutama hieno auto (2-3) ja loput on aivan vastaantulijoita.
Parhaimmillaan 5 Audi Quattroa (tosin Lindströmin oma S2 oli vielä pahasti keskeneräinen ja viime kausi olikin lähinnä testikausi), Esan Ferrari (mikä oli pahasti ylipainoinen kun oli täysin siviilikuntoinen)
Virtasen Ollin M1 jossa mm. tarvittaessa liki 1000 hp kehittävä F1-kone, Mannisen aito NASCAR-Chevy (jolle tosin täkäläiset radat on vähän hitaita kun painoo on sääntömääräisesti turhan paljon). Avauskisassa oli mukana Tuiskun Z1M... Eli ei se kaluston näyttävyydestäkään ole kiinni, vaan sun asenteestasi.
Miten AKK voisi panostaa enemmän sport2000:n näkyvyyteen? Minusta olisi turhaa ainakaan lisätä TV näkyvyyttä, kun siellä nyt jo on jokaisesta kisasta hyvät koosteet (tärkeintä olisi laskea lippujen hintaa ja järjestää jotain näytöksiä väliajalle, esim. suomalaista F1-ajoa ex. JJ Dallaralla jne?).
Arrrgh.Lisää turhaa sirkushuveja.... Et varmaankaan koskaan käynyt katsomassa Kemora500-kilpailuja.. Siellä oli nähtävää, mm. Robert Lappalaisen SCCA TransAm sarjan JPS-Mustang, millä Roope itse ajoi Ameriikassa ynnä monia muita hienoja ja näyttäviä kilpa-autoja...
Ei S2K:n medianäkyvyyttä tarvi enää lisätä, vaan päinvastoin vähentää SUHTEESSA MUIHIN SM-luokkiin.

Toisaalta en kyllä ylistäisi kenenkään super saloon luokan kuskinkaan ajotaitoja mitenkään hirveästi (miten Rytsölä pystyikään ajamaan niin kovaa Ahvenistolla). Ensi kaudellahan se nähdään miten kovaa Ruohis ja Mäkäräinen sekä Rytsölä sporteissa menee. Epäilenpä, ettei kukaan em. henkilöistä pääse kolmen parhaan joukkoon yhdessäkään kisassa! Jos olen väärässä niin hyvä heille...
kik
Rytsölä nyt sattuu olemaan niitä mainitsemiasi rahamiehiä ja käytännössä osti Ruohikselle Suomen Mestaruuden. Tokihan Ruohis olis sen tod.näk. ajamallakin ottanut, mutta nyt se tuli hopeatarjottimella. Rytsölä näet defacto osti itselleen Lempisen paikan viimeiseen kisaan. Oli alunperin tarkoitus, että Rytsölä ajaisi Sporteissa ja Lempo SS:sa, mutta AKK ei huolinut finaaliin enää SM-sarjan ulkopuolisia kuljettajia joten homma hoidettiin toisin päin ja LMS sai ison kasan hynkkyä SunPointilta. En tiedä sen tarkemmin Rytsölän ajotaidoista, mutta päätellen siitä, että herralla on käskettävänään Lamborghini Diablo (johon KIK:lla tuskin koskaan on varaa) niin ei tuo ihan vappuhanska voi olla. Vappuhanskoilta se Peto nääs lähtis kintaasta jokseenkin vikkelään. Ja vielä siitä Audista. Jos autolla on voitettu Saksan ST-mestaruus (Frank Biela) niin ei sillä oikein voi olla pärjäämättä Suomen SuperSaloon kuvioissa jos vähänkään on ajajanlahjoja (mitä Lempolla on, kuten tuleva DTM pesti todistaa)
 

kik

Well-known member
Liittynyt
15.2.2000
Viestit
530
Sijainti
Peraehikiae
Don vito: Onneksi emme tule koskaan törmäämään varikolla, kun "meidän" kisat on hiukan eri aikaan. Minä en sentään alentuisi tuolle tasolle keskusteluissani, en sitten vaikka miten joku super saloon mekaanikko taikka "fani" jaksaisi yrittää. Ei kannata vetää heti hernettä nenään, jos joku on eri mieltä kanssasi! MINÄ itse en pidä super salooneja ja niiden kehitystä riittävänä SM-arvon säilyttämiseksi.

Olli Virtasen aika-ajo ajat vuoden 2000 Alastaron toisessa kisassa oli jotakuinkin 1 sek. nopeampia kuin s2k:n autoilla???

Se lempisen käytössä ollut Golf nyt kyllä oli yksi parhaista autoista (samanlaisella voitettiin SM) eikä se Lempinen mitenkään ylivoimainen ollut. Taitava kuljettaja kylläkin, sitä ei käy kiistäminen.

Miten minun asiantuntemukseeni ja mielipiteisiin vaikuttaa se, onko minulla varaa ostaa Lamborghini Diablo? Jos sporteissa ja F3:a ei ole muuta hyvää, ollaan siellä nyt ainakin suurin piirtein aikuisia, keskustelun tasosta päätellen...

kik
 
Liittynyt
14.11.2000
Viestit
15
Tiedän toki (ainakin pääpiirteittäin) kilpailuhistoriasi, enkä todellakaan lue sinua niihin "kädettömiin" kuskeihin. Näytöt etenkin A-ryhmässä puhuvat puolestaan. Mutta ihmetellä kai sopii kuinka kylmiltään S2K Golfin ratin taakse istahtava Lempinen kepittää liki näytös tyyliin suurimman osan porukasta kun ei tuon Golfinkaan pitäisi mitenkään suvereeni laite olla.

Moi vielä.
Mitenkään väheksymättä Lempisen suorituksia Alastarolla (Ahvenisto ei mennyt niin hyvin), hänellä ei ollut vaadittavia lisäpainoja Golfissa, esim. muilla oli (kuten minullakin). Sen takia hänet hylättiin. Lisäpaino 60kg, mikä olisi vaadittu Lempisen autoon, vaikuttaa noin sekunnin verran / kierros. Tästä voit päätellä, oliko ylivoimaa vai ei.
On hyvä, että löytyy useita mielipiteitä. Ei tämä muuten niin antoisaa olisikaan.

Terveisin,
Arto
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Arto Salmenautio:
Moi vielä.
Mitenkään väheksymättä Lempisen suorituksia Alastarolla (Ahvenisto ei mennyt niin hyvin), hänellä ei ollut vaadittavia lisäpainoja Golfissa, esim. muilla oli (kuten minullakin). Sen takia hänet hylättiin. Lisäpaino 60kg, mikä olisi vaadittu Lempisen autoon, vaikuttaa noin sekunnin verran / kierros. Tästä voit päätellä, oliko ylivoimaa vai ei.
On hyvä, että löytyy useita mielipiteitä. Ei tämä muuten niin antoisaa olisikaan.

Terveisin,
Arto
Joo tuli tuosta Lempon tapauksesta keskusteltua enemmänkin tuolla Alastaron varikolla muiden lehdistön edustajien kanssa. Osin vika on AKK:n sillä lopultahan (Ahvenistolla) Lempon case tulkittiin niin, että hän ei ole "SM-sarjan ulkopuolinen kilpailija" kuten esim. Jaakko Rytsölä. Olkoonkin että Lempo ilmoittautui SS-luokkaan eikä Sportteihin.

PS. Terveisiä Heikille: Se "Jaffa"-Bemu ois kiva nähdä SS-luokassa useamminkin... Kemorassa tuli muutama sana Heikin kassa vaihdettuakin ja ne muutamat tekniset ongelmat huomoiden esitys oli varsin kelvollinen.

"Don Vito"
(ps II jos haluut vielä jatkaa debattia, niin meiliosoitteni saat jmt:ltä...)
 

Hënkka

Guest
Hienoa että Foorumille on tullut kunnon kilpa-ajaja kommentoimaan. Ja vieläpä omalla nimellään. Oisko sulla Arto jotain asiantuntevaa sanottavaa myös Formulapuolelle? Kovan kilpakuskin kokemuksella sinulta taatusti löytyy asiantuntevaa ja perusteltua asiaa. Kiinostaisi lähinnä, että onko sulla jotain sanottavaa noihin sutimisenesto tai Williamsin ilmajarru -otsikoihin?
 

TRF

Well-known member
Liittynyt
24.2.2000
Viestit
156
Sijainti
Helsinki
Tietääkö kukaan miksi Lempinen päästettiin Alastarolla lähtemään omalta paikalta, vaikka aika-ajo oli hylätty (ensimmäinen lähtö)?
 
Ylös