Ai että mistäkö tuo tieto on peräisin ? Noh voin kertoa että tuolla syyllä Sanna Pinola perusteli siirtymisensä ensikaudeksi nimenomaan SM-sarjaan, koska se tulee olemaan selkeästi kovin sarja jos Englanti ja Saksa luetaan pois. Samassa Väisänen Grupin tiedotustilaisuudessa kävi ilmi myös tuo F3:n kuoppaaminen Ruåttissa. Kerro toki jos sulla on vaihtoehtoista faktaa tarjolla !!!Originally posted by hewland:
mistä olet saanut päähäsi,ettei PM,ää muka ajettaisi ensi vuonna? aivan varmasti ajetaan. päivätkin on jo tiedossa,tosin ei nyt minulla,mutta ehkäpä pian. Ruotsalaisten suunnitelmat jostakin uudesta luokasta kolmosten tilalle ovat pelkkää haihattelua. koko idea on vain yhden miehen unelma,eikä siihen usko ruotsissa kukaan. Sitten vielä kolmosten kalleudesta. kolmonen on kallis vain hankittaessa,tosin suomeen ei ole pakko ostaakaan uusinta ja kalleinta, esim. 94 mallinen dallara on kohtuu hinnassa ja säännöistä johtuen paras mahdollinen suomeen. kolmosella ajaminen ei maksa enempää,kuin nelosellakaan ajo. moottori on kalliimpi huoltaa,mutta se on yleensä kyllä luotettavampi,kuin nelosen ikivanha volsun kone.
Originally posted by hewland:
siis kerta vielä. SM sarja tulee olemaan kova sarja, olen samaa mieltä. hyvä,että pinolakin ajaa nyt sen. viime vuonnahan sanna ajoi vain PM sarjan. Ruotsalaiset lopettivat oman ruotsinmestaruus sarjansansa F3,n osalta. syynä oli kilpailijoiden ukkoontuminen ja jonkin lainen kiinnostuksen puute. hyvä esimerkki tästä oli anderstorpin SM/PM kisa mennäsuvena,johon määräaikaan mennessä ilmoittautui vain neljä kuskia. niistäkin kolme oli suomesta. kolme päivää ilmoittautumisen umpeen menosta ilmoittautuneita oli jo 14. järjestäjä päätti kuitenkin peruuttaa kisan F3,n osalta.
Tällä kaikella ei kuitenkaan ole mitään tekemistä tulevan PM kauden kanssa. PM ajetaan varmasti,eikä siihen börjejä tarvita. Yksi osakilpailu ajetaan kyllä ruotsissa,mantorpissa tai anderstorpissa, yksi norjan moiranassa ja kaksi suomessa.
Pinolan/Väisäsen tiedotteista on aina saanut sen kuvan,kuin ei mitään muuta sarjaa olisi olemassakaan,kuin se mihin he suvaitsevat osallistua. Esimerkiksi käy hyvin viime kevät. Sanna ajaa PM,ää koska se on "paras" sarja,SM ei ollut mitään.
Onhan se hienoa että luokkia joissa väkeä riittää ja tapahtumia on tarjotaan tälläinen mahdollisuus. Historichan on ympäri maailmaa arvostettu ja runsaslukuinen luokka. Tähän nojaten Akk:n on pakko jo ottaa kantaa asiaan. Onhan meillä historicista Euroopan mestarikin Kalle Roslund.Originally posted by LARE AARNIO:
NYTHÄN ON MAHDOLLISTA NÄHDÄ SPORT 2000 JA HISTORICIT SAMANA VIIKONLOPPUNA AHVENISTOLLA.
HIEMAN OUTOA KUN AKK ON PUHUNUT SS KALUSTON UUSIMIS TARPEESTA JA TILALLE OTETAAN MINI-TONNIT JA HISTORIC AUTOT.
Mistä keksit että historic racessa on 7000 ihmistä katsomassa kisaaOriginally posted by Mad-Mike:
Mekaanikkojen vuoksi tätä lajia ei tehdäkkään vaan suurimmilta osin katsojien....
Hyvänä esimerkkinä on että parhaimmilaan SM lähdöissä on 5000 ihmistä kun historiceissa on 7000....
Ja HRF ainakin rahallisesti pysyy tolpillaan mainiosti.
mitä tuolee tuohon nopeuteen niin se on totta ettei ne näytä miltään vaikka nopeimpia ovatkin ..siksi ei kiinnosta katsojia/satunnaista kuskia...Nytten puhuttiin lähtökohtana siitä mitä mieltä ihmiset on SS luokan heittämisestä syrjään SM viikonlopuista..itse ehdotin että viikonloput kaikki kolmepäiväisiksi...sillointulee jokaiselle jotakin ja voi valita mikä päivä itselle sopii ja varmaan tulee lisää rahaa kaikille jaettavaksi.
Jos nopeudesta ja kisafiiliksistä aletaan puhumaan niin kieltämättä 250cc Formula E kartit ovat ykkösiä suomessa tällä hetkellä...eniten G-vitamiinia ja nopeutta sekä kisoissa tiiviisti sakkia..F3 set ovat osaanottomäärältään kuin SS tällä hetkellä..
Itse olen ollut vapaaehtoisen apuna eräälle F3 kuskille mennä kesänä..
Ei ainakaan muissa kuin korkeintaan Affeniston Historic Grad Racessa. Muista kisoista kun ei juuri mainoksia tai edes tuloksia lehdissä näy. Ovatten pitkälle sisäpiirin hommaa - kuten kaikki muukin radalla tapahtuva moottoriurheilu S2K:ta lukuunottamatta. Yleisesti ottaen moottoriurheilulle varattu palstatila alan erikoislehtiä lukuunottamatta on kovin suppea (vrt. hiihto, mäenlasku, lätkä, yleisurh.) josta siitäkin rallin, F1:n ja S2K:n jälkeen muille jaettavaksi ei jää kuin sieltä täältä joku ylijäämä palstanpätkä.Originally posted by nokia 1610:
Mistä keksit että historic racessa on 7000 ihmistä katsomassa kisaa
Siis historic grand racessa ahvenistolla ei kyllä missään nimessä ollu 7000 katsojaa hyvä jos 1000Originally posted by Don Vito:
Ei ainakaan muissa kuin korkeintaan Affeniston Historic Grad Racessa. Muista kisoista kun ei juuri mainoksia tai edes tuloksia lehdissä näy. Ovatten pitkälle sisäpiirin hommaa - kuten kaikki muukin radalla tapahtuva moottoriurheilu S2K:ta lukuunottamatta. Yleisesti ottaen moottoriurheilulle varattu palstatila alan erikoislehtiä lukuunottamatta on kovin suppea (vrt. hiihto, mäenlasku, lätkä, yleisurh.) josta siitäkin rallin, F1:n ja S2K:n jälkeen muille jaettavaksi ei jää kuin sieltä täältä joku ylijäämä palstanpätkä.
Originally posted by nokia 1610:
Mistä keksit että historic racessa on 7000 ihmistä katsomassa kisaa
Originally posted by Don Vito:
Ei ainakaan muissa kuin korkeintaan Affeniston Historic Grad Racessa. Muista kisoista kun ei juuri mainoksia tai edes tuloksia lehdissä näy. Ovatten pitkälle sisäpiirin hommaa - kuten kaikki muukin radalla tapahtuva moottoriurheilu S2K:ta lukuunottamatta. Yleisesti ottaen moottoriurheilulle varattu palstatila alan erikoislehtiä lukuunottamatta on kovin suppea (vrt. hiihto, mäenlasku, lätkä, yleisurh.) josta siitäkin rallin, F1:n ja S2K:n jälkeen muille jaettavaksi ei jää kuin sieltä täältä joku ylijäämä palstanpätkä.
Miksi Don Vito sivuiltasi ei ole sitten mahdollisia johdannaisia(linkkejä) muille suomalaisille rata-sarjoille kuin vain Supereille? Eikös kuitenkin olisi tärkeää saada katsojat paikalle ihan mitä luokkaa tahansa katsomaan ja samalla saada mahdollisuus muillekin kilpailijoille käyttää tätä katsojan paikalla oloa hyväkseen? Ulkomaiset sarjat aina mielenkiintoisia mutta mielestäni suomi rata-autoilun lippua on pidettävä porukalla ylhäällä luokasta riippumatta , olemme kuitenkin kohtalainen vähemmistö Suomen moottoriurheilussa.Originally posted by Jamppa Maijala:
Yleisesti ottaen moottoriurheilulle varattu palstatila alan erikoislehtiä lukuunottamatta on kovin suppea (vrt. hiihto, mäenlasku, lätkä, yleisurh.) josta siitäkin rallin, F1:n ja S2K:n jälkeen muille jaettavaksi ei jää kuin sieltä täältä joku ylijäämä palstanpätkä.
Monet ulkomaiset ratasarjat on paljon mielenkiintoisempia, kuin mikään kotimainen viritelmä. Ja mitä linkkeihin tulee, niin valitettavasti en lämpiä Mini1000:n (tai Saabien) perusajatukselle. Lada-cupissa on muutama päällepäin hieno auto, mutta teknisesti "Käkisalmen Quattrot" on mitä on. Ja johonkin se raja tartee joka tapauksessa vetää, ja minä nyt vedin sen tuohon.Originally posted by Jamppa Maijala:
Ulkomaiset sarjat aina mielenkiintoisia mutta mielestäni suomi rata-autoilun lippua on pidettävä porukalla ylhäällä luokasta riippumatta , olemme kuitenkin kohtalainen vähemmistö Suomen moottoriurheilussa.
Ehkäpä näitä on myös Supereissa?Originally posted by Don Vito:
kuin mikään kotimainen viritelmä.
Omasta puolestani odotan kyllä ensi kesän kisoja mielenkiinnolla, jos vihdoinkin olisi joka lähdössä tapahtumia,hitto kun siihen on vielä 5 kuukautta aikaa.Originally posted by Jamppa Maijala:
Onhan se hienoa että luokkia joissa väkeä riittää ja tapahtumia on tarjotaan tälläinen mahdollisuus. Historichan on ympäri maailmaa arvostettu ja runsaslukuinen luokka. Tähän nojaten Akk:n on pakko jo ottaa kantaa asiaan. Onhan meillä historicista Euroopan mestarikin Kalle Roslund.Originally posted by LARE AARNIO:
NYTHÄN ON MAHDOLLISTA NÄHDÄ SPORT 2000 JA HISTORICIT SAMANA VIIKONLOPPUNA AHVENISTOLLA.
HIEMAN OUTOA KUN AKK ON PUHUNUT SS KALUSTON UUSIMIS TARPEESTA JA TILALLE OTETAAN MINI-TONNIT JA HISTORIC AUTOT.
Mitä tulee tonnareihin niin kalustohan on vanhaa mutta kilpailu rehtiä ja näyttävää.
Onko historiceille luvattu monta kisaa SM viikonloppuisin?
Älä vain ala hoputtaa kesän tuloa. Meinaan viimeiset illat kuiteskin tehdään taas silmät ristissä. Vai tulisitko jeesaamaan?Originally posted by nokia 1610:
Omasta puolestani odotan kyllä ensi kesän kisoja mielenkiinnolla, jos vihdoinkin olisi joka lähdössä tapahtumia,hitto kun siihen on vielä 5 kuukautta aikaa.
Useimmilla meillä on jokin muukin sivutoimi tuon rata-autoilun lisäksi ja sitä paitsi ei pelit ole lauenneet sen jälkeen kun niitä on opittu tekemään kantapäänkautta. Mekaanikkoja ei kehtaa rasittaa liikaa kun heille en pysty maksamaan siitä vaan apu tulee rakkaudesta kilpa-autoihin. Itsekin olen toiminut mekaanikkona ja todellakin vain kilpa-autojen ihanuuden vuoksi.Näistä kokemuksistani tiedän kuinka se voi joskus olla rankkaakin. Senpä takia aina apu kelpaa itse kultakin on se sitten vaikka paskahuusin tyhjentämistä. Itselläni ei tällä hetkellä ole edes tallia ja ulkona ei viitsi enään tehdä.(valmistuu para-aikaa)Originally posted by TRF:
Miten tuolla Euroopassa ja mualla, missä on ilmastolliset edellytykset harrastaa tätä lajia ympäri vuoden, saadaan laitteet toimiin ja kestämään. Täällä Suomessa niitä rakennetaan vähintään puolet vuodesta ja silti ne laukeilee jatkuvasti ja hyvin usein hommat on pahasti kesken kun mennään Ahvenistolle...