Mielipiteitä uudesta SM-luokkien kahtiajaosta

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Olli Helminen:
Eikös Aaltonen ajanut Saksassa saksalaisessa teamissä (siis osti paikan). Päättykö se homma sitten kesken kauden...?
Näin minkäkin sen olen ymmärtänyt. Mutta uutisointi asiasta on ollut jokseenkin vaitonaista, joten voihan olla että Tino olis kasannut ihan omankin tiiminsä sinne...
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Ja Aaltonen sai Sporttien ansiosta oman tallin eurooppaan, mikä on todella harvinaista herkkua. Lisäksi voidaan vielä mainita Matti Alamäki joka sai kuljettajan paikan BelCariin Sport2000 näytöillä.

Tässä nyt vähän alkuun tuota osoitusta luokan arvostuksesta. Joko myönnätte?[/B]


[/QUOTE]

Heko -Heko...Vai että aaltonen sai Tallinsakin sporttien ansiosta Saksaan?
Eiköhän ollut isäpappan kontaktien kun ei toi menestys vuonnaa -97 niin kova ollut että Saksaan asti kirisi...ja routahan toi porsaan kotiin.

Ja onhan alamäellä muutakin takana kuin Sport2000...siellä käväisi vaan sen verran että ruoste irtosi...

Että Se siitä.
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by mercuryblues:
Hyvä vaihtoehto jos ahluaa kuulla moottoreiden ääntä, lue veekasi, on mennä katsomaan noita Historic-ajoja sekä noita Sportsmans kisoja.

Siellä on Dalton Bros Vetteä ja Ford Falconia. Kuuluupi moottorin ääntä eikä tehosekoittimen surinaa.


Toisaalta nämähän ovat iloisempien äijien kisoja. Hauskanpitoa!
No kyllä sielläkin herneet nenään vedetään..ja Daltonin Vette on noh nätisit todistettuna 11 Sek per kierros hitaampi kuin oma roadsporttini oli...se ei voi olla pelkästään auton vika vai voiko?

Väkisin Makasinen tilaukset unohdin kun Kimi Petterson luopui omistajuudesta...liian puisevaksi lehdeksi meni.
Ja samat decibelirajat sielläkin on....ei se ääni ole yhtään kovempi paitsi kun siviikummi lämpenee liikaa ja pitoo helppaa...

-Slickseillä ajetaan kilpaa katukumeilla ajetaan kotiin.
 

Mestari

Active member
Liittynyt
16.10.2000
Viestit
43
Vähän ihmetyttää kun Tino Aaltosen saavutuksia laitetaan täällä noin halvalla.

Ensinnäkin, ilman kokemusta Sport2000 luokasta ei Tino varmastikkaan olisi päässyt ajamaan DTC sarjassa, puhumattakaan omasta tallista.
Toiseksi, Tino aloitti DTC sarjassa Golffilla, tiimissä joka oli Tinon ja jonkun saksalaisen(nimi ei muistu mieleen) yhteisprojekti. Menestystäkin tuli tulokkaaksi varsin hyvin, eli pistesijoja tuli. Ja sen jälkeen Tino ajoi sarjassa omalla Bemarilla. Tietääkseni Tino sai myös myytyä sarjaan rakentamiaan autoja.
Kolmanneksi, Tinon tiimin ansiosta Suomeen on saatu rata-auto kalustoa varmasti enemmän kuin kenenkään muun. Tino Aaltosen tiimi on LMS:n ohella Suomen harvoja kilpa-auton rakentajia. Näiden kahden ja Sport2000 luokan ansiosta suomalainen rata-autoilu on pääsemässä ja päässyt jaloilleen.

En oikein ymmärrä miksi Sport2000 aiheuttaa muiden luokkien keskuudessa niin suunnatonta kateutta!? SuperSaloon on hieno luokka ja mielelläni näkisin myös sen luokan kasvavan ja kehittyvän. ...mutta luokan tila on mikä on.
 

Jamppa Maijala

Well-known member
Liittynyt
30.11.2000
Viestit
135
Sijainti
LOPPI
Itsestäni Sport 2 miljooille on kyllä tilaa Suomalaisilla kisa viikonloppuina. Mutta kyllä se tuntuu kalliilta ja rahojen kerääminen Suomen kokoiselta tantereelta on varmasti vaikeaa jos ei omista hyviä suhteita. Pelkällä harrastus pohjalta se ei onnistu.Siinä se varmaan kateus tulee luokkaa kohtaan kun jepet OSAA kerätä rahan toimintaan muualta kuin omasta pussista. Toimintaahan voi ottaa osaa monella tavalla ajmatta kilpaa itse esim. mekaanikot yms.
koska luokka on todella asianosaavien rahan kerääjien luokka en itse ole ajatellut osallistua siihen ainakaan kuljettajana.
SS myös vaati oman raha panoksensa(suuren). Tutustunut asiaan SRT:n mekaanikko puolella. SS:n piukkuhiljainen hautaaminen ei todellakaan ole mieleeni, onhan se luokka jossa voi kehittää itse ja rakentaa mieleisen kärryn. Siitä johtunee suuret taso erot kun meitä rakentelijoita on joka junaan ja osa jää vielä asemallekin.
Itse ajan näillä vanhuksilla (Mini Tonni) jota hyvin pitkälle pyöritetään omasta pussista. Siinä ilmeinen luokan suosio, sekä tasaväkiset lähdöt. Luokan saapuessa SM kisa viikonlopuiksi oli hieno osoitus tehdystä työstä luokan eteen ainoa ikävä puoli että syrjäytämme jotain muita luokkia. Ehkä opimme Sport 2 miljoonilta jotain markkinoista ja ehkä he oppivat meiltä yhteiseen hiilen puhaltamisen jaloa taitoa.

T. Jamppa Maijala
 

nokia 1610

Guest
Onko kellään tietoa että kuinka monta autoa on tulossa mini tonni luokkaan ensi kaudeksi ja että tuleeko kisoihin osallistuminen kalliimmaksi.
 

Jamppa Maijala

Well-known member
Liittynyt
30.11.2000
Viestit
135
Sijainti
LOPPI
Mini Tonnien varmaa osallistuja määrää ei tiedetä mutta alustavasti 30 autokuntaa + vippiauto. Akk:han ajttaan vippinä jotain kuuluisuuden henkilöitä.
Kysyntä autoille suurta koska niitä kysellään nyt jo saatika mitä se sitten on keväämmällä.Valmiita autojahan on noin 45 kpl ja uusia tunnutaann maakunnissa tehtävän.
Ainoa selvä kustannus nousu on osallistumis maksu 1000,-(ennen 500,-). Vastaavasti kilpailumatkat lyhenee.Asiaan liittyvää tietoa voi saada sivuiltamme http://www.netlife.fi/users/jarmo.maijala
T. Jamppa Maijala
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Tilastahan ei ollut kyse vaan siitä että SS poljetaan pohjamutiin ensin luokan kansallisilla säännöillä sitten vielä ajetaan SM viikonlopuista ulos...otateaan kisaviikonloput 3 päiväisiksi siten että esim Saloonit ajaa sunnuntaina...kyllä sinne historicit ja muut mahtuu sekaan ainakin jollain radoilla...vaihtelu olisi SM lähdöissä poikaa eli mini tonnit Historicit etc ajaisivat valikoidut kisat siinä sivussa.
Samaalla saataisiin tuttavapiirejä ja kontakteja laajannettua ennestään...ei tässä ketään pois ole rahaa sport miehiltä viemässä...vaan lajin näyttävyyttä tässä morkataan...sekun ei ole kovinkaan hienoa että esim suorilla parkkipaikalta löytyy nopeampia...katsojapuolelta olen kuullut että sellainen haukotuttaa ja tuollaiset koppiautot ei kiinnosta kun ovat torikassimalleja.
Ikävä kyllä suomessa on rahaa juuri näin paljon että torikasseilla ajetaan pääluokkana.
STCC ja BTCC on kaukana torikasseista...ja ugaa löytyy myös.

Jos haluaa katsella näyttävää kalustoa on pakko mennä 402 m kisoihin vaikka kisaaminen ei kiinnostakkaan.

Kyllä näitä rahan "keräystapoja" millä autourheilua rahoitetaan on monta.Yksi käytetyin on että joku firma kenen TJ/omistaja ajaa jotain sarjaa ostaa joltain toiselta tavaraa ilman entisiä alennuksia jotka ohjataan tarrana auton kyljessä sitten kilpatalliin..eli sen myyvän firman tarrana..
Oma raha tuossa palaa ja kumpi on halvempaa ...ostaa/rakentaa esim tehokkaita palikoita vai uhrata jonkun ammatimiehen työtunteja lähtökohdalta onnettomien ominaisuuksien parantamiseen.Koppiautoissa ei vielä ole Y2K
vehkeet nopeimpia mutta hinnakkampia kyllä..miksei samantien oteta hanat auki mentalitetti jollekkin luokalle?
ei ikä rajoja vaan turvallisuus määräykset kun täytyy niin saatalutta vaikka Fordin GT-40sen tai Lola T70 replican viivalle jos muuten sääntöihin mahtuu...näin Ruotsissa..
Varmasti on näyttävä!

-Kaksi Camaro Cupin autoa rinnakain näyttää paljon komeammalta kuin neljä sporttia...

Ei enään tästä aiheesta kohdaltani enempää..
Slicksit alle Roadsportin V8 luokkaan niin siinä meillä SS elvyyttäjä...ajaahan ensi vuonaa Touring Saloonitkin HRF:n kisoissa...

Originally posted by Jamppa Maijala:
Itsestäni Sport 2 miljooille on kyllä tilaa Suomalaisilla kisa viikonloppuina. Mutta kyllä se tuntuu kalliilta ja rahojen kerääminen Suomen kokoiselta tantereelta on varmasti vaikeaa jos ei omista hyviä suhteita. Pelkällä harrastus pohjalta se ei onnistu.Siinä se varmaan kateus tulee luokkaa kohtaan kun jepet OSAA kerätä rahan toimintaan muualta kuin omasta pussista. Toimintaahan voi ottaa osaa monella tavalla ajmatta kilpaa itse esim. mekaanikot yms.
koska luokka on todella asianosaavien rahan kerääjien luokka en itse ole ajatellut osallistua siihen ainakaan kuljettajana.
SS myös vaati oman raha panoksensa(suuren). Tutustunut asiaan SRT:n mekaanikko puolella. SS:n piukkuhiljainen hautaaminen ei todellakaan ole mieleeni, onhan se luokka jossa voi kehittää itse ja rakentaa mieleisen kärryn. Siitä johtunee suuret taso erot kun meitä rakentelijoita on joka junaan ja osa jää vielä asemallekin.
Itse ajan näillä vanhuksilla (Mini Tonni) jota hyvin pitkälle pyöritetään omasta pussista. Siinä ilmeinen luokan suosio, sekä tasaväkiset lähdöt. Luokan saapuessa SM kisa viikonlopuiksi oli hieno osoitus tehdystä työstä luokan eteen ainoa ikävä puoli että syrjäytämme jotain muita luokkia. Ehkä opimme Sport 2 miljoonilta jotain markkinoista ja ehkä he oppivat meiltä yhteiseen hiilen puhaltamisen jaloa taitoa.

T. Jamppa Maijala
 

TRF

Well-known member
Liittynyt
24.2.2000
Viestit
156
Sijainti
Helsinki
Mekaanikon kannalta siipiautoluokat on ainoita oikeita kilpa-autoluokkia. Ne on tehty alunalkaen nopeaa etenemistä silmälläpitäen, ei tarvi pähkäillä että miten saisi jonkun päin persettä suunnitellun yksityikohdan toimimaan edes siedettävällä tavalla, vieläpä sääntojen puitteissa. Pääpiirteittäin fomulat aika pitkälle jo valmiiksi suunniteltuja ja säätökohteita löytyy ja auto reagoi niihin herkästi, toisin kuin koppiautoissa.

Ajaminen on tarkkaa ja limitti huomattavasti kapeampi kuin koppiautoissa. Formulalla (F3) pääsee lisäksi maistamaan G -vitamiinia enemmän mitä missään koppiautoluokassa(nopeat kaarteet). Vieläpä murto-osalla niistä kustannuksista mitä esim. sporteilla.

Siitä näyttävyydestä sitte voidaankin olla jo montaa mieltä. Viimekaudella aktiivisemmin myös Sporttien lähtöjä seuranneena huomasin kilpailut varsin mielenkiintoisiksi. Oli toimintaa ja kahinoita, lisäksi: vaikka Sportit on huomattavasti hitaampia kuin F3 -autot, eipä se paljoa haitannut. Ei F3 -autokaan näytä katsojan silmään kovin hoppuselta.
 

Jamppa Maijala

Well-known member
Liittynyt
30.11.2000
Viestit
135
Sijainti
LOPPI
Mad Mike osut asiaan kyllä kaikkien luokkien kisatapahtumilla jotta kanssa käymistä muihin teameihin tulee helpommin.
Kyllä jokin luokka tarvii olla joka on ns. ykkös luokka mikä vetää tätä porukkaa eteenpäin. Kyllä sport 2 miljoonat kuiteskin auttoi elvyttämään suomalaita rata-autoilu.
Joka jätkällä kai on nopeempi auto parkkipaikalla kuin radalla olevat mutta kumma juttu että niistä vain jotkut esim Ahveniston kiertää nopeammin kuin Minit.
Itse olen toiminut myös kiihdytyspuolella mekaanikkona(´kylläkin moottoripyöräpuolella)
Siellä todella on ollut näyttäviä kokonaisuuksia. Mielestäni kuitenkin samassa suhteessa kuin ratavarikolla.
V8 murina kisoja todellakin olisi hauska nähdä/kuulla. Ajattelinkin ensi kesänä käydä Ruotsissa katsomassa tälläisiä kisoja ja ottamassa vaikutteita jos näyttää hyvältä.
Tälläisestä reisusta voitais tehdä joku kimppa reissu jotta tulisi näkökantoja joka puolelta.
Mineissä ainakin ruotsalaiset olivat selviä vastaantulijoita mutta viimeistelytasoltaan ne ovat todella hienoja.
T.Jamppa Maijala
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Jamppa Maijala:
Joka jätkällä kai on nopeempi auto parkkipaikalla kuin radalla olevat mutta kumma juttu että niistä vain jotkut esim Ahveniston kiertää nopeammin kuin Minit.

Johtuiskohan pitkälti siitä, että Affenisto on häjyn vaikee rata oppia kiertämään nopeasti. Paljoo ei tartte "nostella" kun jo ero lipulla kasvaa radikaalisti.

Mineissä ainakin ruotsalaiset olivat selviä vastaantulijoita mutta viimeistelytasoltaan ne ovat todella hienoja.
T.Jamppa Maijala
Ootkos nähnyt Mara Ollikaisen Miniä? Siinä on näyttävyyttä ja myös kulkupuolta sen verran että missä ja koska tahansa pesee & linkoaa minkä tahansa Mini-tontun... Tosin se rakennelma ei sovi miltään osin Mini1000-luokan sääntöihin. On putkirunkoo ja muuta kivaa...
 

Jamppa Maijala

Well-known member
Liittynyt
30.11.2000
Viestit
135
Sijainti
LOPPI
Olen nähnyt sen Minin Jack Knight:n kansineen mutta enpä ole koskaan nähnyt sen liikkuvan omin voimin. Päteeköhän sanonta : jos se ei kulje, pese se.
Se on todellakin hiukan eri luokkaan mutta hieno.
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Mekaanikkojen vuoksi tätä lajia ei tehdäkkään vaan suurimmilta osin katsojien....
Hyvänä esimerkkinä on että parhaimmilaan SM lähdöissä on 5000 ihmistä kun historiceissa on 7000....
Ja HRF ainakin rahallisesti pysyy tolpillaan mainiosti.
mitä tuolee tuohon nopeuteen niin se on totta ettei ne näytä miltään vaikka nopeimpia ovatkin ..siksi ei kiinnosta katsojia/satunnaista kuskia...Nytten puhuttiin lähtökohtana siitä mitä mieltä ihmiset on SS luokan heittämisestä syrjään SM viikonlopuista..itse ehdotin että viikonloput kaikki kolmepäiväisiksi...sillointulee jokaiselle jotakin ja voi valita mikä päivä itselle sopii ja varmaan tulee lisää rahaa kaikille jaettavaksi.
Jos nopeudesta ja kisafiiliksistä aletaan puhumaan niin kieltämättä 250cc Formula E kartit ovat ykkösiä suomessa tällä hetkellä...eniten G-vitamiinia ja nopeutta sekä kisoissa tiiviisti sakkia..F3 set ovat osaanottomäärältään kuin SS tällä hetkellä..
Itse olen ollut vapaaehtoisen apuna eräälle F3 kuskille mennä kesänä..


Originally posted by TRF:
Mekaanikon kannalta siipiautoluokat on ainoita oikeita kilpa-autoluokkia. Ne on tehty alunalkaen nopeaa etenemistä silmälläpitäen, ei tarvi pähkäillä että miten saisi jonkun päin persettä suunnitellun yksityikohdan toimimaan edes siedettävällä tavalla, vieläpä sääntojen puitteissa. Pääpiirteittäin fomulat aika pitkälle jo valmiiksi suunniteltuja ja säätökohteita löytyy ja auto reagoi niihin herkästi, toisin kuin koppiautoissa.

Ajaminen on tarkkaa ja limitti huomattavasti kapeampi kuin koppiautoissa. Formulalla (F3) pääsee lisäksi maistamaan G -vitamiinia enemmän mitä missään koppiautoluokassa(nopeat kaarteet). Vieläpä murto-osalla niistä kustannuksista mitä esim. sporteilla.

Siitä näyttävyydestä sitte voidaankin olla jo montaa mieltä. Viimekaudella aktiivisemmin myös Sporttien lähtöjä seuranneena huomasin kilpailut varsin mielenkiintoisiksi. Oli toimintaa ja kahinoita, lisäksi: vaikka Sportit on huomattavasti hitaampia kuin F3 -autot, eipä se paljoa haitannut. Ei F3 -autokaan näytä katsojan silmään kovin hoppuselta.
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Vasta tänä kesänä ollaan ratapuolella saatuu varikolla kiinni kiihdyttelijät..autot taasen ovat edelleen siistempiä johtuen lajista.
syy näyttävyyteen varikolla lienee se että useampi rataheebo on ostanut kiihdytys miesten entisiä varikkokalustoja...onhan noi kärryt ja nupit etc tuttuja jo vuosien takaa....
-Paitsi parilla teamilla
Tollanen ruotsin reissu olisi kimpassa ihan poikaa..naamatuttuja taidammekin jampan kanssa jo olla mutenkin ...SRT pajalla kävin tossa alkusyksystä eräs päivä höpisemässä levottomia...
Se että autut varikolla on minejä nopeampia suorilla niin onkin jo selviö aika monelle niille jotka Vielä ei ratatapahtumissa käy...
ainastaan joissain harvoissa Grand raceissa on ollut ja sielläkin kuulemma kritiikinä olen saanut kuulla että V8 pelit oli mitä oli...
Vaikka decibelirajat onkin niin ei voi mitään sille faktalle että kun 25-30 V8 autoa ahtaa itsensä samalla radalle niin startissa tanner tömisee ja se on se mikä saa kansan liikkeelle...toinen on hurjat Turbot SS luokissa...varsinkin joku ilta/yöskaba olsii hienoa katseltavaa...esim KeMoRa Midnight Sun Race?
taikka jotain KeMoRa24H? ..saa se muukin rata olla mutta vain jurvassa ja Kemoralla tollanen saa luvat.

Noh toistaiseksi nämä on vain villeja haaveita jotia olen viljellyt sinne sun tänne vuosia...Kuten Keimolan kuuntoonlaitto...mikä olisikaan sijinniltaan parempi rata kuin Keimola ..taikka profiilitaankin.


Originally posted by Jamppa Maijala:
Mad Mike osut asiaan kyllä kaikkien luokkien kisatapahtumilla jotta kanssa käymistä muihin teameihin tulee helpommin.
Kyllä jokin luokka tarvii olla joka on ns. ykkös luokka mikä vetää tätä porukkaa eteenpäin. Kyllä sport 2 miljoonat kuiteskin auttoi elvyttämään suomalaita rata-autoilu.
Joka jätkällä kai on nopeempi auto parkkipaikalla kuin radalla olevat mutta kumma juttu että niistä vain jotkut esim Ahveniston kiertää nopeammin kuin Minit.
Itse olen toiminut myös kiihdytyspuolella mekaanikkona(´kylläkin moottoripyöräpuolella)
Siellä todella on ollut näyttäviä kokonaisuuksia. Mielestäni kuitenkin samassa suhteessa kuin ratavarikolla.
V8 murina kisoja todellakin olisi hauska nähdä/kuulla. Ajattelinkin ensi kesänä käydä Ruotsissa katsomassa tälläisiä kisoja ja ottamassa vaikutteita jos näyttää hyvältä.
Tälläisestä reisusta voitais tehdä joku kimppa reissu jotta tulisi näkökantoja joka puolelta.
Mineissä ainakin ruotsalaiset olivat selviä vastaantulijoita mutta viimeistelytasoltaan ne ovat todella hienoja.
T.Jamppa Maijala
 

nokia 1610

Guest
Miksi ei muuten voisi sallia sport 2000 luokan autoihin kunnon siipiä jolloin ei kustannuksia tulisi liikaa, toisin kuin moottorin tehoja kasvattamallla.
Vaikka itse olisin kyllä valmis lykkään heti 100 heppaa lisää tehoa näihin autoihin.
 

kik

Well-known member
Liittynyt
15.2.2000
Viestit
530
Sijainti
Peraehikiae
F3:a on ollut säännöllisesti 15-20 autoa kaudella 2000 mukana. Mielestäni se on aika hyvä määrä.

Kolmosista kasvaa kaudelle 2001 todella näyttävä, niin määrällisesti kuin toivoakseni jopa laadullisesti. Huhujen perusteella kuljettajapuolelle on tulossa uusia lupauksia mukaan useampia. Toisaalta kalusto uusiutuu koko ajan ja harvemmin "vanhemmat" autot poistuvat suomesta. Voisin veikata säännöllisesti kisoihin noin 25 autoa. Jos vaikka saisivat mukaan muutaman ruotsalaisen niin saataisiin vähän maaotteluhenkeä kehiin.

kik
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by kik:
F3:a on ollut säännöllisesti 15-20 autoa kaudella 2000 mukana. Mielestäni se on aika hyvä määrä.

Jos lähdetään periaatteesta, että FF ja F4/F3 olisivat nuorten kuskien ponnahduslautana maailmalle, niin aika suuri (kuinka iso tarkasti - en tiä) osa noista F3 kuskeistakin näytti olevan samassa ikäluokassa kuin SS-kuskitkin. Joukossa oli vain muutama tosissaan panostava nuori kuski / tiimi (mm. Väisänen Group ja MotorUp Team). Määrä ei välttämättä korvaa laatua tai toisinpäin..

Kolmosista kasvaa kaudelle 2001 todella näyttävä, niin määrällisesti kuin toivoakseni jopa laadullisesti. Huhujen perusteella kuljettajapuolelle on tulossa uusia lupauksia mukaan useampia. Toisaalta kalusto uusiutuu koko ajan ja harvemmin "vanhemmat" autot poistuvat suomesta. Voisin veikata säännöllisesti kisoihin noin 25 autoa. Jos vaikka saisivat mukaan muutaman ruotsalaisen niin saataisiin vähän maaotteluhenkeä kehiin.
Eiköhän niitä hurreja ole mukaan tulossakin (ainakin näin Pinolan tiedotustilaisuudessa annettiin ymmärtää) kun PM-sarjaa ei ajeta kuten ei myöskään Ruotsin mestaruussarjaa. Ruotsissa haluttiin taas vaihteeks sooloilla ja korvattiin F3 jollain yksityyppiluokalla (FNissan tai FRellu tjsp.) - ihan kuten ne korvas kertalaakilla SuperSaloonit omalla STCC/GTR -luokillaan. Noinkohan Suomessakaan kaikki F4:lla vielä viime kauden sinnitelleet kuskit innostuvat selkeästi kalliimmasta F3:sta vai käykö kuten Fordeille kun piti vaihtaa Kentistä Zeteciin...
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by nokia 1610:
Miksi ei muuten voisi sallia sport 2000 luokan autoihin kunnon siipiä jolloin ei kustannuksia tulisi liikaa, toisin kuin moottorin tehoja kasvattamallla.
Vaikka itse olisin kyllä valmis lykkään heti 100 heppaa lisää tehoa näihin autoihin.
Siksi, koska kv.SuperProduction säännöt ei salli juurikaan muutoksia koriin. Arto korjatkoon jos olen väärässä, mutta muistelisin että "lintulauta" on sallittu vain jos se on luokiteltu, kuten Alfassa.
 

hewland

Well-known member
Liittynyt
8.11.2000
Viestit
56
Sijainti
salo finland
Eiköhän niitä hurreja ole mukaan tulossakin (ainakin näin Pinolan tiedotustilaisuudessa annettiin ymmärtää) kun PM-sarjaa ei ajeta kuten ei myöskään Ruotsin mestaruussarjaa. Ruotsissa haluttiin taas vaihteeks sooloilla ja korvattiin F3 jollain yksityyppiluokalla (FNissan tai FRellu tjsp.) - ihan kuten ne korvas kertalaakilla SuperSaloonit omalla STCC/GTR -luokillaan. Noinkohan Suomessakaan kaikki F4:lla vielä viime kauden sinnitelleet kuskit innostuvat selkeästi kalliimmasta F3:sta vai käykö kuten Fordeille kun piti vaihtaa Kentistä Zeteciin...
mistä olet saanut päähäsi,ettei PM,ää muka ajettaisi ensi vuonna? aivan varmasti ajetaan. päivätkin on jo tiedossa,tosin ei nyt minulla,mutta ehkäpä pian. Ruotsalaisten suunnitelmat jostakin uudesta luokasta kolmosten tilalle ovat pelkkää haihattelua. koko idea on vain yhden miehen unelma,eikä siihen usko ruotsissa kukaan. Sitten vielä kolmosten kalleudesta. kolmonen on kallis vain hankittaessa,tosin suomeen ei ole pakko ostaakaan uusinta ja kalleinta, esim. 94 mallinen dallara on kohtuu hinnassa ja säännöistä johtuen paras mahdollinen suomeen. kolmosella ajaminen ei maksa enempää,kuin nelosellakaan ajo. moottori on kalliimpi huoltaa,mutta se on yleensä kyllä luotettavampi,kuin nelosen ikivanha volsun kone.
 

hewland

Well-known member
Liittynyt
8.11.2000
Viestit
56
Sijainti
salo finland
Puolet tuosta edellisestä on don viton tekstiä,en vielä oikein hallitse tätä aparaattia.
 
Ylös