Tilastahan ei ollut kyse vaan siitä että SS poljetaan pohjamutiin ensin luokan kansallisilla säännöillä sitten vielä ajetaan SM viikonlopuista ulos...otateaan kisaviikonloput 3 päiväisiksi siten että esim Saloonit ajaa sunnuntaina...kyllä sinne historicit ja muut mahtuu sekaan ainakin jollain radoilla...vaihtelu olisi SM lähdöissä poikaa eli mini tonnit Historicit etc ajaisivat valikoidut kisat siinä sivussa.
Samaalla saataisiin tuttavapiirejä ja kontakteja laajannettua ennestään...ei tässä ketään pois ole rahaa sport miehiltä viemässä...vaan lajin näyttävyyttä tässä morkataan...sekun ei ole kovinkaan hienoa että esim suorilla parkkipaikalta löytyy nopeampia...katsojapuolelta olen kuullut että sellainen haukotuttaa ja tuollaiset koppiautot ei kiinnosta kun ovat torikassimalleja.
Ikävä kyllä suomessa on rahaa juuri näin paljon että torikasseilla ajetaan pääluokkana.
STCC ja BTCC on kaukana torikasseista...ja ugaa löytyy myös.
Jos haluaa katsella näyttävää kalustoa on pakko mennä 402 m kisoihin vaikka kisaaminen ei kiinnostakkaan.
Kyllä näitä rahan "keräystapoja" millä autourheilua rahoitetaan on monta.Yksi käytetyin on että joku firma kenen TJ/omistaja ajaa jotain sarjaa ostaa joltain toiselta tavaraa ilman entisiä alennuksia jotka ohjataan tarrana auton kyljessä sitten kilpatalliin..eli sen myyvän firman tarrana..
Oma raha tuossa palaa ja kumpi on halvempaa ...ostaa/rakentaa esim tehokkaita palikoita vai uhrata jonkun ammatimiehen työtunteja lähtökohdalta onnettomien ominaisuuksien parantamiseen.Koppiautoissa ei vielä ole Y2K
vehkeet nopeimpia mutta hinnakkampia kyllä..miksei samantien oteta hanat auki mentalitetti jollekkin luokalle?
ei ikä rajoja vaan turvallisuus määräykset kun täytyy niin saatalutta vaikka Fordin GT-40sen tai Lola T70 replican viivalle jos muuten sääntöihin mahtuu...näin Ruotsissa..
Varmasti on näyttävä!
-Kaksi Camaro Cupin autoa rinnakain näyttää paljon komeammalta kuin neljä sporttia...
Ei enään tästä aiheesta kohdaltani enempää..
Slicksit alle Roadsportin V8 luokkaan niin siinä meillä SS elvyyttäjä...ajaahan ensi vuonaa Touring Saloonitkin HRF:n kisoissa...
Originally posted by Jamppa Maijala:
Itsestäni Sport 2 miljooille on kyllä tilaa Suomalaisilla kisa viikonloppuina. Mutta kyllä se tuntuu kalliilta ja rahojen kerääminen Suomen kokoiselta tantereelta on varmasti vaikeaa jos ei omista hyviä suhteita. Pelkällä harrastus pohjalta se ei onnistu.Siinä se varmaan kateus tulee luokkaa kohtaan kun jepet OSAA kerätä rahan toimintaan muualta kuin omasta pussista. Toimintaahan voi ottaa osaa monella tavalla ajmatta kilpaa itse esim. mekaanikot yms.
koska luokka on todella asianosaavien rahan kerääjien luokka en itse ole ajatellut osallistua siihen ainakaan kuljettajana.
SS myös vaati oman raha panoksensa(suuren). Tutustunut asiaan SRT:n mekaanikko puolella. SS:n piukkuhiljainen hautaaminen ei todellakaan ole mieleeni, onhan se luokka jossa voi kehittää itse ja rakentaa mieleisen kärryn. Siitä johtunee suuret taso erot kun meitä rakentelijoita on joka junaan ja osa jää vielä asemallekin.
Itse ajan näillä vanhuksilla (Mini Tonni) jota hyvin pitkälle pyöritetään omasta pussista. Siinä ilmeinen luokan suosio, sekä tasaväkiset lähdöt. Luokan saapuessa SM kisa viikonlopuiksi oli hieno osoitus tehdystä työstä luokan eteen ainoa ikävä puoli että syrjäytämme jotain muita luokkia. Ehkä opimme Sport 2 miljoonilta jotain markkinoista ja ehkä he oppivat meiltä yhteiseen hiilen puhaltamisen jaloa taitoa.
T. Jamppa Maijala